58tilføjet af

Her er der mere om den fattige 18.000 kr. familie

"En socialt belastet familie bestående af forældre og tre hjemmeboende børn er årsag til frygten og utrygheden i landsbyen Åstrup ved Haderslev.
Denne familie står bag chikanerier, trusler, hærværk, tyverier og indbrud de seneste par år. "
http://www.jv.dk/artikel/336355#
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1194256.ece
Det var den familie med storrygende forældre, tre hunde og Viasatabonnement som var åh så fattige. De boede i et misligholdt hus til næsten 9.000 kr. om måneden langt ud på landet og blev af Ekstra Bladet brugt til at illustrere hvor slemt de "fattige" har det i Danmark.
tilføjet af

Vi får aldrig nye kartofler og jordbær

tilføjet af

Jamen dog!

De har det jo til stadighed rigtig nok hårdt hva'? Det må sørme ikke være nemt at være dem. Kunne de virkelig ikke finde et bedre eksempel end dem, til at illustrere hvor dårligt de fattige har det. Jeg kender da flere der har det værre end dem. De er sguda ikke fattige! De har meget mere end mange andre mennesker, og så sidder de og brokker sig og klynker som nogen sølle vatnisser!
tilføjet af

Budget

Er der et budget❓
Deprimerende ! ! ! ! ! !
tilføjet af

Velnæret

De ser da velnærede ud, og moderen er endda overvægtig, så mad mangler de jo ikke.😉
Køleskabet er vist også helt nyt.
Det er vist de røde som er trængt og desperat prøver at finde noget dårligt om vores perfekte borgerlige regering, med det modige lille parti DF.
Hurra for VK og DF.
tilføjet af

Ondt i R...

Det er da utroligt så ondt i R.... Folk har i dette forum. Det kan da ikke være rigtigt at de mennsker der skrives om i artiklerne alene skal dømmes udfra om de ryger? Gadebørn i Brasillien finder også "midler" til at skaffe stoffer, men derfor er de vel stadig fattige? Og fattigdommen i artiklerne skal vel ses i forhold til "gennemsnitdanskeren", og her er der vel ikke tvivl om at disse familier har mindre end de fleste? Lad dog være med at have så ondt i R... og prøv med god gammeldags medmenneskelighed-
Hilsen mig
tilføjet af

Dejligt :)

Hvor er det dog dejligt at se dette indlæg, jeg synes også der er en hård tone her på debatten, i mange tilfælde helt ufortjent
Hilsen Heksen 🙂
tilføjet af

Mine naboer kører i Mercedes og BMW

Jeg har kun råd til en fucking Opel og er så også fattig, men stiller sgu da ikke op i Ekstra Bladet og beklager mig.
tilføjet af

Blandt andet derfor

burde børnechecken være et betalingskort, så man sikre at det bruges til børnene. Disse forældre er jo tydeligvis misbrugere og har været det hele deres voksenliv.
tilføjet af

Den 17 årige dreng ryger

Da man skal være 18 år for at købe tobak må nogen have hjulpet ham - moren måske? 😃😃😃😃
tilføjet af

Ja det er altid folk med overforbrug

til fx. cigaretter der fremlægges som stakler. Hvad med cigaretter på recept?
tilføjet af

INGEN i DK er fattige

folk burde skamme sig og sæt sig ind i livet i resten af verden.
tilføjet af

Det forstår jeg ikke

Gitte: – Først børnene, så hundene og til sidst os selv. Det er prioriteringen
De ryger begge en hel del rullecigaretter. De har tre store hunde – og egen bil.

Hvordan kan Gitte sige: Først børnene. Det kan da kun være: Først dem selv. 😮
tilføjet af

Nærmest lykkelig

Det minder mig om filmen "nærmest lykkelig", hvor en politibetjent havner i Højer som straf.
Selvtægten og de selvbestaltede regler udstilles i filmen. Her vises hvad "man" stiller op med nogen, der skiller sig ud fra mængden eller falder igennem normerne, og det er uhyggeligt velbeskrevet som en modbydelig interaktion mellem mennesker i et område der hverken mentalt eller udviklingsmæssigt har flyttet sig de seneste 200 år.
tilføjet af

Du burde da skamme dig

hvis du selv tror på det😮
Starthjælp 6214 kr for enlig over 25 år. ALtså før skat!
tilføjet af

Bliver de så rigere af det eller

hvad var pointen? Ja, meget tyder på, at de har svært ved at klare deres liv. De er ikke bare materielt fattige, men føler sig endnu fattigere, fordi de er marginaliserede og anderledes. Og jeg tvivler stærkt på, at den artikel i EB gør sagen bedre!
tilføjet af

Lang mere end su

Hvordan tror du så dem på su overlever? De har da meget mindre.
tilføjet af

Nej.

