20tilføjet af

hvem tjener 38.000 kr. om måneden

jeg ser lige luxusfælden, og damen har en indtægt på 38.000 kr. og manden har en indtægt på ca. 35.000 kr. men alligevel har de et underskud på 15.000 kr.. om måneden.
jeg har arbejdet siden jeg var 15, og stoppede som 65 årig, og nu har jeg udbetalt ca. 6.400 kr. om måneden, jeg ingen gæld, min ejerlejlighed og bil er betalt for længst, men 6.400 kr. er ikke ret meget på en måned.
jeg har lige betalt 26.000 kr. for at få lavet mine tænder, kommunen gav intet tilskud, da jeg jo har en ejerlejlighed.
faktisk vil jeg gerne låne omkring 100.000 kr. til nyt køkken, og et redskabsskur og el i min kolonihave, men jeg ved ikke hvordan jeg gør, jeg havde forestillet mig at lånet kunne være på lejligheden som er vurderet til 1 milion, uden at jeg skal betale afdrag på lånet, men hvem udsteder den slags lån.
køkkenet fejlet ikke noget, så jeg kan sagtens nøjes med 21.000 kr. til el i kolonihaven, og et skur til 15.000 kr.
kolonihaven har en fast pris som jeg også købte den til, man må ikke selv bestemme prisen, men man kan få den vurderet højere, hvis man forbedrer, hus, hæk, el, eller andre ting.
min nabo i kolonihaven købte huset for 21.000 kr med ny hæk og drivhus, hvorefter han byggede om, så nu er det vurderet til 68.000 kr.
tilføjet af

...

OG?
tilføjet af

Ha ha ha

HA HA HA!!
Præcis, hvad F... rager det OS!!!!!!
tilføjet af

Der er jo forskel på folk

Nogle med høje indtægter bruger løs som om de tjener meget mere og ikke tænker på kriser, at den ene part kan blive fyret, uarbejdsdygtig eller andet.
Andre rige handler dagligvarer i Aldi 😃
Du hører til den snusfornuftige generation der ikke konstant har lån tæt på skorstenen hvor friværdien er blevet brugt på fede biler og rejser.
Kreditforeningen spørger ikke om alle 100.000 skal bruges til forbedringer.
Det er altså de færreste kolonihaveforeninger der tillader medlemmerne at spekulere i opskruede værdier ved salg.
tilføjet af

Sælg lejligheden

Hvad vil du med den? Det er da bedre at være god ved sig selv end sidde og sige du ejer i stedet for lejer mursten - det er jo tåbeligt.
tilføjet af

Det gør en hel del

Men jeg ville aldrig ansætte en person til den
løn, hvis de ikke evner at styre deres egen økonomi.
Den type krav har en hel del virksomheder. Fordi
du ikke kan være ledere, eller arbejde med følsomme
data. Hvis du ikke har styr på privatøkonomien.
tilføjet af

Snusfornuftig??????

Man er sku ikke snusfornuftig, hvis man forventer at banken vil låne en penge, som man ikke skal betale tilbage.
tilføjet af

MIG :-)

det gør jeg 🙂 Det er 6 år siden jeg blev færdig på universitetet, og jeg har arbejdet siden da. Jeg er nu ansat i det offentlige, til en løn jeg bestemt er tilfreds med.
Og til alle jer, der tror vi alle overforbruger: det gør jeg så ikke! Jeg betaler af på min studiegæld og mit hus, og sætter penge ind på en opsparing hver måned. Desuden har jeg fravalgt at have bil, da det er en dyr post, selvom det er meget upraktisk for mig. Men den offentlige transport er alligevel billigst, når man regner mit behov ud. Så - ikke alle højtlønnede skalter og valter altså med deres hårdttjente penge.
tilføjet af

Dér er vi enige

- først puger folk til deres alderdom, og når den så kommer, så er de for nærige overfor dem selv til at kompensere for de afsavn de led.
- Sælg skidtet, lej en bette vinterlejlighed. Lav kolonihaven til dit lille paradis og rejs så meget du orker, når det gråt og koldt. Det er da noget sjovere end medlemskabet af en ejerforening.
tilføjet af

