11tilføjet af

Hvordan kan man sige Jesus er kommet i 1914

[???]
. . . når kun een eneste af de fænomener der angiver Kristus Jesus Parousia er en realitet
Nedenstående er de tegn der angiver Jesus Parousia:
1]
JW/GB/WBTS har 100% ret i at der var en total Solformørkelse [i Norge] -
2]
månen ikke skinne /Det gør måner vist aldrig sammen med en solformørkelse - neutralt
3]
stjernerne falde ned fra himlen / ingen rapporter om "faldene stjerner" - ergo usandt
4]
himlens kræfter rystes / ingen rapporter om "noget specielt re. himlen" - ergo usandt
5]
Menneskesønnens tegn komme / ingen rapporter om "Jesus Tegn på Himlen" - ergo usandt
6]
Menneskesønnen komme på himlens skyer /ingen rapporter om "Jesus komme på skyer" - ergo usandt
7]
engle ud med høj basunklang / ingen rapporter om "Engle og Basunklang" - ergo usandt
jalmar
tilføjet af

Hvordan kan man sige Jesus er kommet i 1914

[???]
. . . når kun een eneste af de fænomener der angiver Kristus Jesus Parousia er en realitet
Nedenstående er de tegn der angiver Jesus Parousia:
1]
JW/GB/WBTS har 100% ret i at der var en total Solformørkelse [i Norge] -
2]
månen ikke skinne /Det gør måner vist aldrig sammen med en solformørkelse - neutralt
3]
stjernerne falde ned fra himlen / ingen rapporter om "faldene stjerner" - ergo usandt
4]
himlens kræfter rystes / ingen rapporter om "noget specielt re. himlen" - ergo usandt
5]
Menneskesønnens tegn komme / ingen rapporter om "Jesus Tegn på Himlen" - ergo usandt
6]
Menneskesønnen komme på himlens skyer /ingen rapporter om "Jesus komme på skyer" - ergo usandt
7]
engle ud med høj basunklang / ingen rapporter om "Engle og Basunklang" - ergo usandt
jalmar

Hej Jalmar 🙂
Jeg kan tilføje :
v40 Da skal der være to mænd ude på marken; den ene tages med, og den anden lades tilbage.
v41 To kvinder skal male på samme kværn; den ene tages med, og den anden lades tilbage.
Matt.24
v34 Jeg siger jer: Den nat skal to mænd ligge på samme seng; den ene skal tages med, og den anden lades tilbage.
v35 To kvinder skal male på den samme kværn; den ene skal tages med, og den anden lades tilbage.
v36 To mænd skal være ude på marken; den ene skal tages med, og den anden lades tilbage.« Lukas.17
Det ville da há stået på forsiden af alle aviser i 1914 - HVIS det var sket 😉
tilføjet af

Hvordan kan man sige Jesus er kommet i 1914

Jesus blev nærværende i 1914.
Harmagedon - hvis du ved hvad det går ud på - kommer først senere.
tilføjet af

Hvordan kan man sige Jesus er kommet i 1914

Jesus blev nærværende i 1914.
Harmagedon - hvis du ved hvad det går ud på - kommer først senere.

Hvoirdan forklarer du denne påstand, at Jesus blev nærværenbde i 1914 ???
tilføjet af

ja, den har jeg også grint en del af :)

men det kraver vel et naivt hjerte og manglende forståelse af bibelen, for at hoppe på den, og det at tro at en tåbeligt sekt skulde være den tro og kloge tral ;)
tilføjet af

Hvordan kan man sige Jesus er kommet i 1914

Jesus blev nærværende i 1914.
Harmagedon - hvis du ved hvad det går ud på - kommer først senere.

