61tilføjet af

Min far skal ind og scannes D:23/12

Det er noget LORT, hans lunger er ødelagt, "kræft", min lillebror køre ham den dag, jeg har så aftalt med ham, at jeg tager min fars hund og at vi holder "jul" D:22/12 hvor jeg så vil lave ænder og alt muligt andet, som høre sig til.
Lorteland, sagt på en pæn måde, jeg hader at folk dør.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

"Sikkert ikke fordi han røg"

Hej,
For eet år siden;
Min far var indlagt første gang med nikotinforgiftning som 6-årig, det er 70-år siden, og hans lunger fejler intet, han ryger 30-40-smøger om dagen.

http://www.sol.dk/debat/238-oprorsdebat/2633121-knaek-cancer/2633334
RYGNING ER FARLIGT OG VIL ØDELÆGGE DIN KROP.
Det var nok ikke en god ide med de der 30-40 smøger om dagen.
Med venlig hilsen
Ieet
tilføjet af

"Sikkert ikke fordi han røg"

ieet, jeg kan sagtens forstaa hvorfor du er sur paa Poul lige nu, men det der var altsaa under lavpunktet!
Mandens far er doedssyg, og saa tillader du dig at bruge ham som vaaben i dine udfald mod Poul.
Jeg synes faktisk at du skulle skamme dig noget saa frygteligt!
tilføjet af

Det er rapporteret

Hej,
Mit indlæg har jeg rapporteret og bedt slettet til moderator/SOL-debatten.
Med venlig hilsen
Ieet
tilføjet af

Min far skal ind og scannes D:23/12

Det er vel ikke Lortelandets skyld,
at din far er er blevet dårlig.
Men det er træls under alle omstændigheder-
tilføjet af

Det var så det.

"Tumaen" er for stor, den sidder på/i venstre lunge, samme sted som den min mor døde af, og på samme måde, de kan intet gøre, de kan måske lette hans smerter med kemo, men ellers intet.
LORTE LAND, fed jul.
Poul Jørgensen
tilføjet af

Det har du misforstået

"Tumaen" er for stor, den sidder på/i venstre lunge, samme sted som den min mor døde af, og på samme måde, de kan intet gøre, de kan måske lette hans smerter med kemo, men ellers intet.
LORTE LAND, fed jul.
Poul Jørgensen

KEMO letter ikke smerter, og man får kun KEMO, hvis der er håb om helbredelse, da det også ødelægger de raske celler.
Man kan fjerne smerterne med morfin, men morfin får også din far til at sove meget og blive uklar i hovedet.
Jeg er ked af, at du har det sådan lige nu.
tilføjet af

Det var så det.

Ja!
"Lorteland, sagt på en pæn måde, jeg hader at folk dør."

Det gør jeg også for det er altid de forkerte der gør det!
tilføjet af

Det har du misforstået

Må nok sige at det har du misforstået 🙂
Mange får kemo lige til den dag de ikke er længere, selv om de har en diagnose der hedder uhelbredelig kræft..
Det gøres for at holde dem i live så længe som muligt 😉
tilføjet af

Det har du misforstået

Må nok sige at det har du misforstået 🙂
Mange får kemo lige til den dag de ikke er længere, selv om de har en diagnose der hedder uhelbredelig kræft..
Det gøres for at holde dem i live så længe som muligt 😉


De holdes også forholdsvis smertefrie med masser af morfin.
tilføjet af

Det har du misforstået

Se der er vi enige [(:]
Nyd din jul 😉
tilføjet af

Det har jeg vist

Jeg ser, at man også giver kemoterapi med lindrende formål til uhelbredeligt syge kræftpatienter, men at man ikke er villig til at acceptere så svære bivirkninger, som man er ved kræftsygdomme, hvor der er håb om helbredelse.

Må nok sige at det har du misforstået 🙂
Mange får kemo lige til den dag de ikke er længere, selv om de har en diagnose der hedder uhelbredelig kræft..
Det gøres for at holde dem i live så længe som muligt 😉
tilføjet af

Det har du misforstået

[quote="ajslebor" post=2777294]Må nok sige at det har du misforstået 🙂
Mange får kemo lige til den dag de ikke er længere, selv om de har en diagnose der hedder uhelbredelig kræft..
Det gøres for at holde dem i live så længe som muligt 😉[/quote]

De holdes også forholdsvis smertefrie med masser af morfin.

MEN det er faktisk U-menneskeligt og forkert (efter min mening).
tilføjet af

Det har jeg vist

Selvfølgelig skal deres bivirkninger være til at holde ud, en del for reduceret mængden til 75% af det normale, det bevirker at mange efter deres diagnose stadig lever 10 år efter..
tilføjet af

Kemo lindrer smerter !!!!!!

Jeg har selv haft cancer og fået kemo og jeg kan garanterer dig at kemo lindrer ikke nogen smerter overhoved.
Havde testikelkræft som havde spredt sig til "maven" hvor jeg havde en knude på størrelse med en tennisbold.
Derimod kan smertestillende medicin faktisk gøre en fri for smerter.
For øvrigt er den nu 5½ år siden og fejler intet idag 😃 udover at jeg bliver kaldt "Einstein" 😃
tilføjet af

Det var så det.

