7tilføjet af

kommunal sagsbehandling - uhyggeligt i år 2005

Man bliver mere end skuffet når man læser følgende artikel
http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=354278/
Sikke en behandling, hvad sker der ikke så kommunerne lægges sammen?
Man kan forstå, at en sagsbehandler af og til bliver udsat for chikaner.
Sådan en behandling af en enlig far, er simpelthen uanstændig sagsbehandling.
Finder en sagsbehandlerens navn?
Så vil jeg gerne tage kontakt til vedkommende.
Ganske gratis.
tilføjet af

Milo og Askerød

Det er netop derfor vi ikke kan have kommuner under en vis grænse. Og i Greve har vi valgt at der ikke må være over 50 proc indvandrer, og andre socialt belastende borgere. Jeg ved ikke om vedkommende er indvandrer men det lyder til at han er istand til selv at forsørges sin familie selv om han skal uddannes iflg pålæg fra kommu-nerne i Hovedstadsområdet, HUR og HS.
Men der er måske bedre at have en borgmester der har rod i regnskaberne?
hedepigen
tilføjet af

Uanstændig behandling.

Men sådan arbejder de og tænker. De skulle prøve det selv , og have lidt mere ansvarlighed. De har deres på det tørre og forstår ikke alm. menneskers problemer. Sagsbehandlerne skulle være nogen med praktisk erfaring , og nogen der har prøvet selv at have problemer. Ifølge *Hvad siger loven* , kan man nemt ødelægge et menneske på en formiddag økonomisk og menneskeligt. Jeg tænker IKKE på dem der har en højere indtægt ,end hvis de havde et arbejde. Sagsbehandleren siger så , jamen du skal da have en lille indtægt , ellers så gider du jo ikke at søge et arbejde eller at arbejde , du skal være selvforsynende. Hvor mange arbejdsløse er der egentlig hr. / fru sagsbehandler.
tilføjet af

Forstår godt kommunen.

At kommunen ikke vil have flere indvandrere ind i deres bebyggelse er fuld forståligt,med den erfaring kommunen har med dem,er der bare lukket af,sådan.Hvad det andet angår,kan jeg ikke skrive med om,men der er jo noget som ikke stemmer.
I den kommune jeg bor i,er der også lukket af for flere fremmede.Vi vil simpelhen ikke have flere fremmede til vores by,da også vi har problemer med dem.Der er mange ledige lejligheder der hvor de bor,men ingen *Danskere*vil bo der.Der har kommunen også sagt stop med at sende flere fremmede hen,så min by er lukket,hvad de angår,og himmel,det var også på tide.
tilføjet af

jeg skyndte mig at læse

artiklen og jo jeg må desværre give dig ret... Det er da en fuldstændig grotesk måde at behandle en enlig far med lille barn på.. jeg troede at kommunerne skulle se på barnets tarv, og denne behandling er da absolut ikke i barnets tarv, det kan da ikke være rigtig at barnet skal være "hjemløs" og flytte rundt fordi kommunen ikke vil hjælpe hendes far med et sted at bo, når der oven i købet er tomme lejligheder....
kommunen har krav på at hjælpe med ordenlig bolig, når der er et lille barn involveret..
tilføjet af

sikken da et tosset svar...

Det handler da ikke om, hvorvidt, det er bedre at have en Borgmester med rod i regnskabet eller ej. Det handler om at en enlig dansk statsborger, har et problem med at finde et sted at bo, og at han derfor skal have noget hjælp.... HAn har sikkert betalt sin skat, indtil nu, med glæde, og står nu i en situation, hvor han har brug for lidt den anden vej,, OG man må vel sige at det er bedre at forebygge end at helbrede, ikk,, så i denne siruation, skal kommunen, altså denne hersens hr.Milo, gå ind og hjælpe faderen, så ham og hans datter kan få et alm. tilværelse,,,,, Han må tage sig sammen denne her Hr. Milo, med eller uden rod i renskaberne,,,,
tilføjet af

jo jo, kan godt for stå man ikke vil have..

de ghettoer, hvor en stor del af indvandrer er samlet, men denne mand er jo almindelig dansker, til og med under uddanelse, ,,,, Og at give ham en lejlighed, kan vel ikke stride imod, ghetto-problematikken,,,,,
tilføjet af

kommunalsagsbehandling

man skal passe på ikke at skulle tænke for meget,
sådan plejer de jo at lave sagsbehandling ikk?
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.