16tilføjet af

1914 Afsløring!

Kære Debatører,
Som der er blevet spurgt mange gange under Debatten vedr. Jesu "genkomst" og " Profeten Jesus" og "Jehovas Vidner Debatten, Spørgsmål til Jehovas Vidner af Anonym og ftg", har jeg hermed "fornøjelsen", at præsentere "Sandheden" om spørgsmålet ” Jehovas Vidner Verdenslære” 1914 .
Hvorfor er det ”så vigtigt” og hvad betyder det for mig, vil du måske spørge?
Jo, hvis vi skal leve i en forenet demokratisk verden og ”udvikle” os til fredelige mennesker i en fredelig kultur, er det meget vigtigt, at vi forsøger at opnå en form for ”enighed”.
Denne enighed opnås ikke ved, at nogen som Jehovas Vidner fremkommer med påstande, som skulle isolere denne gruppe samfundsborgere i en påstået bedre situation i forholdet til Gud.
Ingen kan tage sig patent på Guds kærlighed og Bibelen og slet ikke Jehovas Vidner.
Vi er alle i samme båd ( Noahs ark) og vi er alle sammen ”børn” af Gud og Gud elsker alle mennesker uanset religion hudfarve og politisk overbevisning.
Først når vi er nået til det punkt kan vi begynde, at se hinanden ind i øjnene og finde en fælles ”vej”, at gå på mod bedre og fredeligere tider.
Derfor er det vigtigt.
Jeg vil nu overlade det til jer selv at læse medf. og danne jeres egen mening ud fra disse kendsgerninger.
Så kan vi tales ved senere hvis det har nogen interesse.
http://www.geocities.com/Heartland/Pointe/8455/spm5.htm
Venlig hilsen
Enoch
tilføjet af

Vi alle i samme båd

Goddag, kære Enoch
Den var god, den sammenstilling: ”Vi er alle i samme båd (Noahs ark)” :-)
Og du har fuldstændig ret, når du siger, at Jehovas Vidner lever som en isoleret gruppe i samfundet. – Altså, som afsondret – I Det Ny Testamente skrives der meget om de afsondrede. Der bruges det græske/hebraiske udtryk for afsondret om dem; farisæerne.
Men efter min menig er Jehovas Vidner langt fra de værste farisæere – tilhængere af afsondring.
Du ved det godt. Men se dig omkring, vores samfund er desværre fyldt med tilhængere af afsondring/adskillelse – anti-integration tilhængere, segregation tilhængere, apartheid tilhængere, farisæere.
Vi kan også bare nøjes med at kalde farisæerne for sære (på jævnt dansk).
Jeg mener bare, at vi har brug for, at du retter din kritik imod de sære farisæere lidt bredere end til bare at være imod Jehovas Vidner.
Forsat goddag, venligst
Thomas, deltids vantro :-)
tilføjet af

Endnu en afsløring!

Uanset hvordan man vender og drejer det, så var det i året 1914 at den første verdenskrig begyndte. Jehovas vidner så frem til dette årstal allerede i 1879, og man kunne læse det i Vagttårnet den 1. Juli 1879.
Jeg har lovet at afsløre, hvordan Jehovas vidner fandt frem til dette årstal. Dette vil jeg gøre ved en anden lejlighed.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Tomas den (deltids) vantro.

Min gode Hr. Tomas den (deltids)vantro,
Tak for en god tilbagemelding. Jeg er glad for, at du er på banen igen.
Jeg forstår dit synspunkt og jeg støtter også din tankegang i så henseende.
Du skriver:
Jeg mener bare, at vi har brug for, at du retter din kritik imod de sære farisæere lidt bredere end til bare at være imod Jehovas Vidner…
Ja, Tomas den ( deltids) vantro, det er jo en stor verden og et stort emne, men hvis vi nu begynder her, tror jeg det er i fuld overensstemmelse med Jehovas Vidner. De er selv interesseret i at ”forkynde” deres ” Verdenslære”, så det er helt i deres ånd, at dette kommer frem.
Venlig hilsen
Enoch
tilføjet af

de sære farisæere.

Kære kollega (ThomasDen Vantro).
Jeg vil gerne bakke dig op med hensyn til de sære farisæere. I den forbindelse kom jeg til at tænke på at Jehovas Vidner jo rent faktisk går fra dør til dør, så hvis de er sære (afsondrede) så er det ikke fordi de er farisære (tilhængere af afsondrethed). De gør faktisk alt hvad de kan for at komme i kontakt med folk, så når de er sære, mon så ikke det er det omliggende samfund der er farisære?
Jeg spø'r bare...
...hilsen, tomas den vantro.
tilføjet af

Begyndelsen!

