33tilføjet af

Ny afgift på biobrændsel koster dig 1500 kr årligt

Regeringen er grøn påstår den som bekendt.
Derfor har regeringen og Martin Lidegård (ham med solcellerne) for at kompensere fra de faldende indtægter til statskassen som følge af det faldende forbrug af kul og olie, indført en ny afgift på CO[sub]2[/sub] neutral biobrændsel såsom halm og flis.
Den ny afgift på grønne klimavenlige brændsler skal indbringe statskassen 15 milliarder frem mod 2020 som fjernvarmebrugerne skal betale.
Afgiften kommer til at koste de danske hustande med fjernvarme mellem 700-1500 kr. årligt for en familie med et gennemsnitligt forbrug.
Igen igen løgn og løftebrud. Igen lyver regeringen. Igen røvrender regeringen danskerne.
Den regering skal bare stemmes helt ud af folketinget og det kan ikke gå hurtigt nok.
Det bliver langt dyrere at fyre med fjernvarme end regeringen lovede
tilføjet af

Ny afgift på biobrændsel koster dig 1500 kr årligt

De 1500 kr er for en bolig på 150 kvm, så mon ikke de bare skal lukke et par rum af ❓
Jeg har allerede regnet ud at det vil koste mig en tier om måneden 🙂
tilføjet af

Ny afgift på biobrændsel koster dig 1500 kr årligt

Det jo ikke noget nyt at vores regeringer hæver afgifter så de finder ud af at folk sparer et sted.
tilføjet af

Ny afgift på biobrændsel koster dig 1500 kr årligt

Så burde man istedet præmiere folk der har et mindre energiforbrug end gennemsnittet.
F.eks. på el ligger jeg i bund jfr min leverandørs statestik over antal personer vs boligens størrelse, og desuden er jeg konsekvent og lukker ikke op for varmen før 1. december og lukker 1. april.
Jeg havde en ung kvindelig kollega der havde kuldeskræk, når nogen ikke så det skruede hun helt op for varmen på kontor og i kantine, man kunne ikke forklare hende at termostaterne regulerede det selv, eller at bare lidt mere tøj på kroppen ville hjælpe, hun var nedringet og brugte sjældent lange strømper eller strømpebukser.

Det jo ikke noget nyt at vores regeringer hæver afgifter så de finder ud af at folk sparer et sted.
tilføjet af

Ny afgift på biobrændsel koster dig 1500 kr årligt

Man burde bare holde op med og sætte afgifter højere og højere så jeg kan bruge de penge jeg sparer ved og købe en dyr løsning der er billig i drift senere på og få en god flaske vin [l]
Så burde man istedet præmiere folk der har et mindre energiforbrug end gennemsnittet.
F.eks. på el ligger jeg i bund jfr min leverandørs statestik over antal personer vs boligens størrelse, og desuden er jeg konsekvent og lukker ikke op for varmen før 1. december og lukker 1. april.
Jeg havde en ung kvindelig kollega der havde kuldeskræk, når nogen ikke så det skruede hun helt op for varmen på kontor og i kantine, man kunne ikke forklare hende at termostaterne regulerede det selv, eller at bare lidt mere tøj på kroppen ville hjælpe, hun var nedringet og brugte sjældent lange strømper eller strømpebukser.

[quote="alexsmithnielsen" post=2769126]Det jo ikke noget nyt at vores regeringer hæver afgifter så de finder ud af at folk sparer et sted.[/quote]
tilføjet af

Så vi kan godt glemme skattelettelserne?

Det går jo stort set lige o p op [???]
tilføjet af

Den beregning må du vise mig?

at give med den ene hånd og tage med den anden er klassisk rød strategi. Det var næppe meningen at nogle skulle have opdaget at fjernvarmekunderne skulle flås med afgifter der ender med at blive 3 gange højere end regeringen lovede.
De eneste der vinder er dem som kan få et job i den offentlige sektor, da den slags sjuskelovgivning kræver en masse administrativt personale at holde rede i.
Endnu mere tragikomisk er det at regeringen smykker sig med at påstå at den er grøn. Er det grøn politik at lægge store afgifter på CO[sub]2[/sub] neutrale brændsler?
Tilmed har vi i forvejen verdens højeste energiafgifter og nu bliver de blot endnu højere... [:X]
tilføjet af