Mener du mindre end på starthjælp? Ja, de har mindre end su (5177 før skat for udeboende på videregående uddannelse). Men su-modtagere kan tage studielån og har mulighed for at arbejde ved siden af. Noget de har langt bedre mulighed for end starthjælpmodtagerne, der netop er kommet til landet og først skal lære sproget.
Mener du mindre end omtalte familie? Nej. Jeg ved ikke, om børnepenge er indregnet i de 18000, taler vi jo om ca 3500 per næse, ellers kan vi måske nærme os de 4000 per næse, afhængigt af børnenes alder.
tilføjet af

Hvis du har læst de 4 artikler

i Jyske Vestkysten der omhandler familien er du da noget så blåøjet hvis du ikke kan se hvem det er der fejler. Prøv dog at kigge lidt objektivt på historien, det eneste man kan klandre kommunen/staten for er sgu at de ikke tvangsfjernede børnene fra starten.
Ansvarsfulde forældre havde valgt en tv-antenne istedet for Viasat så børnene kunne få pænt tøj at gå i.
Ansvarsfulde forældre havde valgt en hund istedet for 3 så børnene kunne komme i biografen osv.
Ansvarsfulde forældre lever et liv som ikke kolliderer så meget med det omgivende samfund at deres børn skal stå til ansvar for deres forældres handlinger i skolen, blandt venner og i lokalsamfundet.
Denne familie er et soleklart eksempel på misrøgt af børn. Historien med at det er børnene, hundene og så dem selv er dog det mest latterlige jeg længe har hørt. Det er MIG MIG MIG, mit misbrug, så hundene, MIG MIG MIG....og så børnene....
tilføjet af

Har du storhedsvandvid?

Nok er opera noget de kalder en kunstart, men Danmark er ikke resten af verden, men du er som de fjolser der er flest af i dette land, du kigger på de dårligste og siger her er noget at sammenligne med, så er du jo pludselig bedre end nogen. Skal du absolut sammenligne, så sammenlign dig med de bedste, og se så om du stadig er god nok.
Du kan sætte dig ind i livet i resten af verden, alt det du vil, men hvis du kun mener, at det er de der kun får en tår vand hver anden dag der er fattige, så er du også fattig, men det er i ånden.
Jo der er fattige i Danmark, men det er ikke dem der bliver vist frem, mange af de der omtales og vises i pressen kan ikke ligefrem kaldes fattig, men hvis den rigtige skribler fik lov, ville han/ hun også prøve at bilde os ind, at Maersk er fattig.
tilføjet af

Dem på starthjælp arbejder også

hvorfor tror du ethvert pizzaria har folk der dårligt nok har lært dansk endnu? Og hvem tror du det er som arbejder sort der?
Faktisk er dem på starthjælp ikke så stakkels. De får nemlig dækket ALLE enkeltudgifter hos kommunen, da deres indkomst på papiret er lav og det berettiger dem til at få alt hvad de søger om. F.eks. en varmeregning, en cykel, en tandlægeregning osv.
tilføjet af

Jeg har selv udbetalt

9.000 efter skat og jeg er altså ikke fattig, så nej jeg har ikke storhedsvanvid, men jeg er bevidst om den rigdom jeg har. Ingen bil og ingen ferier, men jeg mangler intet.
tilføjet af

Hjælp til en varmeregning, cykel og tandlægeregning

Ja, det dækker jo ikke huslejen!