Først kommer Jesus og bortrykker alle der tilhører ham - levende som døde, så kommer tusindårsriget.
Efter de tusind år, bliver Satan sluppet løs en kort tid, og derefter kommer Jesus og dømmer levende og døde.
Så han kommer igen ialt 2 gange.
Og han er IKKE kommet !
Nærværende har Jesus været, ved Helligånden, siden han forlod jorden.
Du kan simpelthen ikke dokumentere - udfra Bibelen, den vagttårnslære du har fået påduttet.
tilføjet af

Hvordan kan man sige Jesus er kommet i 1914

Hmm!
Der spørges:
"Hvordan kan man sige Jesus er kommet i 1914"
Det kan man vel som troende på det eventyr der kaldes kristendom!
tilføjet af

Og kun BOG • KAPITEL • VERS ▬ SK ......

😖
. . . Jesus kom i 1914 - Usynligt, uhørligt og ubemærket forstås ...... ?
Altså lige bortset fra af Booze Rutherford
som opdagede Jesus var kommet i 1914, Usynligt, uhørligt og ubemærket.
Men hvilket belæg er der i Guds Hellige Kristne skrifter på
at Jesus var kommet i 1914, Usynligt, uhørligt og ubemærket.

BOG • KAPITEL • VERS
et eller flere VERS ønskes SK
at Jesus var kommet i 1914, Usynligt, uhørligt og ubemærket.
Og kun BOG • KAPITEL • VERS SK ......


[/quote]
[quote="sand kristen" post=2776057]Hvordan kan man sige Jesus er kommet i 1914
Jesus blev nærværende i 1914.
Harmagedon - hvis du ved hvad det går ud på - kommer først senere.
tilføjet af

Hvordan kan man sige Jesus er kommet i 1914

🙂
Ingen kristne Tror på den historie jaguar
En Kristen Tror det sker engang når Herren vil og først da.
Jeg tror ikke der er andre end "jehovas vidner" der er hoppet på den rap and opfundet af en af deres halvguder ved navn Booze Rutherford, som sidder til bords med Mikael/Jesus og "gud jehovah".
Russellitterne/Bibelstudenterne mener jeg Tror at Jesus Kom i 1874

Hmm!
Der spørges:
"Hvordan kan man sige Jesus er kommet i 1914"
Det kan man vel som troende på det eventyr der kaldes kristendom!
tilføjet af

Hvordan kan man sige Jesus er kommet i 1914

🙂
Ingen kristne Tror på den historie jaguar
En Kristen Tror det sker engang når Herren vil og først da.
Jeg tror ikke der er andre end "jehovas vidner" der er hoppet på den rap and opfundet af en af deres halvguder ved navn Booze Rutherford, som sidder til bords med Mikael/Jesus og "gud jehovah".
Russellitterne/Bibelstudenterne mener jeg Tror at Jesus Kom i 1874

[quote="Jaguren" post=2776104]Hmm!
Der spørges:
"Hvordan kan man sige Jesus er kommet i 1914"
Det kan man vel som troende på det eventyr der kaldes kristendom![/quote][/quote]

Du har ret Jalmar 🙂

"Vor Herres Nærværelse
som Brudgom og Høstmand blev indset i de første halvfjerde Aar, fra 1874 til 1878.
Siden den Tid har det været så tydelig åbenbart, at Tiden var kommet i 1878, da kongelig Dom skulde begynde med Guds Hus."

"Tiden er for Hånden" af Pastor Russell

______________________________________

Jeg gad vide, hvordan jehovas vidner "mærker denne nærværelse" 😉 for det er først i 1925, de ændrer "Jesu nærværelse" til 1914 :

http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/1348249-taenk-hvis-jeg-skulle-blive-grebet-pa-fersk-gerning/1348601

[quote]
1925
Det er først i 1925 at man endeligt ændrer læren om oprettelse af Guds Rige fra 1874 til 1914. Det er også dette år, at læren om Harmagedon ændres fra proletariatet kamp mod kapitalen til at være en universel åndelig kamp. Forestillingen om Harmagedon er på dette tidspunkt en igangværende og samtidig begivenhed - og ikke som i dag en fremtidig/kommende begivenhed.
Som du burde stå klart, så er der himmelvid forskel på, hvad Jehovas Vidner troede på og var i forventning om i 1879 og så i dag.
mvh
Sbrh
tilføjet af

