5tilføjet af

Pris for 100m² plankegulv?

Hej venner,
Jeg har bedt en håndværker jeg kender fra tidl. veludført arbejde vurdere prisen på at skulle lægge ca. 100m² gulv på første sal i vores sommerhus. Vi forventer at der er for få strøer under det gamle og at antallet skal fordobles for at få et stabilt resultat.
Vi ønsker os enter gran eller fyr planker - hvad anbefaler du/I iøvrigt?
Har en af jer venlige sjæle et bud - et slaw på tasken - på hvad det skal koste? Vi regner med max. 100.000.
Nogen erfaring på tid også? Oplysningsvis ligger huset i Sverige og der er derfor svenske lokale håndværkere der skal udføre arbejdet. Vi kan bruge både en dansk ca. pris og en svensk - en omsætning er ca. at trække 40% fra når man regner med den lave kurs på kronen og på at svenske håndværkere har en lavere timeløn end danske.
Få forhånd tak.

vh.
Ida Jensen
tilføjet af

Gran

Vil absolut mellem de to nævnte træsorter anbefale gran, det er mere holdbart end fyr når undtages ganske enkelte fyrresorter.
tilføjet af

OK - gran

I mit hoved er de to sorter meget ens. Men jeg kan forstå på dig at gran er hårdest altså. Tak for det input. Ville du hellere vælge en helt 3. sort måske? Gerne lidt gammeldags i stilen...
vh.
Ida Jensen
tilføjet af

Til gulv - fyr :-)

Jeg ville bestemt bruge fyr til gulvet, fordi gran "plejer" at være blødere og derfor mere følsomt over for stiletter og andre høje hæle. Fyr er dog nok dyrere.
Men gran kan da være med mere "spil" på grund af flere knaster.
tilføjet af

fyr

blærerøv bestil da en håndværker istedet for at sidde her og skrive om dine 100 km
tilføjet af

Det vil jeg huske

Mange gode svar og råd - mange tak igen.
Fyr ender det så nok med.
vh.
Ida
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.