9tilføjet af

Giro 413?

I går var det søndag.
Jeg sidder med min egen familie over en dejlig frokost.I radioen kører Giro 413.
Og pludselig går snakken mellem min mand og jeg om hvodan man i vores barndom (hver især) hver søndag sad samlet med familien om en god middag og hørte Giro 413. Hvordan min farfar sad fast ved sin båndoptager og skulle optage de forskellige stykker musik så ham og farmor kunne høre dem igne igen. Hvordan min mor og farfar dansede rundt til Bjarne Liller og Ensom dame 40 år, lille og buttet...osv
Vi børn synes det var pinligt.
Men er der igrunden nogen af jer SOLbruger der havde det på samme måde og lytter i til det stadig? Eller er Giro 413 kun for de ældre i dag?
Og man hører jo aldrig til festerne at man skal samle ind til 413...
tilføjet af

Man bruger det at joke med

Hej
Jeg kan godt huske det fra min barndom. dengang synes jeg også at det var pinligt, når mine forældre skulle høre Giro413. Men når jeg tænker tilbage på det nu, så synes jeg at det var hyggeligt.
Jeg lytter aldrig til Giro413 nu, men det er mere fordi at jeg ikke bryder mig om musikken. Selv om jeg godt kan blive nostalgisk når jeg hører "Den gamle gartner".
tilføjet af

Jeg husker det....

...som var det i går, eller i forgårs eller måske...;o)
Mon ikke vanen med at høre Giro 413 forsvandt ud af min verden nogenlunde samtidig med, at den varme søndagsmiddag serveret ved frokosttid forsvandt - og det er sgu godt nok mange år siden. Det var ellers en hyggelig tradition - og nogenlunde den eneste ugedag hvor der var garanti for dessert.
End ikke begrebet søndags-frokost synes at eksistere mere, bortset fra ved højtiderne.
Her i hjemmet er det aftensmåltiderne der samler - og også det er under pres.
Jo mere jeg tænker over det, så er det klart det samlende søndagsmåltid - og ikke Giro 413 - jeg savner.
tilføjet af

jeg er da 45

Og jeg har ingen anelse om det stadig er i radioen i dag, har ikke hørt det i over 10 år.
tror måske det hører en næsten uddød race til.
I dag samles familien til mange andre udsendelser af forskellig karakterer, udbuddet er jo større
tilføjet af

Jeg er 17....

Og kan stadig godt horer det.. Nâr jeg ligger mig tommermaend eller ska gore rent er der intet bedre.. Mâske fordi jeg har hort s^dan noget musik siden jeg var lille...?
Selv pâ diskotekerne er de ikk faerdige med at spille den slags musik... Jeg synes det er skont..
tilføjet af

Giro 413 lever

Programmet Giro 413, lever i bedste velgående, det bliver sendt hver søndag
på P4, mellem 12,22 & 14,30.
Programmets første vært var Otto Leisner.
Hjemmeside for Giro 413.
http://www.dr.dk/p4/giro413/stoette.asp
tilføjet af

Husker også den...

...sommerSøndag, hvor Gunnar Nu (lige før Giro 413) havde oplæst de (dengang) 12 rigtige tipstegn, og nabokonen åbnede køkkenvinduet og råbte ud over gården: VI HAR 12 RIGTIGE!!!
Den dag blev søndagsmiddagen overstået i en fart og ejendommens græsplæne omdannet til en veritabel sommerfest, med Giro 413 på transistoren. Kager, kaffe og øl i uanede mængder blev fremtryllet i rekordfart - ligesom sodavand og is ikke var en mangelvare den dag.
Festen fortsatte ud på de små timerog døde vel først for alvor mandag ved middagstid, da Pressens Radioavis kunne meddele, at antallet af tips-12'ere denne uge var stå ekstremt stort, at det endelige antal vindere endnu ikke forelå, men at det allerede nu kunne forudses, at der ikke var præmier til 11 og 10 rigtige.
Slutfacit for 12'erne blev 35 kroner. Men vi vandt da en god søndag, var alle vist nok enige om - måske lige undtagen naboerne...;o)
tilføjet af

søndagskylling til 6

Jeg griner stadig over dit indslag/tilbageblik med de 12 rigtige...hihihihi...kan lige se det for mig...ja man skal ikke skræve længere end bukserne kan holde som vi siger hvor jeg kommer fra.
Nå tilbage til giro 413, og jow da ...vi havde et tv hvor der var indbygget radio, og højtalerne sad under selve skærmen ( jeg tror ikke der var tale om B&O!)Der blev også tændt ved middagstid og spist varm mad kl ca 12.30, det var sgu tider.
Mest fordi man som barn fornemmede stemningen, den hyggelige af slagsen og jo ikke selv skulle stå for indkøb, madlavning og alt det andet der skal til, for at resten af familien bare kan sætte sig til bordet. Det tænkte man ikke så meget på, og dejligt at det var så sorgløst.
Til gengæld var der ikke så meget kød på bordet, 1 kylling skulle række til en familie på 6 personer, og der var forhåndsaftaler om hvem der kunne komme i betragtning af lårene !!!
Men det hele blev indtaget under tonerne fra giro 413, og vi spidsede ører, hver gang der blev læst op, hvem lykønskningerne gik til, i et naivt håb om at nogen ville sende een til os!
Jeg har ikke opretholdt den tradition som voksen overfor mine børn, hvorfor ved jeg egentlig ikke!
tilføjet af

Hører giro 413 hver søndag.

Det er en god oplevelse , det gjorde vi også altid da jeg var barn.
tilføjet af

nabokonen

Hej.Jeg kan genkende det du skriver.Min mor hørte altid giro 413,mens vi spiste varm mad.Jeg flyttede hjemmefra og hørte ikke programmet i mange år,men nu hører jeg det igen næsten hver søndag,dog uden varm mad.Samtidig vil jeg også skrive,at programmet har fulgt med tiden,hurra for det.Jeg er 50 år.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.