50tilføjet af

Statestikken 160-0

Hvor mange flere uskyldige skal Israel myrde før de indser at krigen aldrig fandt sted.
Drago
tilføjet af

Statestikken 160-0

Hvis nogen tror jeg støtter Hamas må de tro om igen.
Jeg holder bare tal på den officielle statistik og lige nu er den kommet på 163-0

Hvor mange flere uskyldige skal Israel myrde før de indser at krigen aldrig fandt sted.
Drago
tilføjet af

Hamas er virkelig så FANTASTISKE

Hej,
Hamas skød 150 missiler ind i Israel.
29 blev skudt ned af Israels forsvar over deres større byer bl.a. Tel Aviv.
Ja, Hamas er dårligere til at ramme end Israel er...
... til gengæld bombede Israel Missil-affyrings platforme hovedsageligt hvor ovenstående missiler blev affyret fra.
Hamas... Tjaa, bare missilerne ramte nogle tilfældige folk i Israel var de glade.
Israel FORSØGER at ramme militære mål...
Hamas er glade bare de rammer Civile i Israel.

Gaza-striben er ikke besat fordi Israel er grådig...
Palæstinenserne VALGTE sammen med 3 andre lande at ANGRIBE ISRAEL.
Israel går ind får en 2-stats løsning...
Hamas mener at Israel ikke skal have lov at eksistere.

Med venlig hilsen
Ieet


Hvor mange flere uskyldige skal Israel myrde før de indser at krigen aldrig fandt sted.
Drago
tilføjet af

Hamas er virkelig så FANTASTISKE

Hej,
Hamas skød 150 missiler ind i Israel.
29 blev skudt ned af Israels forsvar over deres større byer bl.a. Tel Aviv.
Ja, Hamas er dårligere til at ramme end Israel er...
... til gengæld bombede Israel Missil-affyrings platforme hovedsageligt hvor ovenstående missiler blev affyret fra.
Hamas... Tjaa, bare missilerne ramte nogle tilfældige folk i Israel var de glade.
Israel FORSØGER at ramme militære mål...
Hamas er glade bare de rammer Civile i Israel.

Gaza-striben er ikke besat fordi Israel er grådig...
Palæstinenserne VALGTE sammen med 3 andre lande at ANGRIBE ISRAEL.
Israel går ind får en 2-stats løsning...
Hamas mener at Israel ikke skal have lov at eksistere.

Med venlig hilsen
Ieet


Hej Leet
Ja du har ret !
Hamas er terrorist - Israel vil bekæmper terror, men som du også skriver, så advarer Israel befolkningen - så de kan flygte.

http://palwatch.org/main.aspx?fi=157&doc_id=11970
Hamas til israelerne
"Vent til selvmordsangreb
på hver bus, café og street "
"Start tælle antallet af kister, du behøver"

Citat slut
(google-oversat )
tilføjet af

Hamas er virkelig så FANTASTISKE

Nemmerlig, Ieet.
En løsning kunne starte med at pallierne smider hamas folkene af helvetia til, så disse ikke længere kan benytte de civile palistinensiske steder som affyringspladser for raketterne.
Derefter kan man begynde at snakke opdeling af land.
tilføjet af

Israel kunne komme med en POSITIV indstilling

Hej,
Israel er nu heller ikke ligefrem perfekte...
Forsvarer deres land og vælger at "bo-sætte" områder der blev overtaget i forsvaret.
Fortsætter med at oprette nye bo-settelser med deres civile i de overtagne områder 50 år efter.
Israel viser ingen intention om at lave en grænse imellem "Palestinensisk område" og "Landet Israel".
Israel kunne tage sig sammen, og stoppe med at proppe civilbefolkning ind på områder de overtog da de forsvarede sig - eller i det mindste være tydelige;

Positive Israel afslutter krigen:
"Hey vi havde en omkostning da vi forsvarede os. Øst-Jerusalem er nu en del af Israel. Og da vi føler os utrykke - i kunne jo finde på det igen - jeres grænse er nu 100 km længere inde i landet. Den 100 km zone imellem vores lande vil vi bombe hvis i placerer noget som helst på...
Nåja, og hvis i sender missiler indover Israels grænse, tager vi det som en gen-angreb og bomber affyrings stedet. + Behandler det som en krigs melding hvis jeres nye regering ikke behandler angriberne som Terrorister.
Tillykke med en ny 2-stats løsning. Var det ikke lidt dumt at i angreb os?"


Med venlig hilsen
Ieet

[quote="ieet" post=2831048]Hej,
Hamas skød 150 missiler ind i Israel.
29 blev skudt ned af Israels forsvar over deres større byer bl.a. Tel Aviv.
Ja, Hamas er dårligere til at ramme end Israel er...
... til gengæld bombede Israel Missil-affyrings platforme hovedsageligt hvor ovenstående missiler blev affyret fra.
Hamas... Tjaa, bare missilerne ramte nogle tilfældige folk i Israel var de glade.
Israel FORSØGER at ramme militære mål...
Hamas er glade bare de rammer Civile i Israel.

Gaza-striben er ikke besat fordi Israel er grådig...
Palæstinenserne VALGTE sammen med 3 andre lande at ANGRIBE ISRAEL.
Israel går ind får en 2-stats løsning...
Hamas mener at Israel ikke skal have lov at eksistere.

Med venlig hilsen
Ieet

[/quote]
Hej Leet
Ja du har ret !
Hamas er terrorist - Israel vil bekæmper terror, men som du også skriver, så advarer Israel befolkningen - så de kan flygte.

http://palwatch.org/main.aspx?fi=157&doc_id=11970
Hamas til israelerne
"Vent til selvmordsangreb
på hver bus, café og street "
"Start tælle antallet af kister, du behøver"

Citat slut
(google-oversat )
tilføjet af

Statestikken 168-0

Nyt score
Israel har nu været heldigt med at ramme og myrde 168 personer
Hamas og Palæstina 0 personer
Hvor mange flere uskyldige skal Israel myrde før de indser at krigen aldrig fandt sted.
Drago
tilføjet af

Rent held, for Hamas sigter efter Civile!

Hej,
Siden Israel tirsdag indledte en offensiv med luftangreb mod Gaza, er 166 palæstinensere blevet dræbt. Hamas har samtidig sendt flere hundrede raketter mod Israel, men ingen israelere har hidtil mistet livet.
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article4922148.ece

Hvordan kan det være at Hamas er så uheldige?
Nååhhh, Israel lykkedes bare rent faktisk med at forsvare de Civile som Hamas prøver at dræbe.
http://ekstrabladet.dk/nyheder/krigogkatastrofer/article4918780.ece

Med venlig hilsen
Ieet

Nyt score
Israel har nu været heldigt med at ramme og myrde 168 personer
Hamas og Palæstina 0 personer
[quote="drago" post=2830977]Hvor mange flere uskyldige skal Israel myrde før de indser at krigen aldrig fandt sted.
Drago[/quote]
tilføjet af

Statestikken 168-0

Iran forsyner hamas med raketter.
Gaza striben er altså bare en fremskudt post for galningene i iran.
Nu mangler vi så bare at en af de mange raketter hamas modtager fra Iran, bliver fyret af mod Jerusalem og rammer moskeen på tempelbjerget.
Så bliver der jo plads til det jødiske tempel Israelerne så længe har ønsket sig på det sted.
http://www.csmonitor.com/World/Security-Watch/2014/0310/Israel-Seized-rockets-would-put-Jerusalem-in-Gaza-s-range-video
Israel bruger raketterne til at beskytte civilbefolkningen, Hamas bruger civilbefolkningen til at beskytte raketterne.
tilføjet af

Statestikken 168-0

Jeg er enig
Hamas burde ikke købe deres udstyr i Iran og Syrien, de skal gøre som Israel, købe den hos Amerikanerne, så skal du bare se hvad der sker.

