36tilføjet af

Spiser for 2500 kr om måneden

Jeg er en single fyr på 30 som spiser for ca 2500 om måneden.
Så herinde at der var en pige som kun spiste for 1000 om måneden !!??
Jeg spiser meget sjældent ude og lever for det meste af pasta, kylling, mælk og ost. Den slags.
Er ikke specielt stor eller noget. 173, 80 kg. Spiser 6 gange om dagen.
Er det virkelig normalt at bruge så mange penge på mad???????????
😮😮😮
tilføjet af

Nej

Du burde bruge mer, samme med hende tøsen som lever af instant suppe og bruger 1000 om måneden.
Problemet er at enlige mennesker bruger mer på mad en f.eks fammilier(vi er tre voksne børn, og min forældre brokker sig konstant over hvor meget mer de bruger på mad nu når de er allene, end der vi var 5, for man købte stort ind).
tilføjet af

ikke normalt

Lige en lille ting til at starte med.. du skriver du ikke er særlig stor, men vejer 173,8.. går ud fra du har sat et 1-tal ind foran forkert så.
Men nej, det er ikke normalt at bruge så mange penge kun på mad. Min kæreste og jeg bruger ca 2000-2500 om måneden sammen. Det vi gør er, at hver mandag når tilbudsaviserne skifter, tjekker vi priser og tilbud, og handler ind efter dem så.. Vi har f.eks. lige købt 2,5kg kyllingefilletter til 100,-.. så er fryseren fyldt op til det det næste lange stykke tid.
Super fint du kan tage dig sammen til at spise 6 gange om dagen, det er rigtiig sundt, lad være med at 'skære' et måltid væk for at spare!!.. Men prøv at led lidt mere efter tilbuddene..
tilføjet af

spiser for

jeg handler ind for ca 1600
tilføjet af

173 centimeter og 80 kg!!!

Ingen forkerte kommaer😉
tilføjet af

Normalitetsbegreb...

Det er jo forskelligt, hvad man finder normalt. Jeg finder det f.eks. ikke normalt at købe 2,5 kg. kyllingefilletter på en gang.
Jeg bruger nok også 2500,- på mad til mig selv om måneden, og hælder generelt det der passer mig i indkøbskurven, uden at kigge ret meget på hvad det koster.
Livet er simpelthen alt for kort til tilbudsaviser og storindkøb.
tilføjet af

Helt normalt!

Tror, jeg bruger det samme om måneden. Køber det meste i netto og Fakta og så det "ekstra" i Føtex og Superbrugsen. Jeg kan godt lide at variere maden og gider ikke at leve udelukkende af rugbrød og spaghetti - og så løber det altså derop ad... Problemet er også, at når man bor alene, smider man måske også mere ud, end når man bor to eller flere sammen. Et salathoved f.eks, holder jo ikke i flere dage...
tilføjet af

Min mand og jeg

spiser for 1800 kr om måneden.
Vi køber ikke ind efter tilbud, men efter hvad vi har lyst til. Og der er også hygge med i det.
Det vi gør er at vi køber stort ind en gang om ugen, og nogle dage laver jeg mad til 2 dage, og kommer i fryseren. Så får manden også noget at spise når jeg ikke er hjemme 😉
tilføjet af

...

Du kan vel regne ud at det var 173 cm høj, og så 80 kg? Det havde jeg godt nok ikke de store problemer med.
Mig og min søster spiser stort set kun økologisk, og bruger for ca. 4000 om måneden tilsammen. Vi køber så næsten altid det billigste økologiske vi kan finde. Det er jo ikke alle der, som dig og kæresten, bare lægger fryseren på siden, og hopper dagen indkøb ind i den vel? Der er jo også nogen der faktisk lever lidt sundt, og det koster automatisk mere. Mad er ikke en sted jeg vil spare, for det er da vigtigt at få noget ordentligt.
tilføjet af

Spiser for 17900 kr. om måneden

Jeg er en single fyr på 30 som spiser for ca 17900 om måneden.
Så herinde at der var en pige som kun spiste for 1000 om måneden !!??
Jeg spiser meget sjældent ude og lever for det meste af smør, flæskesvær, mælk og ost. Den slags.
Er ikke specielt stor eller noget. 173, 80 kg. Spiser 18 gange om dagen.
Er det virkelig normalt at bruge så mange penge på mad???????????
tilføjet af

Du steger vel kødet direkte

på kogepladen og spiser det med en lommekniv direkte fra spækbrættet. Du er vel rigtig ungkarl😉
tilføjet af

Haha...

Ja, noget i den retning... En del af madbudgettet ryger godt nok også for mit vedkommende til take-out.
tilføjet af

Ikke at jeg har et madbudget...