Det er en trist meddelelse at få, uanset om det er jul eller ej..
Jeg håber du kender nogen at dele dine tanker med, samtidig vil jeg gøre opmærksom på http://www.cancerforum.dk/ hvor der er grupper for både patienter og pårørende..
Jeg ønsker din far får et godt forløb trods alt..
/Anette
tilføjet af

OK Hr. Jansen, men.

Jeg er glad på dine vegne, virkeligt af hele mit hjerte, men det var den besked vi fik, at det måske ville hjælpe.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Et godt forløb ?.

Min mor døde af det samme for et par år siden, jeg har lige sat flæskestegen i ovnen, den skal vi OGSÅ æde i morgen, (ja jo, jeg viste det fra min fødselsdag af, at det var galt,.).
Men det er min far, også er det at alt det LORT med ulykkerne igen spiller ind, for i teorien er jeg kun 28-år, og ingen bør miste deres forældre når de kun er 28-år.
I morgen kommer min far så, jeg har redt op på 2 værelser til ham, jeg skal så lige op og tænde for varmen, men ellers er alt klart, men hvad i helvedet skal vi tale om?, BÅDEN? den båd han aldrig kommer ud og sejle i, Autocamperen som vi skulle til Randers i til sommer, over til hele hans familie?, jeg har skaffet en motor til den autocamper og vi har aftalt hele turen, og alt det vi skulle NÅ.
Når man engang DØR, så kan man kun komme i himmelen, for dette er godt-nok noget af et helvedet, altså det nogen kalder livet.
Folk lyver, bedrager, svindler og stjæler fra hinanden, og intet sker der ved det, så dette er og må være helvedet.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Et godt forløb ?.

Min mor døde af det samme for et par år siden, jeg har lige sat flæskestegen i ovnen, den skal vi OGSÅ æde i morgen, (ja jo, jeg viste det fra min fødselsdag af, at det var galt,.).
Men det er min far, også er det at alt det LORT med ulykkerne igen spiller ind, for i teorien er jeg kun 28-år, og ingen bør miste deres forældre når de kun er 28-år.
I morgen kommer min far så, jeg har redt op på 2 værelser til ham, jeg skal så lige op og tænde for varmen, men ellers er alt klart, men hvad i helvedet skal vi tale om?, BÅDEN? den båd han aldrig kommer ud og sejle i, Autocamperen som vi skulle til Randers i til sommer, over til hele hans familie?, jeg har skaffet en motor til den autocamper og vi har aftalt hele turen, og alt det vi skulle NÅ.
Når man engang DØR, så kan man kun komme i himmelen, for dette er godt-nok noget af et helvedet, altså det nogen kalder livet.
Folk lyver, bedrager, svindler og stjæler fra hinanden, og intet sker der ved det, så dette er og må være helvedet.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen


Hmm!
"Min mor døde af det samme for et par år siden, jeg har lige sat flæskestegen i ovnen, den skal vi OGSÅ æde i morgen,"
Er den ikke ved at være faldet for holdbarhedsdatoen?
tilføjet af

Et godt forløb ?.

I skal tale om det der falder jer ind..Din mor, julen, hvad I har nået, hvilke ønsker I har for fremtiden, jeg ved godt din fars fremtid ikke bliver så lang..men tal sammen for dælen..
Hvis ikke du ved hvordan din far vil afsted så få sat ord på..
Du vil være glad for det bagefter..
28 år er ikke den værste alder, mange har mistet forældre længe inden da..
/Anette
tilføjet af

Anette.

jeg er født i 1956, men Pga. et par ulykker i 1985, så stoppede min fornemmelse for tiden, jeg lever i et "LOOP", hver dag er i går.
Min far?, hvad han vil?, jo tak, han vil ligge ved siden af min mor, han har også bestilt og betalt gravstenen for flere år siden, da min mor døde.
Det er ikke så meget det at han skal dø der gør ondt, han har prøvet at være tæt på, næsten lige så mange gange som mig, men det er måden han skal dø på, der gør det surt.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Anette.

Jeg har egentlig aldrig tænkt over, hvordan den rette måde er at dø på [???]
Jeg ved godt mange af os siger "jeg vil gå i seng og så bare sove ind" men de færreste af os er så heldige..
Mit værste mareridt er at dø af demens...jeg har set en stor stærk mand gå totalt til grunde, til sidst kunne han hverken gøre toilette eller spise...føj for den lede..
Jeg forstår godt du er vred, men det hjælper ikke, så op på hesten, vær der for din far og kom videre..
tilføjet af

Nu er der dig, som ikke har forstået

[quote="pouljoergensen" post=2777271]"Tumaen" er for stor, den sidder på/i venstre lunge, samme sted som den min mor døde af, og på samme måde, de kan intet gøre, de kan måske lette hans smerter med kemo, men ellers intet.
LORTE LAND, fed jul.
Poul Jørgensen[/quote]
KEMO letter ikke smerter, og man får kun KEMO, hvis der er håb om helbredelse, da det også ødelægger de raske celler.
Man kan fjerne smerterne med morfin, men morfin får også din far til at sove meget og blive uklar i hovedet.
Jeg er ked af, at du har det sådan lige nu.

man giver kemo i palliativt øjemed på samme måde som i kurativt øjemed. Derfor er situationen slet ikke utænkeligt - især når det drejer sig om solide tumorer.
tilføjet af

Det har du misforstået

[quote="ajslebor" post=2777294]Må nok sige at det har du misforstået 🙂
Mange får kemo lige til den dag de ikke er længere, selv om de har en diagnose der hedder uhelbredelig kræft..
Det gøres for at holde dem i live så længe som muligt 😉[/quote]

De holdes også forholdsvis smertefrie med masser af morfin.