Iran forsyner hamas med raketter.
Gaza striben er altså bare en fremskudt post for galningene i iran.
Nu mangler vi så bare at en af de mange raketter hamas modtager fra Iran, bliver fyret af mod Jerusalem og rammer moskeen på tempelbjerget.
Så bliver der jo plads til det jødiske tempel Israelerne så længe har ønsket sig på det sted.
http://www.csmonitor.com/World/Security-Watch/2014/0310/Israel-Seized-rockets-would-put-Jerusalem-in-Gaza-s-range-video
Israel bruger raketterne til at beskytte civilbefolkningen, Hamas bruger civilbefolkningen til at beskytte raketterne.
tilføjet af

Scoren er nu officielt 172 - 0

Tak for din støtte
Hej,
Siden Israel tirsdag indledte en offensiv med luftangreb mod Gaza, er 166 palæstinensere blevet dræbt. Hamas har samtidig sendt flere hundrede raketter mod Israel, men ingen israelere har hidtil mistet livet.
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article4922148.ece

Hvordan kan det være at Hamas er så uheldige?
Nååhhh, Israel lykkedes bare rent faktisk med at forsvare de Civile som Hamas prøver at dræbe.
http://ekstrabladet.dk/nyheder/krigogkatastrofer/article4918780.ece

Med venlig hilsen
Ieet

[quote="drago" post=2831101]Nyt score
Israel har nu været heldigt med at ramme og myrde 168 personer
Hamas og Palæstina 0 personer
[quote="drago" post=2830977]Hvor mange flere uskyldige skal Israel myrde før de indser at krigen aldrig fandt sted.
Drago[/quote][/quote]
tilføjet af

Statestikken 168-0

Jeg er enig
Hamas burde ikke købe deres udstyr i Iran og Syrien, de skal gøre som Israel, købe den hos Amerikanerne, så skal du bare se hvad der sker.

[quote="Perkins" skrev:

Israel bruger raketterne til at beskytte civilbefolkningen, Hamas bruger civilbefolkningen til at beskytte raketterne.

Så du mener det drejer sig om, at få dræbt så mange jøder som muligt drago... 😕
jeg trode du mente, at det var forfærdeligt, for hvert et uskyldigt menneske der blev dræbt... det gælder altså ikke uskyldige jøder, som f.eks. 3 teenagere..
Da Hamas har for vane at gemme affyringsramper i tæt bebyggede områder og gerne på skoler eller hospitaler, er det meget vanskeligt at undgå civile tab.
Men Israel gør hvad de kan, ved at advare på forskellige måder.
Hamas er terrorist, og jo flere lig han kan prale af, jo bedre.
Verden skal jo have ondt af ham.
tilføjet af

Statestikken 172-0

Lær at læse Lyjse
Så vil du se hvad jeg virkeligt mener
I hvert fald er din iagtagelse helt forkert.
Scoren er n officielt 172 - 0
Drago

[quote="drago" post=2831126]Jeg er enig
Hamas burde ikke købe deres udstyr i Iran og Syrien, de skal gøre som Israel, købe den hos Amerikanerne, så skal du bare se hvad der sker.

[quote="Perkins" skrev:

Israel bruger raketterne til at beskytte civilbefolkningen, Hamas bruger civilbefolkningen til at beskytte raketterne.[/quote]
Så du mener det drejer sig om, at få dræbt så mange jøder som muligt drago... 😕
jeg trode du mente, at det var forfærdeligt, for hvert et uskyldigt menneske der blev dræbt... det gælder altså ikke uskyldige jøder, som f.eks. 3 teenagere..
Da Hamas har for vane at gemme affyringsramper i tæt bebyggede områder og gerne på skoler eller hospitaler, er det meget vanskeligt at undgå civile tab.
Men Israel gør hvad de kan, ved at advare på forskellige måder.
Hamas er terrorist, og jo flere lig han kan prale af, jo bedre.
Verden skal jo have ondt af ham.
tilføjet af

Hvad skal vi med den? Hamas skyder efter Civile

Hej,
Jeg tror at det er uklart hvad du mener at der skal ske ved denne score...
Mener du at Israel skal ignorere at Hamas skyder missiler efter deres Civile og byer, fordi de har et forsvar som er i stand til at skyde de fleste af missilerne ned?
Syntes du at Israel skal ignorere at Hamas skyder missiler efter Civile mål og byer, bare fordi Hamas er fårlige til at ramme?
Når Hamas vælger at opstille ramper der bruges til at affyre missiler imod Civile byer i Israel, fra taget af beboelses-blokke... Skal Israel så bare lade dem fortsætte med at affyre missilerne?
Med venlig hilsen
Ieet


Lær at læse Lyjse
Så vil du se hvad jeg virkeligt mener
I hvert fald er din iagtagelse helt forkert.
Scoren er n officielt 172 - 0
Drago

[quote="lyjse" post=2831148][quote="drago" post=2831126]Jeg er enig
Hamas burde ikke købe deres udstyr i Iran og Syrien, de skal gøre som Israel, købe den hos Amerikanerne, så skal du bare se hvad der sker.

[quote="Perkins" skrev:

Israel bruger raketterne til at beskytte civilbefolkningen, Hamas bruger civilbefolkningen til at beskytte raketterne.[/quote]
Så du mener det drejer sig om, at få dræbt så mange jøder som muligt drago... 😕
jeg trode du mente, at det var forfærdeligt, for hvert et uskyldigt menneske der blev dræbt... det gælder altså ikke uskyldige jøder, som f.eks. 3 teenagere..
Da Hamas har for vane at gemme affyringsramper i tæt bebyggede områder og gerne på skoler eller hospitaler, er det meget vanskeligt at undgå civile tab.
Men Israel gør hvad de kan, ved at advare på forskellige måder.
Hamas er terrorist, og jo flere lig han kan prale af, jo bedre.
Verden skal jo have ondt af ham.[/quote]
tilføjet af

Statestikken 172-0

Du kan takke Hamas drago, han bruger beskyttelses-rummene til at opbevare våben i.
Israel beskytter sine børn :
Den 29-årige immigranten fra Tyskland, var hjemme med sine to sønner i alderen 3 og 8 år. Hun hadde allerede rukket å forberede seg med å legge sine to sønner i det ombyggede og forsterkede beskyttelsesrommet alle israelske hjem skal ha.
[img]http://israeltoday.no/wp-content/uploads-pitdno01/2014/07/140709_shelter1.jpg[/img]
http://israeltoday.no/2014/07/slik-opplevde-israel-today-ansatt-bombingen/
tilføjet af

Statestikken 168-0

Skal vi ikke lige rette en misforståelse.
Hamas er ikke en person men et palistinensisk islamistisk polisk parti og samtidig terror organisation, som bla omfatter selvmords bombere.
tilføjet af

