15tilføjet af

Hvad synes du om "stærekasserne"?

Nu er de kommet for at blive: http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1385878.ece
Så er spørgsmålet så, hvor de skal placeres.
Lad os lige tage fakta fra artiklen:
15.000 bøder på 10 strækninger, dvs:
1.500 pr. strækning pr. år.
Minimum bødepris: 500,- dvs:
Indtægt: 750.000,- pr. strækning pr. år - og det UDEN at røre en finger.
_SELVFØLGELIG_ er de kommet for at blive når man kigger på det sådan.
Men hvad synes du om dem?
Giver de virkelig den sikkerhed politikere og div. råd påstår eller er de bare til gene for trafik-flowet?
tilføjet af

nej de skal ødelægges

ALLE SAMMEN
tilføjet af

Hvordan kan de være til gene ?

Der skal mange flere op, de der kører ansvarsfuldt kan da ikke have noget imod dem.
Der er ikke nogen fartfælder, for hvis du ikke overskrider højest tilladte hastighed så får du heller ingen bøde for, for høj fart, vel.
tilføjet af

fruppe synes jo

Det er i orden vi bliver flået af de f.... pengemaskiner, og det er sjovt nok, i udlandet
Faser man dem UD!.. Haha!! - typisk dansk. 😃
tilføjet af

Indtægt kr. 0,-; hvis folk kørte ordentlig.

Læste for nylig, at parkeringsvagtordningen i Svendborg giver underskud, fordi for få parkerer deres bil ulovligt. Held for vagterne at de ikke har præstationsløn.
tilføjet af

Glimrende anordning

Som jeg hilser meget velkommen.
Jeg kører jævnligt på strækninger hvor der har været forsøg med kasserne. Det var en fornøjelse, da de virkede, for kunne man få lov at kører uden af have en fartbølle siddende på anhængertrækket.
tilføjet af

Jajaja!!

Og du kører også nøjagtig 110km/timen på motorvejen ... Så ville du sku også være den eneste i landet. - Selvgode fjols.. 😮🙁
tilføjet af

Du skal da ikke betale en krone

Hvis Du overholder hastighedsgrænsen, er det så svært at fatte ?
tilføjet af

Også stærekasser ved lyskryds

Flere og flere kører over for rødt ifølge politiet, havd der OGSÅ koster menneskeliv.
Grunden er at idioterne opfatter det gule lys som et signal til at speede op for at nå at komme over, og det er lige nøjagtig stik modsat af hvad de fik at vide i køreundervisningen.
Bemærk: Jeg skrev "fik at vide", ikke "at lære" da de jo i deres egoisme skider på alt lærdom 10 minutter efter at kortet er kommet ind af brevsprækken.
tilføjet af

Er man fjols

når man gerne vil beholde sit liv ?
Iøvrigt er det 130 km/t på flere strækninger, men Du skal jo have grundlæggende undervisning i at læse tavler i og med Du åbenlyst for enhver helt har glemt hvordan de ser ud 😕
tilføjet af

spild af penge ?

medmindre færdelsovertrædelsen følges op med en længere strafbeskatning på en til tre % i fem til tyve år.
tilføjet af

Jeg har et bedre forslag

Grove overtrædelser skal meldes til forsikringsselskabet så præmien kan blive forhøjet i en årrække for synderen, i og med han er til fare for sig selv og andre.
Så kan lovlydige bilister samtidig få nedsat præmien, også de unge bilister der kører ordentligt, de betaler om nogen en høj gensidig forsikringspris fordi at deres jævnaldrende er skyld i mange dødsulykker.
tilføjet af

Så tror jeg ikke lige

At vi kan klare flere "gode" Fruppe ideer lige nu... 😃
- Fruppe har intet forstået.. han glemmer den menneskelige faktor.. At folk IKKE VIL-
Underordne sig REGLER - Har aldrig villet og kommer ALDRIG til det, så kan i lave alle de fucking love og regler som i orker.
- Man kan KUN gøre det på det psykologiske plan.. At sætte hastighedsbegrænsningen En del lavere end det egentlig var meningen.. Så bliver hastigheden holdt på det niveau man Fra først af havde tænkt sig. 😮
tilføjet af

Jeg forstår udmærket

og ser også mange idioter på vejene med farlige situationer indimellem.
Citat: "den menneskelige faktor.. At folk IKKE VIL"
Det ser jeg kun som manglende opdragelse og ignorance af ens medmennesker, noget der OGSÅ er udpræget hos voldsmænd.
Hvordan er det iøvrigt at være så ulydig og mega-egoist, udover visheden om at være upopulær hos alle andre end hos ligesindede fra rendestenen❓Det må Du jo vide.
Og hvor og på hvilke tidspunkter kører Du så man kan være i sikker afstand ????