Se mit svar til "anklageren" - og man kan altså godt holde patienterne 100% smertefrie på flere forskellige smertestillende præparater.
tilføjet af

Afhængig af

Jeg er glad på dine vegne, virkeligt af hele mit hjerte, men det var den besked vi fik, at det måske ville hjælpe.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen

hvor tumoren sidder, hvad den evt. kan risikere at trykke på, vil man vælge at give palliativt (=lindrende) kemoterapi for at undgå yderligere smerter og ubehag en voksende tumor kan forårsage.
tilføjet af

Hvor er du heldig........

Jeg er lige omkring din alder og mistede min far for 14 år siden.....min mor 9 år før min far. Tja,,, SÅ bliver man pludselig voksen, man er ikke sine forældres barn mere, men den næste i rækken. Så lige nu, så handler det lidt for dig om, at lette overgangen for din far, give ham ro og tryghed i tiden fremover, forberede ham på "rejsen" og fortælle ham at du har styr på det! Uanset om du har det eller ej 😉
Dernæst, så synes jeg du skal indse at du står for tur. Hvis man altså kan tale om tur i den forbindelse, der er jo ikke en forudbestemt rækkefølge, men går det naturligt til , så er det din tur næste gang,,,,,præcis som det er min tur 🙁
Jeg synes det er en pligt for børn at skabe tryghed for deres forældre i afskedens time, samtidig synes jeg det er en pligt for forældre, at skabe tryghed videre til deres børn ...i afskedens time.
Nogle vil måske opfatte dette som et kynisk indlæg, det er ikke ment som sådan, blot et praktisk og realistisk råd. Vi slipper ikke Poul, men vi kan gøre det nemmere for os selv og vores unger! Faktisk KAN vi ikke gøre ret meget andet end at gøre det svært.
De bedste ønsker herfra hytten,, min kommende kiste! 😉
tilføjet af

Kære Anette.

Det er bare så pokkers svært, lige nu går jeg og prøver at indrette de 2 værelser som min far skal sove i fra i morgen og til dagen efter, jeg har et billedet af min mor og ham som unge, inden de fik mig, og så er jeg ved at sætte et TV op Osv., men.
Han har været flyttet ind engang sidste år, men han ville "hjem", jeg kan ikke finde ud af hvad helvedet jeg skal gøre for ham, jeg har 10.000- lysbilleder fra gamle dage, dengang han var "ham" selv, billeder min Mormor har taget, jeg ved ikke om det er en god ide, at vi ser dem sammen og taler om gamle-dage, men hvad pokker skal vi ellers tale om?, døden?, jeg er lidt i tvivl om at det vil falde i god jord.
Jeg hader folk dør, uanset hvem det er, ikke engang mine "fjender" bør dø.
Hvordan holder man jul, med en som ved det er hans sidste jul, og at jeg er den eneste der har "tid" til ham?, vi er 4 børn, men de andre har "travlt", siger de.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Hej Sjoveren.

Du glemmer bare en ting, i dag er i morgen for mig i går, om 10-år er i går stadigt i går, jeg kan HUSKE alt fra i går, jeg kan ikke huske en dyt fra i dag af, men, i morgen er i dag jo i går, også kan jeg huske alle de smerter og alle de lidelser jeg så i går.
jeg ved du ikke kan følge mig i det, men et er sikkert, det er et helvedet.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Ja !!!

Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Kære Anette.

Poul vær dog glad for at du får en jul mere med din far..Nyd den..Du ved ikke om det også er din den sidste :)
Spørg dog din far...han ved bedst hvad du kan og ikke kan..
Poul, kom nu..tør øjnene og sørg først den dag han ikke er mere..
/Anette [sun]
tilføjet af

Hvor er du heldig........

Kunne ikke ha` formuleret det bedre 😉
tilføjet af

Hej Sjoveren.

Poul altså! Du kan da huske dit log on.... så helt galt er det vel ikke 😉
tilføjet af

Glædelig Jul........!

Håber vinden stadig blæser din vej 😉
tilføjet af

De andres tid ...

Det er bare så pokkers svært, lige nu går jeg og prøver at indrette de 2 værelser som min far skal sove i fra i morgen og til dagen efter, jeg har et billedet af min mor og ham som unge, inden de fik mig, og så er jeg ved at sætte et TV op Osv., men.
Han har været flyttet ind engang sidste år, men han ville "hjem", jeg kan ikke finde ud af hvad helvedet jeg skal gøre for ham, jeg har 10.000- lysbilleder fra gamle dage, dengang han var "ham" selv, billeder min Mormor har taget, jeg ved ikke om det er en god ide, at vi ser dem sammen og taler om gamle-dage, men hvad pokker skal vi ellers tale om?, døden?, jeg er lidt i tvivl om at det vil falde i god jord.
Jeg hader folk dør, uanset hvem det er, ikke engang mine "fjender" bør dø.
Hvordan holder man jul, med en som ved det er hans sidste jul, og at jeg er den eneste der har "tid" til ham?, vi er 4 børn, men de andre har "travlt", siger de.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen

eller mangel på samme kan være en reaktion på en situation de ikke kan tackle - eller som de ikke klarer at forholde sig til. Tag det ikke for pålydende, det er i al fald mit bud.
Hvad du skal tale med ham om?
Hvad end falder dig ind - f.eks. om du skal anlægge en grøntsagshave eller lignende, alt muligt - og hvis han kommer ind på sin død, så følg ham et stykke ad vejen og spørg om der er specifikke ønsker han har - og gå væk fra emnet så snart du føler det er OK at gøre det.
Held og lykke - og forhåbentlig får I begge en så god Jul som muligt.
tilføjet af

Kære Anette.

