5tilføjet af

I kølevandet på Tsunamien 2004

Nogle Tsunamiens offer lider stadig med psykiske problemer her 2 år efter flodbølgen ramte kysterne på Thailand og Indonesien og Sri Lanka og fortæller noget om hvordan natur katastrofer kan vende op og ned på menneskers tilværelse. Samt var medierne til stede og befolkningen i Skandinavien og Europa blev bevist om omfanget af katestrofen, og der blev igangsat store indsamlinger og Danmark hjælp med genopbygning projekter. Det var smukt at se alle de tiltag der blevet taget i både i forhold til omsorgen med de danske offer samt, at hjælpe lokal befolkningen i de ramte områder med skabe sig en tilværelse. Jeg kan kun støtte op om en hurtig hjælp ved natur katastrofer, og er situationer, hvor den danske stat kan hjælpe til i andre lande og kan gøre en forskel.
Men dog undre det mig den fravær af medie dækning, som vi har set i forbindelse med den storm Durian der ramte Philippinerne d. 30 november hvor der er op imod tusinde omkommet personer og da Danmark har en vis erfaring i forbindelse Tsunamiens i slutningen af december 2004, hvor der igennem udenrigsministeriet blev igangsat hjælpe projekter både i Thailand, Indonesien og på Sri Lanka. Det undre mig at den erfaring ikke kan bruges på Philippinerne og i Vietnam til hjælpe befolkningen til få deres tilværelse på fode igen men åbenbart er det ganske vanskeligt i dag, at skabe medie dækning fra katastrofer rundt om i verden. I den forbindelse er midiers tilstedeværelse utrolig vigtig for folk kan forholde sig til omfanget af en katastrofe, og jeg synes det sørgeligt ikke mange stiller spørgsmål tegn ved de økonomiske omkostninger invasionen af Irak har kostet verdens samfundet og vel vidende, at måneds udgifter til krigen kunne hjælpe befolkninger på Philippinerne og i Vietnam på fode igen.
For dem der ikke har set omfanget af stormen Durian er her et link til Youtube
http://www.youtube.com/watch?v=H6Knk_8Xo-k&mode=related&search=
Mabuting Pagbati
tilføjet af

kølevandet?

Hedder det ikke bare kølvandet, altså uden e, det der kommer efter kølen på et skib? Heraf udtrykket!

Kølevand er vist noget man bruger til afkøling!
Ellers et udmærket indlæg.
tilføjet af

Min mening.

Desværre mangler der en par nuller i døde tallet.
Katastrofen, er bare ikke gode nok.
Efter 9/11- Katrina, - tsunamien, og Muhammed krisen, skal der virkeligt noget til for befolkning, eller regering mener noget om katastrofen Durian.
Og de beredskab, som blev oprettet efter tsunamien, koster penge, rigtigt mange penge, og når befolkning ikke reagerer, hvorfor skulle regering så gør noget som koster penge.
Og selve medier, som du skriver, ved også hvor meget vi er interesserede, husk det er snart Jul, og meget sarkastisk !!! kunne vi vel ikke bruge alt for meget tid, når vi har så travlt.
Katastrofer bliver til et populistisk skuespil, og så skal der også tjenes penge på samme.
Utroligt hvor menneskeligt vi er ,o((
vh
Tom
tilføjet af

Når men er en

Følelsens laden mennesker, mangler men kølevand når mede mennesker bliver behandlet dårligt.
Vh
Tom ,o))
tilføjet af

Sætternisse, oversæt lige!

Dette er så dårligt skrevet, at det er umuligt at forstå!?!
tilføjet af

Det er måske

umuligt for dig om at forstå.
At der er mennesker som elsker dig.
Jeg synes også at du er blomst, som trænger til lidt farve.
Kærlige hilsen
Tom
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.