43tilføjet af

Rene Rama rema 1000.

😃 Var inde i Rema 1000 i Mariager, der sætter jeg ikke min fod mere, sikken dog en behandling man får der af personalen om man spørger om en vare så bliver der bare snæret af en, det er sørme en rigtig god service, selvom der er meget som skal pakkes ud så kan man godt svare med et smil eller hvad.
tilføjet af

Du generaliserer

Alle kan have en dårlig dag, selv i en butik.
Den pågældende har sikkert 5 minutter inden haft en diskussion med en gammel hejre der brokkede sig en banan med en brun plet.
tilføjet af

Du generaliserer

Jamen fruppe dog.
Det mener du ikke!
I forretningerne Lidl har jeg ALDRIG oplevet et negativt eller dårligt svar!

Det er ikke altid de har god tid, men spørger jeg om noget angående
forretningen er de ALTID parat med et svar, det er jo også det de faktisk
lever af, IKKE!?

Måske skal jeg lige tilføje at MIN levevej i mange år har været at virke
"beruset" og derved opdage god kundeservice, eller det modsatte!

Bliver DU snydt ved fx IKKE at kræve dit købs BON?

Jeg tjener omkring 1600 kr årligt ved at kontrollere mine bon'er!

Det er immervæk over 100 kr om måneden, men DIN indtægt er vel
så "uhyrlig stor" at 1.600 kr er ligegyldig.

Desværre er de fleste kunder, jeg har opdaget være ligeglad med at
modtage købs-bon, kunder med overførselsindkomster.

Flere af dem har jeg nemlig talt med efter deres butikskøb, og spurgt
hvorfor de ikke kontrollere deres bon!

Jeg er stolt af de forretninger jeg gennem årene har fået lukket, men
det ville være dejligere hvis Danske kunder GAD interessere sig for
hvad de egentlig betaler for varerne!
tilføjet af

Rene Rama rema 1000.

Kære prepsie.1
Har du ikke mulighed for at købe ind i en anden forretning i nærheden!?

Ellers må du jo sætte dit næste valgkryds ved et politisk parti der ønsker
det bedste for Danske borgere - Danmarks Fremtid!
tilføjet af

Hvorfor det?

Så fordi en person har ødelagt din dag. Kommer du der ikke mere?
Der røg en finke af panden. Når du selv gør det forventer du vel at du vil blive tilgivet af den du gjorde overfor.
Eller?
Hvis ikke, så bliver du sku den ensomste person. 😉 Og en meget indenstængt en også gætter jeg.
Hvis det er et gennemgående tema i rema. Så går du da bare et andet sted hen. Støre er det problem ikke. Det er så stort som du gør det?
Jeg arbejder jævnligt selv i service sektoren. Og jeg kan garantere dig at de kunder der dukker op nogen gange. De skulle da godt nok lige pudse deres Emma gad lidt af. Mage til skrigeballonen(nu skriger de ikke, men nogen gaange så skulle man altså tro at deres liv var blevet ødelagt af den pågældende ting de nu klager over.) Der af skrigeballoner.
Min favorit overhørte jeg for nogen år siden i Bilka-kundeservice et sted her i Dk.
En gammel mand havde købet ind og var kommet hjem og fundet ud af at den pose æbler han havde købt. Der var for mange af æblerne der var stødt og på vej til at være dårlige.
Så han klager i kundeservice over disse æbler. Der bliver kaldt en person fra afdelingen op. Måske for at hente dem og aflevere en pose de rer OK.
Men her kommer så min mening om at de assistenter der er ansat i supermarkeder får aaalt for lidt i løn.
Den gamle nar fik hidset sig selv op og gav sig til at skælde en voksen kvinde ud der intet andede om hans sindsyge.
Og lige pludselig fik narren ind i hovedt at æblerne ikke var økologiske.
- Om hun mente at han skulle servere sprøjtet æbler for sine børnebørn????
Torskehoved, han bestemmer sku da selv hvad han vil hælde i kæften på sit afkoms afkom. [:X] [:X] [:X] [:X]
Hold da kæft en nar og han var en mand og jeg må godt nok sige at han var det mest latterlige, jeg nogen sinde har hørt kæfte op som en rejekælling.
Jeg håber fanme den assistent har fået en anstændiglønstigning efter at have været udsat for den NAR.
Så hvis du har haft en ubehagelig oplevelse, hvad tror du så ikke den assistent i Bilka har prøvet? [:X] [:X] [:X] [:X] [:X] [:X]
tilføjet af

Hvorfor det?