Hvordan kan man sige Jesus er kommet i 1914

[quote="sand kristen" post=2776057]Jesus blev nærværende i 1914.
Harmagedon - hvis du ved hvad det går ud på - kommer først senere.[/quote]
Først kommer Jesus og bortrykker alle der tilhører ham - levende som døde, så kommer tusindårsriget.
Efter de tusind år, bliver Satan sluppet løs en kort tid, og derefter kommer Jesus og dømmer levende og døde.
Så han kommer igen ialt 2 gange.
Og han er IKKE kommet !
Nærværende har Jesus været, ved Helligånden, siden han forlod jorden.
Du kan simpelthen ikke dokumentere - udfra Bibelen, den vagttårnslære du har fået påduttet.

Jeg kommer lige i tanke om, at jv tror Jesus er Abaddon fra afgrunden..
og han er jo kommet :
v12 Så fryd jer da, himle, og I, som har bolig i dem!
Men ve over jorden og havet,
for Djævelen er kommet ned til jer
med stort raseri,
fordi han ved, at hans tid er kort.
Men han blev jo kastet ned fra himlen - inden Gud kom i kød til jorden.. Jesus sagde:
»Jeg så Satan falde ned fra himlen som et lyn. Lukas.10
tilføjet af

I 1929 skriver Rutherford re.1874 The Scriptural

[???]😕😮
proof that the second presence og the Lord Jesus Christ began in 1874AD - PROPHECY 1929 - side 65
http://archive.org/stream/ProphecyByJudgeRutherford/1929-PROPHECY#page/n31/mode/2up/search/1874

jalmar


[/quote]
[quote="lyjse" post=2776123][quote="jalmar" post=2776114]🙂
Ingen kristne Tror på den historie jaguar
En Kristen Tror det sker engang når Herren vil og først da.
Jeg tror ikke der er andre end "jehovas vidner" der er hoppet på den rap and opfundet af en af deres halvguder ved navn Booze Rutherford, som sidder til bords med Mikael/Jesus og "gud jehovah".
Russellitterne/Bibelstudenterne mener jeg Tror at Jesus Kom i 1874

[quote="Jaguren" post=2776104]Hmm!
Der spørges:
"Hvordan kan man sige Jesus er kommet i 1914"
Det kan man vel som troende på det eventyr der kaldes kristendom![/quote][/quote]

Du har ret Jalmar 🙂

"Vor Herres Nærværelse
som Brudgom og Høstmand blev indset i de første halvfjerde Aar, fra 1874 til 1878.
Siden den Tid har det været så tydelig åbenbart, at Tiden var kommet i 1878, da kongelig Dom skulde begynde med Guds Hus."

"Tiden er for Hånden" af Pastor Russell

______________________________________

Jeg gad vide, hvordan jehovas vidner "mærker denne nærværelse" 😉 for det er først i 1925, de ændrer "Jesu nærværelse" til 1914 :

http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/1348249-taenk-hvis-jeg-skulle-blive-grebet-pa-fersk-gerning/1348601

[quote]
1925
Det er først i 1925 at man endeligt ændrer læren om oprettelse af Guds Rige fra 1874 til 1914. Det er også dette år, at læren om Harmagedon ændres fra proletariatet kamp mod kapitalen til at være en universel åndelig kamp. Forestillingen om Harmagedon er på dette tidspunkt en igangværende og samtidig begivenhed - og ikke som i dag en fremtidig/kommende begivenhed.
Som du burde stå klart, så er der himmelvid forskel på, hvad Jehovas Vidner troede på og var i forventning om i 1879 og så i dag.
mvh
Sbrh
[/quote]
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.