8tilføjet af

Hvad det eneste rigtige er at gøre, når du er sulten, bortset fra at spise!‏

Vidste du at;
Vand virker som en naturlig appetitdæmper. Væskemangel kan få dig til at spise for meget, fordi hjernen ikke kan skelne mellem følelsen af sult og tørst.
Når du tror du er sulten, kan det meget vel skyldes, at kroppen har brug for væske i stedet.Drik et stort glas vand før hvert måltid, i de fleste tilfælde vil du opdage, at dette stiller det, du troede var sult.

soben
http://bit.ly/5aEO4Z
tilføjet af

Er reklame ikke forbudt her?

Så vidt jeg ved er reklame-indlæg forbudt her, og du linker direkte til en side om Herbalife. Det synes jeg faktisk ikke er særlig heldigt.
En anden ting er at dit råd om at drikke nok er fint nok, men der er altså mange der på fanatisk vis drikker sig "mæt" i stedet for at spise det nødvendige, så jeg synes faktisk ikke det er smart at opfordre til metoden. Man kan blive alvorligt syg, faktisk kan man dø af at forskubbe væskebalancen for meget, så du bør måske lige huske at nævne at det IKKE er tilrådeligt at erstatte måltider med vand.
tilføjet af

Sludder og vrøvl

Har man faste spisetider hvor man bliver mæt skal der kun væske til på de andre tider.
Den med et glas vand før måltidet er god nok og faktisk bedre end at skylle maden ned, men det kan IKKE erstatte et måltid.
tilføjet af

ja du har ret

På dine her indlæg jeg vel fortælle dem der spiser mange gange om dagen at det er kunne mad har vi brug for når vores hjerne sender en sengele om sult. Nogen folk kan ikke find ud af det om det vand aller mad de mangler.
Jeg siger ikke man skal bruge vand sted for mad, normalt man skal drikke 1L på hvert 25Kg i persons vægt.
Men der mange der drikker ikke meget om dagen mindre ind 1L om dagen ...
tilføjet af

???Pølsesnak!!!

Sikke videnskabelige vi er!!!Nå,ja!jeg spiser,når jeg er sulten,og drikker nu mest kaffe/te,og ik så meget vand...har ikke lyst til det,når det er koldt!
her er grunden til jeg er sund!den er enkel!er den mest ukræsne person-kan lide mad sundt,som usundt,når jeg har levet lidt for usundt trænger jeg til noget friskt,og omvendt,og så tænker jeg ik mer over det!!!og synes faktisk det ville være belastende,og usundt,at gå op i!mener,er træt af al den "madsnak" spis,det du har lyst til i normal mængde,og lev livet,og brug resten af den hjerneaktivitet du ellers har til,at gå op i noget,der giver mening!
tilføjet af

ja men flest hvad det har brug for !!

Problemet er, at der er mange der spiser mad når deres krop beder om vand, så tror det er sulten, men faktisk det er vand der har bruge for, hvis man drikker nok om dagen det vel sige ca. 2L om dagen så kommer man ikke til overspise, og på dine måde spiser man kunne det der har bruge for...
tilføjet af

Javel!

Men blød lige op Hr.Vandmand!
idag,er det nytårsaften,som sikkert godt ved
den kan du godt lide ikke?
jeg har lige købt et helt sliklager til børnene,og sprutlager til de ældre mennesker!
vi har ik tid til det der!
nytårsfortsæt fint nok, men venter lige et døgns tid først ik?
tror desuden oz?
jeg er over den der såkaldte 2liters grænse"(nej,drikker ik kun vand)
Nu banker det snart på døren-venter gæster-gider ik diskutere mer idag-hyg
tilføjet af

Udvandet forslag

Må vel efterhånden være konklusionen efter de mange input.
Glemte at nævne at drikker man et glas vand i mangel af umiddelbar tilgang til MAD er man alligevel sulten en halv time efter.
Normalt sunde mennesker er udmærket klar over om de har brug for mad eller væske når kroppen kræver det, ellers havde vi sgu kun overlevet i to hundrede år og jorden var beboet af dyr.
Nå, op i r**** med Jer sundhedsapostle, I lever sgu alligevel kun 5 minutter længere end andre i sidste ende 😃
tilføjet af

propaganda

det er blevet utroligt moderne at rende rundt med en flaske og konstant fylde sig med vand. Til stor glæde for "vand-producenterne"
Folk betaler gladeligt minimum 10 kr. for en flaske "kildevand" der helt og aldeles bevist, kommer fra samme "kilder" som det vand fra hanerne!
Der var en diætist ude på min arbejdsplads, der fortalte at det er sundt at drikke vand -når man er tørstig- men ellers skylder den bare evt. vitaminer fra tarmene ud, og man bliver inkontinent af det...
Jeg ved det er rigtigt. Min stedmor drikker også konstant vand, hun er inkontinent (hun er vel 43 år) og hun er ikke en slank kvinde...
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.