3tilføjet af

Hjælp(!!) til at undgå snyd fra (mulig) svindelfir

Hej Jubii!
Jeg har et spørgsmål som jeg håber i kan/vil hjælpe med.

Jeg har netop købt en flybillet til min kæreste som befinder sig i USA, og vil hjem til danmark.
Nå, men for at gøre en lang historie kort, så vælger jeg at købe en igennem det firma som hedder airfare.com, hvilket jeg blive henvist til igennem momondo.com.

Efter at have indtastet alle oplysninger, samt kreditkort oplysninger, og jeg troede at jeg fik min billet, så er der nogle ting der gør at jeg vælger at aflyse min bestilling.
F.eks: Der stod at man skulle huske at ringe direkte til flyselskabet 72 timer før afgang, for at bekræfte sin bestilling. Det var en betingelse jeg aldrig nogensinde har hørt om, nå men det var da ok tænkte jeg.
Airfare.com har en liste over de telefonnumre man skal bruge til at ringe direkte til flyselskabet, i mit tilfælde KLM. Da jeg så prøver at ringe til dette nummer, ryger jeg direkte til en eller anden amerikansk reklame for billige flybilltter, intet med KLM at gøre.

Der udover var der en besynderlig ting, hvor jeg skulle bekræfte min idenditet som kortholder, selvom jeg allerede havde opgivet mit kreditkort nummer, sikkerhedskode osv, som man normal gør når man køber noget over nettet.

Alt i alt flere besynderlige ting, der gør at jeg vælger at aflyse min bestilling, da der står at det er gratis i løbet af den 1. time.

Da jeg efterfølgende prøvede at google firmanavnet, var det mildest talt ikke så positiv omtale de får.
Hvis det var et firma med et godt ry, ville jeg selvfølgelig stole på den service, med at afbestille i løbet af en time ganske gratis. Men pga. en masse dårlige wibes, har jeg bare lyst til at sikre mig i hoved og røv - hvis muligt.

Nu til mit spørgsmål:

Da de endnu ikke har trukket pengene fra min konto, er det så muligt at kontakte min bank og fortælle at de under ingen omstændigheder skal overføre pengene til dette firma? - og hvor skal man henvende sig uden for bankens åbningstid?

På forhånd tak for jeres tid, og hjælp
tilføjet af

Hjælp(!!) til at undgå snyd fra (mulig) svindelfir

Ups, se bort fra at jeg skriver "Hej Jubii". Min fejl :-)
tilføjet af

Hjælp(!!) til at undgå snyd fra (mulig) svindelfir

Da de endnu ikke har trukket på Din konto kan Du nå at ringe og få spærret Dit kort, der burde være døgnservice.....se på bankens hjemmeside, og forelæg evt problem for den person Du får i røret.
Folk ringer jævnligt ind lige så snart de har fået frastjålet deres kort, jeg gjorde det engang fra udlandet da jeg glemte mit kort et sted. [:X]
Det er dog en hestekur der medfølger at Du skal have nyt Master eller Visa kort af sikkerhedshensyn
Jeg ved ikke hvordan sælger reagerer hvis Du straks i morgen kontakter banken for tilbageførsel, men man hører nu og da at folk ringer og får tilbageført hvis de ikke har modtaget varerne ved en internethandel.
Tjaeh, de 72 timer sikrer at de ved hvilke ledige sæder der er til anden side hvis nogen flytter afgangen, så skal de heller ikke bekymre sig om overbooking hvilket er et selvskabt problem for mange selskaber.
Prøv at vente på andet svar end mit inden Du gør noget.
tilføjet af

Hjælp(!!) til at undgå snyd fra (mulig) svindelfir

Tak for dit hurtige og brugbare svar.
- og tak for forklaringen med de 72 timer, som jeg aldrig har oplevet før :-)
Men ja, jeg har også overvejet at spærre kortet, men det er bare et ret stort arbejde, og især når det kun er en frygt jeg har, da jeg ikke ved om de hæver pengene eller ej. Så derfor håbede jeg på at man kunne afvente, og i værste fald annullere overførslen hvis de vælger at tage pengene alligevel.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.