Søndag d. 8 i denne måde besøgte jeg min kræftsyge veninde (ikke kæreste) i 3 timer, hun havde svært ved at trække vejret grundet lungebetændelse så jeg sad og holdt om hende det meste af tiden, der ville så komme plejepersonale 2 x til samme dag og hjælpe hende.
Hun sov stílle ind i sin seng samme nat....jeg bor 3 opgange fra hende og mandag hørte jeg en udrykning der stoppede lige udenfor.....jeg fik så en fornemmelse der viste sig at passe, det var plejepersonalet der fandt hende.
Jeg kendte kun løst hendes familie som er spredt over hele landet, men til bisættelsen ville de grundet min megen hjælp til hende have mig med som bårebærer, hvilket jeg accepterede da jeg meget gerne ville bære hende det sidste stykke.
Døden er ikke så slem når man venter det og vide som i hendes tilfælde at den var let, lidt modsat af hvad der skete for min mor, men jeg kan ikke tale for hendes familie, stemningen blev dog løftet ved den efterfølgende kaffe.

Det er bare så pokkers svært, lige nu går jeg og prøver at indrette de 2 værelser som min far skal sove i fra i morgen og til dagen efter, jeg har et billedet af min mor og ham som unge, inden de fik mig, og så er jeg ved at sætte et TV op Osv., men.
Han har været flyttet ind engang sidste år, men han ville "hjem", jeg kan ikke finde ud af hvad helvedet jeg skal gøre for ham, jeg har 10.000- lysbilleder fra gamle dage, dengang han var "ham" selv, billeder min Mormor har taget, jeg ved ikke om det er en god ide, at vi ser dem sammen og taler om gamle-dage, men hvad pokker skal vi ellers tale om?, døden?, jeg er lidt i tvivl om at det vil falde i god jord.
Jeg hader folk dør, uanset hvem det er, ikke engang mine "fjender" bør dø.
Hvordan holder man jul, med en som ved det er hans sidste jul, og at jeg er den eneste der har "tid" til ham?, vi er 4 børn, men de andre har "travlt", siger de.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Kære Anette.

Nu er jeg i tvivl om det er jeg eller Poul du skriver til :)

Jeg kender døden, jeg har set den så mange gange og ved at den kan være en "ven"
Min rædsel har altid været den ukendte død, den hvor politiet står og banker på døren, den har jeg heldigvis været skånet for..men har ellers taget min andel med bla en søn og senere mine forældre..
Hvor var det godt du nåede at besøge din veninde, hun har helt sikkert været glad for det..
🙂 [sun]
tilføjet af

Min far skal ind og scannes D:23/12

Det er noget LORT, hans lunger er ødelagt, "kræft", min lillebror køre ham den dag, jeg har så aftalt med ham, at jeg tager min fars hund og at vi holder "jul" D:22/12 hvor jeg så vil lave ænder og alt muligt andet, som høre sig til.
Lorteland, sagt på en pæn måde, jeg hader at folk dør.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen

Se her alle kræftramte www.kanmed.dk og www.floraton.com/da/granataeblejuice
læs art og få info videre familie og venner.
v.h.H.B.H
Torshavn
tilføjet af

Forståer ikke indlægges begrundelse

Jeg kan ikke forstå udfaldende mod enkelt personer herinde.
Poul-Jørgensen rejser vel debatten herind for at få noget feed-back.
Men hvorfor er det at hans var er syg - så det samme som det er et lorte-land?
Hvis man ikke må kommentere på indlæg med henvisning til at debatørens far er dødsyg - ja så skal man vel som dabatør helt udelade at lave et indlæg. Er jo ikke en sjælesørgeforening eller et medfølelsescenter - vi skal skabe her?
Hvad mener I - er seriøse kritiske indlæg ikke acceptable?
tilføjet af

Nej Sjoveren.

det kan jeg nemlig ikke, det er gemt på PCèren, alt hvad jeg skal bruge koder til ligger gemt på PCèren, og selvfølgeligt på en CD, jeg har mistet en Mail: adresse fordi jeg ikke fik koden gemt.
Det er måske derfor jeg kun logger på under mit eget navn, det vil sige sig jeg kan logge på under "Poul.joergensen " også, men kun Pga. det er samme kode 😉 .
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Jeg tør ikke tænke tanke, men!.

