9tilføjet af

lav BMI..17.3

var li inde og tjekke min BMI for sjov..
så for satan.. man er ligepludselig undervægtig.. havde jeg ikk li regnet med..
men kan man stole på disse BMI udregninger..??
skal dog li siges at jeg dyrke meget motion, så jeg ve ikk om det kan påvirke det, med muskler eller sårn noget..
jeg synes bar det er rimlig overvuderert..
jeg er 154h og vejer 40/41.. synes da jeg ser meget nomal ud..
hva siger i om alt det BMI ting..?? det (undervægtig) skal da ikk tages alvoligt i mit tilfælde... skal det..??
tilføjet af

...

Det kommer an på din alder. Hvor gammel er du da? For BMI er beregnet til folk over 18 år. Og ja, hvis man dyrker meget motion kan det godt påvirke resultatet.
Men altså hvis du ikke selv synes du er undervægtig, så er det vel fint. (:
tilføjet af

tror du skal spise lidt mere

af alle slags madvarer, ikke kun proteiner og kulhydrater, men også fedtstoffer. de er vigtige for dine hormoner og dine nerver og dine knogler.
din BMI kan godt være for lav, siden du skriver at du dyrker meget motion. for så er din krop sandsynligvis meget muskuløs, men ikke så meget fedt på kroppen.
så spis varieret, og husk også de livsvigtige fedtstoffer. så kan du sagtens blive ved med at dyrke motion, og samtidig være sund og rask resten af dit liv.
anonym
tilføjet af

muskler???

Har jeg misforstået noget,BMI er det ikke højde og vægt? og hun dyrker meget motion og får flere muskler,men er de ikke tungere end fedt?
tilføjet af

BMI er vejledende

Tal med din læge hvis, du mener at du ligger udenfor normalområdet
tilføjet af

Korrekt og korrekt

BMI udregnes som "vægt i kilo" divideret med "højden i meter i anden potens"
Altså: Vægt/(højde^2), og har intet med fedtprocent at gøre.
Og jo - muskler vejer mere end fedt, og derfor skulle megen træning (altså træning som giver flere muskler) give en højere vægt, og dermed et højere BMI.
tilføjet af

BMI

BMI er som en anden skrev vejledende, men tror nu alligevel nok det ville pynte på dig hvis du tog nogle kilo på.
Har selv været meget meget tynd også fordi jeg dyrkede meget konditions sport, det er nu skiftet ud med styrketræning og det har pyntet meget på mig at få mere sul på kroppen.
Men vigtigt er at du husker at få fedt, det har dine organer, hud og helbred generelt godt af - vi snakker normal dosis ik ;o)
tilføjet af

du kan kun regne med den bmi lægen giver dig

han måler jo ikke kun ud fra vægt/højde, men også fra kropsbygning osv.
tilføjet af

Spis

lort..
eller noget mere..
aka. dø eller lev!
tilføjet af

muskler og knogler

Muskler og knogler fylder mere hos nogle end andre. BMI er pis... Det kan være ganske lidt vejledende og vise dig hvis du decideret er en elefant eller en flue, men du kan ikke rigtig bruge det reelt... Kun lægen kan give dig et korrekt BMI eller en korrekt idealvægt at holde dig til.
F.eks styrketræner jeg rigtig meget og løber hver dag. Mine knogler er meget kraftige og min fedtprocent meget lav. Min læge erklærer skam mig for undervægtig hvis min BMI kommer under 22. Jeg vil slet ikke kunne bruge de normale BMI-målinger. Tro mig, jeg har været nede på BMI 18,5 og lignede noget fra en KZ-lejr. Det skal jeg aldrig igen.
Så omvendt er der også nogen som sagtens kan have en lav BMI og alligevel være normale eller endda småfede...
Mit eneste råd er; kig i spejlet eller spørg dine omgivelser og bed dem tale sandt.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.