15tilføjet af

Kender en person, der har gæld for 50.000 kroner

Er der så virkeligt ikke nogle Banker der ville have ham som kunde.
Nu ved jeg ikke lige hvor mange, han skylder penge, men hvis nu det er 6-7 stykker, kan det så ikke lade sig gøre, at låne 50.000 kr af 1 bank, og så betale de skyldne penge tilbage til de 6-7 stykker, altså samle lånene, sammen til kun 1 lån, i en alm dansk bank.
Det må da være nemmere og billigere at kunne overskue 1 gæld, frem for 6-7 stykker på en gang.
Min ven siger at der ikke er nogle Banker der ville have ham som kunde, selvom man skulle da tro at banken tjener en hel del i renter.
Jeg selv, er lidt hældigere, jeg har "kun" en lille Gæld på Ca. -2000 kroner.
De er betalt her den 31 November tilbage igen.
Håber ikke at den vokser ret meget ydligere.
Håber der er nogen der kan svarer mig.
Hilsen
JH
tilføjet af

Han må have hurtig lånene, og ejer intet

ellers kan den historie ikke lade sig gøre.
tilføjet af

Gældsfælden ?

Lyder som en der har flere kontrakter fra "hurtiglån" med tilhørende fede renter.
Det havde jeg selv for 20 år siden, dog var det kun 20.000, jeg talte med min bank, betalte lortet ud, kom ned på en god afbetaling og var ude af gælden på 4 år.
Hvad med hans nuværende bank, er de overhovedet ikke til at tale med ?
Det kræver selvfølgelig at han har en fast indtægt og ikke er på dagpenge eller kontanthjælp eller de sidste par år ikke har misligholdt sine konti, derudover ser bankerne gerne at man har et givent rådighedsbeløb efter træk af faste udgifter, hvis banken mener at det er for lille er der ikke meget at gøre.
tilføjet af

Han har ikke en bank, men en advokat betale regningene for ham.

Er der virkelig ikke nogle Danske banker der ville have som kunde.
selvom han er i RKI - så kan han da ikke låne penge mere fremover.
Kender i evt en Bank der vil have ham som kunde
uden for dyre lån..
JH
tilføjet af

Hvor dum har man lov at være?

Hvis han er i RKI er det fordi han ikke kan betale sine regninger, hvordan i hulen kan i overhovedet få den tanke, at en bank vil give ham et lån så?
Han signalere jo han ikke kan betale.
Man ligger som man har redt.
tilføjet af

Hallooooo

Hvad med at sætte "tæring efter næring "
Lad være med at bruge mere,end du tjener!!!
Når man er i RKI,er det jo fordi man er en dårlig betaler.
Hvis jeg var bank,ville jeg heller ikke have ham!
tilføjet af

En advokat betaler.

Han tager sig også godt betalt 😕
Det lyder som om at advokaten administrerer en mindre eller større konkurs da 50.000 trods alt er en mindre gæld, det går ingen banker med på.
tilføjet af

Hvis banken ikke

vil have ham, og han er på nogen former for offentlig bistand, så bliver de af kommunen tvunget til at tage ham, ganske enkelt.
tilføjet af

Tågesnak

forfærdelig gang tågesnak. Lær at stå på egne ben, staten skal kun hjælpe dem som VIRKELIG trænger . henvend dig til luksusfælden, klar dig selv , kræv din ret ,udfør din pligt. Så skal du nok kunne klare dig selv, uden samfundets hjælp.
tilføjet af

Ikke tale om statshjælp

Kommer nok heller ikke på tale da beløbet er alt for lille til gældssanering.
tilføjet af

Selvfølgelig

Så skal han jo have en konto i en bank, men banken behøver ikke at låne ham penge.
tilføjet af

Det er peanuts

Lad nu bare advokaten gøre det færdigt. En bank skal han have, men lån kan han ikke få, og sådan vil hans liv være til gælden er ude af verden.
Og hvad så? Han er hverken den første, eneste eller sidste.
tilføjet af

Via Netbank, kan man jo sætte til at at betale lånene tilbage igen Billigere.

Jeg forstår det bare heller ikke.
Hvis Gælden "kun" er på 50.000 kr.
Men renterne skyhøje, så bliver det jo også et dyrt lån.
Hans Advokat, har overtaget at lave Budget, og betale alle hans renginger for ham.
Jeg ved ikke om hans myndighed er taget fra ham, da han sagde til mig engang at han ikke fik nogle stemmesedler til det sidste valg.
Han har ikke nogen Bank, og kan vidst ikke få en, i øjeblikket.
Hilsen
JH
tilføjet af

Har en hjemmevejleder, der nok prøver at hjælpe ham

Han siger til mig at han ikke må vide hvor meget han skylder væk.
I dag har han Nemid, kan han så ikke finde ud af det den vej igennem.
JH
tilføjet af

50.000 kr. lyder også for mig som, end mindre Gæld.

Det kommer naturligvis også an på hvad man tjener..
Han er på førtidspension, ligesom jeg også er.
Jeg tror, at han er på den nye ordning, hvor pensionen er 20.000 kr. mindre
end de gamle pensioner. før 2003. Altså udbetalt, om året.
Hvis jeg selv skyldte 50.000 kr. væk til forskellige gældsposter.
Så vil jeg om muligt få en Bank og samle alle rengningerne sammen til kun 1 gæld, på
de ialt 50.000 kroner. Og derfor slippe biligere med renterne.
Men jeg har som, hans Nabo været med i en Bank, som kunne se via hans person nummer, at
han for hjælp til at betale det han skylder.
JH
tilføjet af

Måske.

Kender kun til Rki's (nu Experian a/s) hjemmeside hvor enhver med en NemId kan logge på og se hvad de er registreret med i registeret.
www.experian.dk
Gå til dininfo i højre side på selve forsiden, når siden skifter kan man klikke videre til siden hvor man kan logge på og se rki-status.
En god idé når man har erkendt, og dannet sig et overblik over sin gæld er at tage kontakt til de forskellige kreditorer (bedst at ringe).
Du skal ikke hælde vand ud af ørerne, men fortæl dem at du gerne vil betale, det bliver de fleste glade for at høre :).
Der er et par muligheder for at forhandle med dem,
- du kan enten aftale en afdragsordning hvor i aftaler at der betales et fast beløb hver mdr. Forlang rentestop på gælden ved denne løsning (husk at man kommer længst ved at være venlig), de fleste går med til at stoppe rentetilskrivning ved udsigt til at der bliver betalt.
- du kan også høre om de vil give et akkordtilbud (dvs. at man får et afslag på gælden, hvis der kan betales et engangsbeløb indenfor en aftalt tidsfrist)
De fleste kreditorer er villige til at give et afslag på 25%-35%!, også på den gæld hvor der er rentestop.

Jeg har personligt selv brugt begge metoder med det resultat at der nu er styr på økonomien,...også gælden.
F.eks. har jeg en restgæld på lidt over 43.000 hos et inkassofirma, denne er desværre i rki.
Ringede til firmaet, og fik et super akkordtilbud... betal 10.000 og gælden er ude af verden.
Pengene er overført i dag... og jeg glæder mig til at se en blank rki-staus om et par dage :)
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.