28tilføjet af

mokke på 21 år, vejer ca. 204 kg.

Den stakkels unge pige skal nu have en operation i Tyskland, som hun meget imod sin velje selv skal betale ca. 25.000 kr for, ellers bliver det hendes sikre død i følge hendes egen læge.
mokken kan ikke forstå, at det danske samfund ikke vil betale for hendes operation, huh.
læs evt. nyhederne på BT.
hun er virkelig så skøn med alt hendes fedt, moderen mener at hendes grovæderi skyldtes en fejl i hjernen, eller måske manglende opdragelse.
tilføjet af

Hvad så hvis det

viser sig at være en defekt i hjernen????
tilføjet af

Det er ingenting, hvor

meget tror du hende her vejer når/hvis hun bliver 21 år??
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article302859.ece

Kan godt forstå hun ikke kan lade maden være! -Amerikansk mad er sgu dejligt, og så får man ikke sådan nogle små usle portioner dér, i forhold til i Europa.
tilføjet af

der er mange

som har et gen fejl, med hensyn til at spise for meget, men hvis mor mener det kun også sklyds et opdraglese problem så bort mor, skole, lægen tråd ind for længe siden, stakkels unge kvinde. hvis ikke nogen har sagt eller hjulpet hende noget for.. og nej skatte betaler skal ikke betal hendes operation eller rejse, det gøre vi vel i forvejen i damark med de penge vi betaler i skat, gøre vi IKKE !!!
tilføjet af

forældrene vejer over 150 kg begge to

og bruger dagen på at spise, så tror du stadig det er en hjerne defekt ?
jeg tror det er social arv, af de grimme.
trist er det.
http://www.bt.dk/article/20070330/NYHEDER/703300301/1039
tilføjet af

Du er i sandhed

et smukt eksempel på, hvor modbydelige mennesker kan være overfor hinanden.
Din mor må være meget stolt!
tilføjet af

pyyyha hvor grumt

det barn burde tvangsfjernes moderen slår hende jo ihjel.
tilføjet af

øv øv

har lige vært ind og se, læse artikel.. den stakkels unge. tro i-du selv hun selv har valgt det ??? det tviler jeg strærk på.det er bare et samfund , forældre eller begge som har opgive hende og det er bare et skam,hendes liv kan vær færdig ind den for lov at start. det bare trist.
tilføjet af

genfejl nul putte

social arv, forældrene vejer over 150 kg og bruger livet på at sove, æde arbejde.
mad er jo følelser, eller er det ikke ?
tilføjet af

generne

det kan sådan set godt være noget i hjernen, i belønningscentret, hvis hun bliver ved med at føle sig sulten... og ja, det kan måske være arveligt. Især når i nu siger at begge hendes forældre vejer over 150 kg.
Problemet med hendes operation er at hun måske fortsat vil spise for meget bagefter, hvilket er livsfarligt efter sådan en operation. Der er kun plads til meget lidt mad i maven bagefter, og derfor må hun kun spise meget lidt ad gangen. Det er derfor man ikke altid vil operere, hvis man skønner at patienten ikke kan overholde dette bagefter.
Mvh Line
tilføjet af

du som mange

andre bort gå i skole igen. der er gener som gore at man aldrig føler sig mæt.. men jeg tror at denne pige har været svært forsigtet af båd familie og samfund.
tilføjet af

og hvor står

det hun er et mokke, hvor kan du være det hele bekendt at udtale sig om nogen du ikke kender, du bort skam dig. heller hver fed end et led kælling eller svin .
hun i de mindste for hlæjp til sin sygdom!!! gøre du??
tilføjet af

gider du lige en gang til

fatter ikke hvad du skriver, er det dansk ?
tilføjet af

jeg tror ikke...

at det indlæg var til mig.. jeg skrev netop at der findes gener som gør at man ikke føler sig mæt...
tilføjet af

I ævler om sygdom, gensygdom

og hvad ved jeg... det er meget usædvanlig at de fedes fedme skyldes sygdom! -Det er generalt fordi de får for lidt motion, samtidig med at de æder for meget!
Det er en "epidemi" som spreder sig sammen med automatiseringen af alt ting + fastfood!