Fakta har heller ikke den slags service. Det får mig dog ikke til at gå i Irma for at finde ud af hvor de har deres mel hvis jeg ikke selv kan finde det.
Generelt er det meget bedre at spørge en af dem som fylder varer op, fjerner papkasser osv på gulvet.
Så sinker du ikke alle de andre i køen ved kassen, og det er langt fra sikkert at pigen på 16 i kassen ved præcist hvor alting er.
Det gør ham på gulvet derimod for han har selv sat tingene der hvor de nu er.
tilføjet af

korrekt

Fuldstændig korrekt.
Eller spørg en anden kunde, som måske kommer i forretningen daglig.

Heldigvis er der stadig nogle "få" af os der kan tænke!
tilføjet af

korrekt

En anden god vane jeg vil opfordre alle til:
Når du har fundet det du vil købe i en butik og stiller dig ved kassen, så have kontanter eller betalingskort parat.
Jeg er ved at være træt af kunder som fx når der kommer en hel skole klasse. 30 børn som skal have EN slikkepind hver. I stedet for bare at betale 30 kr hvis 1 eller koster 1, så skal hvert barn betale 1 krone hver. Godt nok dumt.
Eller ældre som det for nogles vedkommende nærmest er en overraskelse at man faktisk skal betale for sine vare. Så ligger dankortet nederst i håndtasken, de kan ikke huske koden men de har den på en seddel... et sted.... christ. Tænk dog over hvordan du vil betale FØR du stiller dig i kø.
tilføjet af

korrekt

Det tror jeg faktisk også at alle "kasse-piger" vil blive glade for, så de ikke ende med en kø på 50 mennesker. Jeg er selv salgsassistent så jeg kan godt se når pigen for stress fordi der er 100 i kø og der ikke er nogen til åbne en kasse eller 2 mere.
Samtidig kommer alle kunderne hurtigere hjem igen, så det er ren win-win.
Jeg var i Superbest forleden, det tog sgu næsten en time at afhente føromtalte brev og købe 2 colaer, jeg var meget tæt på at opgive....! Og det var på en formiddag hvor de fleste er på arbejde så jeg kom ikke i "myldretid". Til gengæld er det åbenbart "myldretid" og "riiiigtig god tid" især for ældre og syge og børn.
tilføjet af

korrekt

Og det var på en formiddag hvor de fleste er på arbejde så jeg kom ikke i "myldretid". Til gengæld er det åbenbart "myldretid" og "riiiigtig god tid" især for ældre og syge og børn.


Du glemte at nævne: arbejdsløse .... 😃 [(:]
tilføjet af

korrekt

Ok. også for arbejdsløse, hjemløse, handicappede, sygemeldte kort sagt alle uden et fast job ;)
Nu hører jeg så at en betjent har skudt en hund i Veddinge. Noget tyder på at nordvestsjælland er befolket af hundemordere. Når selv en betjent dræber... en hvalp.
Har alle dem som er rasende over hunde... kunne de så ikke købe en bedøvelsesgevær og bede en eller anden om at fjerne den - ejer, politiet, dyreværnet, eller et eller anden, fremfor bare at skyde løs med formålet at dræbe...?????
Nå det var et sidespring ;)
Det undrer mig... jeg forsøger at studere trafikken for at se hvor mange der formentlig er i de lokale butikker. Og kl hvad hvor der højst sandsynligt er mindst for jeg hader at stå i kø.
For det meste har jeg ret hvis der fx ikke er kørt en bil forbi i 1 time, så er der nok ikke meget trafik. Jeg bryder mig heller ikke om at køre knallert på snoede veje med en bil helt op i røven som synes jeg er i vejen, men jeg kan ikke rigtig flytte mig ;)
Men nogen gange tager jeg så fejl og møder en skoleklasse.... eller pensionister. De værste er dem som har glemt både dankort og kontanter derhjemme, for så skal alle varer "bippes" ud igen, ellers passer kassebeholdningen ikke ;)
tilføjet af

