10tilføjet af

Superbilen, inspiration fra Bjergkøbing GrandPrix?

Hej med jer
Er der nogen som har en ide, hvilken superbil som har sit udspring fra dukkefilmen Bjergkøbings Grand Prix - Et hint her!!, den er svensk, den var kåret til en af verdens smukkeste biler tilbage i 2009.
-
Hvis dér ikke ringer nogen klokke, så synes jeg lige, at I skal se billederne og læse artiklen her:
http://amazingcars.dk/en-af-verdens-vildeste-superbiler-er-svensk/
tilføjet af

Superbilen, inspiration fra Bjergkøbing GrandPrix?

Det må være en Bentley eller en Bugatti? [???]
tilføjet af

Den overgår ALT.

Tilmed er det verdens sikreste bil, og den har fart-begrænser i, begrænseren er sat til KUN 385-Kmt?, fabrikanten vil IKKE havde at folk køre vildt på vejene i hans bil.
Til med, så er det en "Øko-bil", den kørere længst på Øko brændstof Pr. L, vi taler om helt op til 23-Km. Pr L.,. og det for en SUPER BIL.
Jeg ved det ikke er en "nissan skyline", http://www.youtube.com/watch?v=zmnWxU0Gx9Q&feature=related Men dog godt gået af "svenskerene", nu når det ikke kan være anderledes 😉 .
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Bevis det

Sikke dog en omgang vrøvl-op til 23 km/l
Bevis dine påstande.
http://www.globalopvarmning.dk/page1/files/ca6bdc8111a083de312317602291d700-3.html
Tekniske data
Model: Koenigsegg CCXR Limited Edition
Pris: Cirka 11.000.000 (uden afgifter)
Motortype: 8 cylindre v-form, benzin, kompressor
Slagvolumen: 5.000 ccm
Ydelse: 1.018 hk ved 7.000 o/min
Moment: 1.060 nm ved 5.700 o/min
Gearkasse: 6 trin manuelt
Topfart: 417 km/t
0-100 km/t: 2,9 sekunder
0-200 km/t: 8,9 sekunder
0-300 km/t: Ikke opgive
Forbrug: 4,5 km/l ved blandet kørsel på E85 brændstof
Bagagerum: 120 liter
Egenvægt: 1.280 kg
Ttotalvægt: Ikke opgivet
L/B/H: 429 cm/199 cm/112 cm
Tankkapacitet: 70 liter
Dæk: Foran: 255/35-19, Bagved: 335/30-20
Konkurrenter: McLaren F1, Mercedes SLR, Bugatti Veyron

Hvornår lærer du at tjekke dine somregel forkerte oplysninger [!] [!] [!] [!] [!] [!] [!]
tilføjet af

Jawohl

Er den ikke umiddelbart lidt pinlig? Jeg vil hellere have en brugt Punto 1.1 Turbo med barnesæde. Hr. Jürgensen har De stadig den der WW til salg som De bøffede ude på Overskudslagret? Jeg byder 2.000 kr og et håndjob... frisk?
vh.
Arne
tilføjet af

Jansen.

Jeg så et pogram i Tv fra fabrikken, om hvordan han fik godkendt bilen og hvordan han fremstillede den, og der sagde han, ham der ejer bilen, at den gik 23-km-l, ved pæn kørsel, og kun 12km-l når man "lukkede" op for den.
Og topfarten blev kun målt til 417-Kmt, men det var Pga. det blev regnvejr, og de havde ikke mere tid på banen i italien, men der er fart begrænser i bilen, den er låst på 386-Kmt.
Bilen bliver lavet lidt syd for malmø i en gammel militær lufthavn, hvor alle bilerne får lov til at komme en gang om året og køre uden begrænseren.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Hvad du har hørt og set

