10tilføjet af

kan jeg leve for 12.000

hej. jeg er en 24 årig ufaglært fyr..
jeg fortryder meget jeg ikke tog en uddannelse, men det er lidt svært for mig da jeg ikke taler engelsk. var god til alt i skolen bortset fra engelsk.

derfor unne jeg ikke komme på hverken gym eller handelskolen..
men det jeg ønsker at spørge om er:
kan keg leve for 12.000 kr i måneden.
er det en lav løn jeg får. jeg arbejder ca 39 timer i ugen..
vil jeg nogen sinde kunne køb hus eller lejlighed, hvis min kone f.eks tjener det samme
mvh
tilføjet af

Du er 24år !

Du kan starte på uddannelse og stadig være færdig inden du fylder 30.
tilføjet af

Er det en bruttoløn?

- altså din løn inden du betaler skat? For så er der da nogen, der snyder dig, så det driver.
- Har du hørt om VUC? Der kan du tage enkelfag om aftenen. Det var måske noget for dig, hvis du har behov for og lyst til at lære engelsk.
- Det er en ting at have smalle tider, hvis man er på vej til de bedre end, hvis man føler det er en endestation. Selvom det er en nettoløn vi taler om på 12.000, så er det ikke noget man bliver fed af.
tilføjet af

Alt er muligt

Så jo selvfølgelig muligt - det er lykkes for mig på en su (9000 førskat) med min kæreste på lærligeløn (17000 førskat).
men det kræver jo man priotere, og ikke bosætter sig i de dyre kvartere.
Men som sagt er alt muligt så 24 år og med ringe engelsk kundskaber er bestemt ikke en grund til ikke at tage en uddannelse (endnu flere muligheder er når du fylder 25).

Tal med dit uddannelses center (studivalg) hvilke muligheder der er. Og sig det til dem som det er mht. dine engelskkundskaber. Tjek www.ug.dk
tilføjet af

hej du

jeg kan leve for 8000 om måneden såhhhh selvfølgelig kan du leve for 12000 medmindre du fråser dem op
og jeg er 26
tilføjet af

Helt forkert...

Engelsk er ikke problemet - dansk er langt værre! 😉
Din løn er absolut lav - jeg vil tro den afspejler det, du kan yde!
Om du kan leve af det? tjaa - hvad skulle du ellers?

M47
tilføjet af

Jaa

jeps, det er aldrig for sent til det
tilføjet af

Hvis du finde en kvinde med samme løn

kan i sætte jer i et hus til omkring 720.000.
Det kan sagtens lade gøre mange steder i landet.'
tilføjet af

jeg lever for 6143 kr. om måneden

efter 50 år på arbejdsmarkedet, ganske vist i et kolonihavehus uden vand el og varme, men jeg kan hente vand på tanken, og tage bad i svømmehallen.
engelsk var slet ikke på skemaet da jeg gik til 7 klasse, men det har jeg lært mig selv senere i canada.
jeg tror ikke på at der kræves engelsk til gym og handelsskolen, for de elever jeg har hørt taler bare lidt skole engelsk, de taler ikke sproget korrekt.
tilføjet af

Jeg har ikke penge som sådanne

Jeg er IPèr, enlig far med 3 børn, og jeg tænker på at købe et hus?, OK jeg har set på et?, det er "lille", kun 130M2, med 3 værelser, stue med brændeovn, køkken, bad, et alrum? og en udestue, central varmen og vandet i huset er frost sprunget, og skal udskiftes, men ellers et godt og sundt lille "muremester" hus med røde tegl, alle vinduer er termoruder og huset er godt esoleret, der er hverken fugt eller svamp og en have på Ca 1000M2.
Om jeg har råd til at købe huset?, jeg kan kun købe det kontant, der kan ikke optages lån i det på nuværendene tidspunkt, så problemet er!, er der nogen der kan "låne" mig pengene til at købe huset for kontant, for lige nu har jeg ikke de 50-Kr som det koster.
Det er ikke engang løjn, et hus for kun 50-Kr kontant, skide 50-Kr for et helt hus.
Så om du kan købe et hus?, jo selvfølgeligt kan du det, men hvor?, tag Feks omtalte hus?, hvis jeg ikke køber det, så river kommunen det ned, huset fejler intet, det ligger bare et forkert sted i Danmark, på Lolland!, på en stille vej mellem 2 byer, men 50-Kr.
Venlig Hilsen Poul jørgensen
tilføjet af

Nu må du sgu lige

Kommunen river ikke huse ned der er noget værd. Kun de rønner der er ved og skvatte sammen..
Du glemmer og skrive det væsentlige, det kommer til at koste spidsen af en jetjager, og gøre det beboeligt
lad være med og få det til at lyde som om man kan købe et bebolig hus her for 50 kr.
Du ved sgu lige så godt, som alle os andre, at du skal punge minimum en million ud, for at få noget vandet ikke pisse ind ,eller du lægger en årsløn til opvarmning.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.