Regeringen ønsker ikke at du skal spare på energi

den skal bare kradse stadigt flere skatter og afgifter i et land med en gigantisk offentlig sektor og verdens højeste skatter og afgifter.
tilføjet af

Ny afgift på biobrændsel koster dig 1500 kr årligt

Nu nævner du halm, og jeg har slået det op. Der er en NOx afgift på 16,7 kr/ton og en svovlafgift på 34,4/ton.
Vil det sige, at du regner med at bruge 30 tons halm om året?
Så skulle du måske skrue lidt ned for varmen?
tilføjet af

Du er jo ikke interesseret i fakta

Ved du, hvad det samlede skattetryk er?
Ellers kan jeg orientere dig om, at det er summen af alle former for skatter og afgifter i procent af bruttonationalproduktet.
Det samlede skattetryk er det samme i dag, som det var for 20 år siden - så tro ikke på de politikere, som taler om skattelettelser eller skatteforhøjelser.
Skattetrykket er hverken blevet højere eller lavere i mangfoldige år (udover de små udsving der er, når konjunkturerne ændrer sig).
Det er helt simpelt at bevise det uden for enhver rimelig tvivl.


at give med den ene hånd og tage med den anden er klassisk rød strategi. Det var næppe meningen at nogle skulle have opdaget at fjernvarmekunderne skulle flås med afgifter der ender med at blive 3 gange højere end regeringen lovede.
De eneste der vinder er dem som kan få et job i den offentlige sektor, da den slags sjuskelovgivning kræver en masse administrativt personale at holde rede i.
Endnu mere tragikomisk er det at regeringen smykker sig med at påstå at den er grøn. Er det grøn politik at lægge store afgifter på CO[sub]2[/sub] neutrale brændsler?
Tilmed har vi i forvejen verdens højeste energiafgifter og nu bliver de blot endnu højere... [:X]
tilføjet af

Regeringen ønsker ikke at du skal spare på energi

Kan du bevise, at den offentlige sektor er højere, end den er i andre lande?
Jeg tror ikke på dig, og skattetrykket er elendigt til at vise, hvor stor den offentlige sektor er, så det kan du godt opgive.
Skatten går jo til meget andet end den offentlige sektor, og f.eks. har man i meget få lande en pension, der betales over skatten (det er statens største udgiftspost).
Må vi høre, hvor mange offentlig ansatte der er i forhold til antallet i udlandet?
tilføjet af

Fjernvarmen stiger gnst. 5 % = ca 700 kr

Ifølge Dansk Fjernvarme vil varmekunderne blive ramt af et gennemsnitligt prishop på 5 procent svarende til en regning på cirka 700 kroner, skriver Jyllands-Posten.
tilføjet af

40% af arbejdsstyrken er offentligt ansatte

og det er ikke normalt.
tilføjet af

Fjernvarmen stiger gnst. 5 % = ca 700 kr

Ifølge Dansk Fjernvarme vil varmekunderne blive ramt af et gennemsnitligt prishop på 5 procent svarende til en regning på cirka 700 kroner, skriver Jyllands-Posten.

Ja, men afgiften på olie stiger mere end afgiften på halm.
Afgiften på halm stiger med 0,90 kr/ton, og afgiften på fuelolie stiger med 55 kr/ton.
Det sner ellers her, så selv grønlænderne siger, at det sner meget i år.
Sidste nat kom der vel en halv meter sne, og det gør der nok også i nat.
Da jeg kørte på snescooter i morges, kørte jeg inde midt i en snesky, fordi sneen væltede op over vindskærmen, når jeg lukkede lidt op for de 100 Hk.
tilføjet af

Ny afgift på biobrændsel koster dig 1500 kr årligt

Det er ikke ok at der kommer nye afgifter på miljøvenlig energi som kompensation for at forbruget af olie, gas og kul er faldende. ØV!
tilføjet af

Ny afgift på biobrændsel er folkets valg.

