10tilføjet af

Iexplore bruger 100% CPU

Nu er jeg ikke den store computer haj, men for 3 timer siden begyndte min computer pludselig at kører meget langsomt og fryse. Samtidig kører fanen i højeste gear.
Når jeg åbner joblisten kan jeg under "processer" se at jeg har 4 forskellige Iexplore.exe, er det normalt? Bruger pt. Firefox som fungerer hurtigere og kun optager ca. 30% CPU men selvom jeg ikke bruger iexplore lige nu så kører to af dem stadig på henholdsvis 20% og 50%. Da jeg slet ikke havde nogen programmer åbne kørte de to iexplore på ca. 50% hver.....Er det normalt?
Ved ikke lige hvad jeg skal stille op, så håber at der er nogen der kan hjælpe mig....
tilføjet af

Dit skrivebord

på computeren er Internet Explorer og ja den bruger meget af computerens kapacitet
tilføjet af

Brug en anden browser

Hvis du ikke har en super hurtig computer vil jeg anbefale dig at bruge google Chrome som kører super hurtigt på min computer. Når jeg bruger explorer går der ikke lang tid før den melder om fejl og at den går ned, så jeg bruger den aldrig.
Siden jeg er holdt op med at bruge internet explorer fungerer min computer altid, uden at fryse, så vil klart anbefale dig at skifte browser og se hvad der sker..
Du skal ihvertfald genstarte din computer og se om iexplorer stadigvæk åbner nogen vinduer.
tilføjet af

Jeg har aldrig har problemer med det før

Og det er derfor jeg synes at det er underligt. Iexplore har altid virket uden problemer, men pludselig nu fryser den konstant og kører langsomt. Kan det være fordi at min computer er blevet inficeret med en virus eller ligende? Eller kan det skyldes at min computer er for varm og derfor kører den så langsom og fryser? Synes nemlig at min fane larmer og blæser på fulde knald hvilket den normalt kun gør hvis jeg har siddet ved computeren i rigtig lang tid....Bare det at skrive det her svar tilbage har taget mig 20 min fordi den bliver ved med at fryse 🙁
tilføjet af

Det lyder som varme problemer

Så frem med trykluften eller støvsugeren og fjern skidtet fra blæseren.
Du kan prøve en scanning med malwarebytes:
http://www.spywarefri.dk/software/malwarebytes-anti-malware-free/
og se om den skulle finde noget.

Hvad sker der hvis du lukker de forskellige iexplorer ned i joblisten?
tilføjet af

Kan det ikke være "farligt" at bruge støvsuger?

Det synes jeg at jeg har læst på nettet, da jeg tidligere har overvejet det!
Mener du bare at lukke dem ned programlisten eller i proceslisten? Jeg har kun prøvet at lukke dem ned i programlisten ikke i proceslisten.
tilføjet af

Det er ikke ufarligt

at bruge støvsugeren da blæseren ikke har godt af at blive tvunget rundt af suget fra støvsugeren, men det går normalt hvis du er lidt forsigtig.
Kan du komme til at forhindre blæseren i at rotere mens du suger så er det det bedste.
Jeg mener at hvis du bruger Crtl + Alt + Delete, trykker på processer og så prøver at lukke en Iexplorer af gangen og se hvad der sker.
Det kan der ikke ske noget med andet end at PCen måske genstarter.
I Programlisten kan du ligeledes se hvilke programmer der kører og en eventuel virus er måske synlig der?
tilføjet af

Jo!

Det er farligt at bruge støvsugeren i din pc. Når luften bevæger sig gennem røret på din støvsuger bliver både luften og røret statisk opladet og statisk elektricitet er døden for din pc.
Du bør få fat i noget luft på spraydåse og blæse den ren med det.
tilføjet af

Forstår det ikk...

Idag har der ingen problemer været med min computer overhovedet.....Har min jobliste åben nu, og under processer er der kun 2 iexplore og nu bruger de kun ca. 1-5% hver og min CPU ligger og kører mellem 4-10%????
Kan ens CPU være påvirket hvis der er en virus på min computer eller hvis der er blevet hacket ind i min computer? Måske et blondine spørgsmål hehe men har ikke den store forstand på det her, synes bare at det virker underligt med den store forskel, og det igår kom fuldstændigt ud af det blå.
tilføjet af

Kan kun se

De vinduer jeg har åben i programlisten, og der er ikke noget underligt der. Under processer er der jo en masse forskelligt, og da jeg ik har den store forstand på de forskellige programmer jeg kan se under processer er det svært for mig at tyde om nogle af dem skulle være en virus....er der noget bestemt jeg skal kigge efter der? Altså nogle tell tell tegn på at det kan være en virus?
tilføjet af

Du har måske været inde på en side

som har lagt noget snavs på din PC og det har så overbelastet din CPU.
Når der ikke er de samme problemer idag så er "virussen" eller hvad det har været sandsynligvis væk.
Det kan skyldes du har genstartet PCen.
Den side du har været på behøver ikke at være en af de mere ufine sider ;.)
Som en ekstra sikkerhed så lav en scanning med det program jeg anbefalede tidligere:
http://www.spywarefri.dk/software/malwarebytes-anti-malware-free/
Hvis den intet finder så er du med 99,9999% sikkerhed ikke angrebet af noget længere.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.