Kunne du selv tænke dig at leve på den måde? Stort set kr 0 til rådighed og skulle søge hos kommunen, hver gang du skal bruge en ekstra femøre? Jeg kunne ikke og jeg vil gå så langt som til at påstå, at hvis det især er mennesker på starthjælp, der arbejder sort (udokumenteret påstand,)så er det da nøden der tvinger dem[:|]
I øvrigt har ingen ret til at få "alt hvad de søger om" hos kommunen. Den slags ansøgninger bliver vurderet hver gang, det er ikke nogen proformasag at søge tilskud til noget som helst.
tilføjet af

Hvis de gør

er det dumt tjente penge! Ingen familie har da interesse i at blive udstillet på den måde.
tilføjet af

Red Mimi Jacobsen

For Red Barnet handler det om at skabe krisestemning til legitimering af organisationen. Som artiklerne viser er det reelt ikke fattige mennesker i ordets egentlige forstand.
Synd at børnene har så dårlige forældre der ikke kan prioritere jordbær frem for smøger eller ferie frem for stort hundehold.
tilføjet af

Frels os fra firværdiidioterne

Der kører samfundsøkonomien så meget i sænk, at det placerer visse aldersgrupper som samfundstabere, og giver børn en start, der for evigt placerer dem i bundaffaldsgruppen.
Hvis lortepolitikerne formåede ikke at lade lånehelvedet crashe samfundsøkonomien, så var der ikke disse tabere at forholde sig til.
Friværdidanmark skaber deres egne og andres problemer.
tilføjet af

Jo.

Der findes fattige mennesker i DK, men dem det her indlæg handler om, er bare ikke nogen af dem. Ville du selv kunne leve for en SU fx, eller måske en kontanthjælp?
tilføjet af

Ja 9000

Det er så også lige 2000 mere end jeg får, og ca. 4500 mere end en på SU. Ville du gerne undvære så mange penge?
tilføjet af

Fint du er nøjsom

Sådan vil jeg ikke leve og mine venner vil heller ikke. Jeg vil have en dyt og jeg vil på ferie, så jeg har et job, der giver en ordentlig løn.
tilføjet af

Forkert

Hvis du kan stave til kontanthjælpsloft, så kan du slå det op.
tilføjet af

Hvad skulle det hjælpe

Kan en ekspert i Sydafrikansk kultur leve for en dollar om dagen i Danmark? Din intelligens er ret alternativ.
tilføjet af

Skær kontanthjælpen med 50%

De får alt for meget for ikke at yde en skid.
tilføjet af

Du har ret

skal de absolut også leve.
tilføjet af

Så må du jo tage dig sammen

og blive til noget så også du kan blive transporteret rundt i stil.
tilføjet af

De må da godt ryge 17 årige

bare ikke købe dem det foregår da i stor stil andre over 18 år køber løs til dem.....politiet giver dem da ikke bøde eller sætter dem fast.
tilføjet af

Som journalister dog kan skrive

deres artikler skal hels være så saftige som muligt jo værre jo bedre og folk sluger det råt "Ekstra bladet" at i gider læse det bras.
tilføjet af

Det sjoveste/grimmeste indlæg til d.d

Søde Mette, hvor er det bare synd for dig og mange andre danskere på overførselsindkomst at der ikke er en regel siger at alle kontantshjælpsmodtagere, førtidspensionister osv. får en injektionsovn og en gratis Mercedes når de har været arbejdsløse i over 2 år.
Hvad med nogle rentefri lån til forældre som Nicks hvis de har været så uheldige at bruge deres penge på stoffer?
Vi kunne også belønne forældre der lærer deres børn at kriminalitet betaler sig med en gratis sommerferie til Rhodos..
At du vil undskylde familiens misrøgt af børnene med økonomimsk nedgang i firserne når forældrene tydeligvis bruger penge på deres hunde, en for dyr husleje, cigaretter, Viasat-abonnement, internet, stoffer før de tænker på deres børn, det er ikke bare latterligt men et tegn på at du tilhører den samme kategori som forældrene. Men det er man jo heller ikke i tvivl om når man læser dine raserianfald mod alle der har friværdi, og nej jeg har ikke selv en krone friværdi...
Er ikke sikker på at du nærer den store empati for børnene da du jo åbenbart kan undskylde alt ligefra stofmisbrug til et dyrehold på 3 store hunde og en kat, frem for ansvarlighed for de børn de har sat i verden, men prøv at overveje om forældrenes version af deres situation havde været lidt mere troværdig hvis historien havde lydt:
Vi har ikke penge til smøger, kaffe og har måttet forære 2 af vores hunde væk, og Viasat-abonnementet er udskiftet med en almindelig stueantenne, så der er råd til at børnene kan få tøj, gå i biografen osv. Nej, der er ingen grund til at have medlidenhed med en mor og far der påstår at det er børnene først, så hundene, og så dem selv når rækkefølgen er lige omvendt. Nick fortæller at han ikke har nogen venner fordi han ikke har råd til at gå i biografen, og ikke har det rigtige tøj. At komme med så himmelråbende en grund til at vennerne ikke vil ham, kan man vel ikke klandre knægten for, det er jo bare hans forældres ord han gengiver og det viser endnu engang at forældrene er helt uden for pædagogisk rækkevide og slet ikke vil indse at de er det største problem i denne sag.
Hvilke forældre ville sende deres børn til et hus hvor det flyder med stoffer. Hvor storebroderen og faderen står bag talrige af indbrud, trusler og for storebroderens vedkommende en afbrænding af en lade til 2,7 millioner?
Så undskyld du bare misrøgt i højeste potens med at kommunen, staten, naboerne og hele det danske samfund har fejlet, det siger mere om dig end om din såkaldte påståede empati for familien. De eneste der er værd at have empati for i denne familie er børnene, forældrene burde forlængst have frataget forældremyndigheden så de kunne få lov til at leve det misbrugerliv som åbenbart er mere vigtigt for dem end børnenes trivsel, men det er vel også samfundets skyld at de er misbrugere?
Mennesker skal have lov til at leve deres liv som de har lyst, og de må for min skyld disponere deres penge som de lyster, men har man sat børn i verden må man vedkende sig sit ansvar og kan man ikke det burde man i det mindste have så meget kærlighed til dem at man lader andre der kan magte opgaven tage over.
Den eneste fejl der er gjort i denne sag er at kommunen ikke fjernede børnene fra de blev født! Stakkels børn at skulle leve med så egoistiske forældre...
tilføjet af

