6tilføjet af

Problemer med forsikringsselskab?

Hej alle
Vil meget gerne vide, hvis nogen af jer har haft problemer med jeres forsikringsselskab? Hvorfor det startede og hvordan det endte?
også de gode historier er nyttige. Nogen der er specielt tilfredse med deres?
tilføjet af

Bilforsikring

Lavede en skramme på en anden bil på en P-plads. Lagde seddel i forruden og ville selv betale skaden, da det ville koste for meget i bonus, hvis selskabet skulle betale. Det viste sig, at taksatoren havde lagt væsentlig mere på skaden - også et helt andet sted på bilen. !! Han var fra if.
Jeg protesterede til mit selskab men de var ligeglade og ville ikke gå ind i diskussionen. De accepterede altså at der blev svindlet. Det var Lærerstandens!!
Skiftede med det samme til TopDanmark og har haft et godt forsikringsselskab lige siden - endda billigere end Lærerstandens. Har også MC i TopDanmark - helt fint selskab.
Jeg er blevet opfordret til at klage til forsikringsklagenævnet, men jeg orker ikke når der findes reelle selskaber (TopDanmark) - Ikke lærerstandens!
tilføjet af

ironisk

Så vil du nok synes det her er ironisk, fandt det på deres hjemmeside:
"Tilfredse LB medlemmer
LB koncernens medlemmer er de mest tilfredse forsikringstagere i landet. Det viser en ny undersøgelse om kundetilfredshed som er udført af Forsikring & Pension og følger principperne bag Dansk Kundeindex, som Center for Ledelse og Handelshøjskolen i Århus står bag."
tilføjet af

Betænkelige forsikringsbetingelser.

Min datters 3 forsikringer er netop blevet opsagt af Fair forsikring, fordi hun flyttede fra Amager(tæt på Kristiania)til Utterslev (tæt på mosen). Opsigelsen begrundes med, at Utterslev er et ekstremt betændt område, mens Amager (ved Kristiania)nærmest betragtes som lutter idyl. Fair forsikring må jo så ikke opsige den lovpligtige ansvarsforsikring på en bil, men "keine Hexerei" - så forhøjes præmien bare fra 7.100, - kr årligt, til 25.000 kr. Mærkværdigt,- for nu pludselig påstår "Fair," at deres risiko på "rent ansvar" tilsyneladende er blevet 3½ gang større, hvilket jo så må indikere, at min datter tilsyneladende er blevet en værre bilist, selvom hun nu faktisk har minimeret Fairs risici, fordi hun nu dagligt kører 40 km. mindre, grundet flytningen. Jeg kan kun advare enhver, der påtænker at benytte "Fair" som forsikringsselskab. Fair har med denne sag bevist,at de er totalt uvederhæftige og unfair, de fremstår som et selskab uden etik og moral, og logikken i deres argumentation er ikke eksisterende. Min datters forsikringsforløb er i alle forbindelser totalt skadefrit, men det er den behandling,som er "Fairs" politik overfor unge mennesker.
tilføjet af

Vigtigt at klage!

Jeg kan sagtens forstå at man ikke orker at klage over dårlige forsikringsselskaber, men det er SÅ nødvendigt for at andre ikke skal havne i samme situation (ingen fordømmelser dog, jeg forstår virkelig at det kan blive en hård kamp).
Da jeg fik en diskosprolaps i Thailand måtte jeg gøre brug af min rejseforsikring, Gouda. De har efter min mening behandlet min sag dårligt, selv sparet en masse penge med risiko for min førelighed. Jeg orker næsten ikke samtidigt med genoptræning at forfølge denne sag, men jeg vil heller ikke bare spises af med et "det beklager vi, det er på talt over lægen og det vil ikke ske igen.." - for hvem skal holde øje med det. Næste gang prøver de vel bare det samme, det kostede dem næsten ingenting at behandle min sag, så går den denne gang, så prøver de nok det igen en anden gang..
..og det er ikke nemt, jeg cykler stadig rundt i systemet mellem patientforsikring, patientklagenævnet, sundhedsstyrelsens tilsyn, forsikringsklagenævnet, den almindelige danske lægeforening, advokatrådgivning osv.. for jeg har jo ikke råd til at anlægge en privat sag, men vil heller ikke give op.. Hvis det står til mig skal ingen andre udsættes for sådan en behandling som jeg.. og jeg vil gerne knokle for lidt retfærdighed (om ikke andet har jeg gjort hvad jeg kan i kampen imod en (uansvarlig, mener jeg)læge ansat af en alarmcentral i et forsikringsselskab)
Håber flere tager kampen op, hvis der sker noget som er åbenlyst uretfærdigt. Held og lykke :)
tilføjet af