Jammer jammer. Danske vælgere bliver ved med at vælge telefonsælgere ind i tinget.
Statens enorme antal af altid villige bødler skal alle ha løn også og høj pension og de penge skal komme et sted fra.
Folkene i ghettoerne skal have sociale ydelser til deres mange børn og unger med BMW'er.
Så hvad fanden er der at brokke sig over, det danske folk har selv valgt penge uddelerne der sidder i tinget.
tilføjet af

Er der tale om løftebrud eller valgflæsk?

tilføjet af

Er der tale om løftebrud eller valgflæsk?

Når det drejer sig om løftebrud eller valgflæsk, så kommer det vist ud på et fedt hvad denne [strike]regering[/strike] angår.
Tænk bare på de famøse 100 løftebrud på 100 dage.
Det er da iøvrigt interessant at grunden til afgiftsstigningerne skyldes at vi bruger mindre varme, el og energi generelt, så prøver man som forbruger at spare sig ud af disse nye afgifter, så stiger de altså bare endnu mere.
tilføjet af

Er der tale om løftebrud eller valgflæsk?

Hvad er forskellen på valgflæsk og løftebrud ❓
Kan man få et valgløfte igennem hvis der ikke er et flertal for det [???]
tilføjet af

Ny afgift på biobrændsel koster dig 1500 kr årligt

det er der jo ikke noget nyt i, og desværre er det lige meget hvem der sidder på magten.
Problemet er jo det samme om det er afgift på smøger benzin strøm eller varme.
på den ene side skal vi skåne vores helbred og miljøet så vi stopper med at ryge køber mindre biler for solceller og kommer på fjernvarmen.
så kan de selvfede politikere klappe sig selv på skulderen, indtil skattemenisteren kommer for de penge vi plejer at betale har de jo allerede brugt.
Så enten opfinder de en ny afgift eller hæver nogle eksisterende.
Regner med at inden for at par år bliver afgiften på småbiler hævet med 200% når de opdager at der kommer til at mangle kr. i kassen.
tilføjet af

Er der tale om løftebrud eller valgflæsk?

Hvad kalder man et valgløfte som man på forhånd ved man ikke kan få flertal for men alligevel højt og helligt lover at ville gennemføre ❓
tilføjet af

Er der tale om løftebrud eller valgflæsk?

Det er jo netop det man kalder løftebrud, når man som den der helleT ting lover guld og grønne skove inden valget, og så alligevel på forhånd er indgået i valgsamarbejde med et parti, de rablende gaæe radigale, som man ved aldrig vil gå med til det den der helleT lovede.
Om det så er helleT eller hendes vælgere den er gal med, står hen i det uvisse, men helleT formåede da at give asosjalerne det ringeste valg i 108 år.
Mange af de stemmer gik så til uenighedslisten, som asosjalerne nu tilsyneladende helt har droppet som regeringsduelige.
tilføjet af

Det næste bliver vel.....

En forsyningssikkerhedsafgift på varmt tøj...
Når familien Danmark af økonomiske årsager bliver tvunget til at skrue ned for varmen, og tage en ekstra sweater på, falder statens indtægter jo på både fossile og alternative energikilder, og så må pengene jo hentes ad anden vej...

det er der jo ikke noget nyt i, og desværre er det lige meget hvem der sidder på magten.
Problemet er jo det samme om det er afgift på smøger benzin strøm eller varme.
på den ene side skal vi skåne vores helbred og miljøet så vi stopper med at ryge køber mindre biler for solceller og kommer på fjernvarmen.
så kan de selvfede politikere klappe sig selv på skulderen, indtil skattemenisteren kommer for de penge vi plejer at betale har de jo allerede brugt.
Så enten opfinder de en ny afgift eller hæver nogle eksisterende.
Regner med at inden for at par år bliver afgiften på småbiler hævet med 200% når de opdager at der kommer til at mangle kr. i kassen.
tilføjet af

Ny afgift på biobrændsel koster dig 1500 kr årligt

"Forsyningssikkerhedsafgift"
Blot et nyt navn på en skat for at dække statens voldsomme udgifter på indvandrere og andre mislykkede projekter, den dag at russerne stopper eksporten af træpiller til vores varmeværker og det også kniber med andre energikilder stiger priserne alligevel.
tilføjet af

Bare navnet...

