6tilføjet af

hvis du virkeligt elsker ...

hvis du virkeligt elsker din partner, så lader du ham/hende gå fri, når tiden kommer og han/hun finder sammen med nogen anden.
hvis du virkeligt elsker din partner, så forstår du også, at han/hun vælger en anden vej i livet og dette har sine grunde.
hvis du virkeligt elsker din partner, så respekterer du hans/hendes valg.
hvis du virkeligt elsker din partner, så ønsker du ham/hende det beste.
hvis du virkeligt elsker din partner, så er du ikke vred og sur, har medlidenhed med dig selv eller gør livet sur for ham/hende, når hun/han går.
dette er skrevet til alle, som absolut ikke kan forstå, når ens partner vælger en anden og lægger ansvaret til den anden. dette gælder også utroskab.
DU er ansvarlig for dig selv og DIN partner er en selvstændig væsen, som er ansvarlig for SIG SELV.
jo før i erkender dette, jo nemmere får i det, hvis det skulle ske...!
godnat.
tilføjet af

Hvis du virkelig elsker...

gør det ondt at blive forladt.
Hvis du virkelig elsker, gør det ondt at erkende, hvorfor du skal igennem så meget ondt, når du vil den anden så meget godt.
Hvis du virkelig elsker, forstår du ikke, at det menneske, du har givet så meget, vil være sig selv bekendt ved at være utro.
tilføjet af

Det er da bare en presballe

- der bruges af de konfliktsky. 😉

hvis du virkelig elsker selv!

Hvis du virkelig kan se ud over din egen næsetip, så prøver du ikke på at bestemme, at den, der troede, du virkelig elskede hende/ham, ikke må råbe, skrige og græde af jalousi!
Hun /han kan ikke bestemme over dine følelser - og du kan ikke bestemme over hendes/hans!
Hvis du virkelig har elsket vedkommende, så prøver du selv at være både ærlig og skånsom, når du må videre, og du tager din del af ansvaret for det, I har haft sammen.
Ja, selvfølgelig er man selvstændige væsener med ansvaret for sig selv hver især.
Men ligesom et elektron i fysikkens verden er både partikel og bølge på mystisk vis,
er vi både selvstændige væsener med ansvar for os selv
o g har ansvar for dem vi elsker og som elsker os.
tilføjet af