Der har du så lige udelukket

over 50% af boligejerne som ansatte, fordi de har sat sig med en gæld, de aldrig kommer ud af.
tilføjet af

Rigtigt

man er ikke snusfornuftig hvis man forventer lån, som ikke skal betales tilbage eller renter på, men man er som boligejerne er flest. Overbelånte, luddovne, forvænte, højtråbende og usolidariske.
tilføjet af

Og hvad blev der så lige af solidariteten med de

lavtlønnede kassedamer med børn til dobbelt institutionstakst?
Arh - tale er gratis, men egoisme er nemmest for de gamle nu om dage - hva?
tilføjet af

selv kolonihaver er blevet

spekulationsobjekter efter 68generationen kom ind.
tilføjet af

Ikke helt forstået

- skulle han forære sin lejlighed til kassedamen nede i Netto eller hvor han nu handler? Der det, det du mener? Er den ikke lidt langt ude?
- Jeg vil foreslå hun får en anstændig løn og beholder sine børnepenge, så klarer hun sig sikkert også.
tilføjet af

Hvad er det for noget solidaritet, du råber på?

- ved du det selv? Er det virkelig så urimeligt at en almindelig mand, som TS her skulle kunne bruge sine egne penge?
tilføjet af

generelt kun beskidte hadefulde svar.

ideen var at hvis jeg lånte 100.000 kr. så skulle de følge lejligheden, så jeg ikke skulle betale dem tilbage.
nogle få kolonihaveforeninger har frit spil med hensyn til prisen på kolonihaver.
jeg har ikke lyst til at rejse, nu har jeg sejlet siden jeg var 15 år, så jeg har allerede set det meste af verden, ganske gratis, og desuden kan man jo læse om alt det fup og svindel der er med de forskellige fly rejser.
bare sørgeligt at et så simpelt spørgsmål, skal skabe så meget had og negativitet.
tilføjet af

