6tilføjet af

Hvor mange nl sider er 4000 ord ca.?

Hej alle.
Hvor mange nl sider antager man at 4000 ord er, ca.? Er vi ikke oppe på en 8 sider?
tilføjet af

Du skriver

i Word, og så bruger du Gennemse - Ordoptælling til at finde ud af det🙂
tilføjet af

Lix tallets størrelse....

Tager en egentlig højde for om man er akademiker, og skriver så lange ord så man skulle tro det var irske bynavne? Eller som mig, der aldrig skriver ord over 3 stavelser? Gad vide om den gør den slags?
Hygge der ZZ
tilføjet af

Der er en regel...

i skoler mm. om at der går omkring 400-500 ord på en normal side - så cirka 8-10 sider
tilføjet af

normal sider

På min uddannelse tæller vi ikke ord, men anslag. (antal tryk på tasteturet, med space)
Der går her 2400 anslag til 1 normal side.
tilføjet af

Kommer an på uddannelsen

I folkeskolen og på gymnasiale uddannelser er en normalside = 1300 anslag. På videregående uddannelser kan det være 2100 anslag, men det varierer.
Husk, at der ALTID tælles i anslag og ikke i ord!!
tilføjet af

Og det var så ikke helt sandt...

"Husk, at der ALTID tælles i anslag og ikke i ord!!" - Ja det passer så ikke helt
Specielt på uddannelser hvor der også er undervisere fra den angelsaksiske (England, USA, osv) tradition er ord og ikke anslag ved at blive normalt.
Tag for eksempel efterfølgende som er fra en 48 timers opgave på EU-studies kandidat modul på RUC.
” Essays to be written by students individually - No group work! 2500 words max. Please refer to the course literature.”
Det er ikke første gang jeg på en engelsk sproget uddannelse I Danmark har skulle tælle ord fremfor anslag. Jeg skal for god skyld påpege at jeg også ofte har skulle tælle anslag.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.