11tilføjet af

Hvad mener du, kvinder har at kæmpe for i 2010?

Efter 100 år med kvindekamp, hvad er der så tilbage at kæmpe for?
Kvinder har for længst fået stemmeret.
Kvinder er kommet på arbejdsmarkedet.
Kvinder besidder nogle af de højeste poster i politik.
Kvinder klarer sig bedst i gymnasierne og på universiteterne.
Kvinderne er i forsvaret og er med i frontlinjen, når Danmark går i krig.
Kvinder finder sig ikke længere i at være dem, der skal gå hjemme og passe børn og hus.
tilføjet af

Kæmper bare for

Jeg kæmper for at få en opvaskemaskine , men min mand siger jeg kan få penge til et nyt forklæde. Men jeg vil have en opvaskemaskine.
tilføjet af

At blive

betragtet som et menske?
tilføjet af

Det er en international kvinde kampdag

Så der er mange kvinder der ikke har de samme goder som vi har i DK. Mange bliver udsat for de værste uhyrligheder man kan forestille sig - og ikke alle kvinder i verden har stemmeret. Desværre har vi heller ikke herhjemme ligeløn for hvad man kan kalde ligestillede arbejdsområder - kvindejobs er stadig lavtlønnede sammelignet med mænds løn.
Så derfor er stadig meget at kæmpe for.
tilføjet af

muslimske kvinder

og desværre er det sådan at fædre til muslimske børn har forældreretten, men det ved kvinderne jo udmærket inden de bliver gift.
det siges jo at i de lande hvor en mand kan have 4 koner, der er der altid intriger imellem kvinderne, så vidt jeg har forstået det, så har alle 4 kvinder ret til deres eget hus, og huset skal have samme standard for alle 4 kvinder.
vvi har jo læst om hvordan små piger bliver lovet væk til ældre mænd, muligvis fordi familien står i gæld til vedkommende, men det misbrug finder sted i alle kulturer, hvor fattigdommen råder.
jeg er netop kommet hjem efter 7 uger i Manila, og det er tydeligt at se hvordan fattigdommen regulerer det hele, både kriminalitet og koruption.
mange kvinder sidder på gaden og sælger et eller andet, men for at tjene penge må de først låne nogle så de kan købe postkort eller jordnødder, så de låner fra dag til dag, og betaler også renter fra dag til dag.
nogle familier har et lille blikskur hvorfra de sælger forskellige ting, og husmoderen og børnene laver noget forskelligt mad hjemme i køkkenet som de sælger i blikskuret.
om natten må nogle af børnene sove på gulvet i skuret, for at undgå at nogle kommer og stjæler varerne, de børn går naturligvis ikke i skole, det er der ikke penge til, for de skal selv betale for undervisning, bøger, læge, hospital og meget andet.
da jeg var derovre så jeg en dødsattest fra et afdød familiemedlem, og hvert enste gram medicin var skrevet på regningen, samt hvor mange personer der havde passet afdøde.
liget bliver ikke frigivet før regningen er betalt så det kan blive meget dyrt, for afdøde kommer jo i et kølerum.
det samme med mødre, hvis ikke de betaler efter fødslen, beholder hospitalet barnet.
tilføjet af

kviinderne der arbejder på slagterier

tjener det samme som mænd går, hvis de er med i den samme akord, men mange kvinder kan ikke klare det hårde arbejde, hvorfor de bliver fritaget for meget arbejde.
en kvinde kan ikke bare tage en halv so på skulderen på 120 kg, og bære op i en lastbil, og stå og vente på at krogen bliver sat fast i soen's ben.
min kone er lige blevet færdig med en ny uddandelse, men har ikke fået fast arbejde endnu, men hun arbejder så som vikar, og det er godt nok noget der virkelig undrer mig, nu har hun siden hun blev uddannet ikke haft en eneste fridag, hver eneste dag og aften er der kvinder der ikke møder på arbejde, og så ringer de efter min kone.
tidligere havde hun fri lørdag og søndag som det er normalt for os andre, men nu bliver hun indkaldt med 20 min. varsel både dag og nat.
en aften skulle hun pludselig møde kl. 24 så jeg kørte hende på arbejde, da vi kom til hendes arbejdsplads, var resten af personalet forsvundet, de var åbenbart bare gået hjem,efter at de havde givet de ældre og svagelige noget sovemedicin.
jeg var med inde, og vi ledte efter personalet overalt, men alle var væk, så da jeg spurgte hjemmeplejen fik jeg besked på, at det skulle jeg ikke blande mig i.
tilføjet af

Kvinder kan jo først og fremmest

kæmpe om min gunst
tilføjet af

Det var da pudsigt, du nævner Manila

Hvad ligestilling angår har vi jo fået en del baghjul her i Danmark. Vi ligger på en 8. plads. Philippinerne ligger på en 5. plads. Hvad siger det dig?
tilføjet af

Jeg elsker kvindebevægelser.

Særligt dem de laver med underlivet. 😉
tilføjet af

IMO

-og alligevel får vi mindre i løn end mænd? Slev i dafpengesatsen får mænd mere, hvad sker der så lige for det?
Vi har masser at kæmpe for, især ikke materialistiske ting, som retten til forskellighed fx...
tilføjet af

Du rammer hovedet på sømmet!

Og viser lige hvorfor den lighed i jamrer om, ikke har nået jer endnu! ............"Vi har masser at kæmpe for, især ikke materialistiske ting, som retten til forskellighed fx... Tænk lige over det!
tilføjet af

*GGGGG*

Det kalder jeg sgu selvtillid! 😃😃😃
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.