Rene Rama rema 1000.

fuerzz skriver:
Så ligger dankortet nederst i håndtasken, de kan ikke huske koden men de har den på en seddel... et sted

Eller kvinder der har tre tasker når de stiger på bussen......de skal så først lede i alle tre for at finde pungen, og derefter rode rummene igennem blandt 4 års kvitteringer for at finde mimrekortet, hvorefter nogle finder ud af at de har mere end en pung med.
Hav det for fanden klar i hånden eller nærmeste lomme når I stiger på [->]
tilføjet af

korrekt

Nåhhh ja og især i sommermånederne hvor tyskere, københavnere, svenskere og andre turister kommer, og tilsyneladende alle vil handle på en gang.
Har været i Netto EN gang, hvor køen var helt ud af døren, anslået 100 meter. 4 timer gad jeg ikke stå i kø. I Fakta som er lige ved siden af var der dermod kun en enkelt anden kunde så der kom jeg hurtigt til.
Men jeg har prøvet med alt fra at være der før åbningstid, der er kø, kl 10, 11, 12, 14, 15 og så er det helt håbløst til ca 18 fordi alle arbejdende er på vej hjem og lige skal fange aftensmad på vejen. Når der er åbent til 19 så er mellem 18-og 19 et rimeligt godt valg. Fordi alle spiser der.
Dog ikke for tæt på 19, for kunder i sidste sekund er mildest talt røvirriterende, selvom man nok ikke kan afvise dem som ekspedient ;)
tilføjet af

korrekt

hehe ja det er også et meget godt eksempel.
Sidst jeg skulle med bus måtte chaufføren lade alle andre end en ældre kvinde komme ind af bagdøren og dermed ikke vise billet, for hun havde godt nok besvær med 4 trin og bagefter med at finde kortet. Og ellers ville bussen blive forsinket og misse et forbindende tog.
Så jeg fortrød lidt at jeg allerede havde køb billet, for ingen tjekkede den. Omvendt har jeg 2 gange "satset" og kørt uden og så kommer de naturligvis og man får en bøde... sur røv.
Heldigvis har jeg kun en gang oplevet ligefrem at blive sat af i Nyborg. Med besked om at vente på næste tog. Min billet var købt på Odense banegård men uden "pladsbillet", jeg optog heller ikke en "plads" altså et sæde i en kopi jeg stod op i gangen... men det var konduktøren så ikke tilfreds med så hun smed mig af på næste station.
Konduktøren på næste station var heldigvis mindre emsig.
Jovist, man har mange mere eller mindre sjove oplevelser i den kollektive trafik.
Det eneste man skal forvente er at komme for sent, nærmest uanset hvor man skal hen. Tror jeg napper en taxa næste gang jeg skal længere end min knallert rækker ;)
tilføjet af

Rema 1000 er ikke til for dig

men du er til for dem. Husk det.
tilføjet af

Hold da helt kæft

Har i maveonde alle sammen?
tilføjet af

Og lidt mere

tilføjet af

Rene Rama rema 1000.

Det kommer helt an på hvilken varer du spørger efter. Rema1000 har varerne sat i logisk rekæfølge. Derfor forventes det også, at kunderne selv finder varene.

Desuden er det vigtigt at gøre opmærksom på at Rema 1000 er meget billige. Der er virkelig penge at spare, ved at benytte den butik.
Hvis du er utilfreds med en butiksansat, og dennes svar på dit spørgsmål, kan du tale med den butiksansvarlige.
Mega
tilføjet af

Rene Rama rema 1000.