Begyndelsen ( til enden),
En kølig aften i 1870 kom den unge Charles Taze Russell gående ned gennem Federal Street i Allegheny ( Pittsburgh Pennsylvanien USA).
Han høre sang og musik fra en lille sal og beslutter, at besøge stedet.
Her møder han Adventisterne og møder Adventisten Jonas Wendell.
Det han høre gør så stort et indtryk på ham, at han danner en Bibelstudiegruppe af nogle få venner og bekendte, som snart voksede til en lille forsamling
.
De begynder systematisk, at gennemgå Bibelen for at finde ud af forskellige dogmer og lærerpunkter.
De finder ud af, at selv om Jesus kom til jorden i sin tid som et kødeligt menneske, ville han ved sin genkomst være USYNLIGT NÆRVÆRENDE, som en ÅNDESKABNING. De begrunder deres åbenbaring desangående med Johannes Evangeliet kap. 14 vers 19, hvor der står:
”Endnu en liden stund, så ser verden mig ikke mere, men I ser mig; thi jeg lever og I skal leve.
PÅ den dag skal I erkende, at JEG ER I MIN FADER, og I ER I MIG OG JEG I JER..................vers 28: I hørte, at jeg sagde til jer: JEG GÅR BORT, OG JEG KOMMER TIL JER IGEN.
C.T.Russel siger:
Vi følte os meget bedrøvede over Adventisternes Vildfarelse; thi de ventede Kristus i Kødet og lærte, at Verden og alle i den, undtagen Adventisterne, skulle opbrændes. ( hvor har jeg dog hørt det før?)
Nu sker der det, at i 1876 modtager Russell, et blad, Herald of the Morning, udgivet af Adventisten Redaktør Nelson
H. Barbour fra Rochester i New York.
Denne redaktør, Nelson H. Barbour mente, at hensigten med Kristi genkomst ikke var, at ødelægge jordens slægter ( altså lidt privat Adventist fortolkning; et positivt fremskridt), men at velsigne dem og at han ( altså Jesus) ikke ville komme i kødet, men som en ånd.
Denne Barbour havde imidlertid ud fra BIBELENS TIDSPROFETIER fået den opfattelse, at Kristus allerede var nærværende ( usynligt) og at tiden allerede var inde til ”høsten”, indsamlingen af ”hveden” ( DE SANDE KRISTNE, DER UDGØR GUDS RIGSSKARE).
Det lykkedes Nelson H. Barbour at overbevise Russell om, at KRISTI USYNLIGE NÆRVÆRELSE VAR BEGYNDT I 1874.
Der sker imidlertid det, at denne Hr. Barbour får et religiøst anfald og af uforklarlige årsager skriver en artikel i sit blad Herald of the Morning, hvor han TILSYNELADENDE FORNÆGTER KRISTI DØDS GENLØSENDE VÆRDI.
Efter dette trak Charles Taze Russell sig ud af dette samarbejde.
Her er det så, at han starter udgivelsen af Vagttårnet 1879
I 1879 finder Russell og hans medarbejdere ud af, at Den Store Skøge i Åbenbaringen ikke udelukkende er den Katolske Kirke.
Vi må simpelthen INDDRAGE ALLE KRISTENHEDENS KIRKER og ”FORDØMME DEM MED BIBELENS SPROG, FORDØMME DISSE SOM EN SKØGEKIRKE”. citat slut.
Charles Taze Russell skriver i bogen ” Hensigten med og maaden for Herrens Genkomst 1877” udgivet i 50.000 eksemplarer.
”Vi mener, at skrifterne lærer, at han ( altså Jesus) vil være USYNLIG VED SIT KOMME OG EN TID EFTER, AT HAN ER KOMMET; derefter vil han manifestere eller vise sig i DOMME OG FORSKELLIGE SKIKKELSER, SÅ ”AT HVERT ØJE SKAL SE HAM”.
Han ( altså Charles Taze Russell) skriver videre: det græske ord der almindeligvis bruges om det andet komme – PAROUSIA, ofte oversat m ed komme - betegner altid PERSONLIGT NÆRVÆR, at een er kommet, ankommet, og betegner aldrig, at være på vej, …..
Nu skulle man etablere sig, som en religion eller trossamfund. Her begynder man at stille spørgsmål til Jesu udtalelse Luk. 21:24 ( der taler om den tids begivenheder vedr. Romernes overherredømme i Palæstina og den mulige politiske kamp og nederlag for Jøderne, og betegner disse som ” HEDNINGERNES TIDER” ) og Daniels beretning om Nebukanedzars drøm om ”træstubben der stod bundet i syv tider” jfr. Dan. 4:10 til 17.
Her tales om, at Nebukanedzar skal fratages sit ”mennekehjerte” og gives et ”dyrehjerte” og 7 tider skal gå hen over ham. ”Således er det fastsat ved vægternes råd; og ved de helliges bud er sagen afgjort, for at de levende må sande, at den Højeste er Herre over menneskenes rige og kan give det, til hvem han vil, og ophøje den ringeste blandt menneskene til hersker over det”.
Man ( Jehovas Vidner) skeler til John A. Brown´s bog fra 1823 ” DE SYV TIDER”, SOM DENNE JOHN A. BROWN MENER AT DISSE 7 TIDER I DANIELS BOG KAP 4 , SVAREDE TIL 2520 ÅR.
Hvornår begyndte denne tidsperiode og hvornår slutter den? Charles Taze Russell satte de syv tider i forbindelse med hedningernes tider, der som bekendt er omtalt i Lukas Evangeliet kap.21: vers 24. ( ”…OG JERUSALEM SKAL NEDTRÆDES AF HEDNINGERNE, INDTIL HEDNINGERNES TIDER ER TIL ENDE” ).
I 1844 GJORDEN EN ENGELSK PRÆST E. B. ELLIOTT OPMÆRKSOM PÅ, AT DET SYV TIDER I DANIELS BOG MULIGVIS VILLE UDLØBE I 1914., MEN FREMLAGDE OGSÅ DEN MULIGHED, AT DE UDLØB VED TIDEN FOR DEN FRANSKE REVOLUTION 5. MAJ 1789 .
Den forrige ven Adventisten N. H. Barbour skrev en artikel i Herald of the Morning 1875, som ved hjælp af en tidsregning udarbejdet af den engelske præst Christopher Bowen og udgivet af den engelske præst E.B.Elliott, som påstod at de muligvis ville udløbe i 1914 eller var udløbet i forbindelse med den franske revolution i 1789, viste Barbour, at hedningernes tider begyndte da Israels Kong Zedekias blev afsat som konge i 586 f.Kr., sådan som det var forudsagt i Ezekiels 21:25,26 ( ” Og du gudløse hedning ( Zedekias, altså jøden Zedekias) Israels fyrste, hvis time slår, når misgerning er fuldmoden…………” ) og N.H. BARBOUR PEGEDE FREM TIL 1914 SOM DET ÅR HVOR HEDNINGERNES TIDER SKULLE UDLØBE.
I årene der fulgte blev disse synspunkter fremlagt i Vagttårnet og EFTERHÅNDEN FASTSLÅET, SOM BIBELSKE KENDSGERNINGER UNDER LEDELSE AF JEHOVA og endelig den 2.oktober 1914 stillede Charles Taze Russell sig op i spisesalen på Vagttårnselskabets kontorkompleks i Brooklyn USA og sagde: Hedningernes tider er endt, og deres kongers dage er forbi.
Jeg sidder her med et eksemplar af Studier i Skriften 1886 Guds Verdensplan. Jeg skal forskåne jer for det diagram og Keopspyramidens udregninger vedrørende Guds Verdensplan og Jehovas Vidners tidsregning.