Jeg bruger de penge, jeg nu bruger, og er endnu ikke gået fallit.
tilføjet af

1000-1200

det er mit bedste bud tror det er deromkring mit forbrug er...
tilføjet af

Jeg bruger for 2000 kr om måneden

på mad.
Jeg er meget lille. 1:65 og spinkelt bygget. Men jeg kan godt nok få sat noget mad til livs på en dag. Spiser mange gange om dagen.
Men jeg indrømmer, at jeg bruger gerne lidt flere penge på gode råvarer end bare det billigste. Men det er ikke fordi det er så meget dyrere igen faktisk.
Jeg er bare UTROLIG glad for mad, så derfor bruger jeg mange penge🙂
tilføjet af

Det er rigtig ærgeligt for dig

at du ikke har noget bedre at bruge din lørdag aften på end at skrive sådan et indlæg
tilføjet af

Puha

Jeg bruger omkring 100 kr i døgnet på mad.
Da jeg er diabetiker kan jeg ikke gå efter det billigste, pasta,ris og kartofler skal jeg helst ikke have for meget af, hvorimod grøntsager er sagen, og hamrende dyre, dertil kan jeg nyde magert oksekød, fisk og fjerkræ og kun sjældent svinekød.
Det "sunde" grove brød er også "forbudt" så lidt hvidt brød som muligt, rugbrød uden alskens kerner, helst kun knækkede rugkerner og ikke i for store mængder og så frugt når jeg er lækkersulten.
Tro mig, det er en dyr levemåde, men jeg er nødt til at følge det, ellers får jeg det ad helvede til.

Nå jeg klager ikke, indrømmer gerne, at jeg går efter højeste kvalitet, alle de tilbudsvarer der er fyldt med alverdens tilsætningsstoffer og sprøjtemidler, er ikke min livret.
tilføjet af

Hvis du ikke kan holde et salat hoved en uge

er der noget galt med din opbevaring af mad. Mht. at smide mad ud, så huske at kiloprisen er den samme for det du hælder i skraldespanden, som for det du putter i maven.
Der er ikke nogen god grund til at smide mad ud. Det er simpel slendrian.
tilføjet af

Det er meget fornuftigt

Det er for dyrt med de mænd, der kun kan lukke en pizzabakke op, hvis de skal spise.
tilføjet af

Regn lidt før du udtaler dig

Hvis man vil spise varieret, kommer man automatisk også til at smide noget ud.
Jeg bor alene, og selvom jeg prøver at spise det jeg køber, er det da tit, at rugbrødet bliver smidt ud eller at osten er blevet for gammel. Og det er fordi jeg kun er en til, at spise den mad jeg køber. Selvfølgelig kunne jeg bare nøjes med kun, at købe ost og ikke andet pålæg, men det er jo hverken sundt eller varieret kost.
En der bor alene, bruger som sådan det samme som to personer bruger på mad. Og så bliver den enlige nødt til, at smide noget af det ud. Også selvom de ikke er slendrianere.
tilføjet af

Ja,

det kender jeg godt!
Brød er det værste,
kan fx ikke engang nå at spise et halvt frankbrød, før det bliver muggent.
En pose rundstykker er mission impossible.
Og gider ikke fryse mit brød ned, for det smager bare ikke af det samme bagefter.
Det er åbenbart dyrt at være enlig 😖
tilføjet af

Nej

Jeg spiser - lyder det til - en del bedre end dig og bruger vel mellem 1500-2000 kr, men så er maden også økologisk og kødet økologisk og fra fritgående dyr ect.
Jeg spiser ca.3000 kalorier om dagen, da jeg er meget aktiv og har svært ved at holde vægten oppe.
Du burde kunne gøre det billigere, hvis du da ikke spiser bedre end det du skriver.
tilføjet af

Du er da for dum

Rugbrød tages ud af fryseren hver 3. dag. Ost bliver sgu ikke for gammel.
Det er ikke altid slendrian. Det har du ret i. Jeg kan se det også kan skyldes almindelig uvidenhed, men helt ærlig, hvad med at få lidt viden proppet ind?
tilføjet af

Den første dag spiser du frisk franskbrød

Skiver resten og kommer det i fryseren. Rundstykkerne er vel for f... købt frosne, hvis de er i poser, så tag dem ud af gangen du skal bruge. Ikke hele posen
Det er ikke dyrt at være enlig. Det er dyrt at være dum.
tilføjet af

Nææ

Det synes jeg ikke det lyder til. Jeg bor så sammen med min kæreste og vi bruger også 2000-2500 om måneden på mad.
Kan se mange af de andre har skrevet at man omtrent ville bruge det samme om man var en eller to. Det er i mit tilfælde ikke rigtigt.
Da jeg boede alene købte jeg det mad jeg kunne li og det rugbrød og pålæg jeg ku li, normalt noget leverpostej, hamburgryg og så ost eller smøreost havde jeg altid i køleskabet.
Men sammen med min kæreste har vi langt flere ting nu fordi han gerne vil have nogen andre ting på brødet så der må vi købe både det jeg kan li og det han kan li, dvs. dobbelt så meget. Men det handler vel om hvad man proriterer; prisen, variationen, sundheden eller bare lidt af det hele 😉
tilføjet af

NEJ?!