Nej det gør de så ikke.
Det er nok "space management" du hentyder til, så det folk køber mest er længst væk, og forhåbenligt køber de så noget andet på vejen, fx mælk øl og sodavand, og så slik ved kassen.
Man kan kun opfordre til at skrive en indkøbseddel på hvad man virkeligt mangler, så man ikke udover en liter mælk kommer hjem med for 300 kr ting man faktisk ikke har brug for.
tilføjet af

Rene Rama rema 1000.

Du får aldrig noget ud af at spørge efter den ansvarlige til en 16-årig kasse-pige.
Har de det ikke i Rema, så har de det nok i Spar, Fakta, Netto, Aldi, eller på den lokale tank.
tilføjet af

Rene Rama rema 1000.

Det var da også en dårlig opførsel du har været ude for. Bort set fra det, er Rema 1000 meget billige.
tilføjet af

Rene Rama rema 1000.

Jeg er meget tæt på at det ikke er dårlig "service"
Hvis man vælger at handle i Netto, Lidl, fakta, Aldi, Rema, så beder man nærmest om "nærmest ingen service udover at du skal betale" tilgengæld er tingende billigere end i irma, brugsen og den slags.
Dog vil jeg frem hæve Aldi selvom den sammen med Lifl er tysk, de bytter hvis du bare har en kvittering, men et smil og ikke med en sur mine.
tilføjet af

Rene Rama rema 1000.

Jeg må nok sige, at du har en god pointe. Hvis man ønsker at købe sine varer til sådan en lav pris, så må man også forvente, at der ikke følger service med. GOD pointe.
Hvad angår Aldi. Desværre har de ikke alt det jeg skal bruge, men de har en KÆMPE fordel, som konkurenterne endnu ikke har gennemskuet. De har alkohol frit fremme. Ønsker man at købe wiskey eller andre "stærke" sager, kan man selv tage dem fra hylden. Ikke alt det pis med at man skal "bede" om det. Nej, man tager det bare.
Der gælder naturligvis de samme regler for salg af spiritus i forhold til alder. Blot skal man ikke "tigge" ekspedienten ved kassen om denne. Det er en KÆMPE fordel.
Aldi har helt sikkert gennemskuet noget MEGET vigtigt her.
tilføjet af

Ligemeget

Det er da totalt lige meget.
Det viser man aldrig over for en kunde. Man må bare tage sig sammen, og sætte et smil på.
tilføjet af

Rene Rama rema 1000.

Ok. Jeg tror der er forskel alt efter hvor i landet man bor.
i "min by" så er "hård spiritus" som jeg vil kalde alt med en alkoholprocent over 20....
I SPAR er det meste frit tilgængeligt, også Vodka, hvis man ellers ser ud til at være over 18, no quetions asked.
i superbest også. Vodka til under 60 kr. i fakta skal man spørge da det står bar ekspedienten men prisen en ca den samme, og Netto skal man også spgørge lige som det er besværligt at købe tobak i netto, for der skal man først fortælle en maskine hvad men præcist vil købe, bekræfte at man har lov til at købe tobak (er over 18) og hvor mange pakker.
Umiddelbart er SPAR det nemmeste sted at få hård alkohol hvis man altså har brug for det. Superbest som alternativ. Der kan sagtens være legitimegrunde til at købe den slags, en fest eller lign og man gider måske ikke og stå ved kassen og spørge efter 10 flaske vodka ;)
tilføjet af

Rene Rama rema 1000.

Ja det kan godt være man skal både i Fakta og i Aldi for at "få det hele" man mener man har behov for. Det er stadig 100 gange bedre en 4 timers kø i Netto hvis forskellen er nogle få minutter og ofte er den samlede pris mindre,
Det har også hård sprut i Aldi og Fakta, lidl rema og lign. Så man må jo bare køre lidt rundt hvis man ikke gider stå 4 timer i kæ og det er jeg så en af dem som gør..
tilføjet af

Rene Rama rema 1000.

