4tilføjet af

efter syndfloden højst 120 år

Gud sagde at, derefter skulle, menneskene ikke længere, kunne blive flerre hundrede år som tidligere, for de troede sig udødelige og blev alt for onde. men nu om så gennemsnitsalderen kun var 50 år, ville gennesnitsborgeren i verden alligevel ikke frygte for om, de efter livet kommer i himlen eller helvedet,,,ikke til, at fatte
tilføjet af

120 år til vandfloden, kære skrøbelig.

Noa blev advaret 120 år før vandfloden kom, så han kunne få tid til at bygge arken. Det tog lang tid at bygge arken. Noa og hans familie var alene om at bygge dette kæmpefartøj, alt imens hans samtidige hånede og spottede Noa, for de nægtede at tro på at vandfloden ville komme. Menneskenes levealder faldt drastisk efter vandfloden, men Tara, Abrahams far, blev 205 år gammel, og Abraham selv blev 175 år. - 1 Mosebog 11:32; 25:7.
I 1 Mosebog 6:3 står at menneskets "dage skal være 120 år". De 120 år må derfor være den tid der ville gå indtil vandfloden kom og gjorde det af med dem alle. Guds ord taler altid sandt, kære skrøbelig. Det er nøjagtigt ned til mindste detalje. - Salme 110:160; Johannes 17:17.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

tak for korigering

jeg har for mange år siden og flerre gange læst hele bibelen, nu tager jeg den kun i brudstykker, men jeg tror dog nok stadig at, det var derfor levealderen faldt og at Gud Herren sagde som så, magnt en profeti har undertiden ladet vente på sig..men du er som altid( og det er jeg taknemmelig for god til, at suplerre mig),jeg må tilstå at jeg snarere troede, at du var kommet med indvendinger imod helvedet. Da jeg så og oplevede, at der i sandhed er et helvede, snakkede jeg med medlemmer af Jhv, vidner ( derfor jeg ved meget om jeres holdninger), Jeg ville med glæde gerne hører, at helvedet bare var en drømmeløs søvn, men, det er det ikke ifølge Jesus og Johannes åbenbaringen Så Ordet Frelse
som navnet Jesus betyder er virkeligt et ord med vægt, for der er noget meget vigtigt, at blive frelst fra...
tilføjet af

rige skal rejse sig mod rige

og der skal være rygter om en tredje verdenskrig, og dette slægtled skal ikke forgå inden dette alt sammen er sket, så jeg må tilstå at også jeg må have mine betænkelighedder, omkring 1914 årstallet for ikke mange blir over 100 år.. og der er jo altid nogen man gerne vil se ¨får et helt liv på jorden, men sådan er vi fleste indrettet, men i paradiset er der jo meget bedrer, om dog blot kommer der alle,, det må vi bede for også for disse sidste tider....
tilføjet af

Harmageddon i 2034?

Man kan læse årsagen til ftg's meget mærkelige tolkning af de 120 år i denne Vagttårns artikel: http://www.jwfiles.com/2034.htm
JV'erne er nemlig ved at varme op til, at Harmageddon kommer i 2034 (fordi der er 120 år fra 1914 til 2034). Endnu har de ikke sagt det direkte, men mon ikke det er på vej!
Men se, indtil år 2003 troede ftg ikke det var det stedet betød. Indtil da mente han, ligesom du, at stedet betyder, at mennesket derefter kun skulle blive 120 år gamle. (se eksempelvis "Studies in the Scriptures" Volume 4 (1897):
"A "generation" might be reckoned as equivalent to a century (practically the present limit) or one hundred and twenty years, Moses' lifetime and the Scripture limit. (Gen. 6:3.)"
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.