4tilføjet af

Hvad fejler min knallert?

Har en Suzuki Samurai DM50. 9 ud af 10 gange starter den i første hug, og kører uden problemer. Har givet den nyt tændrør og tændrørshætte.
Men den ene ud af 10 gange er den lidt genstridig at starte. Man jokker på kickstarteren - og der sker ikke andet end at der sprøjter benzin ud af udstødningen???
Det sker typisk efter den har stået stille i kort tid - fx hvis man lige har været inde hos købmanden i 5 min eller lign.
Der er som regel ikke noget hvis den har stået nogle timer.
Problemet kan løses ved enten at afmontere tændrøret og "lufte ud", eller man kan løbe den igang...
Men hvad kan årsagen mon være? En svømmer i kaburatoren som har en tendens til at sidde fast?
tilføjet af

du gav selv

Svaret: sansynligt at din svømmer hænger og når du så vil starte en varm motor, så drukner den.
tilføjet af

Du besvar dit eget spørgsmål.

Du har selv besvaret dit eget spørgsmål.
tilføjet af

Prøv karburatorsprit

Min søn har også en Suzuki, godt nok en K50. Den vil utroligt gerne have lidt karburatorsprit hver gang den får benzin, det er noget har blev anbefalet af en der fra de kom til landet første gang, har forhandlet disse knallerter.
Knægtens knallert gjorde lignende nogen gange. jeg gik ud fra det var tændingen, så jeg satte en ny tændspole på, det hjalp nu ikke ret meget, tvært imod, nu begyndte den også at gå i stå mens han kørte hen ad vejen. Vi sloges en del med den knallert, den ville bare ikke. Når jeg spurgte knallertmekanikere, fik jeg bare svaret " den er så gammel jeg kender den ikke" Eller "det var nogen lorteknallerter, de kom aldrig til at du."
En dag var jeg så heldig, at møde denne mand, han var tidligere forhandler af netop Suzuki, han vidste hvad der skulle gøres. Gå hjem og giv den noget sprit ½ kop til en tank fuld benzin. Hvis ikke det hjælper, så må du skifte spolen tilbage. Det hjalp dog ikke heller ikke at skifte tilbage. Spolen der oprindeligt sad på var færdig, men den nye duede tilsyneladende, men når den blev varm så kunne den ikke mere. Han skaffede mig en adresse på en original spole, fra Suzuki. Vi lod ham sætte den på, så skal jeg lige love dyret kunne igen, men det var rigtigt, skulle det vise sig, at det med den til tider var træls at starte, var der stadig, hvis ikke den fik sit sprit. Så vidt jeg husker, var spritten til membramen i motoren og nåleventilen i karburatoren.
PY HA en smøre. Håber du kan bruge det til noget
tilføjet af

Så jeg skal bare?

Fyre en halv kopfuld sprit i?
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.