2tilføjet af

cutting projektuge 2011

Hej vi er to piger der er ved at lave projekt og vi vil gerne have nogle svar af folk med erfaring til emnet cutting. Det ville bare være en stor hjælp til vores projekt! Vi skal nok holde jer anonyme.
Køn:
Alder:
Hvilken følelse har du i kroppen?
Hvad får dig til at gøre det?
Hvordan påvirker det din omverden?
Hvordan skjuler du det?
Hvad er konsekvenserne?
Hvor og hvornår gør du det?
Hvordan kan folk hjælpe dig?
Hvornår startede du?
Kan du hjælpe dig selv?
Tusind tak på forhånd :D
tilføjet af

Svar

1. 31 år.
2. Kvinde.
3. At jeg ikke føler at jeg er noget værd, føler mig grim og ensom. Er tit jaloux på andre - småbørnsfamilier og par der går hånd i hånd - og hader mig selv for det.
4. Hvordan det påvirker min omverden? Ved det ikke, men vel ikke godt. Familien har jeg ikke rigtigt kontakt til på den måde, de lukker øjnene for mine problemer og har kun én god veninde - hun støtter mig, men kan jo ikke være der for mig hele tiden.
5. Det er nemt - bærer tøj så det ikke kan ses og går selvfølgelig ikke i svømmehal eller tager på stranden.
6. Konsekvenserne er vel at jeg bliver fuld af ar, og derved bare får endnu sværere ved at ikke at skræmme folk væk. Hvem tør give sig hen til en kvinde, der kan afsløre ar som mine?? Hvem vil tro at jeg er 100% rask, selv om jeg måske bliver det en dag.
7. Når jeg er alene - som regel om aftenen.
8. Har kun dårlige erfaringer med psykiatere og psykologer, desværre, måske er jeg svær at hjælpe. Medicin får jeg det dårligt af, men måske der dukker en slags op jeg kan tåle.
Hvordan folk ellers kan hjælpe?? Ved det ikke. Havde jeg vidst det var jeg vel ikke så ensom og var ikke kommet så langt ud.
9. Det er kun 4 mdr. siden.
10. Nej.
tilføjet af

hej

tak det har været en stor hjælp!
håber du for det beder:D
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.