Hvis du viste hvornår "det" var slut, hvad ville du så bruge den sidste tid på, hvis du fysisk var nogenlunde OK.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
PS: Glædelig jul [l]
tilføjet af

Det bliver du desværre nødt til

Hvis du viste hvornår "det" var slut, hvad ville du så bruge den sidste tid på, hvis du fysisk var nogenlunde OK.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
PS: Glædelig jul [l]

- og det handler vel heller ikke om hvad andre vil, men hvad din far vil og kan. Det kan da være at han har et ønske om at Himmelbjerget, se Tønder marskland, eller noget helt andet, det kan være at han vil ind på et værtshus hvor han ikke har været før, det kan være så mange ting.
Så spørg ham endelig og hvis du har mulighed for at hjælpe ham med at opfylde ønsket, så gør det.
tilføjet af

Jeg tør ikke tænke tanke, men!.

Prøve at lade som om det ikke skulle ske, altså fortsætte dagligdagen og så måske lidt flere goder, men heller ikke lægge store planer.
Og jeg har aldrig været særlig pylret når det har stået elendigt til med helbredet, blot jeg er lettet for smerter, så folk behøver ikke hele tiden været om mig.

Hvis du viste hvornår "det" var slut, hvad ville du så bruge den sidste tid på, hvis du fysisk var nogenlunde OK.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
PS: Glædelig jul [l]
tilføjet af

Nej jeg mener det virkeligt.

Hvad ville DU gøre, hvis du viste hvornår det var slut, på en måde havde du jo immunitet, ingen kunne rigtigt straffe dig, kan I forstå hvor jeg vil hen?.
Nu har min far ingen fjender, nogen han er gal på, men det er der måske "andre" der har, og de har jo ikke rigtigt noget at miste, hvis de vil havde "hævn"/begå selvjustits F.eks., hvad så, nogen må da havde tænkt den tanke?.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Nej jeg mener det virkeligt.

Jeg ville gøre det som nu 😉
Har selv en diagnose, fik den for 2 år siden, men har fortsat med at leve..
Jeg har ikke ændret på ret meget, giver mine sønner større gaver til jul end jeg plejer, men ellers passer jeg mit arbejde, når jeg kan..
Min begravelse er planlagt, mine sønner kender mine ønsker og længere er den ikke..
Jeg tror på livet her og nu [l]
tilføjet af

Nej jeg mener det virkeligt.

Det tager man da i skifteretten 😉
Hvis man endelig vil slutte fred med en årelang uven lige før man dør kan man da ringe, sende et brev eller sige til andre at de skal klare det når man har sovet ind.

Hvad ville DU gøre, hvis du viste hvornår det var slut, på en måde havde du jo immunitet, ingen kunne rigtigt straffe dig, kan I forstå hvor jeg vil hen?.
Nu har min far ingen fjender, nogen han er gal på, men det er der måske "andre" der har, og de har jo ikke rigtigt noget at miste, hvis de vil havde "hævn"/begå selvjustits F.eks., hvad så, nogen må da havde tænkt den tanke?.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Nej jeg mener det virkeligt.

Hvad ville DU gøre, hvis du viste hvornår det var slut, på en måde havde du jo immunitet, ingen kunne rigtigt straffe dig, kan I forstå hvor jeg vil hen?.
Nu har min far ingen fjender, nogen han er gal på, men det er der måske "andre" der har, og de har jo ikke rigtigt noget at miste, hvis de vil havde "hævn"/begå selvjustits F.eks., hvad så, nogen må da havde tænkt den tanke?.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen


Hmm!
Der ville nok være nogle enkelte der ville få sig en ordentlig forskrækkelse!
tilføjet af

Jeg tror i misforstår noget.

Ham den norske fjeldabe, han var i bund og grund et produkt af "systemet", hvis man lige tænker sig om.han havde været Pro. soldat, han havde ikke fået den hjælp/behandling efterfølgerne.
Ikke for på nogen måde at forsvare ham eller det han gjorde, men, hvis en der ved hvornår han skal dø, dato og Kl: på det nærmeste, og han virkeligt føler sig taget ved røven af systemet, som ham "aben", hvad skulle så stoppe ham i at tage hævn.
Det er jo det der er så helvedets farligt ved at give nogen deres dødsdom, kik på usa, dem på dødsgangene, de vil skide på alt og alle når de stikker af, de skyder jo både kvinder og børn, hvad sker der, når et menneske intet har at tabe.
Nå men PYT, det er jul, og alle tænker så meget på hinanden, og alle er så gode, så alt skal nok gå, ikke?.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Kl: 19:40 Dd.

Nå men min far kom så, det første han sagde var, "Vil du havde Bølle."?, Bølle er den hund min far har, den som min far og mor fik da den "bølle" de købte af en polsk hundehandler døde i sin tid!.
Nå men så var "tonen" ligesom om slået "an", jeg sagde jeg ikke ville HAVDE Bølle, men jeg VILLE passe den for ham lige så længe den levede, for det ville altid være hans hund, og det blev han glad for at høre.
Nå men jeg lavede så de 2 ænder, jeg lavede virkeligt 2 ænder, og vi åd som svin, og vi delte en Fl: rødvin fra Chile, og vi talte om alt muligt andet end!!!!, og nu er min far så gået i seng, han er meget træt, han er træt i sjælen, det gør ondt at se ham sådanne.
Men vi havde en god middag, og han fik da noget at spise, resten af hans and får han med hjem, hvis han tager hjem en dag, flæskestegen jeg havde lavet!?, den må vi se på i morgen, for den var der ikke plads til.
Jeg tror det går hurtigt, han er ikke den han var D:6/12-2013, så så hurtigt går det, men nu sover han, sørgeligt at se en mand som man har set så meget op til i så mange år, at han går til så hurtigt, jeg tror ikke han har ondt som sådanne, måske i sjælen, men ikke fysisk, han er "bare" træt, så må jeg jo se tiden an, jeg kan jo ikke ret meget andet, også bare være der for ham, så godt jeg nu kan.
Jeg måber jeres jul er/var/ blev bedre end min.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Min far skal ind og scannes D:23/12

Jeg forstår godt du er ked af det med din far, det vil enhver jo kunne forstå. Men jeg forstår så ikke hvorfor du skriver "lorteland" - hvorfor lorteland, hvad har Danmark lige med det at gøre?
tilføjet af

Hvorfor jeg brugte ordet.

