10tilføjet af

Hvad er lyset hastighed ~4,000 km/sek.?

Hvad mener du som der findes, som der er hurtigere end lysethastighed, jeg kan godt komme i tanke om Nogle gange når jeg har været en smut tur med en Boeing 747 Non Stop i ~11 timer til den anden side af verden. Og ringer herfra til Danmark omk. 9.980 mile fra min destination i Asien, vil jeg da mene at med min direkte samtale telefon forbindelse, at det må da være hurtigere end lysethastighed, og kunne tale i telefon over en sådan strækning.
Er vi enige._?__: Vinteren er nu begyndt på New zealand Su. Ja___ Nej____ Ved ikke_____🙂
tilføjet af

Lysets hastighed

er 299.792.458 m/sek ~ 300.000.000 m/sek.
Der er ikke noget hurtigere end lysets hastighed😉
tilføjet af

Lysets hastighed.

Lyset rejser med en fart af ca. 300.000 km. i sekundet. så kan du selv regne hastigheden ud, til km. i timen.
tilføjet af

Lysets hastighed er ca. 299.792 km/sek

tilføjet af

nej nej nej

I skal da ikke bare skrive noget for at bilde folk det ind??? Lysets hastighed er ligmed 300.000 km/sannen fratrukket lyden i anden potens. . . tak.
tilføjet af

Det er en dårlig beregning

Lyd er lys på en anden bølgelængde. 😃
tilføjet af

det var da lidt af nogle km/sek

300.000 km/sek x 1 time / = 3600 sek. = km/timen Som der får mig til at tænke på
Hvad er Så et Lys_år.? 😮
tilføjet af

Det afhænger af materialet som lyser bevæger sig i

Lyset har mange forskellige hastigheder afhængigt af hvilket materiale du skal regne på.
tilføjet af

Et lysår er

9,46 billioner km., altså 9.460.000.000.000 km.
tilføjet af

det tager

ca. 1/7 sekund for lyset at nå hele vejen rundt om jorden,.
og er der dierkte telefonforbindelse vha kabler i jorden, så er forbindelsen konstant, og så snakker vi ledningseffekt, superledere mv..
tilføjet af

er rigtigt men

for det første er det en "relativt" ny opdagelse, og for det andet er det nok lysets mest almindelige hastighed vi her snakker om.
Det virker for mig som om, at jo mere vi undersøger vores omgivelse, jo flere naturkonstanter mister vi. Nu er lysets hastighed også røget...
Alting flyder...
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.