Det er ynkeligt med alle de undskyldninger der er for at æde sig fed og ulækker... det der skal til for at holde sig sund og slank er ikke andet end vilje/rygrad!
tilføjet af

jeg skrev..

at hun muligvis er syg. Men du har måske selv undersøgt hende? Hvordan kan du ellers fuldstændig afvise at hun rent faktisk har en fejl i generne?
Ja, der er mange der får for lidt motion og spiser for meget, men i de tilfælde hvor man simpelthen grovæder i døgndrift, kan man ikke afvise at der er en sygdom.
tilføjet af

Taler ikke om hende, men om

tråden generalt!
Og grovæderi er ikke en sygdom, men et udtryk for svag karakter!
Som skrevet tidligere, så er det få promiller af de fede hvor fedmen skyldes en sygdom!
tilføjet af

Den må du have en gang til

Du er i sandhed et smukt eksempel på, hvor modbydelige mennesker kan være overfor hinanden.
Din mor må være meget stolt!

Copyright Dr100 :o)
tilføjet af

må give Dulkis ret.

hvad er I for mennesker der i den grad gør grin med et så svagt medmenneske?
Det der har fået hende til at spise så meget er vel en sygdom , som kan sidestilles med andre former for misbrug. ( Alkohol-narko o.s.v)
Tag lige klaphattene af , næste gang kan det være dig eller en i familien !!
tilføjet af

mokke?

Hej
Jeg har granske denne tråd lidt. Det jeg er kommet frem til er, at denne debat i sig selv er god. Det der gør den mindre god er sproget. Jeg er ked af at se, at man tager en ellers udemærket og interessant sag op til debat, men gør den usaglig ved at fylde den med et sprog der er mere tvivlsomt.
Vi har på redaktionen valgt at lade debatten stå, udelukkende grundet selve sagen, og jeg vil i øvrigt også henlede til denne tråd http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=161&posting=1044529 hvor jeg synes at sproget er meget mere sagligt.
Jeg ønsker jer en dejlig dag.
Med håb om et mere sagligt sprog på debatten i al almindelighed
/Tina
tilføjet af

Nej "Sure mokke" og andre ukvemsord

bør man ikke bruge.
tilføjet af

Der er et gen

eller rettere mangel på samme hos nogen svært overvægtige.. Jeg ved ikke om der er større risiko for at arve dette problem hvis begge forældre er fede.. Men altså, der er et center i hjernen der skulle ku fortælle hvornår du er mæt.. dette gen er der så meget få der mangler og derfor kan de æde og æde i en uendelighed.. Ingen tvivl om at forældrene er dybt uansvarlige og 100 % ansvarlige for deres datters størrelse..
tilføjet af

Fair

Jeg syntes det er helt fair at hun selv skal betale. Hvorfor skulle det danske samfund betale fordi hun ikke kan lade være med at æde, hun må tage sig sammen og få lidt rygrad. Hun er jo ikke blevet så stor af ingenting. Det kan ikke være samfundets skyld/problem at hun ikke kan lægge selvbeherskelse for dagen hun er et voksent menneske som selv må tage ansvaret for sit liv og for hvad hun spiser.
tilføjet af

204 kg

Fedme kan skyldes mange ting.
1. Genetisk fedme, det vil sige at man bliver fed uanset hvad man gør.
2. Spiser for meget fordi fedt og sukker bedøver ensomhedsfølelse, sorg og vrede.
3. Har en depression og derfor bliver fed
4. Spiser lykkepiller og derfor har taget 30 kg på
5. Prøver at skubbe andre mennesker væk fordi man er bange for nærhed og at miste.
6. keder sig
7. Spiser forkert
8. Bevæger sig for lidt
Jeg er stor tilhænger af operation hvis man er blevet for fed
Det vil sige over 130 kg hvis man er kvinde
hilsen
carl-mar
tilføjet af

tyk tykkere tykkest!!

Jeg skal lige love for at ordet "gener" bliver brugt i flæng!! Dette er resultatet af mangel på viden om hvordan den menneskelige arvemasse fungere - hvad er sygt og hvad er inden for det normale. Man bliver ikke fed udelukkende fordi man er arveligt belastet!! Det kræver en indsats! umiddelbart bliver jeg enormt frastødt af fede mennesker, og deres mangel på ansvar når de vil opereres....men jeg er selv ryger og ville blive meget forarget hvis rygerne ikke kunne blive behandlet på det offentliges regning.
tilføjet af

hverken gener eller samfundets skyld.

