1tilføjet af

JESUS KRISTUS og Historikeren Nr.III

´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´😮

Jeg glemte desværre en HISTORIKER i forbifarten nemlig den første eller rettere nr 2 –
For Philon var født ca. år 10 fvt – Hvor denne Historiker blev født omkring år 37vt. -
Navnet er FLAVIUS JOSEPHUS – Født ind i et Præstehjem i JERUSALEM - med en fader der var født AD 6, Så hvem udover PHILON havde større muligheder end Josephus til at høre og derefter nedskrive og Beskive det fantastiske menneske i form af JESUS-/KRISTUS-/MESSIAS-SKIKKELSEN og dennes fantastiske liv og undere og den efterfølgende KORSFÆSTELSE med GENOPSTANDELSEN 3 dage senere –
Især der i Præstehjemmet burde man da ikke kunne glemme denne utrolige mandsperson – Mystisk ?
Som ung mand var Josephus skiftevis medlem af essenerne, så farisæerne og så saddukæerne, men utroligt nok, Ingen af disse Hellige mænd har åbenbart omtalt den FANTASTISK KARISMATISKE Mandsskikkelse JESUS - Universets Hersker - der for nyligt Lyslevende skulle have vadet rundt i selvsamme by med et større påhæng – Underligt Ja næsten for-underligt.??
Under krigen mod romerne år 66-70 blev Josephus hærfører. Da han i 67 blev taget til fange af romerne – Skiftede han lynhurtig side, ved hjælp af veltalenhed og EN SPÅDOM OM at VESPASIAN, Generalen som havde fanget ham, skulle blive VERDENS hersker (igen det der med ”VERDEN” - Men Verden var jo kun den andegård de tullede rundt i – Og så eksiterede der ikke mere)!!!
Nå men Josephus var r*veheldig, for VESPASIAN blev virkelig ROMERSK KEJSER fra AD 69 til hans Naturlige Død 23/06 AD79 i Rom (her ser vi endnu engang den Romerske trang til at notere al ting (men aldrig et ord om JESUS KRISTUS)) Og renegaten Jøden FLAVIUS var nu kejserlig Spåmand – Men ikke alene det, han blev adopteret af den Kejserlige familie – Og derved bliver han stedbroder til den efterfølgende Kejser Titus
Men inden da, i AD 75 starter Josephus sin Karriere som Historiker (Og det er lige her vi skal tænke på SAXO og hans ”GESTA DANORUM” - For heller ikke Josephus turde Bide den Hånd der gav ham føden) – Og Josephus skriver sit første værk det 7 bind store ”DEN JØDISKE KRIG” - Begyndende med Herodes d. Stores Farfar og fortæller detaljeret om konflikterne mellem Herodes-familien, romerne, præsterne og oprørerne, der kulminerede med krigen i 66 - 70.
MENpå Trods af, at MESSIAS måtte have spillet en rolle for herodesdynastiet – Nævnes hverken MESSIAS – KRISTUS – JESUS eller nogen anden i det følge?
Ca. år 95 skrev Josephus sit 20-binds kæmpeværk ”JØDEFOLKETS HISTORIE”, der starter med Moses og slutter lige før krigen mod romerne i år 66. - De første par bind er ”bare” en genfortælling af Det Gamle Testamente.
Derudover skrev han ”IMOD APION” - Hans forsvar som vendekåbe – Samt hans ”SELVBIOGRAFI” - Alt i Alt skrev Josephus 30 Bind - Hvoraf meget af historien ligger i en tid og et sted, som jo i dag har fået stor interesse grundet JOSEPHUS RØDDER I DEN TID DER BURDE VIDE MEST OM KRISTENDOMMEN.
Stort set alt, hvad vi ved om Herodes, Johannes Døberen, Pontius Pilatus o.s.v. uden for Bibelen, har vi fra Josephus – En mand der forrådte sit land – En mand hvis værker faktisk har rod i samme form for Historiker som SAXO og hans ”GESTA DANORUM”!
Josephus Noterer selv, at Kejser Titus (Vespasians søn) læste de 7 bind af Den Jødiske Krig, og bagefter underskrev bogen og erklærede, at dette skulle være den officielle (og eneste!) beretning om krigen ?
Fandtes der da ikke andre Historikere på den tid – Jo i Bogen ”IMOD APION” - nævner Josephus navnene på en række andre historikere:
Theophilus, Theodotus, Mnaseas, Aristophanes, Hermogenes, Euhemerus, Conon og Zopyrion. Disse historikere er ukendte i dag, og i et af tilfældene ved vi godt, hvorfor han er ukendt – Og dermed kender vi også validiteten af indholdet i Josephus værker -
Den romerske historiker Sueton (kommer) fortæller, at Kejser Domitianus (søn af Vespasian og bror til Titus) slog Hermogenes ihjel »på grund af nogle hentydninger i hans historiske skrift«. Og ikke bare blev historikeren slået ihjel — de slaver, der havde arbejdet med at fremstille kopier af historiebøgerne, blev korsfæstet. Så kunne de lære det, kunne de.
Josephus erklærede nemlig frejdigt: Kejser Vespasian var den Kristus, som Det Gamle Testamente havde profeteret om. De jødiske ledere, der havde ført krig mod romerne, bliver konsekvent omtalt som røvere og tyranner, og Josephus lagde hele skylden for massakrerne på deres skuldre.
MEN hvor i alverden bliver ”JESUS-/KRISTUS-/MESSIAS-SKIKKELSEN” af i disse skriblerier på 30 Bind -
Tjaaaaa - Det er vel temmelig afslørende, at Josephus i sine 30 bind ikke nævner JESUS
ALTSÅ - Lige bortset fra et SKAMROSENDE afsnit, der så åbenlyst er at falskneri, da snørklede skrivestil og:
Hentydningen til Broderen til JESUS, som kaldtes KRISTUS, hvis navn var JACOB.
HUSK at:
JESUS /JOSVA/YASHUA både VAR og ER - et ganske almindelig navn,
og Josephus omtaler ca. 20 af dem, men altså ikke en eneste JESUS af NAZARET
”KRISTUS” ER HELLER IKKE OMTALT, BARE EN GANG. I PRÆSTESØNNEN JOSEPHUS 30 "HISTORISKE" BIND?
Man må sig forundre 😮´