Jeg vil blot henvise til det, som er sket siden da.
Det første skridt man tog var, at holde en stort kongres med titlen: ”MILLIONER AF NULEVENDE MENNESKER SKAL ALDRIG DØ”. ( NÅR MAN TAGER I BETRAGTNING AF JEHOVAS VIDNERS LÆRE OG TRO, SÅ VIRKER DET UMIDELBART IKKE LOGISK, DA ALLE DISSE ER DØDE I MELLEMTIDEN) .
Det var i 1922 og blev holdt i september måned 1922.
Dette stævne blev holdt over temaet fra samme brochure, ” Millioner af nulevende mennesker skal aldrig dø”, og i denne brochure stod der:
jeg citere:
VI KAN VENTE AT ABRAHAM, ISAK , JAKOB OG DE ØVRIGE FORTIDENS TROFASTE …..I 1925 VIL VENDE TILBAGE FRA DØDSTILSTANDEN, IDET DE BLIVER OPREJST SOM FULDKOMNE MENNESKER.
MAN VENTEDE IKKE BARE AT FORTIDENS TROFASTE BLEV OPREJST I 1925, NOGLE HÅBEDE AT OGSÅ AT DE SALVEDE KRISTNE FIK DERES HIMMELSKE BELØNNING I DET ÅR ( ALTSÅ SKULLE OP OG LEVE I ” HIMMELEN” HVOR DET SÅ END ER).
Året 1925 kom og gik. Nogle opgav håbet.
Nu spørger jeg. Er det relevant, at stille spørgsmål til Jehovas Vidners lære og religion? Er det ”lovligt”, at tvivle på deres ”fundament” for deres kyniske dødsdom over alle andre mennesker, som ikke er Jehovas Vidner?
Jeg ved godt, at Hr. Anonym og ftg, påstår, at det ikke forholder sig sådan, at de ikke forkynder, at Jehova vil dræbe alle andre mennesker end Jehovas Vidner.
Det er åbenbart deres egen private opfattelse, men det harmonerer ikke med deres religiøse hovedkontor i Brooklyn USA eller deres egen litteratur, hvor enhver kan gå ind og læse det modsatte.
Jeg spørger bare.
God weekend.
Enoch
tilføjet af