At sætte fartgrænsen som man først havde tænkt sig er jo noget vi kan grine meget af i dag 120 år efter. Jeg kan ikke huske hvor det var, men de få automobiler der var det sted måtte kun køre 4 km/t og der skulle gå en mand foran med et flag.
tilføjet af

Jamen så er det jo sørgeligt

At flertallet af bilister har det på den måde... Akkurat som dem der stikker af fra parkeringsskader. 🙁
tilføjet af

Stærekasser Sucks!

Ynk! Ynk! Ynk!
Stærekasserne er det mindste problem! De mobile fotofælder er da langt værre. Dem ved man aldrig, hvor man har. 😮
Efter min mening har stærekasserne en meget begrænset effekt. Se på vore nabolande, Norge og Sverige. Nordmændene kører som gale, - og det gør de stadigvæk. De ved præcist, hvor fuglene bor, og sænker lige farten, mens de kører forbi.
Det betyder ikke mere for den generelle færdselssikkerhed, end at man sænker farten, når man nærmer sig et fodgængerfelt. Så i de - måske - 300 m op til stærekassen opnår man den tilladte hastighed - intet andet.
Det er da meget værre, hvis vi engang får road-pricing i stedet for vægtafgift. Så kan din hastighed til hver en tid aflæses, og jeg har meget svært ved at se nogen moralsk begrundelse for ikke at give folk et hak i tuden, hvis de konstant overskrider hastighedsgrænserne?
Nu må I ikke tro, jeg er hellig, - det er jeg langt fra!
Hvis vi fik sådan en boks, som forsikringsselskaberne har gang i, der siger BIMM! Du kører for stærkt! BIMM! Du kører for stærkt!, så tror jeg seriøst, jeg kunne finde alternativer til bilen.
Det lyder måske lidt kækt, når jeg skriver, at jeg tror, meget af vores fascination af bilen skyldes følelsen af frihed og - de muligheder, den giver os. For med frihed mener jeg også friheden til at slippe kræfterne løs - ind imellem. Og det betyder sikkert også en del for - nogle af os - hvorvidt vi føler, vi kan håndtere sådan et køretøj på en god og sikker måde - under de fleste forhold?
Min egen holdning er, at jo mere, man kender sit køretøjs grænser, desto bedre kan man håndtere de uventede situationer. Og man kender ikke grænserne, før man har udfordret dem. Det er jo også derfor, man skal på glatførebane, - så mange er sikkert enige med mig.
Og nu får jeg tæsk! Det er min erfaring, at de bedste bilister ofte er dem, der kører hurtigt, og de dårligste ofte er dem, der kører langsomt. Det er der også en vis logik i, for dem, der holder af at køre stærkt, er også ofte dem, der er interesseret i bilkørsel og køreteknik; mens dem der kører langsomt ofte kun bruger bilen som et nødvendigt transportmiddel fra A til B.
Der er sikkert ikke mange her, der erindrer det; men da hastigheden i sin tid blev sat ned til 80 km/t, oplevede vi en hel bølge af ulykker, hvor biler kom over i det modgående spor og stødte frontalt sammen med modkørende. Det har altid været min opfattelse, at dette skyldtes, at folk simpelthen sad og faldt i søvn ved den hastighed.
Jeg er enig i, at vi har passeret, hvad vi kan opnå med lave hastighedsgrænser. Man taler om de ulykker, der sker, hvor hastighedsgrænsen er 80 km/t; men langt de fleste kører 90 km/t eller mere.
Jeg er meget tilfreds med, at man nu vil indføre en hastighedsgrænse på 90 km/t mange steder, simpelthen fordi det vil få flere til at overholde den nye grænse. Dem, der i forvejen kørte 90, vil ikke føle sig som udskud og lovbrydere længere, og en del af dem, der kører hurtigere end 90 i dag, vil sænke hastigheden til det tilladte, fordi det ikke spiller den store rolle, - og fordi de gerne vil undgå at få bøder.
Jeg tror kun, det er klogt. Som med 130 km/t på motorvejen vil man opleve, at gennemsnitshastigheden falder.
Hvis man ville gøre noget for trafiksikkerheden, tror jeg, det ville være meget bedre at indkalde bilisterne til en fornyelse af kørekortet med jævne mellemrum. Jeg mener ikke, hovedproblemet er folks hastighed; men at alt for mange kører alt for dårligt (læs: hensynsløst). Og de kommer ikke til at køre bedre p.gr.a. stærekasserne.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.