Statestikken 168-0

Skal vi ikke lige rette en misforståelse.
Hamas er ikke en person men et palistinensisk islamistisk polisk parti og samtidig terror organisation, som bla omfatter selvmords bombere.[/quote]
Tak 🙂 faktisk skrev jeg på et tidspunkt : "Hamas og hans slæng" 😖
Fra Wikipedia
[quote]Hamas, (Arabisk: حماس), en forkortelse for Harakat al-Muqawamah al-Islamiyya (Arabisk: حركة المقاومة الاسلامية, eller "Den Muslimske Modstandsbevægelse"), er et palæstinensisk, islamistisk politisk parti. Hamas er ledet af Khaled Mashal og Ismail Haniyeh. Hamas' tilholdssted er Gazastriben, men de opererer også på Vestbredden.
Hamas anses af mange lande, deriblandt USA, EU og Israel, for en terroristorganisation.
De står ganske vist for et omfattende socialt arbejde i de palæstinensiske selvstyreområder[Kilde mangler], men dette sker ofte med betingelser om deltagelse i militære aktiviteter.
Hamas var i vesten kendt for sin taktik med selvmordsbomber mod Israel, primært mod civile israelere, men har også ramt politi og militær.
Hamas angriber også israelske militær- og sikkerhedsstyrker i kampen mod Israel.
Hamas har således erklæret det som sit mål at fjerne alle jøder fra hele det nuværende Israel på nær dem som boede der før første verdenskrig. Hamas betragter det nuværende Israel som en del af et samlet Palæstina

http://palwatch.org/main.aspx?fi=157&doc_id=11970
Hamas til israelerne
"Vent til selvmordsangreb
på hver bus, café og street "
"Start tælle antallet af kister, du behøver"

Citat slut
(google-oversat )
tilføjet af

Hvad skal vi med den? Hamas skyder efter Civile

Hej Ieet
Jeg mener at folkemordet snart muligst skal stoppes, at FN kommer og indsætter en styrke på samme måde man gjorde i Kosovo.
Jeg ved at det er komplicerede, men med godt vilje er det muligt, og så kan Danmark sende soldater i lange baner for at opretholde fred nu og i fremtiden.
De ekstrem radikale Hamas vil hermed ikke være levedygtigt og døde et naturligt død
De ultra ortodokse radikale hos Israel vil ikke dø, men måske kan de kontroleres.
De hele er måske en utopi, men denne her vanvid, hvor Israel med støtte fra åbenbart mange udover folkemord må snarest stoppe.
Alle ved at de raketter som Hamas bruger er ubrugeligt, de har så vid jeg ved aldrig ført til noget skade.
Beviset ligger i tallet, jeg kalder det provokerende for score, og den er uofficielt nu oppe på over 200 imod 0
Jeg ønsker og støtter fred
Drago

Hej,
Jeg tror at det er uklart hvad du mener at der skal ske ved denne score...
Mener du at Israel skal ignorere at Hamas skyder missiler efter deres Civile og byer, fordi de har et forsvar som er i stand til at skyde de fleste af missilerne ned?
Syntes du at Israel skal ignorere at Hamas skyder missiler efter Civile mål og byer, bare fordi Hamas er fårlige til at ramme?
Når Hamas vælger at opstille ramper der bruges til at affyre missiler imod Civile byer i Israel, fra taget af beboelses-blokke... Skal Israel så bare lade dem fortsætte med at affyre missilerne?
Med venlig hilsen
Ieet


[quote="drago" post=2831151]Lær at læse Lyjse
Så vil du se hvad jeg virkeligt mener
I hvert fald er din iagtagelse helt forkert.
Scoren er n officielt 172 - 0
Drago

[quote="lyjse" post=2831148][quote="drago" post=2831126]Jeg er enig
Hamas burde ikke købe deres udstyr i Iran og Syrien, de skal gøre som Israel, købe den hos Amerikanerne, så skal du bare se hvad der sker.

[quote="Perkins" skrev:

Israel bruger raketterne til at beskytte civilbefolkningen, Hamas bruger civilbefolkningen til at beskytte raketterne.[/quote]
Så du mener det drejer sig om, at få dræbt så mange jøder som muligt drago... 😕
jeg trode du mente, at det var forfærdeligt, for hvert et uskyldigt menneske der blev dræbt... det gælder altså ikke uskyldige jøder, som f.eks. 3 teenagere..
Da Hamas har for vane at gemme affyringsramper i tæt bebyggede områder og gerne på skoler eller hospitaler, er det meget vanskeligt at undgå civile tab.
Men Israel gør hvad de kan, ved at advare på forskellige måder.
Hamas er terrorist, og jo flere lig han kan prale af, jo bedre.
Verden skal jo have ondt af ham.[/quote][/quote]
tilføjet af

Statestikken 168-0

Det vil ikke overraske mig at Hamas bruger, eller har brugt selvmords bomber, men for godt ordens skyldt vil jeg gerne se bevis for dit påstand.
Gider du lige ligge et link
Drago

Skal vi ikke lige rette en misforståelse.
Hamas er ikke en person men et palistinensisk islamistisk polisk parti og samtidig terror organisation, som bla omfatter selvmords bombere.
tilføjet af

Statestikken 168-0

Hej drago
Beviset fik du allerede i aftes - hvor Hamas truer Israel.. du åbnede altså ikke mit link.. så får du det igen:
http://palwatch.org/main.aspx?fi=157&doc_id=11970


Det vil ikke overraske mig at Hamas bruger, eller har brugt selvmords bomber, men for godt ordens skyldt vil jeg gerne se bevis for dit påstand.
Gider du lige ligge et link
Drago

[quote="123456+" post=2831171]Skal vi ikke lige rette en misforståelse.
Hamas er ikke en person men et palistinensisk islamistisk polisk parti og samtidig terror organisation, som bla omfatter selvmords bombere.[/quote]
tilføjet af

Statestikken 168-0

Ubrugeligt Lyjse
Det er propaganda du henviser til og jeg tager linkete ikke seriøst
Hellere ikke afsenderen, som ikke er kendt
Kom igen
Drago

Hej drago
Beviset fik du allerede i aftes - hvor Hamas truer Israel.. du åbnede altså ikke mit link.. så får du det igen:
http://palwatch.org/main.aspx?fi=157&doc_id=11970


[quote="drago" post=2831179]Det vil ikke overraske mig at Hamas bruger, eller har brugt selvmords bomber, men for godt ordens skyldt vil jeg gerne se bevis for dit påstand.
Gider du lige ligge et link
Drago

[quote="123456+" post=2831171]Skal vi ikke lige rette en misforståelse.
Hamas er ikke en person men et palistinensisk islamistisk polisk parti og samtidig terror organisation, som bla omfatter selvmords bombere.[/quote][/quote]
tilføjet af

Statestikken 168-0

Lad os da starte med links.
Den første skal du ikke tage dig af overskriften på, da indlægget er skrevet af storsvindleren dan jørgensen.
http://stiften.dk/laeserbrev/israel-begaar-krigsforbrydelser
Den eneste sandfærdige er nok hvor han indrømmer at hamas rekrutterer tusinder af selvmords"piloter" og hvorfor så ikke også kvinder?