du er en nasserøv

Det er helt indlysende, at du lider af læsevanskeligheder på samme måde som højt lønnede jurister, politikere, restvæsen og offentligt ansat personale, der sammen har lavet en konsensusdagsorden, der lovliggør pyramidespil, fusk og usympatisk bondefangeri, der lige præcis skaber en tabergeneration, fordi andre på ulovlig vis tiltuskede sig samtlige økonomiske fordele.
Samtidig har du og dine ligesindede den frækhed at klandre netop de fattige for deres fattigdom, og deres samfundsskabte "uheld" som om de selv var skyld i, at arbejdsmarkedet stopper aktiviteten fra den ene dag til den anden efter at have lavet en firdobbelt Anker til betaling af næste hold tabere.
Hvis du havde været den familie, der på uretfærdig vis er sat skakmat på samtlige livets områder, så havde du med høj sandsynlighed ikke haft den store respekt for det samfund, der menneskeligt og økonomisk dumpede dig for alt hvad du foretog dig.
Du skal vide, at der er en del, der anser friværdidanmark, bankerne, retsvæsenet og politikerne som deres værste fjender og modstandere, og nærmer sig kvalmegrænsen over folk, der for egen vindings skyld crasher samfundsøkonomien gennem reelt ulovlige handlinger.
18.000 kr familien er mere lovlydig, mere sympatisk, mere ansvarlig, meget bedre til at prioritere penge end alle de friværdifjolser, der har kørt al sund fornuft ud af forbrugsmønstre og på ingen måde har opført sig ansvarligt med hensyn til at holde en samfundsøkonomi stabil, og 18.000 har 1000 gange flere reelle grunde til at rynke på næsen af alle de frihjulsværditrukne fjolser, der er tåbelige og dobbeltmoralske nok til at råbe og skrige ad de, som de selv har trampet hårdt nok ned i muddergrøften i forvejen.
Hvad fanden bilder du dig ind at begive dig helt ind i detaljesektionen af en families prioriteringer - det er kraftedeme typisk for selvudnævnte "liberalister" (red: Læs fascister) at andre befolkningsgrupper der ikke ligner jeres egen skal detaljestyres og holdes i et skruestik og kontrolleres i hoved og røv.
De misrøgter på ingen måde deres børn log er heller ikke misbrugere, men du misrøgter og misbruger dine egne idealer, såvel som samfundsøkonomien, og din og andres skrigeri strammer lige præcis skruen så meget for de marginaliserede, at det risikerer at gå ud over grundstammen for det såkaldte fællesskab (som om alle i murstensguffende termitter ikke allerede havde ædt kernen i grundsatammen).
I kan sgu selv være nogle forpulede nasserøve, kriminelle tyveknægte, misbrugere og køkkenvrag!
tilføjet af

