4tilføjet af

Køber 100 el pærer mindst!

Så har vi til den næste tid. EU forbyder fremstilling af el-pærer fra 1 sep 2009. Herefter er det sparer pærer som giver et meget ringe lys. Faktisk et direkte elendigt lys, glødepærer giver 1200 typer forskelligt lys, en sparer pære giver 11 typer!
Jeg synes det er en mindre skandale at folk nu ikke kan få ordentlig belysning i deres hjem!
tilføjet af

ja,

der er mange svagtsynede mennesker, der også er meget utilfredse med den lov. For dem er det ikke kun selve lyset. Men også at sparepærerne tænder forsinket, dvs de kan intet se lige når lyset tændes. Det er for eksempel når de kommer hjem og tænder lyset i entreen. Så må de stå der og vente indtil lyset er kraftigt nok til at de kan orientere sig. Ret upraktisk😮
tilføjet af

En skandale at forbyde almindelige gloedepaerer!

Jeg er helt enig, og jeg fostaar ikke hvordan politikerne er kommet igennem med dette. Det er ihvertfald ikke noget som faar EU til at fremstaa i godt lys. Nu gaelder det vel om at faa oprettet en eller anden sortboers hvor man kan koebe de "forbudte paerer". Helt aerligt, det er simpelthen for latterligt.
tilføjet af

Måske man kan købe...

Glødepærer fra USA!
tilføjet af

Det er da simpelthen for latterligt....

...... at skide så meget på miljøet.
Det her er da et rimelig godt skridt i den rigtige retning, hvad miljøet angår. Hvis vi vil leve i en renere verden, må vi også indrette os efter det, og det her kan jeg ærlig talt ikke se det slemme i.
Ja - sparepærer blænder ikke en som alm. 60W pærer gør, men så er forskellen da heller ikke større, end man hurtigt kan vænne sig til det.
Efter at have haft udskiftet alle mine 60W til sparepærer, synes jeg faktisk at lyset fra 60W føles ret så voldsomt at tænde.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.