12tilføjet af

Skal man ringe 112 ell. 114

ved sygdom ell. brand?
Og hvis man fx. 'er tilskuer' til et voldeligt overfald. Er det så også et af disse to numre, man skal benytte - ell. skal man kontakte den nærmeste politikreds?
Jeg talte med nogle kolleger om det tidligere i dag. De fleste mente, at det stadig er 112, man ringer til. Og nogle andre, at det er blevet ændret til 114.
Hvem har ret?
tilføjet af

Det er ikke et alarm nummer.

Det er politiets telefon nummer. (alarm er stadig 112)
Der er sådan set i stedet for alle de der politi numre, der ender på XXXX1448
tilføjet af

nej nej du har ikke ret

114 er en ny ordning der trådte i kraft for noget tid siden .. hvis du trykker 114 og KUN 114 kommer du i direkte kontakt med din lokale politistation. ikke hele nummeret som du siger men KUN 114. desværre har der været en del problemer med ordningen og ikke alle kender til den - som du åbenbart heller ikke gør
tilføjet af

Nå tak for kaffe ;0)

Men prøv lige at læs det igen jeg har ikke skrevet noget om at man skal trykke hele nummeret, men kun 114 og det var jo heller ikke det der blev spurgt om vel
tilføjet af

jamen ...

man skal ikke trykke 1448, amn skal kun trykke 114 og det vard a ikke ment i en hård tone hvis du forstod det sådan ...

fortsæt god aften
tilføjet af

Alarm 114

Når der ikke er tale om akut hjælp sker al kontakt til politiet som regel gennem 14 48-numrene.
Fra den 1. februar 2007 har det været muligt automatisk at komme i forbindelse med den nærmeste politistation ved at taste 114, uanset hvor i landet du befinder dig, men det gælder kun, hvis man skal have fat på politiet.
Haster det med at få hjælp til politi, brandvæsen eller ambulance, skal borgerne stadig ringe 112.
tilføjet af

Okay,

http://www.politi.dk/da/aktuelt/nyheder/114nummer_10012007.htm
Du har ret, måske fik jeg ikke helt fat på spørgsmålet før jeg fik udtalt mig...
tilføjet af

Det viser sig....................

Det viser sig....................at mange ringer, bare for at kaste med brandbomber og sten efter redningspersonalet........
tilføjet af

Det er bare helt i orden!!!

Du må forsat have en rigtig god aften ;0)
tilføjet af

112 ved alarm

114 ´hvis du skal ikontakt ( ikke akut) med nærmeste politistation ( det virker bare ikke)
tilføjet af

Nånå

aha
tilføjet af

Jeg har prøvet 114

det virkede udenmærket for mig!
God weekend!
tilføjet af

114 virker ikke

Her torsdag aften den 2 april 2009 vil jeg afprøve 114 .... forsøgte 3 gange - det skete der absolut intet ved.... Så det kan jeg ikke anbefale hvis du har brug for hjælp....
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.