Lorteland?, Jeg tror dem som har været ude for dette, på og under samme omstændigheder, at de vil forstå mig.
Han har været ved lægen mindst 1- gang om måneden Pga. han har alt det med stængerne og "pumpeværket", og han er blevet undersøgt hver gang, siger han, jeg kan ikke helt forstå hvordan en læge kan overse sådanne noget, men måske har det "gemt" sig bag andre symptomer.
Nå men han er nu kørt hjem, uden hunden, i morges sad vi og så lidt TV, og pludseligt opdagede jeg han var GRÅ, jeg gned mig et par gange i øjnene, men han var helt grå, som et spøgelse ?, ret uhyggeligt, men pludseligt fik han farve i hovedet igen.
Jeg ved ikke hvad man skal, jeg bliver vel nød til at tale med ham om det, han VIL begraves ved siden af min mor, men han har jo også et hus?, og jeg tror ikke mine søskende kan finde ud af det, men min far er sikker på at de vil beholde han på sygehuset fra D:30/12-2013, han regner ikke med at komme hjem igen, (Jeg hader sygehuse.), men dem ved jeg ikke om han selv kan tale med, han har sagt han ikke vil holdes kunstigt i live.
Og en bedemand skal man vel også finde, jeg tror ikke jeg må køre rundt med ham på ladet af min WV Syncro, det havde ellers været billigere, (man kan lige så godt prøve at lave lidt sjov, det hjælper jo ikke at vræle over det.), men de bedemænd er nogen gribbe med deres priser, og ejendomsmæglerne snyder så vandet driver.
Nå men det var så den jul, jeg håber ikke der kommer flere af den slags.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
PS: og på trods af det, så håber jeg, at I har haft en god og glædelig JUL [l] .
tilføjet af

Det er jo lige det.

Og pludseligt vil det ske, jeg syntes det er underligt det ikke er sket, mange er jo blevet taget ved røven, F.eks. af systemet Osv. uden at nævne noget, hvis nogen har bevist ødelagt livet for nogen F.eks., eller efterladte til nogen som måske har begået selvmord Pga. et eller andet/nogens behandling af et eller andet personligt.
En uhyggelig tanke.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Bedemænd og det....

Poul, først og fremmest stor medfølelese herfra, det er sq en trist situation at stå i.
Jeg havde engang en rig onkel i Amerika, og nej det her er ikke en historie om hvordan jeg arvede en masse dollasere, for han havde været forudseende nok til at have sin egen familie og børn 😉 men han blev også ret pludseligt diagnosticeret med lungekræft, som sad på bagsiden af lungerne og derfor ikke kunne opereres.
Kort tid før han døde var han og min moster i Danmark for at besøge familie og venner en sidste gang.
Han var meget aktiv, selvom det lyste langt væk at kræfterne var sluppet op, men gav sit besyv med i rigtig mange ting, bl.a fik jeg lige nogle staldtricks omkring den hydroforpumpe jeg var i gang med at reparere.
En aften sad vi udenfor og snakkede, og pludselig blev han helt stille, for så et øjeblik efter at sige: "Det er da helt utroligt som fuglene synger her om aftenen..."
Det var vel først der, at det rigtig gik op for mig at det var sidste gang at jeg skulle se min onkel.
Nå for at gøre en kort historie lang, så døde han mindre end en uge efter at de var kommet hjem, men han havde haft en rigtig god tid til allersidst med at komme rundt og hilse på og sige farvel.
Bedemændene....
Der var for en del år siden noget i fjernsynet, kan du huske de dersens udsendelser på DR, "RABATTEN?"
Der var faktisk en makker som havde klaret alt det praktiske i forbindelse med sin fars død. Papirarbejde, anmeldelse til diverse myndigheder osv osv klarede han selv.
Han bestilte plads på krematoriet, og i det hele taget så klarede han alt og sparede en formue på foretagendet.
Det eneste han ikke måtte, det var at køre kisten med en 3x34 eller lignende....
Det skulle absolut være en til formålet godkendt rustvogn.
Jeg mener, men hæng mig ikke op på det, at turen gik fra Rigshospitalet til Bispebjerg krematorium, og turen kostede i omegnen af 5000 kroner.
Som han sagde på landsdækkende TV: "Det er simpelthen den dyreste vognmand jeg nogensinde har benyttet mig af...."

