9tilføjet af

Kongethuset fyrer 100,000 af om dagen på luksus

http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/danskekongelige/article279796.ece
Hvad er det samfundet får igen for de 100,000 om dagen, som der betales i løn til kongehuset? Den eneste grund til vi stadig har et kongehus er fordi, et stækket kongehus var prisen for demokratiets relativt ublodige indførelse i Danmark.
Siden det sidste kup fra kongehuset under påskekrisen har de faktisk været søde at holde sig for sig selv. I Sverige er der flertal i parlamentet for at afskaffe kongehuset. Det må vi da også snart kunne finde ud af herhjemme.
Skal vi ikke stoppe legen? Grever og baroner har gennem tiden lært sig at klare sig på arbejdsmarkedet. Kendte en fin fyr engang, en baron, som arbejdede som folkeskolelærer.
Det kan kongehuset også.
De er sikkert lissom mennesker er flest. OG de kan altså tjene en del nemme penge ved f.eks. at arbejde for se og hør m.m. Uden de kongelige solgte ugebladene jo ikke så godt.
Desuden er det selvfølgelig vanskeligt at tåle som demokrat at nogen mennesker er hævet over loven. Så ud af grundloven med kongehuset.
Og nej, vi skal ikke have en præsident. I gamle dage hed statsministeren kancellipræsidenten, så en statsminister og en præsident kan være den samme person.
Det vil bare være billigere i længden at lovene blev underskrevet af folketingets formand eller en HK'er...
Og ja, de giver sikkert omtale, men omtale betyder ikke nødvendigvis salg og for de 181 millioner kr. de alene har fyret af på diverse ting i Illums bolighus m.m., kunne vi nok købe os til omtale. Ikke i form af annoncer, men i form af f.eks. kulturelle arrangementer som kunnne markere Danmark internationalt som andet end nationalistiske bonderøve.
tilføjet af

Enig

Hørt! Hørt!
tilføjet af

Luk

kongehuset og lad os få et ÆGTE demokrati, i stedet for det pap næse demokrati, vi har i dag!
tilføjet af

og de

autonome fyrer 15 milll. kr af på en nat, så vil jeg da hellere betale til kongehuset.
tilføjet af

Jeg synes du skulle prøve at sætte dig ind i

- Hvad kongehuset "slæber hjem" for de penge de får. Det er nemt tilgængelige oplysninger og for sådan at give dig en forsmag, kan jeg oplyse dig, at de er en af vores helt formidable investeringer.
- At spare kongehuset væk er at spare sig ihjel.
tilføjet af

Du kan ikke vælge om du..

vil være med til at betale for skaderne efter urolighederne på Nørrebro, men du kan vælge om kongehuset er værd at bevare. Så jeg kan ikke lige se pointen?
tilføjet af

Tror du bærer på en myte

om at kongehuset er pengene værd. Men du kan vel bevise det? Altså du må have noget viden, som jeg ikke kan finde.. Christinia var den største turisattraktion i kbh, sidst jeg læste om det. At kongehuset giver omtale i ny og næh i udlandet berettiger vel ikke et dagligt luksusforbrug på 100,000 kr? Altså jeg spæner ikke ud og køber en Volvo, fordi man en gang i mellem kan læse om det Svenske kongehus. Har du købt engelsk, fordi du har hørt om Prins Charles måske?
tilføjet af

Vi starter lige fra en ende

- Hvad mener du med "for 100.000 luksusforbrug om dagen"
tilføjet af

hvad skal man med

en borgerlig kongefamilie hvor ikke en gang dronning Elizabeth af England gider komme til de borgelige bryllupper, kan de ikke bare ansætte dem som public relations i handelsministeriet. det ser for resten ud til at pamperne i vores Lufthavn tjener mere end dem og uden at skulle bekoste en officiel apanage
tilføjet af

15,000 pr. snude pr. dag

Altså jeg handler mest i lavprisbutikker. Jeg tvivler på at man kan bruge 15,000 om dagen alene på leverpostej, lidt nyt tøj og en lille rejse i ny og næ. Der må være nogle betydeligt dyrere ting de bruger. Det kan kun være luksusprodukter, hvad skulle det ellers være, som gør det muligt at bruge 15000 om dagen pr. næse?
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.