"Forsyningssikkerhedsafgift" burde få alarmklokkerne til at ringe om at spasserne på borgen går med nogle dybt skumle og meget suspekte hensigter..... [:X]
tilføjet af

Bare navnet... afGIFT

"Forsyningssikkerhedsafgift" burde få alarmklokkerne til at ringe om at spasserne på borgen går med nogle dybt skumle og meget suspekte hensigter..... [:X]


Det er da klart de gør det ... Der skal jo krasses penge ind ... Til alle samfundets udgifter (gæt hvilke) ... [(:]
Der har i mange år været ansat regnedrenge hvis fornemste opgave har været at "opfinde" nye afgifter som Fruppe påpegede ... Intet nyt under solen der ... [:X]
Den SocialAkrobatiske taberRegering der skulle forestille at være alm. borgeres ven og beskytter, har dog været den værste til at ramme [sub][sup]små[/sup][/sub] mennesker i Samfundet (også Svineavlere desværre) ... 😖
tilføjet af

Kan godt se at 125 pr. mdr. ødelægger budgettet

😃
tilføjet af

Er der tale om løftebrud eller valgflæsk?

En "Jacob Haugaard" [ide]

Hvad kalder man et valgløfte som man på forhånd ved man ikke kan få flertal for men alligevel højt og helligt lover at ville gennemføre ❓
tilføjet af

Det er synd for dig

men de blå er imod afgiften.
Husk det næste gang du stemmer på enhedslisten.
tilføjet af

Er der tale om løftebrud eller valgflæsk?

aaahhhhhh....
der kom Nutella i feltrationerne
tilføjet af

Nogen skal jo betale.

kapitalisterne har jo gemt penge ulovligt i udlandene, de penge er der ikke betalt skat af, staten skal bruge den skat, så når kapitalisterne ikke vil betale til samfundet, så tager staten bare pengene fra dig.
Nogen snyder, lyver, gemmer penge i skattefrie fonte som de så bruger som reklame for sig selv, tænk hvor mange staten er gået tabt af, når "nogen" F.eks. gemmer 25-milliarder-Kr i en font, som direkte imod loven bruges som reklame for indskyderen af pengene.
Der er kun en til at betale, dig, og betaler du ikke, så lukker de bare for strømmen, varmen, vandet, telefonen, og så kommer de og udpanter dig.
Hvorfor dem i regeringen ikke gør noget for at få de sorte penge hjem fra udlandene, ja men det er jo deres venner der har gemt pengene, så dem røre de ikke, men dig, dig vil de skide på, dig plukker de.
Kan I så havde en god jul.
Poul Jørgensen
-------------------
Nu er det jo ikke engang lyv, og det ved I også godt, det er lige meget hvilken farve regeringen har, de tør ikke jagte de rige, det er dem der betaler deres valg, og mange af dem kommer sammen privat, det står der om i "sladerbladene" hver uge.
Vi har måtte låne bankerne uhyggeligt mange milliarder-Kr, dem ser vi nok aldrig igen, du betaler, og hvis man lige bruger hovedet, så er det de banker der har hjulpet kapitalisterne med at smugle pengene ud af landet.
Hvornår har du fået nok, hvornår siger du fra overfor regeringerne, hvornår bruger du din magt, lige nu ligger hele Danmark og sover, de ser bingo, fodboldt, og andre dødssyge program som fjerner deres tanker fra virkeligheden.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Ny afgift på biobrændsel koster dig 1500 kr årligt

Du skal huske på at når du køber en watt fra fjernvarme selvskabet, så skal alle ledene i fjernevarmen belønnes, hvis du fx bor i kbh, skal energiborgmesteren have en lille bid, så skal frankjensen ha en lille bid, så har du betalt administration til en lille legion af borgmestre, så skal ministrene også bide til bollem. før det hele bliver set efter af økonomer, energivismænd, og når hele sjakket har hevet deres "velbegrundede" udgifter fra bliver der lagt moms på toppen af kransekagen?
tilføjet af

Ny afgift på biobrændsel koster dig 1500 kr årligt

Der er ingen grund til at himle over de småpenge.
tilføjet af

Ny afgift på biobrændsel koster dig 1500 kr årligt

Tjah!
Tænk hvad VI der er afhængige af EL. til opvarmning må betale af extra afgifter og skatter!
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.