Det var da også en dårlig opførsel du har været ude for. Bort set fra det, er Rema 1000 meget billige.

Ikke over hele linien.
I Netto skal man heller ikke rage det hele til sig, de har nogle prisfælder.
tilføjet af

Rene Rama rema 1000.

Ja noget som jeg undrer mig over er fx når folk skal handle mælk, og det gør de jo. Mange folk går blindt efter Arlas produkter, selvom de fleste nu har alternativer stående lige ved siden af.
Ofte fra samme mejeri.
Eksempelvis har SPAR "first price mælk" til 5 kroner lige ved siden af "arla kildevang økologisk pladder. Eneste forskel er skruelåget, indholdet er præcis det samme.
Andre har mælk fra Thise, eller med andre ord mælk fa de samme køer. Der er INGEN forskel på indholdet, kun indpakningen. Det er de samme køer det hele kommer fra ;)
Den eneste mælk som er skod er Aldis "langtidsholdbare" som ikke engang behøver stå i køleskab ;)
tilføjet af

Rene Rama rema 1000.

Jeg har faktisk nævnt for et par fremmede som jeg så tage Arla produkter, og ikke de var klar over at der findes andet mælk en ARLA ØKOLOGISK SJASK til 3-dobbelt pris, at der står et alternativ lige ved siden af.
Langt de fleste bliver overraskede men glade for at en liter mælk ikke koster 10-15 literen men 5, især folk fx med børn som bruger meget mælk. De sparer mange penge nu ;)
tilføjet af

Rene Rama rema 1000.

Andre har mælk fra Thise, eller med andre ord mælk fa de samme køer. Der er INGEN forskel på indholdet, kun indpakningen. Det er de samme køer det hele kommer fra ;)

Passer ikke, Thise har eksklusivaftaler med en flok landmænd, tager Du f.eks Thise cremefraiche smager den anderledes end det fra konsum.
Det gør Thises ost også, men jeg foretrækker ost med lidt mere power som Thise ikke laver.
tilføjet af

Rene Rama rema 1000.

Ok det kan være minimale forskelle, men eksempelvis letmælk er umuligt at smage forskelle på. Det er det samme som kommer ud af koen uanset om den står hos en Thise-landmand eller en Arla-landmand.
Koen er nok rimeligt ligeglad ;)
tilføjet af

Rene Rama rema 1000.

Prøv den i Sorø, de er super flinke i den butik 😉
Om JEG gad handle i Jylland, no way [(:]
tilføjet af

Jylland

Hvad er forskellen på at handle i Rema på Sjælland, og i Jylland?
Kunne være at du kun skal gå med dine tomme flasker 100 meter, eller du ikke er i stand til at betale på broen?
Føler du selv din iq er over 10?
tilføjet af

Rene Rama rema 1000.

Nej Jylland skal man helst holde sig fra.
Men nu findes der jo faktisk fastboene jyder så det ville være pænt besværligt hvis de skulle køre til Sorø hver gang de skulle handle ;)
Det svarer til at bede en Bornholmer handle i Skagen ;)
Det ALLERNEMMSTE hvis man er lidt forudseende... så går man ind på superbest online shop. Det eneste de ikke har er tobak. Men alt andet har de. Også sprut. Selv hvis du er 16 og har problemer med at købe sprut fordi man skal være 18, så kan man bestille det der, og få det stillet ved døren på ens bopæl.
Dyrere men meget meget nemmere end at rende rundt i alle mulige køer så det nogle gange tager 2 timer at finde 2 liter mælk, + man slipper for selv at bære poserne ;)
tilføjet af

Rene Rama rema 1000.

Findes Rema overhovedet i Jylland? Jeg troede 99% var tomme lange motorveje eller landbrugsjord ;)
tilføjet af

Jylland

Ja... Hvad med din? [???]
Eller keder vi os bare en smule 😃
tilføjet af

Nå, ja... Okay, men.....