En generel gennemgang:
https://www.pet.dk/CTA/~/media/CTA/20120321KvinderimilitantislamismeglobaltUKLpdf.ashx

Lidt mere.
http://www.bt.dk/nyheder/hamas-paatager-sig-ansvaret-for-selvmordsbombe-i-tel-aviv

En lille liste, hvor man bla kan læse at den første "offentlige" kvindelige hamas tilknyttede selvmords bomber kom i 2002.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Palestinian_suicide_attacks

Lidt fra kristeligt dagblad
om hvorfor de dog gør det.
http://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/skamfulde-kvinder-kan-blive-selvmordsbombere

osv osv osv
https://www.pet.dk/Nyheder/2012/Kvinder_i_militant_islamisme.aspx
tilføjet af

Statestikken 168-0

Har du set videoen jeg forstår ikke ret meget engelsk, men jeg mener det kommer direkte fra Hamas.
Drago.. er du virkelig så naiv, at du ikke ved, at Hamas står bag en lang række af selvmordsbomber 😮 [???]
tilføjet af

Statestikken 160-0

Hvor mange flere uskyldige skal Israel myrde før de indser at krigen aldrig fandt sted.
Drago

Jeg må lige rette dig drago, der står 160-3.
Dråben var de tre teinets drenge, der blev bortført og dræbt. 😮 😮
tilføjet af

Statestikken 168-0

Jeg fandt din link stort set ubrugbart, men fand selv en par links, som var med til at genopfriske min dårlige hukommelse [:|]
Den første intifada medførte mellem 2001 og 2004 mange døde hos Israelis og andre uskyldige mennesker.
Det er forfærdeligt læsning og jeg er ikke ked af at Israels army myrdede som gengælds aktion de ansvarlige ledere (inklusive ligeså mange uskyldige).
Men jeg er ingen specialist på området, jeg påstå hellere ikke at være mener jeg, mit ærinde hvis man må er at gøre opmærksom at Israel myrder hvert dag en antal uskyldige mennesker, uden at ramme Hamas, indtil videre er 4 Hamas medlem død, og 168 uskyldige.
De værste jeg mener er at bruge argumenten,,,, det regner med raketten ned over Israel.
Godt nok har Hamas affyret mange raketter, dog uden at ramme noget som helst, og selv påstanden er der er en lettere såret person er ikke officielt erkendt.
Du ved vel nok at raketter er byggede til at myrde og skade andre, og dersom det ikke har været tilfælde er Israels claim uden virkning, faktisk er den grotesk.
Hvis bare de ville medvirke til en løsning, men jeg har ikke set noget som tyder på det, nah men altså jeg ved godt at Danmark er største pro Israel land i verden, så jeg roder mig vel ind i nøget lort 🙁
Så jeg prøver bare at forholde mig til de faktiske kendsgerninger og de er
172 - 0
Drago
Lad os da starte med links.
Den første skal du ikke tage dig af overskriften på, da indlægget er skrevet af storsvindleren dan jørgensen.
http://stiften.dk/laeserbrev/israel-begaar-krigsforbrydelser
Den eneste sandfærdige er nok hvor han indrømmer at hamas rekrutterer tusinder af selvmords"piloter" og hvorfor så ikke også kvinder?

En generel gennemgang:
https://www.pet.dk/CTA/~/media/CTA/20120321KvinderimilitantislamismeglobaltUKLpdf.ashx

Lidt mere.
http://www.bt.dk/nyheder/hamas-paatager-sig-ansvaret-for-selvmordsbombe-i-tel-aviv

En lille liste, hvor man bla kan læse at den første "offentlige" kvindelige hamas tilknyttede selvmords bomber kom i 2002.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Palestinian_suicide_attacks

Lidt fra kristeligt dagblad
om hvorfor de dog gør det.
http://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/skamfulde-kvinder-kan-blive-selvmordsbombere

osv osv osv
https://www.pet.dk/Nyheder/2012/Kvinder_i_militant_islamisme.aspx
tilføjet af

Statestikken 160-0

Jeg takker for din indsats
Israel har indtil videre ikke kunne dokumentere at det faktisk var Palæstinenser som bortførede og myrdede de unge mennesker, ligesom det ikke er bevist som brændte og myrdede den unge mand.
Så jeg holder statistiker med hvor mange er døde gennem Israels angreb og hvor mange igennem Hamas.
Lige nu er den officielle tal
172 - 0
Hvad de tal kan bruge til ved jeg ikke, og jeg gør mig bestemt ikke vellidt her på solen og i den pro Israelske land Danmark, men det er bare noget som jeg vil gøre.
Drago

[quote="drago" post=2830977]Hvor mange flere uskyldige skal Israel myrde før de indser at krigen aldrig fandt sted.
Drago[/quote]
Jeg må lige rette dig drago, der står 160-3.
Dråben var de tre teinets drenge, der blev bortført og dræbt. 😮 😮
tilføjet af

Statestikken 160-0

Jeg takker for din indsats
Israel har indtil videre ikke kunne dokumentere at det faktisk var Palæstinenser som bortførede og myrdede de unge mennesker, ligesom det ikke er bevist som brændte og myrdede den unge mand.
Så jeg holder statistiker med hvor mange er døde gennem Israels angreb og hvor mange igennem Hamas.
Lige nu er den officielle tal
172 - 0
Hvad de tal kan bruge til ved jeg ikke, og jeg gør mig bestemt ikke vellidt her på solen og i den pro Israelske land Danmark, men det er bare noget som jeg vil gøre.
Drago

[quote="ak31" post=2831195][quote="drago" post=2830977]Hvor mange flere uskyldige skal Israel myrde før de indser at krigen aldrig fandt sted.
Drago[/quote]
Jeg må lige rette dig drago, der står 160-3.
Dråben var de tre teinets drenge, der blev bortført og dræbt. 😮 😮[/quote]

Jeg er lige ved at tro at du er ligeså ensrettet som Tigermanden, det lever i en osteklokke med bind for øjnene.
Hamsah har deres affyrings raketter blandt den civile befolkning. Det er nok en fejhed der går ud over de civile. Det bliver så de israelerne der er de onde. 😮 😮
tilføjet af

Statestikken 168-0

Drago skrev:
Hvad de tal kan bruge til ved jeg ikke, og jeg gør mig bestemt ikke vellidt her på solen og i den pro Israelske land Danmark, men det er bare noget som jeg vil gøre.
Drago

Hvem er ikke imod terror ?
Sidder du i virkeligheden og forsvarer terrorister eller .. ?
Det er synd for de uskyldige familier, som rammes, det kan vi hurtigt blive enige om, men er det ikke uhyggeligt, hvad børnene opdrages til ?
http://www.youtube.com/watch?v=VcYjvcRiCxY
tilføjet af

Statestikken 168-0

Jeg tror ikke du er så dumt som du gør dig nu.
Drago

Drago skrev:
[quote]Hvad de tal kan bruge til ved jeg ikke, og jeg gør mig bestemt ikke vellidt her på solen og i den pro Israelske land Danmark, men det er bare noget som jeg vil gøre.
Drago[/quote]
Hvem er ikke imod terror ?
Sidder du i virkeligheden og forsvarer terrorister eller .. ?
Det er synd for de uskyldige familier, som rammes, det kan vi hurtigt blive enige om, men er det ikke uhyggeligt, hvad børnene opdrages til ?
http://www.youtube.com/watch?v=VcYjvcRiCxY
tilføjet af

Statestikken 160-0

[quote="drago" post=2831203]Jeg takker for din indsats
Israel har indtil videre ikke kunne dokumentere at det faktisk var Palæstinenser som bortførede og myrdede de unge mennesker, ligesom det ikke er bevist som brændte og myrdede den unge mand.
Så jeg holder statistiker med hvor mange er døde gennem Israels angreb og hvor mange igennem Hamas.
Lige nu er den officielle tal
172 - 0
Hvad de tal kan bruge til ved jeg ikke, og jeg gør mig bestemt ikke vellidt her på solen og i den pro Israelske land Danmark, men det er bare noget som jeg vil gøre.
Drago

[quote="ak31" post=2831195][quote="drago" post=2830977]Hvor mange flere uskyldige skal Israel myrde før de indser at krigen aldrig fandt sted.
Drago[/quote]
Jeg må lige rette dig drago, der står 160-3.
Dråben var de tre teinets drenge, der blev bortført og dræbt. 😮 😮[/quote][/quote]
Jeg er lige ved at tro at du er ligeså ensrettet som Tigermanden, det lever i en osteklokke med bind for øjnene.
Hamsah har deres affyrings raketter blandt den civile befolkning. Det er nok en fejhed der går ud over de civile. Det bliver så de israelerne der er de onde. 😮 😮