jeg har fulgt nogle udsendelser på tv 3 dk, om overvægtige på et hospital i USA bluff.
mange af patienterne vejede omkring 350 kg. både kvinder og mænd.
hospitalet som tog dem i behandling hed så vidt jeg husker Brookheaven, og patienterne skulle alle bedømmes af psykologer inden de kunne få reduceret deres mavesæk, men mange psykologer nægtede at anbefale behandlingen, fordi patienterne bestilte mad ude i byen, men det havde hospitalet også råd for, de havde forbindelse til psykologer, som netop ville anbefale kuren.
der var utallige eksempler på personer, som havde så tykke ankler, at det lignede flommefede udspilede mavesække.
problemet i USA bluff er, at man selv skal betale for de fleste operationer, mange arbejdsgivere forsikrer deres ansatte, men i disse exstreme tilfælde, var ingen af dem i arbejde, så de levede af en minimal bistandsindtægt, men mange havde ""velmenende venner, som betalte, og bragte dem mad.
de fleste patienter lå i sengen konstant, da de ikke var i stand til at bevæge sig ved egen hjælp, og når de endelig fik hjælp, var der kun 2 personer til at lirke dem ud af sengen, og op til et gangstativ, ikke særlig opmuntrende og sikkert for personalet.
en kvinde på 287 kg, fik nægtet hjælp, da vagterne opdagede, at hun bestilte junkfood udefra, og da kommunen nægtede at betale for behandlingen, skulle hun sendes ca. 3000 km. hjem til hendes familie igen.
på en eller anden snedig måde fik hun behandlingen godkendt i endnu 6 måneder, i de sidste 6 måneder lykkedes det hende, at gå op og ned af en trappe med 4 trin, i hendes eget hjem havde hun trapper med 52 trin.
jeg kender udmærket det amerikanske junkfoodsystem, hvor næsten al "mmad er friturestegt, eller dækket til med maskinost, af underlødig kvalitet.
man kan sagtens tabe sig uden at sulte, men det kræver at man ændrer kostvaner, og kommer i gang med at bevæge sig.
mange af lægerne var skeptiske med hensyn til gastrikbehandlingen, der kunne komme utætheder omkring operationssåret, som lægerne ikke kunne skanne på grund af fedt, så i stedet for døden grundet overvægt, kunne patienterne få bughulebetændelse, og faktisk rådne op indvendig fra.
mange patienter døde kort tid efter indgrebet, men naturligvis levede de alle i håbet om at overleve, den omtalte kvinde var 24 år, og hun overlevede ikke.
jeg ønsker ikke en debat om rygning kontra fedme, for vi vil aldrig blive enige, men en ryger kan sagtens gå på arbejde, selvom han ryger 15 cigaretter om dagen, en fedtklump på 350 kg. kan ikke arbejde, da muskelmassen er helt ødelagt af fedtdepoterne.
der findes en simpel og billig kur, hvor enhver kan tabe sig 30 kg på 6 måneder, og varene findes i næsten alle butikker, det kræver disiplin, og naturligvis skal man ikke spise hverken slik eller drikke alkohol.
jeg har tabt mig 31 kg på 5 måneder fra 110 kg til nu 81 kg, udelukkende på denne kur, ikke fordi jeg var fed, men jeg havde nogle frygtelige smerter over lænden, og min læge anbefalede mig, at jeg tabte mig, glem alt om dyre slankekure, enhver købmand har den rigtige vare, til under 10 kr. om dagen.
nu er "problemet, at jeg ikke længere spiser den mad, som jeg spiste før, og jeg har også vanskeligt med at spise almindelig mad igen, men jeg ved at det kun er en overgang, jeg er kok af profession, så der er mange daglige fristelser, nu mangler jeg bare at få undersøgt hvorfor "kuren virker, så indtil da vil jeg ikke nævne den, der er for mange useriøse slankeprofeter her i landet, som tjener guld på andres svagheder.
tilføjet af

????

er du komplet idiot? stavefejl er ok, men du burde tage et enkeltfagskursus i dansk!! Hvis du ikke kan overkomme det så anbefaler jeg at du holder dig til ikkeskriftlige medier!! med venlig hilsen ham der har spottet en total idiot!! cuteymus??? hvad fanden er det også for et nick?
tilføjet af

fejl?

hvad pokker mener du? en fejl i generne? Du har vist været et smut forbi en eller anden populærvidenskablig hjemmeside! Det er fandeme ikke en sygdom at være prædisponeret for fedme - basta.
tilføjet af

Meget fint indslag at du gør dig den ulejlighed

Men hvor ville jeg ønske der var en forklaring på, hvorfor det fake (?) indlæg fra "fortvivlet" får lov at blive stående.
Synes I, når alt kommer til alt, at det er godt, når der er rock i synagogen? Mangler I forståelse for, hvor mange mavepiner det indlæg har affødt? Det kan godt være, det ikke kan omfattes af Jeres almindelige regelsæt, men det er så usædvanligt og ondt en indlæg at jeg ikke fatter det skal stå der - og så i toppen!
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.