12tilføjet af

Lorte DSB

Lorte DSB
Er det i orden, at togene køre når det passer dem?
Skinnerne er defekte, signalanlægget er, med enkelte undtagelser, noget gammelt bras fra trediverne.
Det er lige før, at man har nyere materiel på Tog museerne.
Og hvad gør vores Trafikminister så ved det?
Ja, man tror det næppe, men han har en kæde af skobutikker, så kom ikke og sig at noget ikke er godt, for noget andet.
http://media.webpartner.dk/dsb/musikvideo/musikvideo_stor.wmv
tilføjet af

hmm

Og hvad gør vores Trafikminister så ved det?
Den arme mand han prøver ihærdigt på at rydde på efter hans forgænger, der intet har gjort.
Hvis der de sidste 30 år havde været sat penge af til at vedligeholde skinnerne havde der intet problem været idag.
tilføjet af

Så sker der ikke en skid

Så burde han sandelig tage nogle kondisko på, så der kom lidt fart over feltet.
Indtil videre, så har han siddet i fem år, for at sidde!
Men når han:
tager beslutningerne frem
tager beslutningerne tilbage
tager beslutningerne frem
Og så ryster han dem lidt.
Så sker der ikke en skid.
http://www.sitcomsonline.com/sounds/hdlongversion2.wav
tilføjet af

Sælg lortet

private virksomheder har ikke råd til utilfredse kunder!
tilføjet af

trafikministeren

var uheldig at få den taburet eller så vidste han hvad han gik ind til.
Det er ikke den populæreste post, en utaknemmelig post, for tiden og det bliver kun være hvis der ikke gøres noget effektiv udover lapperierne.
Det bliver en stor regning for i de kommende år skal der postes ret mange penge i den manglende
vedligeholdelse som ligger fra før 2001.
Den nye Regering i 2001 arvede endnu en økonomisk dødsejler og overtog den fuldstændigt i 2004 hvor den blev udskilt fra DSB.
Nu kan borgerne betale engang til, for DSB beholdt de fleste af pengene.
tilføjet af

sikke en joke,

at sælge Banedanmark, jeg tror end ikke gratis, vil der være nogen som købte det.
tilføjet af

statens overtog

BaneDanmark som sin ejendom i 2004, men tidligere tiders forsømmelser har vist sit tydelige ansigt i de skinner, som for det meste er til total udskiftning.
DSB har fået særligt statsstøtte til at vedligeholde skinnerne.
Spørgsmålet er hvor godt er der set efter om de penge vitterlig gik til skinner og sveller, m.m. f.eks. fra 1994 til 2004, ingen har tilsyneladende set efter fra Statens side, eller??.
Da BaneDanmark gik ud af DSB, fik de ikke mange penge med sig, derfor venter der en regning til os borgere.
Der var en udsendelse i fjernsynet for et stykke tid siden, her har jeg de fleste informationer fra.
Men læs dette inden du igen bevæger dig ud på tynd is.
http://www.bane.dk/1024/visArtikel.asp?artikelID=256
tilføjet af

Tak for link

Tak for link
Men det ændre ikke på, at de har haft en skinnelægningsmaskine stående uvirksom i rigtig mange år. Den kostede det hvide ud af øjnene og den har stort set aldrig været i brug.
Jeg mener som Du, at det er forsømmelserne der er problemet.
VH
tilføjet af

Lorte HARRY

hår i munden
tilføjet af

kære Solvej

Det giver ikke bedre jernbaner at privatisere. Tjenestemændene skal jo frikøbes. Det bliver 12. milliarder. Vi ser ofte at du harcellerer over ting der er helt ude af propriationer. Brug tiden på noget mere fornuftigt.
Og tjenestemændene har haft en mindre løn i forhold til de overenskomstansatte fordi de tilgæld sikres ansættelse og pension. Så råb ikke op her.
tilføjet af

det er spørgsmålet

om det er rigtigt, at de har en skinnemaskine som ikke bliver brugt.
Det lyder godtnok vildt, og må have en årsag til den er ubrugt, og sikkert en god en.
:-)
Lejlighed til at bruge den maskine har der været i rig mål.
Trafikken har været helt uudholdelig for dem som skal bruge den offentlige transport, min datter tager turen ind til KBH hver dag.
tilføjet af

Skinnemaskine

Spm. nr. S 2619
Til trafikministeren (12/7 99) af:
Margrete Auken (SF):
»Kan ministeren bekræfte, at Banestyrelsen har en skinnemaskine, som står ubenyttet hen?«
Svar (23/7 99)
Trafikministeren (Sonja Mikkelsen):
Banestyrelsens budget for 1999 har kun givet mulighed for at gennemføre de mest nødvendige aktiviteter på reinvesteringsområdet, idet budgettet i stedet rummer betydelige aktiviteter til implementering af tidligere besluttede nyanlæg.
1999 må betegnes som et overgangsår mellem to rammeaftaleperioder, hvor der ikke sker fuld udnyttelse af det til rådighed værende materiel.
Indgåelse af en ny rammeaftale giver Banestyrelsen en bedre mulighed for at tilrettelægge produktionen, og dermed bedre mulighed for at udnytte det til rådighed værende materiel.
http://www.folketinget.dk/Samling/19981/spor_sv/S2619.htm
tilføjet af

Du er forkert ude

Du er forkert ude, jeg ønsker ikke vores infrastruktur privatiseret. De bør absolut være statsvirksomheder.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.