Jeg er helt enig, det er fej.
Ved du noget om hvor der findes ledige steder i landet, der hvor der ingen cicile bor.
Drago
tilføjet af

Statestikken 168-0

http://english.people.com.cn/200401/15/eng20040115_132643.shtml

"Although recruiting Muslim women to fight for the land and for Islam is exceptional, J Jihad (holy war) is obligatory on every Muslim, male or female."
Sheikh Ahmed Yassin, founder and spiritual leader of the Islamic resistance movement Hamas, thus commented on the suicide bombing attack carried out by a 21-year-old woman from Gaza at Erez terminal Wednesday morning.
It was the first time ever that Hamas recruits a Palestinian woman since the movement decided to use human beings to carry out bombing attacks against Israel. However, it was the seventh time in general that a woman's body is used in a Palestinian suicide bombing.
http://www.childrensrightsinstitute.org/106/countering-child-suicide-bombers
Palestinian children are not doing this of their own free will, nor are they doing this for political reasons. It was not out of desperation, but aspiration to become heroes, to become famous, to have sex with virgins, to go to paradise. For us suicide bombing is still abhorrent; for these children it's like eating french fries. They literally don't understand that you die when you blow your limbs apart, there is a mental disconnect there; death is not martyrdom. It's like becoming a rock star overnight.
tilføjet af

Statestikken 168-0

And so, we are deaply responsible for the continuation of this perpertual cicly of violence by leaning back and doing nothing but talking.
M.e
[(:]
http://english.people.com.cn/200401/15/eng20040115_132643.shtml

"Although recruiting Muslim women to fight for the land and for Islam is exceptional, J Jihad (holy war) is obligatory on every Muslim, male or female."
Sheikh Ahmed Yassin, founder and spiritual leader of the Islamic resistance movement Hamas, thus commented on the suicide bombing attack carried out by a 21-year-old woman from Gaza at Erez terminal Wednesday morning.
It was the first time ever that Hamas recruits a Palestinian woman since the movement decided to use human beings to carry out bombing attacks against Israel. However, it was the seventh time in general that a woman's body is used in a Palestinian suicide bombing.
http://www.childrensrightsinstitute.org/106/countering-child-suicide-bombers
Palestinian children are not doing this of their own free will, nor are they doing this for political reasons. It was not out of desperation, but aspiration to become heroes, to become famous, to have sex with virgins, to go to paradise. For us suicide bombing is still abhorrent; for these children it's like eating french fries. They literally don't understand that you die when you blow your limbs apart, there is a mental disconnect there; death is not martyrdom. It's like becoming a rock star overnight.
tilføjet af

Statestikken 160-0

[quote="ak31" post=2831211][quote="drago" post=2831203]Jeg takker for din indsats
Israel har indtil videre ikke kunne dokumentere at det faktisk var Palæstinenser som bortførede og myrdede de unge mennesker, ligesom det ikke er bevist som brændte og myrdede den unge mand.
Så jeg holder statistiker med hvor mange er døde gennem Israels angreb og hvor mange igennem Hamas.
Lige nu er den officielle tal
172 - 0
Hvad de tal kan bruge til ved jeg ikke, og jeg gør mig bestemt ikke vellidt her på solen og i den pro Israelske land Danmark, men det er bare noget som jeg vil gøre.
Drago

[quote="ak31" post=2831195][quote="drago" post=2830977]Hvor mange flere uskyldige skal Israel myrde før de indser at krigen aldrig fandt sted.
Drago[/quote]
Jeg må lige rette dig drago, der står 160-3.
Dråben var de tre teinets drenge, der blev bortført og dræbt. 😮 😮[/quote][/quote]
Jeg er lige ved at tro at du er ligeså ensrettet som Tigermanden, det lever i en osteklokke med bind for øjnene.
Hamsah har deres affyrings raketter blandt den civile befolkning. Det er nok en fejhed der går ud over de civile. Det bliver så de israelerne der er de onde. 😮 😮[/quote]
Jeg er helt enig, det er fej.
Ved du noget om hvor der findes ledige steder i landet, der hvor der ingen cicile bor.
Drago

Man kunne jo vælge militære områder frem for skoler, hospitaler og børnehaver.
Er burkanen faldet helt ned over dine øjne?? 😮 😮
tilføjet af

Statestikken 160-0

[quote="drago" post=2831228][quote="ak31" post=2831211][quote="drago" post=2831203]Jeg takker for din indsats
Israel har indtil videre ikke kunne dokumentere at det faktisk var Palæstinenser som bortførede og myrdede de unge mennesker, ligesom det ikke er bevist som brændte og myrdede den unge mand.
Så jeg holder statistiker med hvor mange er døde gennem Israels angreb og hvor mange igennem Hamas.
Lige nu er den officielle tal
172 - 0
Hvad de tal kan bruge til ved jeg ikke, og jeg gør mig bestemt ikke vellidt her på solen og i den pro Israelske land Danmark, men det er bare noget som jeg vil gøre.
Drago

[quote="ak31" post=2831195][quote="drago" post=2830977]Hvor mange flere uskyldige skal Israel myrde før de indser at krigen aldrig fandt sted.
Drago[/quote]
Jeg må lige rette dig drago, der står 160-3.
Dråben var de tre teinets drenge, der blev bortført og dræbt. 😮 😮[/quote][/quote]
Jeg er lige ved at tro at du er ligeså ensrettet som Tigermanden, det lever i en osteklokke med bind for øjnene.
Hamsah har deres affyrings raketter blandt den civile befolkning. Det er nok en fejhed der går ud over de civile. Det bliver så de israelerne der er de onde. 😮 😮[/quote]
Jeg er helt enig, det er fej.
Ved du noget om hvor der findes ledige steder i landet, der hvor der ingen cicile bor.
Drago[/quote]
Man kunne jo vælge militære områder frem for skoler, hospitaler og børnehaver.
Er burkanen faldet helt ned over dine øjne?? 😮 😮


jeg beklager virkeligt.
og indrømmer gerne ikke at være skarpeste kniv i skuffen.
Hvor in Palæstina findes der militaire omrader fra Hamas.
Drago
tilføjet af

Statestikken 160-0

Der findes vel ikke deciderede millitære områder, såsom kaserner, millitære lufthavne osv osv i palæstina, men der må da være øde eller mindre befolkede områder som hamas kan bruge som affyrringssteder for deres raketter.
Men det gør de ikke, de vælger at affyre dem fra civile steder, hvilket Israel selvfølgelig svarer igen på ved at bombe disse steder, som regel efter at have advaret civilbefolkningen om at de nok lige bør lette røven og komme væk inden husene, skolerne eller hvor der nu er blevet sendt raketter af sted fra bliver jævnet med jorden.
tilføjet af

Statestikken 160-0

Hehe 123456
Du er godt nok sjovt, selførgelige findes der steder hvor Hamas kan affyre raketter fra, der er masser af rigtige fine steder til salg i Palæstina, bare kig på internettet og de er ikke engang så dyrt som her i landet.
Men de har også loven og plannings zoner, og de områder til salg må ikke bebygges af terrorrister eller grupper som Hamas.
Du vil vel hellere ikke ha en som dem i nærheden af dig.
Drago

Der findes vel ikke deciderede millitære områder, såsom kaserner, millitære lufthavne osv osv i palæstina, men der må da være øde eller mindre befolkede områder som hamas kan bruge som affyrringssteder for deres raketter.
Men det gør de ikke, de vælger at affyre dem fra civile steder, hvilket Israel selvfølgelig svarer igen på ved at bombe disse steder, som regel efter at have advaret civilbefolkningen om at de nok lige bør lette røven og komme væk inden husene, skolerne eller hvor der nu er blevet sendt raketter af sted fra bliver jævnet med jorden.
tilføjet af

Problemet er, at det ikke er en grænse

Hej,
En FN fredsbevarende styrke virker dårligt, når der ikke er en klar grænse-dragning imellem de 2 områder...
Specielt ikke når Hamas og Israel skyder langtrækkende missiler.
Hamas raketter har ført til skade. Adskillige gange.
Israel er dog forholdsvis gode til at skyde dem ned inden de rammer by-områder.
Hamas har netop i dag afvist at indgå i en våbenhvile.
Det var i øvrigt Hamas som startede med at affyre rakketer imod Israel inden de 200-0 blev scoret.