Vidste du, at det stadig ikke er en godkendt, eller endsige obligatorisk uddannelse at være bedemand?
Enhver kan nedsætte sig som bedemand. Der var en fyr, vistnok i det nordsjællandske, som for en del år siden lavede et par discount-stunts: ekstra billige kister, speciel rabat på visse ugedage osv osv.
Helt naturligt var bedemandsforeningen, eller hvad deres brancheforening nu hedder, ikke specielt begejstrede for at blive truet på deres priser og monopol, og begyndte at kalde det for uetisk at denne formastelige bedemand havde fundet veje til at gøre det billigere for kunden, undskyld det hedder jo ikke kunden, det hedder de efterladte....
Hvis du er kold nok når du skal til bedemanden, så er der et hav af prisnedsættelser du kan få igennem: Der er garanteret en billigere kiste end den han tilbyder som "den billige," hvis du selv leverer blomster eller får en blomsterhandler til det selv sparer du penge, hver gang bedemanden siger noget i retning af "men det mest anstændige/etiske over for de efterladte ville jo være...." siger han fakttisk: "For en ekstra pris kan vi levere...."
Jeg kender tilfælde hvor bedemænd kun lige har hevet en dagløn hjem som kunne dække deres egne udgifter, så hvis bare du selv er kold nok kan du sagtens spare penge.
Mit udgangspunkt ville være: Staten har givet de her penge i begravelseshjælp, hvad kan du udrette for det beløb?

Men Poul, selvom det er svært lige nu, så vil både du og familien komme over det, og med tiden indse at det var det helt rigtige der skete på det rigtige tidspunkt.
Du vil aldrig glemme det, eller kunne tænke tilbage på det uden at få føelelser, men det er heller ikke meningen!
Der er et gammelt ordsprog som siger "Tiden læger alle sår..." men fortsættelsen mangler:
"Men den efterlader et ar."
tilføjet af

Bedemænd /svindler.

2 har jeg i dag skrevet til, og har bedt om et tilbud, jeg har skrevet hvad de skal, og at jeg nok selv skal klare resten, tro det eller ej, det ene tilbud var på Ca. 5.000-Kr afhængig af hvilket sygehus min far vil ende på, det andet tilbud var på 19.000- Kr plus transporten og kirkegårds afgiften, begge havde fået samme Mail: 😃 .
Ja jo, jeg er "kold" nok, så jeg tager selvfølgeligt og undersøger det helt til bunds, jeg syntes der er flabet at der er så stor en prisforskel på samme ydelse, der skal ikke laves en sten, den har min far fået lavet, det blev den dengang min mor døde, der skal kun indsættes min fars navn og datoer.
Men, jeg har jo slået hovedet af helvedet til, og jeg KAN ikke huske navne, jeg kan ikke huske hvad min fars søskende hedder eller hvor de bor, jo i Randers og Spentrup ved Randers, men så er det også slut, hvordan pokker finder man dem, min far taler tit om dem, og det var meningen at vi skulle der over i min autocamper når jeg fik en motor til den, og har fået den synet, nu har jeg så motoren, men nu er det lige som om lidt sent.
Så hvis du eller andre ved hvordan man finder frem til hans familie i Randers og Spentrup, så vil det hjælpe meget.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

"hvorfor lorteland" ?.

Fordi alt sker på det forkerte tidspunkt.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Bedemænd /svindler.

Jeg betalte 4.500 for at få tilføjet navn på stenen, den skulle jo op og på værksted.

2 har jeg i dag skrevet til, og har bedt om et tilbud, jeg har skrevet hvad de skal, og at jeg nok selv skal klare resten, tro det eller ej, det ene tilbud var på Ca. 5.000-Kr afhængig af hvilket sygehus min far vil ende på, det andet tilbud var på 19.000- Kr plus transporten og kirkegårds afgiften, begge havde fået samme Mail: 😃 .
Ja jo, jeg er "kold" nok, så jeg tager selvfølgeligt og undersøger det helt til bunds, jeg syntes der er flabet at der er så stor en prisforskel på samme ydelse, der skal ikke laves en sten, den har min far fået lavet, det blev den dengang min mor døde, der skal kun indsættes min fars navn og datoer.
Men, jeg har jo slået hovedet af helvedet til, og jeg KAN ikke huske navne, jeg kan ikke huske hvad min fars søskende hedder eller hvor de bor, jo i Randers og Spentrup ved Randers, men så er det også slut, hvordan pokker finder man dem, min far taler tit om dem, og det var meningen at vi skulle der over i min autocamper når jeg fik en motor til den, og har fået den synet, nu har jeg så motoren, men nu er det lige som om lidt sent.
Så hvis du eller andre ved hvordan man finder frem til hans familie i Randers og Spentrup, så vil det hjælpe meget.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Transporten ?.