Kære nye, ThomasDen Vantro.

Kære nye, ThomasDen Vantro,
Ja, det er bare lige, at holde de forskellige Anonym`er og nu altså også ThomasDen Vantro´er adskilt. Det går nok.
Du har ret i dit synspunkt efter min mening. Det at man går fra død til dør og forsøger at komme i kontakt med folk, er ikke en form for afsondrethed i
den fysiske disciplin afsondrethed.
Når jeg tænker på Qumran- folket, Lysets sønner i forhold til Mørkets sønner i Jerusalem, så må jeg nok indrømme, at Jehovs Vidner praktisere ikke denne form for fysisk afsondrethed.
Den form for afsondrethed de praktisere er en form for afsondrethed i åndelig forstand, idet de afsondre sig fra alle andre i verden end Jehovas Vidner.
Det kalder man også en sekt.
Det omliggende samfund, det er os andre.
Hilsen Enoch
tilføjet af

Debat hærværk

Det er hærværk imod debatten, at efterligne andres profil navne. Det skaber kun forvirring om hvem, der er hvem, for de tavse tilskuere som ikke følger debatten særligt aktivt. Og de er fleste, så derfor bør du respektere dem.
Og det kan umuligt passe at din identitetsdannelse er så svag, at du ikke kan finde på et mere selvstændigt profil navn.
/Thomas, meget vantro lige nu
tilføjet af

Brug din debatprofil

Hvem er du, Thomas meget vantro? Brug din debatprofil, så jeg kan se hvem jeg taler med.
Tomas.
tilføjet af

Du taler jo med dig selv!

*LOL*
tilføjet af

*LOL*?

O.K., så snakker vi ikke mere om det.
tilføjet af

Thomas eller Thomas? Elementært!

Navn: Thomas den Vantro
Alder: 98
Køn: Mand
By: Jerusalem
Profil: http://profil.sol.dk/ThomasDenVantro
ELLER!!!
Navn: Thomas Nielsen
Alder: Ukendt
Køn: Mand
By: Vejle
Profil: http://profil.sol.dk/souldevil
Hvem er oppe så tidligt en søndag morgen? Hvem er fyldt af så meget jalousi og vrede, så han kan finde på at efterligne andres profilnavne?
tilføjet af

Uheldigt.

Kære Thomas.
Det er selvfølgelig uheldigt at vi hedder det samme. Jeg trækker mig fra debatten.
Tomas.
tilføjet af

Træk dig ikke!

Kære Tomas ;-)
Træk dig ikke fra debatten. Jeg beder dig jo kun om, at trække det profilnavn. Fordi jeg altså fandt på det først.
Og jeg synes sandelig ikke, at det er uheldig, vi er opkaldt efter den samme discipel og katolske helgen.

Han virker som en fin fyr. Han hed i øvrigt også Didymos. Det er det græske ord for tvilling. ;-)
Nu er VI jo bare ikke tvillinger.
Mvh.
tilføjet af

*!*

Vi snakkes ved.
tilføjet af

en svag begyndelse.