Fuldstændig hen i vejret

Hej Alle
Jeg har for snart 2 år siden købt mig et Pioneer fladskærms tv "42" i Expert (Fields)med forsikring jeg har så været uheldig med at få en ris i skærmen og når man har forsikring hvorfor så ikke bruge den mit tv virkede helt fint dagen før de kom og afhentede det de ringede så til mig i går og sagde at mit tv er total skadet hvilket er helt hen i vejret da jeg jo så på det dagen før jeg vælger så at sige at jeg så gerne vil have et nyt hvilket ikke kan lade sig gøre da de åbenbart ikke laver dette tv mere så beder jeg dem om at levere mit gamle tv med ris i skærmen tilbage hvilket heller ikke kan lade sig gøre da de har brugt det til reservedele de har på intet tidspunkt kontaktet mig for at høre om jeg ville have mit tv tilbage så det de har gjordt er møg hammerne ulovligt de kunne så tilbyde mig et andet tv i en meget lavere klasse og et meget dårligere tv hvilket jeg meget hurtigt takkede nej til jeg vil have mit tv tilbage men hva fanden gør man i denne sag har i dag ringet til forbruger klagenævnet og den person jeg snakkede med synes det lød meget meget mærkeligt
jeg er rasende bitter og enormt skuffet over deres måde at behandle deres kunder på for det er jo altid kunden der har ret eller er det???
Maria Hansen😮
tilføjet af

Ikke alene

Du er slet ikke alene om problemer med Fair Forsikring!
Jeg opsagde i starten af JUNI min indboforsikring hos dem da jeg ikke havde brug for den da jeg flyttede.. Og jeg sagde den op med en måneds varsel på deres hjemmeside, mitFair.. Jeg dobbelt tjekkede at den var væk derinde fra og var godt tilfreds med at man kunne gøre det sådan uden videre uden nogen form for telefonisk/snail-mail'isk kontakt..
Men ak nej.. Forrige uge modtog jeg et brev med en opkommende regning for indboforsikring i min gamle lejlighed. Jeg kontakter dem og spørger hvad fanden der sker - jeg var flyttet og havde sagt min forsikring op længe inden! Desuden sendte de brevet til min NYE adresse..
Jeg får det svar at hun (en Mie Nielsen) overhovedet ikke kan se nogen korrespondance imellem mig og Fair omhandlende dette, men at hun vil opsige min forsikring hurtigts muligt, men at dette stadig vil medføre at jeg skal betale 1200kr for noget jeg ALDRIG har set eller brugt!! Det sjove kommer jo så ved at da jeg prøver at logge ind på mitFair, virker min bruger og kode ikke mere... Mystisk??
Har lige skrevet en mail tilbage om at det simpelthen er forfærdeligt at de tilbyder services der ikke virker, og at jeg ikke agter at betale regningen inden der er kommet helt igennem klart resultat i denne sag!!
- - - !!!VÆLG IKKE FAIR!!! - - -
- - - !!!VÆLG IKKE FAIR!!! - - -
- - - !!!VÆLG IKKE FAIR!!! - - -
- - - !!!VÆLG IKKE FAIR!!! - - -
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.