4tilføjet af

Optagelse på medicinstudiet i 2009

Hej.
Er der nogle der har søgt optagelse på medicinstudiet i år?
Jeg er nærmest gået i panik over at mit snit måske ikke er højt nok for at komme ind på medicin studiet i år.
Mit snit er på 9.9 med bonus, men alligevel er jeg i panik over at jeg måske ikke bliver optaget...
Hvad tror I at adgangskvotienten vil være i år?
Tror I at jeg overhovedet har en chance med mit gennemnit?
tilføjet af

Kvinde?

Jeg gætter på at du er kvinde, hvorfor gå i panik over noget du alligevel ikke har indflydelse på?
Måske skal du vælge noget andet end medicin, hvis du er så følsom.
Omkring Adgangskvotienten så afhænger det af om du søger i Århus, Odense eller København.
Du bliver dog sikkert optaget, vil sige omkring 99% 🙂
tilføjet af

Tjaa

Ikke for at være negativ, men det bliver nok lige på grænsen. I 2007, som var et mere alm år, lå de laveste snit på 9,4 og det var jo uden 1,08 reglen. Jeg håber det bedste for dig, men det er altid godt at overveje alternativer.
tilføjet af

...

Først og fremmest er jeg en mand.
Dernæst har jeg søgt optagelse på medicin i København som første prioritet, Århus som andet og Odense som tredje prioritet.
Så ved jeg heller ikke rigtigt med optagelseskvotienten i 2007. Jeg tror måske at optagelseskvotienten bliver noget i nærheden af 2007, men ikke helt det samme. Man skal jo huske på at der siden 2007 er kommet en ny karakterskala. Generelt faldt optagelseskvotienten på alle uddannelser sidste år, selvom antallet af kvalificeret ansøger ikke faldt. På medicin faldt adgangskvotienten på medicin sidste år, men på andre studier så det helt anderledes ud.
Den nye karakterskala har jo også gjort at der er et større spring fra 4 til 7 og 7 til 10. At få et 7 tal trækker jo forholdsvis meget ned i ens karaktergennemsnit.
tilføjet af

LOL LOL LOL

Det var da et latterligt svar. Alene at gætte på vedkommendes køn på baggrund af en besked. Hvis man har en brændende ønske, eksempelvis at læse medicin, er det da klart at man er nervøs. Følsomhed og nervøsitet kan nødvendigvis ikke kædes sammen sådan som "anonym" gør det. Dit statement om "at vælge noget andet" er jo helt væk! Sidst, og ikke mindst, tillader du dig at skønne sandsynligheden for vedkommendes optagelse, 0,99. Hmm..ikke alene er du et matematisk geni - sans for variable og konstante, men du har simpelthen et usandsynligt overblik og en grotesk evne til at (fejl)vurdere og (over)fortolke. Vi ses på flyttemandsstudiet :)
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.