Giver jeg ikke noget for. Du har jo flere gange i andre indlæg/tråde skrevet at du ikke kan huske, hvilket du meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeget tydelig bevise med dit indlæg.
Jeg gider ikke engang spørger dig, om du gider at komme med et link som beviser dine uhyrlige påstande, for det ved jeg du ikke kan og vil.
Jeg har også set den udsendelse om hvor, hvordan og hvem som laver bilen og der blev ABSOLUT IKKE SAGT NOGET OM 23KM/L ELLER 12KM/L
Brug dog din logiske sans og tænk dig om [:X] [:X] [:X] [:X] [:X] [:X] [:X]
tilføjet af

Kan noget overhovedet overgå Il Tempo Gigante :)

tilføjet af

Det lyder som sædvanligt sludder her på sol

Inspirationen for de svenske superbilsdesignere af Koenigsegg-variationer har jeg godtnok meget svært ved at se være hentet fra en norsk kultdukkefilm. Der er i hvert fald ikke bare en synderlig rest af lighed mellem Il Tempo Gigante og Koenigsegg.
Kan du komme med lidt reference andet end luftkasteller ❓
Btw var jeg til bilmesse i Herning i 2001, hvor Fhv. prinsesse Alexandra åbnede messen og prins Henriks gode ven, Rooger '007' Moore besteg en fuldskalamodel af Il Tempo Gigante, med en næsten 8 liters Chevrolet motor som ydede i omregnen af 550 heste, rigeligt til at sætte skub i det 3½ ton tunge, smukke monster 😃
http://www.youtube.com/watch?v=sUdGuCaD4XQ [l]
tilføjet af

Intet kan overgå Il Tempo Gigante :-)

Tak for linket! Det er nu ret overraskende at de svenske Königsegg-ejere har hentet inspiration fra Il Tempo Gigante, for ligheden er godtnok ikke ligefrem slående.
Jeg har været så heldig at sidde både i en Königsegg samt en fuldskalamodel af Il Tempo Gigante, det var under en bilmesse i Herning 2001, som fhv. prinsesse Alexandra åbnede, med sig havde hun prins Henriks gode ven, Roger '007' Moore, der besteg Bjergköbing Grand Prix-modellen - en næsten 7 m lang, 2,5 m bred tung satan. Ovenikøbet indlagt med en næsten 8 liters Chevrolet motor med i omregnen af 600 heste. Rigeligt til at sætte skub i det 3½ ton tunge monster 😃
Jeg er stort set samme årgang som Christian Von Königsegg og hvilken dreng i 70erne drømte da ikke om Il Tempo Gigante? 🙂
http://www.youtube.com/watch?v=sUdGuCaD4XQ [l]
tilføjet af

Intet kan overgå Il Tempo Gigante :-)

Tak for linket! Det er nu ret overraskende at de svenske Königsegg-ejere har hentet inspiration fra Il Tempo Gigante, for ligheden er godtnok ikke ligefrem slående.
Jeg har været så heldig at sidde både i en Königsegg samt en fuldskalamodel af Il Tempo Gigante, det var under en bilmesse i Herning 2001, som fhv. prinsesse Alexandra åbnede, med sig havde hun prins Henriks gode ven, Roger '007' Moore, der besteg Bjergköbing Grand Prix-modellen - en næsten 7 m lang, 2,5 m bred tung satan. Ovenikøbet indlagt med en næsten 8 liters Chevrolet motor med i omregnen af 600 heste. Rigeligt til at sætte skub i det 3½ ton tunge monster 😃
Jeg er stort set samme årgang som Christian Von Königsegg og hvilken dreng i 70erne drømte da ikke om Il Tempo Gigante? 🙂
http://www.youtube.com/watch?v=sUdGuCaD4XQ [l]

Selv tak ;-)
-
Tror at selve drømmen kom, af at se at dette kunne lade sig gøre at bygge en bil op fra bunden, som var i stand til at fuldføre og vinde et løb.
-
Men et fantastisk projekt hr. Von Königsegg har præsteret.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.