Jeg er bare en simpel lønmodtager og har slet ikke råd til den slags 🙁 Det jo ren luksus og vist forbeholdt ugidelige arbejdsløse mm... 😃
tilføjet af

Nå, ja... Okay, men.....

Det er så også kun hvis jeg fx er syg eller vejret siger minus og snestorm, så skal jeg ikke ud på cykel.
Måske 3-4 gange om året.
Stadig langt billigere and at tage taxa eller have egen bil til indkøb.
tilføjet af

Det lyder korrekt......

Jeg har nu ikke været der fornylig, men sidst jeg var der forbi... mødte jeg kun nogle få indfødte.... derimod en del fra udlandet, om de var turister eller på anden indkomst ved jeg ikke helt, jeg skyndte mig hjem til hovedlandet 😉
tilføjet af

Nå, ja... Okay, men.....

Selvfølgelig.... jeg har også kun bil for at komme på job 😮
tilføjet af

Nå, ja... Okay, men.....

OG... det undskylder jeg selvfølgelig for at have og ikke mindst at benytte mig af. Jeg ved godt, at det er en luset indstilling at have, men enhver er vel sig selv nærmest 😖
tilføjet af

Nå, ja... Okay, men.....

Ja fy for satan.
Selv hvis du arbejder et sted uden busser og tog, så kan man som regel finde en kollega som bor i nærheden af en som har bil og som man kan deles med benzinen om.
Kun ved at køre fælles kan brug af bil til en vis grad forsvares. Det er samme årsag til at toge og busser har mange sæder så de kan benyttes af mange på samme tid.
Og den stakkels bilejer bliver glad for at komme samme vej, men med halveret benzinbudget, og så er det altså også sjovere at køre 2, 3, 4, eller helst 5 eller flere, alt hvad bilen kan indeholde.
end 1 med musik. Det er til at falde i søvn af ;)
Min rekord er 12 personer i en Lada classic. Ikke lovligt men sjovt var det ;)
tilføjet af

Rene Rama rema 1000.

:-)
Rema 1000 løber fra sit ansvar, det er ikke rart. 27.01.2013 Køber vi 3 oste i Rema 1000 Herlev, Da vi kommer hjem til stor undren ser de 2 af ostene har overskredet sidste holdbarhed med ikke mindre end 1 1/2 mdr vi tager straks til bestyren i forretningen, han afviserpå det bestemteste det er Rema 1000 men siger det er Arla, vi kontakter Arla og får svar tilbage at Arla og Rema 1000 mener bestemt ikke det kan ske, Jeg skriver så til Direktionen hos Rema 1000 og får først nu det rigtige svar, at det er forretningen der har lavet en fejl, 1 1/2 overskredet og først nægter ansvaret, vi tør ikke handle der mere, tænk hvis man var blevet syg, af så gamle madvarer, Dårlig service :-))
tilføjet af

Rene Rama rema 1000.

Det skal meldes til fødevarestyrelsen.
I min lokale Rema er de oppe på dupperne, f.eks gennemgår de hele brødlageret hver morgen, og også pålægsvarerne, de sætter så billige prismærker på det der er ved at udløbe.
:-)
Rema 1000 løber fra sit ansvar, det er ikke rart. 27.01.2013 Køber vi 3 oste i Rema 1000 Herlev, Da vi kommer hjem til stor undren ser de 2 af ostene har overskredet sidste holdbarhed med ikke mindre end 1 1/2 mdr vi tager straks til bestyren i forretningen, han afviserpå det bestemteste det er Rema 1000 men siger det er Arla, vi kontakter Arla og får svar tilbage at Arla og Rema 1000 mener bestemt ikke det kan ske, Jeg skriver så til Direktionen hos Rema 1000 og får først nu det rigtige svar, at det er forretningen der har lavet en fejl, 1 1/2 overskredet og først nægter ansvaret, vi tør ikke handle der mere, tænk hvis man var blevet syg, af så gamle madvarer, Dårlig service :-))
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.