Af stenen kan jeg vist godt selv klare, og det er der vist ingen der kan forbyde mig.
Og hvis det endeligt skulle være det, hvad skal man så bruge en rustvogn til?, er man nok så kan man vel bære kisten hele vejen, IRONI, men teknisk var det jo muligt, og min mor bar vi da både ind og ud af kirken og fra vognen af og ind til graven.
Og hvem kan forbyde en i at bruge en "trækvogn"? Kongen blev jo kørt på en gammel kanon igennem Roskilde efter et par heste.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Min far skal ind og scannes D:23/12

Jeg føler med dig Poul,
Jeg tror jeg ved hvad du går igennem - og alligevel er det kun dig og din far, der virkelig ved, hvad du i to går igennem.
Midt i sorgen, glæder det mig på jeres vegne, at i kan være sammen, spise en god middag sammen, aftale nærmere om hunden og andre vigtige ting.
Det er jo godt i har denne mulighed, fordi andre kan opleve, det kommer som et chok og at alt er overstået på meget få dage eller mindre. Ikke fordi det ene er spor bedre end det andet, for ingen ønsker at sige farvel, men denne dag kommer for os alle med sikkerhed.
Vi ved aldrig hvordan vi selv eller dem vi elsker kommer herfra, men vi håber måske alle på, at det bliver så smertefrit som muligt, og at man kan være der for hinanden.
Jeg og min bror oplevede at miste vores mor, en pludselig indlæggelse og slut på den 10. dag. Alt var forkert. Det er klart at man bliver vred også. Det var i 2008. Det har taget os begge nogle år at komme smerten og savnet til livs, og sådan kan det være, når en man elsker, er savnet så meget.
tilføjet af

Tak for de pæne ord.

Jeg har bare et problem, som på en måde intet har med dette at gøre, men som har stor betydning for mig i dette, jeg har været ude for 2 ulykker i 1985, det gør, at jeg lever i "nuet", jeg kan ikke 2 ting på engang, en ting kan låse mig fast på den ting, også er den ting hele min verden.
Jeg tror også det var i 2008 jeg mistede min mor, af det samme som er ved at ske for min far nu, også "popper" de følelser op om min mor igen, igen Pga. de skader jeg pådrog mig i 1985.
Nå men det skal nu nok gå, det er jo livers gang 🙁 .
Venlig Hilsen og Glædelig Jul og Godt nytår.
Poul Jørgensen
tilføjet af

"hvorfor lorteland" ?.

Jeg har stor medfølelse med dig, det er ikke spor rart, det er jeg ganske klar over.
Men en underlig begrundelse du kommer med. Sygdom og død kommer næsten altid uventet, og der bliver vendt op og ned på dagligdagen. De fleste over 40 kender til det, og har prøvet det selv.
Men "lorteland" det finder jeg lige skrapt nok. Landet har vel ikke påduttet din far en dødelig sygdom.
tilføjet af

Måske.

Ikke, men nu har han været hos lægen mindst en gang om måneden de sidste mange år, Pga. hans hjerte, de har "målt og vejet" og taget blodtryk hver gang, og for lidt over ½-år siden havde lægen sagt til ham, at han havde rygerlunger.
Var han blevet sendt til undersøgelse dengang, så havde han måske haft en chance, måske havde den ikke været stor, men det havde ikke været forsent at gøre noget.
Ja ja, han er "gammel", 77-år, men, de kunne sgu godt havde ofret lidt mere tid på de undersøgelser.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Familiefinderi....

2 har jeg i dag skrevet til, og har bedt om et tilbud, jeg har skrevet hvad de skal, og at jeg nok selv skal klare resten, tro det eller ej, det ene tilbud var på Ca. 5.000-Kr afhængig af hvilket sygehus min far vil ende på, det andet tilbud var på 19.000- Kr plus transporten og kirkegårds afgiften, begge havde fået samme Mail: 😃 .
Ja jo, jeg er "kold" nok, så jeg tager selvfølgeligt og undersøger det helt til bunds, jeg syntes der er flabet at der er så stor en prisforskel på samme ydelse, der skal ikke laves en sten, den har min far fået lavet, det blev den dengang min mor døde, der skal kun indsættes min fars navn og datoer.
Men, jeg har jo slået hovedet af helvedet til, og jeg KAN ikke huske navne, jeg kan ikke huske hvad min fars søskende hedder eller hvor de bor, jo i Randers og Spentrup ved Randers, men så er det også slut, hvordan pokker finder man dem, min far taler tit om dem, og det var meningen at vi skulle der over i min autocamper når jeg fik en motor til den, og har fået den synet, nu har jeg så motoren, men nu er det lige som om lidt sent.
Så hvis du eller andre ved hvordan man finder frem til hans familie i Randers og Spentrup, så vil det hjælpe meget.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen

Poul, den ligger jo lige til højrebenet....
Du spørger selvfølgelig din far!
Hvis du så skriver det ned med det samme, så kan du jo snyde din dårlige hukommelse...
Og jeg mener ikke at der skulle være noget problem med at spørge din fsr om den slags; han ved du har en dårlig hukommelse, og han vil helt sikkert være glad for at du vil kontakte familien.
tilføjet af

Hej dduck.

Jeg var nede hos min far i går, jeg ville havde talt med ham om det, men,,,,,,, han var "væk"!, selvfølgeligt var han der, men man kunne ikke føre en sammenhængene samtale med ham, det var et-ords sætninger, og han ville ikke spise noget, men han havde ingen smerter, OK han har også så helvedets mange piller han kan tage, hvis han vil, , , , .
Jeg er forbavset over hvor hurtigt det går tilbage for ham, han kørte selv herop til mig D:24 og hjem D:26, jeg er lige ved at drikke en kop kaffe, også skal jeg ned til ham, som han havde det i går, så ved jeg ikke,,,,,,men måske er han frisk, men det er nok for naivt at håbe på det.
Jeg fik i går fat i hans ene søster i Randers, hun ringede og talte med ham, men jeg tror ikke han anede hvem det var han talte med, men nu ved de det ovre i Randers og Spentrup.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.