kærlighed kan ikke styres af fornuft, men

thi det skete i de dage, hvor jeg efter 12 år på thule air base havde skrevet snail mail med en pige i manila i 4 år, endelig i 1986 lykkedes det mig at besøge hende i planlagt 3 uger.
uheldigvis fik jeg stjålet alle mine penge, adresser, billet, pas allerede den første nat.
næste morgen gik jeg ud fra hotellet og stoppede den første taxi jeg så, og forklarede chauføren, at jeg ikke havde nogle penge, men jeg skulle absolut til den danske ambasade.
han forstod mig, og hjalp mig i de 7 uger jeg var der, inden jeg kunne komme hjem igen.
ambasaden kunne intet gøre, udover at kontakte banken og bede dem sende nogle flere penge, desværre foregik det bank til bank, så det tog en måned inden jeg havde penge.
der var skyderi overalt i manila, marcos var på vej ud af landet, og jeg var hjemløs, men chauføren kørte mig ned i et nonnekloster hvor der kun boede priorinden, og nogle unge piger.
i en måned fik jeg lov til at sove på et stengulv, og min daglige kost var en skål kogte ris.
inden jeg rejste fra danmark fik jeg oplyst at jeg ikke måtte kontakte politiet, hvis jeg var udsat for tyveri, fordi de var korupte og forlangte penge for at hjælpe, nu bagefter ved jeg jo godt, at jeg bare skulle have spurgt i receptionen, hvem der havde været inde på mit værelse, de havde jo video overvågning, men jeg havde jo betalt for den ene nat, så jeg tænkte ikke så meget over det.
chauføren havde fortalt politiet hvor jeg var, hvis pigen skulle spørge efter mig.
som nævnt fik jeg penge efter en måned, og vi gik alle ud og spiste på mc. donald, pigerne var helt vilde, det havde de aldrig prøvet før, og som gæst på filipinerne er man ham der betaler alle udgifter.
jeg flyttede ind på et kanaymayan hotel, og endelig fandt pigen mig, hun havde naturligvis sin moster med, for ingen pige møder en fyr uden en chaperone.
jeg havde jo ansøgt de danske myndigheder om et turistvisum til pigen, og pludselig en dag ringede damen fra ambasaden, hun talte ikke dansk, så hun stavede brevet for mig, så vi suste omgående over på ambasaden, for ansøgningen var blevet godkendt, så nu kunne pigen købe en fly billet.
jeg rejste med PIA, pakistan air line, det værste lort i verden, der var intet spiritus ombord, og vi sad 5 mand som havde mødt hinanden i KBH. så vi bad om en cola, lidt efter kom stewardåsen med en cola, og 5 papbægre, så vi kunne dele.
anyway vi fløj hjem med SAS, de havde styr på alting, og jeg fik et nødpas på ambasaden.
jeg måtte deponere vistnok 68.000 kr. til den danske stat, for jeg skulle omgående tilbage til thule, jeg havde kun 4 ugers ferie, men var væk i 7 uger, så jeg skulle garantere, at pigen kunne overleve på hendes turistvisa.
jeg havde et amerikansk tv og video med NTSC system herhjemme, så da en af kollegaerne skulle hjem på ferie med den maskine jeg retunerede med, bad jeg ham om at tage nogle amerikanske videobånd med hjem til pigen.
jeg en idiot, stol aldrig på andre, da han havde set et billede af hende og hendes kusine bestemte han sig for at rejse til manila og hente kusinen, løgn og latin, han udgav sig for at være mig, og fik et visa til pigen så de kunne rejse til Paris sammen.
ganske vist var vi gift pro forma på rådhuset, og alle ville se bryllupsbilledet da jeg kom tilbage på arbejde, men da pigen var jomfru, kunne jeg kun vise min stive blodige p.
hun kunne hente penge i banken, og det var meningen at jeg blot skulle pakke mine ejendele, og så rejse hjem for good, men en aften jeg ringede til hende, var det fyren der tog telefonen, og sagde forkert nummer.
jeg kunne jo godt tænke mig til at noget var helt forkert, og jeg kunne ikke sove om dagen, da jeg arbejdede på natholdet, så min chef blev meget sur når jeg kom 5 min. for sent, så han forlangte en forklaring.
druk har aldrig været mig, og hospitalet ville ikke hjælpe med sovepiller, men da min chef havde hørt min historie, sagde han at jeg skulle hjem omgående og få ordnet det hele.
fyren kom tilbage fra ferie, men selvom vi arbejdede i samme afdeling, så var der ingen hilsen eller noget som helst fra damen, han ignorede mig fuldstændig.
han kom op med onsdagsmaskinen, og lørdag mødte han ikke på arbejde, så jeg spurgte crewchefen hvor klaus var, jo han stod da oppe i hangaren, han havde pludselig fået telegram om, at hans forældre var meget syge, så han skulle hjem igen, kun 3 dage senere.
jeg havde altid frygtelig travlt om lørdagen, så jeg kunne ikke bare forlade mit arbejde og gå op i hangar 7, men min chef kom ud og sagde til crewchefen, at han måtte overtage mit arbejde den næste time.
hurtigt blev jeg kørt opi hangaren, og trak fyren til side, og spurgte om der ikke var noget han havde glemt, han indrømmede så at han var førstelsker, og jeg gjorde ham opmærksom på, at jeg havde lavet en aftale med staten hvilket betød at politiet hurtigst muligt skulle sende hende ud af landet igen.
1 måned efter skulle jeg hjem i 14 dage, men flyet fik en skade på haleroret da det landede, og da jeg var skrevet op til ferie, måtte jeg ikke arbejde på grund af forsikringen, så der gik 14 dage mere hvor jeg bare kunne sidde og gruble på mit kammer.
da jeg endelig kom hjem var hun her ikke, men pludselig gik døren op, det var hende der skulle hente lidt tøj og passet, men jeg havde allerede afleveret passet til politiet, og de havde fundet en billet til hende fra london.
alt imens vi taler lidt sammen, ringer telefonen, det er ham der vil tale med pigen, og jeg siger det er ok, du kan bare komme herover.
hun begyndte at hyle og skrige fordi jeg nægtede hende at tale med ham i telefonen, og 5 min senere bankede politiet på døren, og spurgte om der var noget med hustruvold.
den ene betjent talte med hende i køkkenet, og den anden betjent talte med mig, og hun indrømmede at hun bare blev hysterisk.
betjentene mente at vi havde fri ret til at flytte hvorhen vi ville, men deres chef havde en anden opfattelse, hun var registreret på min adresse, så hun skulle bo der.
jeg måtte tale med min læge, og en advokat, og i mellemtiden rejste de til paris.
da de kom hjem igen kørte vi på amtet, og de underskrev begge et dokument om utroskab, samt at han overtog mine økonomiske forpligtelser over for staten.
betingelsen var, at de skulle gifte sig, inden jeg rejste tilbage til basen, hvilket de gjorde.
vi kørte alle tre til amtet med samme bus, og retunerede med toget, men pludselig måtte jeg stå af toget og maden fra de sidste 14 dage væltede op.
so if you love someone, just set them free.[l][l]🙂

ih ja, og

hvis du virkeligt elsker din partner, så forstår du også, at NÅR han/hun vælger at være utro, så er det helt naturligt at du skal tilgive at han/hun vælger at lyve og bedrage DIG, som han/hun jo ikke har mere at bruge til! og blablablabla!

Sødt skrevet: :-)

Dette viser kærlighed til andre end sig selv, hvor er det godt skrevet😉
Stor ros til dig. Tror du ikke ofte det handler om ærekærhed og stolthed, når folk holder folk tæt på sig, selvom de ved konen/manden vil noget andet? Kærlighed forveksles ofte med mange andre ting, f.eks. kærligheden til sig selv og det ikke at unde et andet menneske noget andet end en selv.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.