Med venlig hilsen
Ieet


Hej Ieet
Jeg mener at folkemordet snart muligst skal stoppes, at FN kommer og indsætter en styrke på samme måde man gjorde i Kosovo.
Jeg ved at det er komplicerede, men med godt vilje er det muligt, og så kan Danmark sende soldater i lange baner for at opretholde fred nu og i fremtiden.
De ekstrem radikale Hamas vil hermed ikke være levedygtigt og døde et naturligt død
De ultra ortodokse radikale hos Israel vil ikke dø, men måske kan de kontroleres.
De hele er måske en utopi, men denne her vanvid, hvor Israel med støtte fra åbenbart mange udover folkemord må snarest stoppe.
Alle ved at de raketter som Hamas bruger er ubrugeligt, de har så vid jeg ved aldrig ført til noget skade.
Beviset ligger i tallet, jeg kalder det provokerende for score, og den er uofficielt nu oppe på over 200 imod 0
Jeg ønsker og støtter fred
Drago

[quote="ieet" post=2831154]Hej,
Jeg tror at det er uklart hvad du mener at der skal ske ved denne score...
Mener du at Israel skal ignorere at Hamas skyder missiler efter deres Civile og byer, fordi de har et forsvar som er i stand til at skyde de fleste af missilerne ned?
Syntes du at Israel skal ignorere at Hamas skyder missiler efter Civile mål og byer, bare fordi Hamas er fårlige til at ramme?
Når Hamas vælger at opstille ramper der bruges til at affyre missiler imod Civile byer i Israel, fra taget af beboelses-blokke... Skal Israel så bare lade dem fortsætte med at affyre missilerne?
Med venlig hilsen
Ieet


[quote="drago" post=2831151]Lær at læse Lyjse
Så vil du se hvad jeg virkeligt mener
I hvert fald er din iagtagelse helt forkert.
Scoren er n officielt 172 - 0
Drago

[quote="lyjse" post=2831148][quote="drago" post=2831126]Jeg er enig
Hamas burde ikke købe deres udstyr i Iran og Syrien, de skal gøre som Israel, købe den hos Amerikanerne, så skal du bare se hvad der sker.

[quote="Perkins" skrev:

Israel bruger raketterne til at beskytte civilbefolkningen, Hamas bruger civilbefolkningen til at beskytte raketterne.[/quote]
Så du mener det drejer sig om, at få dræbt så mange jøder som muligt drago... 😕
jeg trode du mente, at det var forfærdeligt, for hvert et uskyldigt menneske der blev dræbt... det gælder altså ikke uskyldige jøder, som f.eks. 3 teenagere..
Da Hamas har for vane at gemme affyringsramper i tæt bebyggede områder og gerne på skoler eller hospitaler, er det meget vanskeligt at undgå civile tab.
Men Israel gør hvad de kan, ved at advare på forskellige måder.
Hamas er terrorist, og jo flere lig han kan prale af, jo bedre.
Verden skal jo have ondt af ham.[/quote][/quote][/quote]
tilføjet af

Problemet er, at det ikke er en grænse

Hej igen
Jeg skal ikke gøre mig klog om FN virker eller ej, det er et forslag fra flere politikere, som mener dette at være eneste vejen ud.
For min skyld må de bare fjerne grænser, bare de kommer til at være massivt til stede så alle kan føle sig trygge.
De kunne i Sirien hvor alle kemiske våben blev fjernet, de kunne i Kosovo, hvorfor ikke derned.
Drago
Hej,
En FN fredsbevarende styrke virker dårligt, når der ikke er en klar grænse-dragning imellem de 2 områder...
Specielt ikke når Hamas og Israel skyder langtrækkende missiler.
Hamas raketter har ført til skade. Adskillige gange.
Israel er dog forholdsvis gode til at skyde dem ned inden de rammer by-områder.
Hamas har netop i dag afvist at indgå i en våbenhvile.
Det var i øvrigt Hamas som startede med at affyre rakketer imod Israel inden de 200-0 blev scoret.

Med venlig hilsen
Ieet


[quote="drago" post=2831178]Hej Ieet
Jeg mener at folkemordet snart muligst skal stoppes, at FN kommer og indsætter en styrke på samme måde man gjorde i Kosovo.
Jeg ved at det er komplicerede, men med godt vilje er det muligt, og så kan Danmark sende soldater i lange baner for at opretholde fred nu og i fremtiden.
De ekstrem radikale Hamas vil hermed ikke være levedygtigt og døde et naturligt død
De ultra ortodokse radikale hos Israel vil ikke dø, men måske kan de kontroleres.
De hele er måske en utopi, men denne her vanvid, hvor Israel med støtte fra åbenbart mange udover folkemord må snarest stoppe.
Alle ved at de raketter som Hamas bruger er ubrugeligt, de har så vid jeg ved aldrig ført til noget skade.
Beviset ligger i tallet, jeg kalder det provokerende for score, og den er uofficielt nu oppe på over 200 imod 0
Jeg ønsker og støtter fred
Drago

[quote="ieet" post=2831154]Hej,
Jeg tror at det er uklart hvad du mener at der skal ske ved denne score...
Mener du at Israel skal ignorere at Hamas skyder missiler efter deres Civile og byer, fordi de har et forsvar som er i stand til at skyde de fleste af missilerne ned?
Syntes du at Israel skal ignorere at Hamas skyder missiler efter Civile mål og byer, bare fordi Hamas er fårlige til at ramme?
Når Hamas vælger at opstille ramper der bruges til at affyre missiler imod Civile byer i Israel, fra taget af beboelses-blokke... Skal Israel så bare lade dem fortsætte med at affyre missilerne?
Med venlig hilsen
Ieet


[quote="drago" post=2831151]Lær at læse Lyjse
Så vil du se hvad jeg virkeligt mener
I hvert fald er din iagtagelse helt forkert.
Scoren er n officielt 172 - 0
Drago

[quote="lyjse" post=2831148][quote="drago" post=2831126]Jeg er enig
Hamas burde ikke købe deres udstyr i Iran og Syrien, de skal gøre som Israel, købe den hos Amerikanerne, så skal du bare se hvad der sker.