Som om.... frihjulsværdi køkkenarkomanerne

havde rørt så meget som en finger for at låne gigantiske formuer i fiktive værdier til brug for lal og pis og papir til betaling af næste generation.
Det er sgu de idioter der har ødelagt enhver chance for at holde samfundsøkponomien på sporet for at undgå endnu en tabergeneration henvist til offentlig forsørgelse.
Dobbeltmoralske overforbrugende nasserøve er samtlige boligejere i dette land.
Ad!
tilføjet af

Du taler ikke som du har forstand til

Men langt mere! I dag skal man være aktiveret for overhovedet at kunne få kontanthjælp. Timelønnen er derfor langt, langt lavere end fx en kassedames løn. Men skær du bare. Håber du selv mister jobbet til en af dem, der er ledige lige nu. Du har sgu fortjent at prøve at få alt for meget for ikke at yde en skid😃
tilføjet af

"Firværdiidioterne" er ikke

blevet tvunget til at træffe de valg, de har taget.
Låner man penge, skal de altid betales tilbage - og pengeudlåning er, og har længe været, en af grundfaktorerne for, at VelfærdsDanmark kører afsted for fuld damp.
Ingen tvinger dig til at gældsætte dig over din formåen. Men har du lånt penge, vil udlåneren som regel (uforståeligt nok) have sine penge igen...MED renter.
Dén trafik kan man næppe klandre hverken långiver eller -tager for, idet begge parter formodes at høste en form for udbytte af det.
Derimod kan man stille spørgsmålstegn ved, hvorvidt det er fornuftigt, realistisk, sandsynligt o.s.v. at én, der tjener 20.000 pr. måned forsøger at slå sig ned i et hus til 3.000.000.
"Lortepolitikerene & lånehelvedet" kan ikke gøres ansvarlige for, at du fejldisponerer.
Vh
NinaO
tilføjet af

Nu, hvor du har så travlt

med at påpege, at ingen her kan læse eller forstå, må jeg lige fortælle, at "injektionsovnen" endnu ikke er opfundet. Det er induktionsovnen derimod.
Vh
NinaO
tilføjet af

Der er rigtig mange fattige i Danmark.

Rigtig mange mennesker der ikke har en rimelig livsværdi. Det kan være på grund af arbejdsløshed , sociale begivenheder. Rigtig mange mennesker har problemer med at få huslejen betalt. De får så et problem mere , der er ikke penge til flytningen , genhusningen m.m.
De bliver så mere fattige.
Incasso problemer i mange år.
Der er mange hjemløse i Danmark.
Fattige i andre lande.Der bliver sendt rigtig mange penge til andre lande. De bruger så deres penge til væbnede krige og konflikter , der skaber flygtninge og fattige mennesker.
De kunne nemt hjælpe fattige mennesker , så de havde en god livsværdi.
Det samme i Danmark , hvor der er rigtig mange hjælpe muligheder.
Fordi man selv har en god livsværdi kan det godt være , at mange andre mennesker ikke har det.
tilføjet af

Kontanthjælpen.

*Skær kontanthjælpen med 50 % , de yder ikke en skid *.
www.ladk.dk , satserne på kontanthjælp.
1.Han er single. Det giver en meget lille sats , der er formue problemerne , bilen m.m.
gøres til et problem. Et tvangsarbejde. Vil han ikke det , klappes kassen i . Nu bor
han på et forsorgshjem , der var ikke penge til huslejen m.m.
2.Dem der ikke er singler. Nogen af dem siger selv , jamen det kan da ikke betale sig at
arbejde , det kan være i flere år.
Nogen af dem kan tage på ferie i et andet land , sende mange penge til
oprindelseslandet.
Der er mange på kontanthjælp der ikke laver noget , og andre kontanthjælps modtagere
udsættes for tvang.
Det der med at skære 50% i kontanthjælpen , så ved man ikke hvad kontanthjælp er for
noget.
Kontanthjælps systemet er tit og ofte uforståligt , og alt ødelæggende for dem med de
meget lave satser. De er ikke KUN arbejdsløs , men har store sociale problemer.
Det er ikke de arbejdsløse , der har fabrikeret arbejdsløsheden , og skal så
behandles på en rimelig anstændig måde - også økonomisk.
tilføjet af

