7tilføjet af

Junior OL til Danmark i 2018?

Halløj da for en nyhed!
Man leger med tanken om at få junior OL til Danmark i 2018. Det ligger næsten på højde med de voksnes OL. Det lyder skisme som en god tanke.
Jeg tænker ikke mindst på at alle de rare penge som følger med et værtsskab, vil kunne erstatte de beskæringer som TeamDanmark vil foretage.
Enhver værtsnation for et OL vil gøre sit yderste for at egne talenter får de bedst forhold og udviklingsmuligheder.
En svensk OL repræsentant vil støtte det projekt helt og holdent. Dels fordi han kender til danske forhold og ved at der faktisk ikke skal bygges ret mange anlæg, da vi har dem i forvejen. Og dels fordi Skandinavien har fortjent at få et OL værtsskab. Jeg hørte noget om at Esbjerg havde haft en miniudgave af OL for ikke så lang tid siden? Andre der ved mere?
Hvad er din holdning? Bør vi gøre en ihærdigt forsøg på at få det værtsskab? Alles meninger er velkomne, også selvom det vil være lidt ligegyldigt hvad sportshadere mener i den sammenhæng.
Mvh Lagermann
tilføjet af

Du tænker på

¨Handicap Ol i esbjerg.
To gange har Esbjerg hosted OL mener jeg, sidst i 2006.
Joh, vi burde gøre en indsats, men der er desvære ingen penge i sagen tror jeg.
Der er vel ingen som ved hvor den sidste junior OL var, eller handicap OL for den slags skyldt, men du bor vel også langt væk fra Esbjerg 🙂
Jeg ved det ikke Lagermans, nu har regering skåret hård ned i tilskud til elite sports udovre, speciel i ungdoms udvikling, så hvis jeg nu skulle vælge et land, så vil jeg gå langt udenom Danmark.
Men håbe, jeps, det gør jeg, og jeg håber også der kommer et regering som tager hensyn til udvikling og ungdom, og ikke bruger så mange krafter på bankudviklinger og aktier.
Ha det
🙂
Klaus
tilføjet af

Jep, jeg husker Esbjerg

Jeg kan tydeligt huske da TV2 Syd interviewede en dengang 12-årige svømmepige Louise Ørnstedt under Youth Olympics i Esbjerg og hendes drømme om fremtiden. På en måde ærgerligt, hun er stoppet nu, før hun blev rigtig "voksen" (Ligesom det jævnalderende cykelstortalent Mie Bekker Lacota også stoppede før hun var færdig med at være teenager).
Youth Olympics var selvfølgelig ikke så stort dengang. Jeg mener det var i '99.
Men ved du hvad? Jeg synes ungdoms OL havde lige præcis den rette størrelse dengang!
Jeg bliver det alt for meget større, så bliver det for kommercielt. Se bare på "de voksnes" OL, hvilken mastodont er det ikke vokset til? Jeg synes, jeg har temmelig svært ved at få øje på de olympiske idealer i det milliærdshow, hvor medie-moguler er herskerne af "showet".
Endnu et kvalmt og overdimensioneret show? Nej tak! Men en gentagelse af Youth Olympics Esbjerg 1999? Ja tak!
tilføjet af

Tak tak....

Hej a-man-72
Da jeg så nyheden på TV, viste de billeder fra det sted hvor det sidst blev afholdt. Det så mega stort ud. Faktisk ikke så meget ulig de voksnes OL. Jeg vil gerne undersøge at finde ud af hvor der var, og hvor stort det var.
Mit håb er at udsigten, og de midler der følger med værtsskabet, vil få midlerne til at flyde til Danmark. Det kan danne grundlag for et enormt ungdomsarbejde, så den mangel på vilje til at finansiere det af gen vilje, kan løftes via de midler som strømmer til fra IOC. Som sagt, så har vi allerede en meget stor del af de faciliteter der behøves.
Mvh Lagermann
tilføjet af

Jow da

Haudi flying Dutschman
Det bliver ikke handecap OL, da det jo finder sted i samme land som de voksnes OL gør. Og det bliver jo i Rio i 2016. Det OL som kan komme til Danmark vil finde sted mellem to voksnes.
Der er penge i det, det fremgik tydeligt fra den nyhed jeg så på TV. De sagde, som jeg nævnte i trådstarten, at junior OL er på størrelse med de voksnes OL. Og det overlader de ikke bare til en værtsnation at finansiere. Det er meget stort.
Netop det at man har skåret meget hårdt i finansiering af elite idrætten, gør at denne nyhed er som myrna for ørerne. Når vi selv negligerer grobunden for talentmassen, så er det da rart at vi kan øjne en mulig hjælp i form af IOC´s finansiering. Talentmassen er der, den skal bare have lov til at blive udviklet.
Mvh Lagermann(s)
tilføjet af

For hunde da Lagerman

For en gang skyldt er vi ikke enig 🙂
Penge skulle da ikke være et faktor i udvikling.🙁
Forresten er jeg ikke helt enig med den der handicap OL, jeg vil lige se om jeg kan finde linket, et ojeblik please. Uups, vi snakker om to forskellige ting,
Handicap og Ungdom OL.
Det er forresten mig som tager fejl, det var ikke ungdoms OL som fand plads i Esbjerg, det var landets...........
http://av.rds.yahoo.com/_ylt=A0geul0VSMpKGlgASjnDJaMX;_ylu=X3oDMTBvdmM3bGlxBHBndANhdl93ZWJfcmVzdWx0BHNlYwNzcg--/SIG=12l22r63p/EXP=1254857109/**http%3a//www.dr.dk/Regioner/Syd/Nyheder/Sport/2006/03/22/153810.htm
Nu har jeg klokket nok i det i dag, hermed slutter jeg og kan se på klokken det er snart sengetid.
Forhåbentlig bliver vejret nogenlunde, så jeg kan gå 18 huller i tørsko imorgen, dvs,efter arbejd, og det kan jeg forhåbentligt klare tidligt.
Nah, pyt.
Sov godt kagebager 🙂
Klaus
tilføjet af

Ja, de to OL er lidt forskellige

Hej der golfman
Man kan godt snakke lidt forbi hinanden, når man snakker om to forskellige OL? Det land som får tildelt Junior OL, får en meget stor (financiel) håndsrækning fra IOC, da det meget ligner de voksnes OL. Forskellen kommer nok til at ligge i TVdækningen, som jo også handler om enorme summer. Men måske er der sket noget på den front også.
God 18er tur i morgen. Håber ikke at alle hullerne er fyldt med vand. Og psssst... man KAN undgå bunkerne ;-)
Jeg tænker på dig imorgen når jeg laver kringle.
Mvh Lagermann
tilføjet af

Singapore 2010

Har lige besøgt IOC officielle hjemmeside. Søgte forgæves efter Junior OL, og det med god grund. Det hedder nemlig Youth Olympics, og det næste, og åbenbart første(?) finder sted i Singapore næste år. Ihvertfald skriver de at det bliver "The first youth summer olympics".
Det passer jo meget godt med at det bliver 2010-2014 og 2018, forudsat det følger det med hvert 4. år.
Mvh Lagermann
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.