[quote="Perkins" skrev:

Israel bruger raketterne til at beskytte civilbefolkningen, Hamas bruger civilbefolkningen til at beskytte raketterne.[/quote]
Så du mener det drejer sig om, at få dræbt så mange jøder som muligt drago... 😕
jeg trode du mente, at det var forfærdeligt, for hvert et uskyldigt menneske der blev dræbt... det gælder altså ikke uskyldige jøder, som f.eks. 3 teenagere..
Da Hamas har for vane at gemme affyringsramper i tæt bebyggede områder og gerne på skoler eller hospitaler, er det meget vanskeligt at undgå civile tab.
Men Israel gør hvad de kan, ved at advare på forskellige måder.
Hamas er terrorist, og jo flere lig han kan prale af, jo bedre.
Verden skal jo have ondt af ham.[/quote][/quote][/quote][/quote]
tilføjet af

Statestikken 160-0

Hvorfor i alverden blande køb og salg af jord og fast ejendom ind i en ellers nogenlunde vel kørende debat?
Problemet er at hamas, istedetfor at affyre raketterne fra øde områder, bevidst affyrer dem fra civile bygninger og tætbebyggede områder, velvidende at israelerne, som helt naturligt bomber de steder der er affyret fra, så bliver udpeget som skurken, fordi de så bomber civile områder.
Ingen, og heller ikke dig lader det til, tænker på at det er hamas der starter "legen", for de ved at ethvert raketangreb mod Israel bliver besvaret med bombninger.
tilføjet af

Statestikken 160-0

Så siger vi bare at alt er som det skal være, nu er den allerførste person i Israel døde pga en raket, så nu er krigen legitimt og debatten slut.
Drago
Hvorfor i alverden blande køb og salg af jord og fast ejendom ind i en ellers nogenlunde vel kørende debat?
Problemet er at hamas, istedetfor at affyre raketterne fra øde områder, bevidst affyrer dem fra civile bygninger og tætbebyggede områder, velvidende at israelerne, som helt naturligt bomber de steder der er affyret fra, så bliver udpeget som skurken, fordi de så bomber civile områder.
Ingen, og heller ikke dig lader det til, tænker på at det er hamas der starter "legen", for de ved at ethvert raketangreb mod Israel bliver besvaret med bombninger.
tilføjet af

Statestikken 160-0

Har egentlig kun lyst til at spørge....
Er du virkelig så dum eller spiller du bare dum for at provokere til "debat"?
tilføjet af

Statestikken 160-0

Har egentlig kun lyst til at spørge....
Er du virkelig så dum eller spiller du bare dum for at provokere til "debat"?

Har du hørt om Tigermanden og Inger Henriksen??
Der finder du også en enøjet debat i stædighed. 😮 😮
tilføjet af

Statestikken 160-0

Jeg synes det er bare i orden at du er ærligt.
Nej, jeg er ikke helt dumt ved jeg, men jeg har sprogligt vanskeligheder når sagen bliver bare en lilli smulle komplicerede, og den måde jeg tænker på er vanskeligt at bruge på skrift.
For at gøre det mindre komplicerede gør jeg often bare som om jeg er ubegavet, det virker bare godt for fleste debatørenes ego.
Jeg takker fordi du virkede en lidt mindre stubborn end de fleste andre, men nu sropper jeg for den her gang.
Drago
quote="123456+" post=2831483]Har egentlig kun lyst til at spørge....
Er du virkelig så dum eller spiller du bare dum for at provokere til "debat"?[/quote]
tilføjet af

Hvad mener du at FN skal gøre? Konkret

Hej,
Jeg er godt klar over at "flere politikere" mener at FN tropper i området vil løse problemet. Men de tager fejl - en opdeling i 2 lande vil løse problemet, indtil da vil problemet fortsætte.
Problemet er ikke at FN skulle "fjerne grænser" men at der skulle laves en grænse imellem palestinensisk område og israelsk. Og for at det skulle virke, skal begge lande acceptere denne grænse.
Kosovo betegnes af mange som en enorm fiasko for FN. So det er et lidt sjovt eksempel...
Syrien deltog FN udelukkende med målet at fjerne de kemiske våben... Krigen fortsætter hvor nu både Diktatoren og Islamisk Terror dagligt myrder civilbefolkningen. FN gjorde virkelig en forskel der.
Så igen spørger jeg... Hvad vil du gerne have at FN gør?
Med venlig hilsen
Ieet

Hej igen
Jeg skal ikke gøre mig klog om FN virker eller ej, det er et forslag fra flere politikere, som mener dette at være eneste vejen ud.
For min skyld må de bare fjerne grænser, bare de kommer til at være massivt til stede så alle kan føle sig trygge.
De kunne i Sirien hvor alle kemiske våben blev fjernet, de kunne i Kosovo, hvorfor ikke derned.
Drago
tilføjet af

Hvad mener du at FN skal gøre? Konkret

Hej Ieet
Det er mit sidste bidrage for den her gang og jeg prøver lige at svare.
FN har lavet den ene bommert efter den anden i Kosovo, men det er også erklæret som deres bedste lære skole, lige nu er den Hollandske afdeling af FN erklæret medskyldigt i Screbrenice massakre, og det er fint der bliver lagt ansvar mener jeg.
Det er netop fint at FN, som eneste kunne fjerne våbene i Syrie, (andre kunne ikke) de er væk nu, at det så ikke løse problemet vidste alle, men Assads lille bror skal det nu klare uden kemi.
FN fik ikke lov at komme ind i Irak, og det gik fint, nu er der borgerkrig og der bliver også myrdet uskyldige.
Om FN kan løse problemer i Israel og Palestina skal jeg ikke gøre mig klog på, men politik har ikke virket, og med de mange involverede ekstremistiske krafter kommer der vel aldrig ende på konflikten.
Men FN kan gøre et forsøg med at være massivt til stede i lad os bare sige 20 år, de har muligt lært af deres fejl, men uden at lave fejl lærer man aldrig.
Hvordan det skal gøres skal jeg ikke gøre mig klogt på.
Om FN bliver brugt må vi se, men lige nu er det 200 - 1
Trist statistik
Drago

Hej,
Jeg er godt klar over at "flere politikere" mener at FN tropper i området vil løse problemet. Men de tager fejl - en opdeling i 2 lande vil løse problemet, indtil da vil problemet fortsætte.
Problemet er ikke at FN skulle "fjerne grænser" men at der skulle laves en grænse imellem palestinensisk område og israelsk. Og for at det skulle virke, skal begge lande acceptere denne grænse.
Kosovo betegnes af mange som en enorm fiasko for FN. So det er et lidt sjovt eksempel...
Syrien deltog FN udelukkende med målet at fjerne de kemiske våben... Krigen fortsætter hvor nu både Diktatoren og Islamisk Terror dagligt myrder civilbefolkningen. FN gjorde virkelig en forskel der.
Så igen spørger jeg... Hvad vil du gerne have at FN gør?
Med venlig hilsen
Ieet

[quote="drago" post=2831392]Hej igen
Jeg skal ikke gøre mig klog om FN virker eller ej, det er et forslag fra flere politikere, som mener dette at være eneste vejen ud.
For min skyld må de bare fjerne grænser, bare de kommer til at være massivt til stede så alle kan føle sig trygge.
De kunne i Sirien hvor alle kemiske våben blev fjernet, de kunne i Kosovo, hvorfor ikke derned.
Drago
[/quote]
tilføjet af

Indsatte soldater som kunne vinke til missilerne?