Vi er to mennesker i hverdagen og spiser for ca. 1500,- tilsammen på en måned. Man kan jo ikke lade træerne vokse ind i himmelen som studerende så vi har lært at gøre tingene på en fornuftig måde og handle de steder hvor priserne er bedst, handle i store portioner og pakke om osv.
Hvis du, ene menneske, spiser så dyrt tror jeg det er fordi du ikke handler de rigtige steder. Det kan gøres meget, meget billigere.
tilføjet af

Fryser og andre sjove sager

Hvis du tænker dig om, behøver du ikke at smide ret meget ud og du kan stadig spise varieret.
F.eks. kan man pakke store mængder kød om til små og lægge det i fryseren. Man kan dele brød op i mindre portioner og lægge det i fryseren, og man kan faktisk også gøre det med f.eks. pålæg; pakke mindre pakker med forskellige slags og lægge dem i fryseren så man kan tage en frisk ud når man er færdig med det første.
Derudover er humlen jo også f.eks. at lave mindre portioner af den mad man spiser og evt. lære at bruge rester. Det ér altså ikke så slemt og jeg synes på mange måder det handler om dovenskab og uvidenhed hvis man ikke mener man kan spise varieret og økonnomisk på samme tid.
tilføjet af

Kender du dine rettigheder?

Ved du at du som diabetiker kan søge om madtilskud hos kommunen når du har behov for en speciel diæt? Du har mulighed for at søge om et månedligt tilskud til at dække dine medudgifter. Hvis ikke du kender den ret så synes jeg du skal undersøge den.
tilføjet af

Ja jeg kender mine rettigheder

og jeg kan ikke få tilskud, det kan jeg kun hvis jeg ikke har indtægt, andet end pension eller kontanthjælp, men jeg har en rimelig løn, så nul, ingen tilskud til mig 😮
Hvad angår det med at fryse ned, det kræver jo, at man har en fryser, det første år jeg boede i min nuværende bolig, havde jeg ikke fryser og så smider man meget væk, og skal jeg regne prisen for min fryser med, samt strømmen til den, bliver det nok billigere at købe maden færdig.
tilføjet af

økologi er ikke sundere, men dyrere

jeg har nu ikke set nogen undersøgelser der peger på at økologiske varer skulle være meget sundere. desuden er absolut økologi umuligt. det ville kræve at alle de økologiske organiske fødevarer blev dyrket i drivhus i sterealiseret jord. osv.
vasker man frugt og grønt, er der ikke den store forskel.
tilføjet af

ignorant....

Du skriver at økologi ikke er MEGET sundere, og at der ikke er den STORE forskel... hmmmm, kun liiiiige nok til at pesticidresterne kan måles i børnenes urin, at hormonforstyrrede børn går i puberteten alt for tidligt og at voksne mennesker ikke kan reproducere sig selv.... ellers ingen forskel ;)
Ja, kvalitet koster, for det koster mere at producere!
tilføjet af

173,80 kg er stort

Du er en tyk gris og du burde altså skrue ned på især osten. Ellers bliver du en rigtig XL tyksak inden året er omme ligesom ham den ene fra Monrad&Rislund.
vh.
Ammefar
tilføjet af

Det spiser min kat for.....

- den er eddermaneme også fed....
tilføjet af

mor og 3 årig

spiser for gennemsnitlig 1600-1800 kr pr. måned, og vi har også i det en sjælden gang spist fx pizza. Ellers er det sund mad med grøntsager stort set hver dag. Vi har i gennemsnit en dag uden kød pr uge. Vi spiser 5-6 gange om dagen.
tilføjet af

Der er da mange,

der vejer mere end mig?
80 kg er ikke ret meget til en mand synes jeg.
tilføjet af

Det er vel ok...

Min mand og jeg spiser for kr. 3000,00 om måneden og vi spiser meget godt.
Men når du skriver, at du for det meste lever af pasta, kylling og mælk, så må du da spise ret meget for at komme op på de kr. 2500,00 :)
tilføjet af

Spiser også

en del færdigretter fra Føtex bla
Skinkegryde og den slags til en 50er pr bakke
Så er der aftensmad til 2 dage ca!😃
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.