Hvor er det latterligt

Du er bare for meget. Du fatter ikke at alt det du selv mener du har betalt, er noget staten har foræret dig, på bekostning af fremtiden. Nu vil du også spekulere i kolonihavehuset.
Så får du 3 typer svar, og så kan du selv vælge. Er det ikke dejligt med den valgfrihed, den er der ikke så meget tilbage af.
1: Måske har du misforstået det flere skrev. Du fik da et forslag om at sælge din bolig, om du så vil rejse eller lave noget andet, er jo op til dig, men du skal da glæde dig over at du sikkert er millionær, som de fleste fra din generation. Det er kun dejligt hvis du ikke rejser, og bruger pengene her i landet, for så forsvinder de ikke, sammen med de hundrede andre milliarder kr der forlader landet. Brug 200-300.000 kr til at forkæle dig selv, og så kan du måske glæde dine børn eller børnebørn med lidt, og stadig have den smukkeste kolonihave, og en masse penge i banken.
2:Du kan da også sagtens låne 100.000 i lejligheden, når du har betalt dit oprindelige lån ud, som du skriver. Det var måske på 200.000 oprindeligt, og i dag er din lejlighed vel over en million værd. Du er blevet millionær som de fleste ældre, uden at lave noget. De fattige ældre får jo alt betalt og en ekstra pose penge af staten, fordi de bare godt kan lide dem. Men giv da lige ½-delen til dine unger, for de skal afbetale gældsvineriet. Penge kommer jo ikke af ingenting, så afdrags-friheds-gælden og fleks-gælden skal fremtidens generationer betale.
3:Så kaldes det ikke for kolonihaver, hvis der er helt frit spil med prisen, men det er vel en anden form for frit spil du mener. Sådan lidt på samme måde som med de billige andelsboliger, og meget dyre klædeskabe til over 100.000kr.
Det er også underligt at folk svarer sådan, når du gerne vil spekulere i dit kolonihavehus. Du har da ret til at udnytte kolonihave-tanken til at tjene lidt mere, for du har jo betalt en masse for det. Eller fik du det billigt, fordi der ikke må spekuleres i værdistigninger? Men det kan jo være, at det er penge skattevæsnet ikke skal blande sig i du taler om. Det er vel din ret, for det er de dovne unge der er problemet. De kan bare leve af havregryn i 50 år som dig, eller levede du godt, når du gik i havn i fattige lande, i alle de år du gratis rejste jorden rundt.
Gør som din generation og sælg din bolig og scor en million for noget du har betalt 2-300.000 for, og scor penge på dit kolonihavehus. Så er du velhavende, og så lejer du et hus, hos de stakkels unge, der i dag er forgældede og må bo i hundehuset, mens de lejer deres bolig ud. De er dumme fordi de ikke kan få det til at hænge sammen, og det er ikke fordi priserne er steget flere hundrede procent siden du var ung, så de egentlig ikke får noget for deres penge i dag. Du må ikke gøre som de andre ældre og gemme pengene under puden, for så sender Pia en ny pose penge til dig, og du får varmehjælp, boligsikring og tandlægeudgifter betalt. Du har faaame ret til nye gummer helt gratis.
Jeg kan slet ikke forstå hvorfor folk er så negative, du har da fortjent det. Fuck om der er penge til fremtidens unge og SU. Glem de fattige, invalidepensionisterne, bistandsklienterne, dine børnebørns pension, dine børnebørns efterløn, dagpenge, boligydelser og alt det besværlige lort. Det kan de selv betale, du skal bare fyre den af og leve i sus og dus i (hovsa)mormors kolonihavehus. Fyr den af, og skid på fremtiden, og så skal du ikke finde dig i noget, og kræve luksuspleje når du får brug for det. Kræv kræv kræv, du har ikke fået nok. Vi har stadig hospitalerne vi kan privatisere, så vi har råd til at tørre dig i nummeren. Glem dårlig samvittighed over at unge i dag ikke kan arbejde fra de er 15 fordi alt er privatiseret og solgt til udlandet, og staten har en kæmpe gæld, og der ikke er noget arbejde tilbage. Det er deres problem, du har fortjent at fyre den af i dit statsbetalte kolonihavehus.
tilføjet af

Du havde nok et andet formål

Åh hold op. Det var ikke et spørgsmål du stillede. Det var en masse bræk over, at du har været åh så god, og de unge i dag er dumme og uansvarlige. Du skrev et indlæg der var så politisk farvet, at du vidste du ville få de svar. Du fremstår som en kæmpe egoist. Selv om folk svaret dig på den måde, så betyder det ikke at unge har noget imod ældre eller omvendt. Det er kun dig og det du skrev.
tilføjet af

103.666.66

Det er min løn pr. måned løn som fortjent
hold lav profil skab et godt firma - pas på skatten - pas på momsen -
lev dit halve liv i tyskland - og hold dig væk fra sac leasing og fionia bank
så bliver du rig.
Vognmanden.
tilføjet af

Det er lidt svært at se hvad du vil have svar på

Du fortæller om nabone i kolonihaven der bygger om. Det er deres eget problem om de får pengene igen. Det kommer an på vedtægterne.
Og om nogle i TV der bruger mere end de tjener. Hvilket de så kommer til at mærke som ris til egne røv. Og de har sikkert ikke lært noget som helst af det.
Om dit boligforhold. Det kunne være en god ide at sælge og købe småt eller leje. Og bruge overskud på kolonihaven. Så den kan bruges til at slappe af i og være et hyggeligt tilflugtsted.
Så se stort på om du får dine investeringer i kolonihaven igen. Du skulle helst gerne være dejset omkuld i jorden. Den dag du ikke bruger den mere. 😃 Så er det ikke dit problem.😉
Nyd den mens du kan.😉
tilføjet af

Eller som østeuro

Køb en lejlighed i Østeuropa og flyt adresse og få et befordringsfradrag på 500.000kr.
Skat er alligevel en straf for de flittige.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.