59tilføjet af

Er 35000 en god løn?

Jeg er lige blevet ansat som overbibliotekar og har læst cand. mag. og har forhandlet mig frem til 35.000 om måneden.
Er det en OK løn idag?
tilføjet af

jeg har

48.600 kr er ansat på Randers bibliotek, som er et større bibliotek, du er jo ny og uden praktisk erfaring og er det et mindre bibliotek er det ok.
tilføjet af

Føj for satan

Det er alt for meget for et par bogorme.
tilføjet af

Ja du får alt for meget

Du er god til at forhandle, eller også har din chef ikke forstanden med sig. 35.000kr for at rende rundt og lægge bøger på plads, vor herre.
tilføjet af

Du skulle have fulgt med i skolen

🙂
tilføjet af

og her

render jeg rundt og ville være glad hvis jeg kunne finde mig et job der gav mig 24000...
tilføjet af

Nej vor herre

Lønmodtager-fabrikken / ambitionsknuseren "Folkeskolen", kan du beholde for dig selv.
tilføjet af

Ja jeg synes det er en god løn

Jeg er en af de højstlønnede lægesekretærer blandt mine kollerger på hospitalet - og jeg får 29.660,- alt incl.
tilføjet af

gab

kik i overenskomsten for dem så kan i se at de drømmer det er lønnen for 2mdr
tilføjet af

Den Randershistorie er nu også løgn

tilføjet af

Vi ved da i det mindste

os fra "Lønmodtager-fabrikken / ambitionsknuseren" at bibilotekarens arbejde ikke består i at ikke farer rundt og lægger bøger på plads. Har man aldrig været på et bibliotek, kan det jo være svært at gennemskue😃😃😃😃
tilføjet af

Hvis Du er luxuskrævende

er det ikke nok.
tilføjet af

What ?

Millioner af højtlønnede er gennem tiderne kommet fra folkeskolen, så stik bare den slimede "guldske" skråt op i røven.
tilføjet af

jeg får ikke løn, men honorar

hver måned et mit honorar på 55.678 kr. som hovmester på en boreplatform i Alaska.
det kræver naturligvis også mere end at læse et par bøger, der er kostregnskaber og vare bestilling for 1 år af gangen med i mit honorar.
tilføjet af

Føj for satan uretfærdigt højtlønne snyltere

Hvem tror i har financeret alle de højtuddannet og aflært i Danmark der fik su skattefrit
og skattefri lønindtægt under studie og læreplads det skulle blive modregnet den høje løn
det er uretfærdigt de er bedre lønnet end ufaklærde timelønnet lønslaver nede på havnen.
tilføjet af

nej da

det er alt for lidt til dig det er jeg sikker på
tilføjet af

Det er interessant

Arbejder du så 8-10-12 timer når du er ude, eller er det til normal arbejdstid?
tilføjet af

nej vi arbejder kun

84 timer om ugen i 6 måneder, hvorefter vi har 28 dage fri.
tilføjet af

Jeg er folkeskolelærer

med 15 års erfaring og får lige under 32.000. Jeg synes, min løn er fin. Umiddelbart synes jeg, din startløn lyder passende for en lederstilling, hvis du er (relativt) nyuddannet. Du kan vel forhandle dig til mere med tiden.
tilføjet af

Med den høje løn

Er Du i allerhøjeste grad medskyldig i at Din kommune skærer de gamle og svages hjælp til ned under svinerigrænsen.
Egoismen længe leve 🙁
tilføjet af

Til Hans Birigir Hansen

Hvor har du fra at SU er skattefrit?
Det er ganske enkelt ikke korrekt.
Og hvem er det "der fik su skattefrit og skattefri lønindtægt under stuedie og læreplads...."
Kan ikke tage dig seriøst...
tilføjet af

løn

Du skal alligevel snart fyres igen. De laver bibliotekerne u bemandede fremover. Så bekymrer dig ikke om lønnen. Tænk mere over om du kan leve af understøttelsen
tilføjet af

løgn løn

Du er fuld af løgn. Du får på ingen måde 46600 kr pr måned som bibliotekar
tilføjet af

Hans

Du skulle måske have tilbragt lidt mere tid på skolebænken. Så havde du måske lært at stave. Og nej SU er ikke skattefrit.
tilføjet af

Min er 75000..