[s]
Med venlig hilsen
jalmar
.
tilføjet af

Jesus af nazareth

Nu er du jo selv inde på, at Josefus kaldte den romerske kejser for messias - historikere mistede knoppen, dengang, hvis de skrev noget der generede kejseren. Men faktisk er der to steder, hvor Josefus omtaler Jesus. Jeg citerer:
Jewish historian Flavius Josephus, a member of a priestly family and who became a Pharisee at the age of 19, became the court historian for Emperor Vespasian. In the Antiquities, he wrote about many persons and events of first century Palestine. He makes two references to Jesus. The first reference is believed associated with the Apostle James. "...he brother of Jesus, who was called Christ." He also wrote, "At this time there was a wise man who was called Jesus. And his conduct was good and (he) was known to be virtuous. And many people from among the Jews and other nations became his disciples. Pilate condemned him to be crucified and to die. And those who had become his disciples did not abandon his discipleship. They reported that he had appeared to them three days after his crucifixion and that he was alive, accordingly, he was perhaps the messiah concerning whom the prophets have recounted wonders." http://www.sonic.net/sentinel/naij3.html
Det er rigtigt, at der er diskussion om, hvorvidt der er tale om senere kristne tilføjelser. Det kan der meget muligt være - især det sidste citat havde nok været farligt at skrive som historiker i romerriget.
Men bare at ignorere citatet, sådan som du gør er da fordrejning. Jeg synes også det er underligt, at du ikke reflekterer over, hvad det betyder når en historiker og hans slaver mister knoppen, fordi kejseren ikke kunne lide dem - især når dit projekt er at undersøge, hvorfor samtiden ikke skrev om "Jesus af Nazareth, jødernes konge"!
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.