Hej,
Så du vil sende 100.000 soldater ned i Israel/Gaza... Som skal gøre hvad?
Det er ikke nok til at stå på hver gadehjørne... Israel har i øvrigt ca 200.000 aktive i militæret og en reserve på 550.000. De er veludrustede og veltrænede...
Og så har de "formentlig" atom-våben.
Pointen? FN kommer kun ind i Israel/Gaza hvis Israel er enig.
FN er i øvrigt en Forsvars alliance til medlems-lande. Gaza/Palestinenserne er ikke et medlems-land i forsvars alliancen... som ikke optager medlemmer som lande som ikke har nogle grænser for deres områder, eller som på nuværende tidspunkt ligger i væbnet konflikt.
Igen - Hamas skal sætte sig ned med Israel og de skal finde en grænse og oprette 2 lande.
Det hjælper i øvrigt ikke meget at der står soldater på "strategiske steder"... når der regelmæssigt affyres missiler med lang rækkevide fra hustage.
Nej, FN soldater ville bare kunne være på strategiske baser... I mens missiler fortsat blev affyret fra Gaza mod Israel - hvorefter Israel så bombede tilbage.
Bede Israel om at indlevere deres missiler... Libanon, Jordan og Egypten (samt Syrien) angreb dem i '67 - så jeg tror ikke Israel har lyst til at stå uden forsvar.
Bede Hamas om at indlevere deres våben og misiler? De har netop sagt nej tak til en våbenhvile.
Med venlig hilsen
Ieet

Hej Ieet
Det er mit sidste bidrage for den her gang og jeg prøver lige at svare.
FN har lavet den ene bommert efter den anden i Kosovo, men det er også erklæret som deres bedste lære skole, lige nu er den Hollandske afdeling af FN erklæret medskyldigt i Screbrenice massakre, og det er fint der bliver lagt ansvar mener jeg.
Det er netop fint at FN, som eneste kunne fjerne våbene i Syrie, (andre kunne ikke) de er væk nu, at det så ikke løse problemet vidste alle, men Assads lille bror skal det nu klare uden kemi.
FN fik ikke lov at komme ind i Irak, og det gik fint, nu er der borgerkrig og der bliver også myrdet uskyldige.
Om FN kan løse problemer i Israel og Palestina skal jeg ikke gøre mig klog på, men politik har ikke virket, og med de mange involverede ekstremistiske krafter kommer der vel aldrig ende på konflikten.
Men FN kan gøre et forsøg med at være massivt til stede i lad os bare sige 20 år, de har muligt lært af deres fejl, men uden at lave fejl lærer man aldrig.
Hvordan det skal gøres skal jeg ikke gøre mig klogt på.
Om FN bliver brugt må vi se, men lige nu er det 200 - 1
Trist statistik
Drago
tilføjet af

Indsatte soldater som kunne vinke til missilerne?

Nu skal vi ikke danse sammen, og det er godt, jeg prøver at danse, du styrer uden harmoni, jeg takker en sidste gang.Du må finde en anden sparringspartner.
Men jeg har prøvet.
Drago

quote="ieet" post=2831612]Hej,
Så du vil sende 100.000 soldater ned i Israel/Gaza... Som skal gøre hvad?
Det er ikke nok til at stå på hver gadehjørne... Israel har i øvrigt ca 200.000 aktive i militæret og en reserve på 550.000. De er veludrustede og veltrænede...
Og så har de "formentlig" atom-våben.
Pointen? FN kommer kun ind i Israel/Gaza hvis Israel er enig.
FN er i øvrigt en Forsvars alliance til medlems-lande. Gaza/Palestinenserne er ikke et medlems-land i forsvars alliancen... som ikke optager medlemmer som lande som ikke har nogle grænser for deres områder, eller som på nuværende tidspunkt ligger i væbnet konflikt.
Igen - Hamas skal sætte sig ned med Israel og de skal finde en grænse og oprette 2 lande.
Det hjælper i øvrigt ikke meget at der står soldater på "strategiske steder"... når der regelmæssigt affyres missiler med lang rækkevide fra hustage.
Nej, FN soldater ville bare kunne være på strategiske baser... I mens missiler fortsat blev affyret fra Gaza mod Israel - hvorefter Israel så bombede tilbage.
Bede Israel om at indlevere deres missiler... Libanon, Jordan og Egypten (samt Syrien) angreb dem i '67 - så jeg tror ikke Israel har lyst til at stå uden forsvar.
Bede Hamas om at indlevere deres våben og misiler? De har netop sagt nej tak til en våbenhvile.
Med venlig hilsen
Ieet

Hej Ieet
Det er mit sidste bidrage for den her gang og jeg prøver lige at svare.
FN har lavet den ene bommert efter den anden i Kosovo, men det er også erklæret som deres bedste lære skole, lige nu er den Hollandske afdeling af FN erklæret medskyldigt i Screbrenice massakre, og det er fint der bliver lagt ansvar mener jeg.
Det er netop fint at FN, som eneste kunne fjerne våbene i Syrie, (andre kunne ikke) de er væk nu, at det så ikke løse problemet vidste alle, men Assads lille bror skal det nu klare uden kemi.
FN fik ikke lov at komme ind i Irak, og det gik fint, nu er der borgerkrig og der bliver også myrdet uskyldige.
Om FN kan løse problemer i Israel og Palestina skal jeg ikke gøre mig klog på, men politik har ikke virket, og med de mange involverede ekstremistiske krafter kommer der vel aldrig ende på konflikten.
Men FN kan gøre et forsøg med at være massivt til stede i lad os bare sige 20 år, de har muligt lært af deres fejl, men uden at lave fejl lærer man aldrig.
Hvordan det skal gøres skal jeg ikke gøre mig klogt på.
Om FN bliver brugt må vi se, men lige nu er det 200 - 1
Trist statistik
Drago
[/quote]
tilføjet af

Israel bagud!

Israelerne er langt bagud. Israel har dræbt i omegnen af 200 palæstinensere og palæstinenserne har dræbt en israeler.
Men ifølge Hamas selv er en israeler det samme værd som 1000 palæstinensere og derfor må Israel være langt bagud i scoren (sådan rundt regnet 800).
http://www.b.dk/verden/israel-vil-loeslade-1000-palaestinensere

Hvor mange flere uskyldige skal Israel myrde før de indser at krigen aldrig fandt sted.
Drago
tilføjet af

Statestikken 160-0

Jamen hvis det "bare" er sproglige vanskeligheder så deltag da endelig i debatten igen, og lad ikke mine, indimellem knap så kønne, ord afskrække dig.
Men...
Faktum er at hamas sender raketter indover Israel og de går direkte efter civile mål og endda efter en atomreaktor i Israel.
Skal Israel så bare trække på skuldrene og lade det ske uden at gøre gengæld?
Hvad hvis Sverige begyndte at bombe Danmark?
Selvfølgelig svarer Israel igen og den eneste måde de kan svare igen, er ved at bombe de steder hvor hamas raketterne kommer fra eller de steder hvor det kan tænkes at hamas vil bruge.
hamas er ikke uniformerede soldater og blander sig med civilbefolkningen, som jo er dem der må lide de største tab, og derfor kan Israel ikke udpege og specifikt ramme de skyldige hamasfolk.
Det Israel derimod kan, ved at ødelægge de civile mråder, som af hamas er gjort til millitære mål, er at vende den menige palestinenser imod hamas, og på den måde køre hamas ud på et sidespor.
tilføjet af

Indsatte soldater som kunne vinke til missilerne?

[quote="drago" post=2831653]Nu skal vi ikke danse sammen, og det er godt, jeg prøver at danse, du styrer uden harmoni, jeg takker en sidste gang.Du må finde en anden sparringspartner.
Men jeg har prøvet.
Drago

Jeg formoder at Drago er palæstinenser, da han mener, at Israel ikke må forsvarer sig mod Hamsah. Islam er fredens religion. 😮 😮
tilføjet af

Israel bagud!

Israelerne er langt bagud. Israel har dræbt i omegnen af 200 palæstinensere og palæstinenserne har dræbt en israeler.
Men ifølge Hamas selv er en israeler det samme værd som 1000 palæstinensere og derfor må Israel være langt bagud i scoren (sådan rundt regnet 800).
http://www.b.dk/verden/israel-vil-loeslade-1000-palaestinensere

[quote="drago" post=2830977]Hvor mange flere uskyldige skal Israel myrde før de indser at krigen aldrig fandt sted.
Drago[/quote]

Hvor længe skal disse feje og ynkelige HamaSS psykopater gemme sig bag de muslimske kvinders skørter???????
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.