Som overlæge i på hospital i Region hovedstaden, har jeg ca 60.000 i grundløn + ca 15.000 i tillæg. Det er på ingen måde usædvanligt. Så en løn på 35.000 som overbibliotekar kan på ingen måde være for meget..
Utroligt så meget misundelse der er herinde frem for at glæde sig over at der er nogle der gør det godt..
tilføjet af

til den løn og med det job burde du kunne stave..

Der er to stavefejl i din sætning.. Imponerende..
tilføjet af

så forstår man godt

det er for meget. er i en husstand hvor vi er to om en brutto løn på 20000kr så din
løn bør være højst 25000kr brutto de sidste 10000 dem bør du bede om ikke at få
nej jeg klager ikke over vores løn for vi sætter tæring efter næring
tilføjet af

Du har helt ret...

Her på [sol] sammenlignes alt med førtidspension eller kontanthjælp! 😃 😃 😃
Det siger noget om klientellet! 😉

M47
tilføjet af

Men er du pengene værd?

Hvis din produktion er 75.000kr værd for samfundet, så er det jo den rigtige løn du får og ingen kan diskutere dig imod. Det har regionens forhandlere forhåbentlig styr på (lol?).
tilføjet af

Rimelig

Hej,
Det lyder som en rimelig løn.
Tillykke med jobbet.
Med venlig hilsen
Ieet
tilføjet af

ja, det er over gennemsnit

gennemsnitslønnen i Danmark er faktisk under 23000 om måneden.
Til jeg blærer... som finder det nødvendigt at blære sig med en høj løn har jeg kun et at sige: I bliver ikke bedre mennesker end andre af det.
Jeg har selv løn over gennemsnittet, det er irellevant hvad den er, men jeg er precis ligeså meget værd som alle andre mennesker. Ingen er over mig, ingen er under.
tilføjet af

pladder

Der bliver fortalt mange røver historier herinde. Her var igen en.
tilføjet af

tror ikke

du skal klager
tilføjet af

Hvordan søren kan

en ansat på bibliotek få så høj en løn. Skævt fordelt hele vejen igennem
tilføjet af

Fortæl mig lige

hvad en overbibliotekar laver som kan give en løn på 35.000 kr. De har med med bøger at gøre eller ikke❓Du har med mennesker at gøre eller ikke❓Jeg har med udvikligshæmmede mennesker at gøre.. 35.000 på et bibliotek øhh nej..
tilføjet af

Slet ikke nok

Hvad vil du gøre? Du kommer jo til at sulte og bo på gaden med den sølle løn! Ja for stort set alle andre i landet har jo meget mere end dig! Hvordan vil du dog klare dig igennem dagen?
tilføjet af

Som murersvend...

har jeg ca. kr. 29.000-30.000 om måneden, hvis jeg vel og mærke er på arbejde hele måneden ud. Er jeg derimod syg ryger jeg ca. 30% ned - efter ½ års ancienitet i firmaet. (det første ½ år, indtil jeg har optjent min ancienitet får jeg det der svare til 80% af dagpengene ved sygdom) og bliver jeg sendt hjem pga. vejrlig ryger jeg ned på dagpengesatsen.
Svært at sammenligne ved jeg godt vores forskellige brancher, men forhåbentlig har du bedre vilkår end mig og kan have dit arbejde året ud med din løn som fast månedsløn, uanset du skulle få en ordentlig omgang influenza.
For mit vedkommende har vinteren desværre trukket min hjemsendelse pga. vejrlig noget ud, så min årsindtægt sikkert kun ryger ned med en tredjedel af hvis jeg har kunne arbejde igennem.
I mine øre, lyder din løn som en ok løn. Held og lykke med dit nye arbejde 🙂
tilføjet af

Kære Eva

Jeg ved ikke om det allerede er forslået,havde ikke lige overskud til at læse alle de indslag🙂hehe. Men du kan altid gå ind på jobindex.dk og klikke på fanen Tjek din løn oppe i det røde felt. Så sammenligner den med andre og finder normen i dit område. Det er noget tid siden jeg selv har brugt den, men den skulle vidst være pålidelig nok :)

MVH.
Carsten
tilføjet af

tjek din løn

tilføjet af

haha

Jeg behøver næsten ikke skrive yderligere, de to ovenstående har allerede nævnt det. Du burde gå lidt længere i skole eller blot følge med i det danske samfund.
tilføjet af

Ja der kan man se

Misundelse er en grim ting og når den er så latterlig og ubegrundet er den nærmest en dødssynd.
tilføjet af

Janteloven...

