6tilføjet af

Efterlysning af rødvin årg. 2000

Er der nogen som kan hjælpe mig med navne og købssteder på rødvin fra 2000 som kan holde sig til 2018?
På forhånd tak!
Lone
tilføjet af

gemmevin

Hej Lone
Jeg kan næsten forstå at vinen skal gemmes til en 18 års fødselsdag.
Prøv at finde en portvin vintage år 2000. Den kan med garanti gemmes disse 18 år. Se hos vinhandtere og supermarkeder. Hvis dette ikke er nok prøv at kontakte etablerede vinhandlere - de er gode til at guide.
En god bordeaux år 2000 er en god gemmevin - du skal nok over 125 kroner.
Barolo ville også være et godt bud. Det er svært at svare på når jeg ikke ved hvad flaskerne må koste.
God arbejdslyst
tilføjet af

Vintips

Hej !
Du kan f.eks. prøve med en rigtig god Amarone, der godt kan henlægges i 18 år. Du skal dog op med læderet, for med 18 år, bliver der tale om topvine.
Jeg kunne også forestille mig, at Barolo vil kunne gemmes i 18 år.
tilføjet af

Amarone

Apropos Amarone - Så har de en fantastisk vin i Netto til 79- kr. Om den kan holde til 2018 ved jeg ikke, men jeg ville ikke kunne vente med at slubre den i mig.
tilføjet af

vin anno 2000 >>2018

Hej Lone
Prøv hos Paustian/Taster vine eller Holte vinlager der kan du få den hjælp du ønsker og efter din pengepung
tilføjet af

Amarone og holdbarhed

Kære Lone,
Jeg må nok tilslutte mig det første indlæg i denne tråd, og anbefale at du køber en vintage portvin - altså en særlig god portvin. Dette køb vil være det billigste og det der har den bedste mulighed for at give en oplevelse når det skal drikkes.
Mht. til almindelig vin, så er år 2000 et glimrende år i både Bordeaux og Pimonte. Du kan således med fordel købe enten Bordeaux vine eller vine af typen Barolo eller Barbaresco. Du skal påregne at betale mindst 500,- pr. flaske hvis de skal kunne gemmes i 18 år uden at blive dårlige. Hvis du skal have de helt store opelvelser bliver det i sandhed en dyr fornøjelse for fx. Mouton- Rothchild kosted fx. over 1000,- i forsalg i 2000.
Endelig er der den mulighed at købe en lækker Årgangs Champagne, disse kan også gemmes så længe, og der får man også noget særligt!
Endelig vil jeg blot kommentere at Nettos Amarone fra Luigi Righetti, måske er billig - men ikke lever op til den amarone kvalitet man fx kan finde hos Allegrini.
tilføjet af

gemmevin

hej lone
det der med gemmevin er ikke så enkelt,har du en tempereret kælder med en konstant temperatur så er det helt fin, men ellers spørg i Steen Fischers vinkælder i Haderslev, adr følger www.fischer-vin.dk pøj pøj
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.