Du har ret i, at i 1800-tallet var forståelsen ikke ret stor, men de mennesker der levede dengang, Barbour, Russel og hvad de nu hed allesammen, gjorde et stort stykke arbejde for at forstå Guds ord. Det er også rigtigt, at de kom til forskellige resultater, men dette gør da ikke Guds ord ugyldigt. I det første århundrede var det ligesådan. Dengang var mennesker også i forventning, som der står i Lukas 3:15: "Da nu folket var i forventning og alle i deres hjerter spurgte angående Johannes: 'Kunne han måske være Messias?'" Selvom Johannes ikke var Messias, så viser det dog at folket var klar over, at Messias ville komme. På samme måde var der også i 1800-tallet mennesker der granskede skrifterne, og forventede Kristi genkomst. Da Jesu disciple i det første århundrede spurgte Jesus: "Hvad vil være tegnet på din nærværelse og afslutningen påtingenes ordning?" (Mattæus 24:3) svarede Jesus: "Nation skal rejse sig mod nation og rige mod rige, og der skal være tilfælde af hungersnød og jordskælv det ene sted efter det andet." (Mattæus 24:7) Jesus taler her om en ny slagt krig, for i det foregående vers siger han: "I vil komme til at høre om krige og rygter om krige; se til at I ikke bliver opskræmte. For dette må nødvendigvis ske, men enden er der ikke endnu" (Mattæus 24:6) Så når Jesus siger: "Nation skal rejse sig mod nation, og rige mod rige," så mener han verdenskrig. Du skriver selv, at Charles Taze Russel pegede frem på årstallet 1914. Dette er også rigtigt, men idag betyder det ikke så meget mere, for nu har vi den første verdenskrig at se tilbage på. Ingen kan vel benægte at den første verdenskrig indtraf i 1914?
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Et frø, ikke et træ, endnu.

Kære ftg,
Du skriver, ” En svag begyndelse”. Tak for de ord. Jeg har sagt til dig før, pas på hvad du siger til mig. Alt hvad du siger vil blive brugt imod dig.
Men, det er det ikke. Du forstår det bare ikke. Det du ser, er jo ikke hele træet. Du ser blot frøet. Den der ikke "frygter" frøet, må frygte træet.
Når jeg siger, at "du forstår det ikke". Hvad tror du så jeg mener?
Tror du, at jeg ikke ved hvad der står i Bibelen, der hvor du citere fra?
Tror du ikke jeg kender de politiske konsekvenser og virkeligheder i verden siden dengang?
Jo, det kender jeg alt til. Det du henviser til, aner du ikke engang hvad handler om. Det du tror, var ikke det de troede.
Hele den påståede nyt lys, som Jehova vidner hævder betyder det de siger med hensyn til de skriftsteder du henviser til, har overhovedet ikke noget med sagen at gøre. Det har overhovedet ikke noget, at gøre med 1914 eller ”resten” eller ” den store skare” eller ”tidsregningen” eller ”rigsarvingerne” o.s.v.
Du siger, …..”det er rigtigt at man i begyndelsen i 1800 tallet ………………..og ”hvad de hed alle sammen” ”.
Jeg ved godt ”hvad de hed alle sammen”. Hver en eneste. Det findes heldigvis på tryk.
Det er slet ikke det jeg taler om.
Jeg taler om hvordan Jehovas vidner fik den tanke, at disse vers bl.a. skulle have noget at gøre med vor tid og i særdeleshed med Jehovas Vidner.
Hvordan kunne Jehovas Vidner lige pludselig få den ide´ at de lige pludselig var de eneste Jehova ville tale med og regne med. Hvordan fik Jehovas
Vidner den ide´, at de alene skulle i himmelen medens alle andre skulle udslettes.
Hvor fik de ideen fra? That is the question.
1) JOHN A. BROWN´S BOG FRA 1823 ” DE SYV TIDER”, SOM DENNE JOHN A. BROWN MENER AT DISSE 7 TIDER I DANIELS BOG KAP 4 , SVAREDE TIL 2520 ÅR.
2) CHARLES TAZE RUSSELL SATTE DE SYV TIDER I FORBINDELSE MED HEDNINGERNES TIDER, DER SOM BEKENDT ER OMTALT I LUKAS EVANGELIET KAP.21: VERS 24. ( ”…OG JERUSALEM SKAL NEDTRÆDES AF HEDNINGERNE, INDTIL HEDNINGERNES TIDER ER TIL ENDE”
3) I 1844 GJORDEN EN ENGELSK PRÆST E. B. ELLIOTT OPMÆRKSOM PÅ, AT DET SYV TIDER I DANIELS BOG MULIGVIS VILLE UDLØBE I 1914., MEN FREMLAGDE OGSÅ DEN MULIGHED, AT DE UDLØB VED TIDEN FOR DEN FRANSKE REVOLUTION 5. MAJ 1789 .
4) CHARLES TAZE RUSSELL FORRIGE VEN ADVENTISTEN N. H. BARBOUR SKREV EN ARTIKEL I HERALD OF THE MORNING 1875, SOM VED HJÆLP AF EN TIDSREGNING UDARBEJDET AF DEN ENGELSKE PRÆST CHRISTOPHER BOWEN OG UDGIVET AF DEN ENGELSKE PRÆST E.B.ELLIOTT, SOM PÅSTOD AT DE MULIGVIS VILLE UDLØBE I 1914 ELLER VAR UDLØBET I FORBINDELSE MED DEN FRANSKE REVOLUTION I 1789, VISTE BARBOUR, AT HEDNINGERNES TIDER BEGYNDTE DA ISRAELS KONG ZEDEKIAS BLEV AFSAT SOM KONGE I 586 F.KR., SÅDAN SOM DET VAR FORUDSAGT I EZEKIELS 21:25,26 ( ” OG DU GUDLØSE HEDNING ( ZEDEKIAS, ALTSÅ JØDEN ZEDEKIAS) ISRAELS FYRSTE, HVIS TIME SLÅR, NÅR MISGERNING ER FULDMODEN…………” ) OG N.H. BARBOUR PEGEDE FREM TIL 1914 SOM DET ÅR HVOR HEDNINGERNES TIDER SKULLE UDLØBE.