Janteloven længe leve.....
tilføjet af

bibliotekar fake indlæg

Der er ingen alminelige bibliotekarer der får 35.000 pr. md og titlen overbibliotekar eksisterer ikke. Så enten er man almindelig bibliotekar eller også er man leder - og får løn derefter. Sørgeligt med et fake indlæg.....
er selv nyudannet bibliotekar og får omkring 24.000 pr.md. og vi har nogle løntrin vi stiger efter (ny løn) - men hvordan man lige kan komme på 35.000 må være en gåde for selv den almindelige bibliotekar.
tilføjet af

løn

Ja - for 24000 er en god løn. butiksansatte ville juble hvis de fik sådan en fyrste løn
tilføjet af

er ledig

40.000kr om måned
tilføjet af

Håber det er en joke

En bibliokar burde have max 25000 kr/md.
Jeg kan ikke se hvad der kan være som kræver noget som helst for at arbejde på et bibliotek. Holde styr på bøger og et par computere... rent lobbejob.
tilføjet af

Det er IKKE løgn

AC´ere i det offentlige tjener typisk mellem kr. 35.000 og 50.000 (hertil kommer 17,5% i pension!) på højeste løntrin som man når i løbet af ca. 5-6 år.
Chefkonsulenter og ledere/chefer har endnu højere løninger.
AC´ere i det offentlige er dog væsentlige lavere lønnet end tilsvarende grupper i private virksomheder.
tilføjet af

Det er en AC´er

Har du taget højde for det?
tilføjet af

Min er 105.000 i snit

Jeg er togfører ved DSB og grunden til min hæderlige løn er at der ikke skal være noget incitament til at vi begynder at køre tog for Arriva.
Man kan synes det er urimeligt men sådan fungerer det frie arbejdsmarked og du har ret. Misundelse kan man ikke bruge til noget.
tilføjet af

Hvad jantelov er der ved lønstatistikker??

og hvad er forskellen på jantelov og misundelse? Eksisterer misundelse ikke uden for DK's grænser?
tilføjet af

den løn

tro jeg simpelhen ikke på man få på et biblotek, det kræver virkelig noget at havde 583200 kr i løn
tilføjet af

i løn

om året
tilføjet af

bibliotekar fake indlæg

Ja som jeg skrev hvis vedkommende har en lederstilling er det sikkert meget relevant med en løn på 35.000 eller mere. Men som alm bibliotekar hvad enten man er cand.mag eller cand.scient.bibl - er der ingen som nyansat der får 35.000
http://www.bf.dk/~/media/Bibliotekarforbundet/Din%20Hverdag/Loen/Loentabel%20%20%20stats%202010%2004.ashx
og alle følger et løntrin (ny løn). Så denne historie er både synd og ærvelig for de bibliotekarer der sikker rundt omkring på landets biblioteker - ingen får 35.000 i løn.
tilføjet af

Danskerne skal 50% ned i realløn

mine forudsigelser vedr. dansk økonomi's kommende sammenbrud står stadig fast. Danskerne kan se frem til massive lønreduktioner over de næste 10-20år. Men det er ikke kun negativt, for det betyder samtidigt at der igen bliver råd til velfærdsstaten, dog med reformer.
tilføjet af

Det er jo løgn

Så vidt jeg ved kører Arriva kun med LINT togsæt som er enmandsbetjente med en lokofører og ingen togfører.
tilføjet af

hej

ingen togføre ved DSB for 105000 om måenden det ved jeg!!!!!
tilføjet af

Det er muligt

men så må udgifterne jo tilsvarende nedsættes. 😉
tilføjet af

Hvilke udgifter?

Verdensøkonomien tager ikke højde eller hensyn til 5mio. indbyggere i et miniputland. Derimod vil udgifter vedr. boliger og de generelle leveomkostninger som danskernes høje løn giver indflydelse på blive reduceret. Nogle vil endda opleve at deres købekraft vil stige, mens andre vil se den falde.
tilføjet af

Vil du bytte?

Jeg har kr. 12000 før skat.
tilføjet af

Så prøv at arbejde

mere end en dag om ugen.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.