11tilføjet af

Gode råd ang. bilproblem

Jeg er den glade ejer af en audi fra 91.
Den har kørt upåklageligt i mange år. Men for et par måneder siden, begyndte bilen at gå ud, når jeg bremsede og gik ned i fart. Kunne starte den med det samme, og køre videre.
Men oftere og oftere skete det hver gang jeg gik ned i fart, og til sidst, hvor jeg forsøgte at starte den kom den med et ordenligt KNALD fra udstødningen.
Gyyyysss, tænkte jeg, og troede at det var topstykket der var røget.
Fik den bugseret ud til min gode gamle mekaniker, og han spurgte hvornår tændrørerne sidst havde været skiftet.
Aldrig sagde jeg, Han mente at problemet kunne være i tændrørerne, og skiftede dem så.
Han fortalte at de var godt snattede og brugte.
Så kørte bilen igen perfekt i et par måneder, indtil igår og idag.
Da jeg bremsede idet jeg nærmede mig en rundkørsel, lyste røde lamper, ligesom når man lige har drejet nøglen, og skal til at starte bilen. Ind til siden, dreje nøglen helt i nul, og så starte igen..
Ingen problemer, bilen startede med det sammen.. Men nu frygter jeg lidt, at den vil gå i stå igen, hver gang jeg sætter farten ned, enten ved lyskryds eller rundkørsler.
Har prøvet flere gange sidst at gå i stå midt i rundkørslen... Det er ikk så fedt *ggg*
Nogle, der lige sidder og tænker AHA, jeg ved hvad det muligvis kan skyldes😉 så hører jeg meget gerne fra jer *SS*
Har selvfølgelig tjekket olie, vand, benzin, sprinkler og tømt askebægret 😉
Rigtig god aften til alle
tilføjet af

lyder som din

tomgangsregulator, den kan ikke holde omdrejninger, den kommer for langt ned og så går den ud, tomgang skal stilles ved varm motor.
Et andet problem kan være at din vacumslange er hoppet af
tilføjet af

eller det kan være tændkablerne,

der ikke er for gode mere.
tilføjet af

Takker

Nu er jeg ikke så teknisk minded.. men når bilen står i tomgang, går den fuldstændig jævn, og uden den svinger op eller ned i omdrejninger.. men det har måske ikke noget at sige, når først man er ude og køre?? *S*
Den med vacumslangen.. den er ialtfald værd at undersøge også.
Tak fordi du ville give dig tid til at svare *S*
tilføjet af

Også værd

at tjekke *GG* takker
Det er jo med at bruge udelukkelsesmetoden *S*
tilføjet af

ja kender problemet

Det er først når man kører og slipper speeder, så falder omdrejninger for hurtig og kommer under de 7-800 omdrejninger i min: dermed går den i stå, men starter man den, kan den godt stå og snurre ved 7-800 omdrejninger, det er en af de 2 ting jeg skrev.
tilføjet af

Jeg tror næsten

at det er der problemet ligger med de omdrejninger.. bare pudsigt at den kørte uden problemer i 2 mdr efter der var skiftet tændrør.. Men nu ved jeg hvad jeg skal gå efter.
Tusind tak endnu engang for gode råd *S*
tilføjet af

Æhømmm...

Prøv at komme Benzin på tanken

😉[s];-)
tilføjet af

måske

skal du bare blødgøre gearkassen.. 😃😃😃
tilføjet af

Der er mange

muligheder. Det kan være din katalysator i udstødningsystemet der er "kokset til", det kan være dit brændstoffiklter der er delvist tilstoppet. En 91' Audi har nogle elektroniske dele der også kan forårsage svigt. Det bedste er nok at tage den til et autoriseret værksted og lade dem gå den igennem. Det med det STORE KNALD i udstødningen tyder decideret på en brændstof fejl idet det indikerer at der skete en eksplsion i selve udstødningen, forårsaget af ukorrekt brændstof tilførsel til motoren.
tilføjet af

Havde samme

problem på min gamle Audi.
Det viste sig at være karburatoren og filteret dertil der var stoppet til med urenheder.
tilføjet af

Smiler

Jeg kan godt se at der er kommet mange forslag til siden sidst.
Nu skriver jeg alle disse løsningsmuligheder ned, og så tager jeg dem fra en ende af *ss*
Som en tidligere skrev.. det kan være mange ting der spiller ind..
Så keddeldragten på, og så ellers ud og rode, og se om jeg selv kan udelukke noget, ellers må den på værksted igen, man frygter jo bare at det ender med en kææææmpe regning *gg*
Fortsat god dag til dig *s*
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.