Boligmarkedet har ikke noget med denne sag at gøre

Blot fordi du er en bitter person der troede at du blev sat af boligmarkedet, behøver du ikke at spyde din galde ud over en alvorlig problemstilling.
tilføjet af

Men tobak koster penge

Måske køber moren den til ham. Det står der ikke noget om i artiklen, men journalisten er åbenbart selv ryger.
tilføjet af

Det er et meget mærkeligt indlæg

Men selvfølghelig er det samfundets skyld at disse familier ikke kan prioritere indenfor de rammer de har. Skylden skal så over på dem der efter mokkens opfattelse er skyld i hendes manglende succes i livet.
Tragisk.
tilføjet af

Alle statstilskud af denne karakter

skal sløjfes og afskaffes. Væk med alle taberoverførslerne.
tilføjet af

Afskaf kontanthjælp

Parkeringspladsen for alle taberrøvene skal afskaffes. Der er ingen normale mennesker som gider at bo i nærhed af sådanne, og af den grund er alment byggeri blevet synonym med taberbebyggelse og ghettoer. Ubrugelige indvandere som udgår størstedelen skal ud af landet promte. Og de resterende danskere skal have et los i røven ud af vagten.
tilføjet af

Her "spydes" ikke noget....

Brug dog stavekontrol eller gå på aftenskole.
Jeg er glad og tilfreds med at bo, hvor jeg bor. Men du er tydeligvis utilfreds med dit liv - så gør dog noget ved det!
Hvem "bliver sat af boligmarkedet"? Jeg påpeger, at man ikke kan købe bolig, guldfisk, bil, mand, kone, mærkevaretøj, hundemad, slik eller børn, hvis man ikke har råd til at betale de månedlige ydelser.
Man kan ikke forvente, at der kommer en offentligt ansat rendende og redder én, hver gang man har skidt i nælderne.
Det gælder i alle livets forhold. De, der har behov for hjælp, skal da have den, men INGEN er fritaget for at tænke selv, eller forpligtet ud over egen evne, uanset hvor sjovt det er at rende rundt med hovedet under armen.
Vh
NinaO
tilføjet af

Du kan jo selv miste dit job,

tænk dig dog om - alle kan miste deres job eller blive syge -eller er du virkelig int i et samfund fyldt med fattige, der ræser rundt og leder efter en lejlighed til at bestjæle dig eller bare underbyde din løn?
Utroligt så ondskabsfulde folk kan være. Og ubegavede. Når de altså er anonyme😮
tilføjet af

Du behøver vist briller

Det er Metten Mokken som har problemer med boligmarkedet.
tilføjet af

Måske?

Måske skulle man bare give dem ansvaret for deres egne liv tilbage?
Dette her samfund klientgør alt for mange mennesker!
tilføjet af

Vær glad for at det ikke er jer

istedet for al den bedreviden at være på kontanthjælp/førtidspension o.s.v er da ikke en tilværelse man skal nedgøre eller misunde det er bare trist de kommer ingen vegne og de ved det godt selv.
tilføjet af

Jeg kender flere førtidspensionister

De er allesammen rockere eller rockertyper og laver masser af sorte penge ved siden af.
tilføjet af

Sikkert dine venner!

jeg må osse hellere undersøge min nabokone (førtidspensionist) i spadseredragten når hun kører i sin ford mondeo om hun er lidt rocker...
tilføjet af

Denne debatør

fortjener kun navnet KNALLERTHJERNE........ Vær dog lidt mere seriøs og lidt mindre dum 🙁
tilføjet af

Når du kan stave til debattør,

så gider jeg svare videre. Bare fordi at jeg vil tage din bistand behøver du ikke tiltale mig ligesom din omgangskreds.
tilføjet af

Fattige...? Ikke i forhold til udlandet

Boligmarkedet har absolut intet med "den fattige familie" at gøre...
Men er de virkelig så fattige? Folk fra f.eks. Danida, der har rejst i hele verden fortæller om dyb, dyb fattigdom. Jeg tænker f.eks. på fiskerne på Sri Lanka, der aldrig har fået deres hverdag igen efter tsunamien....Bønderne i Indien hvor markerne er fulde af salt og ikke kan dyrkes mere....Befolkningen i Afghanistan, befolkningen i Kosovo m.m.
Selv har jeg i mange år ikke haft råd til f.eks. ferierejser og nyt tøj, men jeg føler mig ikke fattig i forhold til folk i udlandet.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.