5) I ÅRENE DER FULGTE BLEV DISSE SYNSPUNKTER FREMLAGT I VAGTTÅRNET OG EFTERHÅNDEN FASTSLÅET, SOM BIBELSKE KENDSGERNINGER UNDER LEDELSE AF JEHOVA OG ENDELIG DEN 2.OKTOBER 1914 STILLEDE CHARLES TAZE RUSSELL SIG OP I SPISESALEN PÅ VAGTTÅRNSELSKABETS KONTORKOMPLEKS I BROOKLYN USA OG SAGDE: HEDNINGERNES TIDER ER ENDT, OG DERES KONGERS DAGE ER FORBI.
PUNKT 1. JOHN A. BROWN´S BOG FRA 1823
PUNKT 2. CHARLES TAZE RUSSELL SATTE DE SYV TIDER I FORBINDELSE MED HEDNINGERNES TIDER, DER SOM BEKENDT ER OMTALT I LUKAS EVANGELIET KAP.21: VERS 24.
PUNKT 3. I 1844 GJORDEN EN ENGELSK PRÆST E. B. ELLIOTT OPMÆRKSOM PÅ, AT DET SYV TIDER I DANIELS BOG MULIGVIS VILLE UDLØBE I 1914.
Punkt 4. STIFTEREN AF VAGTTÅRNSSELSKABET JEHOVAS VIDNER DENGANG KENDT UNDER NAVNET BIBELSTUDENTERNE, CHARLES TAZE RUSSELL FORRIGE VEN ADVENTISTEN N. H. BARBOUR SKREV EN ARTIKEL I HERALD OF THE MORNING 1875, SOM VED HJÆLP AF EN TIDSREGNING UDARBEJDET AF DEN ENGELSKE PRÆST CHRISTOPHER BOWEN.
PUNKT 5. I ÅRENE DER FULGTE BLEV DISSE SYNSPUNKTER FREMLAGT I VAGTTÅRNET OG EFTERHÅNDEN FASTSLÅET, SOM BIBELSKE KENDSGERNINGER UNDER LEDELSE AF JEHOVA.
Jeg kan derfor fastslå: at det som andre ” falsk religion” havde fundet på og skrevet om og derefter fastslået, som Bibelske kendsgerninger og troslærepunkter, nu fremstod i vagttårnet af Jehovas Vidner, som absolutte bibelske kendsgerninger under ledelse af Jehova.
I dag fastslået og fremholdt, som fundet på af Jehovas Vidner selv og i dag fastslået, som bibelske kendsgerninger om hvilke der ikke kan stilles spørgsmål.
Jeg skal i mit næste punkt fortælle, hvordan man udregner det man kalder de 7 tider eller som den falske og ugudelige præst ( iflg. Jehovas Vidner) JOHN A. BROWN´S BOG FRA 1823 ” DE SYV TIDER, fortæller om.
Det er såre simpelt.
I mellemtiden vokser ”træet”.
Bedste hilsener.
Enoch
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.