4tilføjet af

SAS er i dyb krise

2 kvartal vidste at SAS har et underskud på 750 mio. kroner. De står i en økonomisk krise - større end nogensinde!
Det ligger helt klart at siden finanskrisen for alvor indtraf har det kun forringet situationen. Men det er ikke ene og alene den, der er skyld i underskudet.
- de manglende rejsende (herunder forretningsrejsende) er hvad de primært fokuser på, men dem er der vel ikk færre af?
Vælger de bare andre selvskaber, så som lavprisselvskaberne.
Men SAS er vel et af de eneste selvskaber i Danmark som flytter udenfor europa, hvordan kan det så gå så galt for selvskabet, er der også færre af dem?
Men hvis de skal fokusere på de lange ruter (hvor lavselvskaberne primært ikke findes - det er korte ruter), som der er flest penge i skal de vel også have mere omtale (dermed omkostninger) hvis de skal leve op til det kendte selvskab som foreksempel British airways.
tilføjet af

SAS betaler prisen

De årelange strejker har sat sine dybe spor.
Mere er der ikke at sige
Klaus
tilføjet af

Udbudet

British Airways har nu også problemer, ellers et godt selskab at flyve med.
Forretningsrejsende er helt kolde, de tager den billigste uanset bonusordninger hos SAS hvis ellers deres rejsetidspunkter er flexible.
På en måde er det også internettets skyld, man kan hjemmefra på 5 minutter finde den billigste afgang og booke billet hvor man førhen ringede til 1-2 selskaber og betalte hvad det kostede.
Noget hænger også sammen med "gyngerne og karussellen", tab et sted og tjen et andet. Man er lidt forbavset over at se en enkeltbillet til London for 535 kr incl. afgifter, denne er for lav til at dække de reelle omkostninger, men samtidig har samme selskab dyrere afgange på den samme rute.
Ryan Air har haft succes på lave priser, men han tjener penge på andre måder, f.eks skal personalet selv betale dere uniformer, og må ikke oplade deres egen mobil på arbejdspladsen.
Summa summarum er det os forbrugere der ikke er loyale mere og tager de billigste afgange, ud med et selskab og hjem med et andet, og indretter vores rejser efter tidspunkterne, sådan har jeg selv disponeret nogle gange.
tilføjet af

Og fagforeningerne (de mange)

ser hellere SAS kuldsejle frem for bare at rokke sig en tøddel. De er så dumstædige at de
er fuldstændig ligeglade med de mange der bliver ledige (og det bliver mange), skvadderhovedet Fischer skal have ansvaret.
tilføjet af

De skal have en jysk købmand

til at køre SAS med overskud.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.