6tilføjet af

DR2 kl 23:00 i aften

I aften kl. 23:00 sender DR2 en dokumentar om tyrkernes folkedrab på over 1 million kristne armeniere. Et folkedrab som Tyrkiet stadig den dag i dag ikke vil anerkende til trods for at flere Europæiske lande har opfordret Tyrkiet til at erkende fortiden ligesom tyskerne har erkendt deres nazistiske fortid

http://axisfeature.sparkart.net/bbc-turk.htm

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2005/04/21/233753.htm

http://www.berlingske.dk/grid/kultur/artikel:aid=624206

Men hvordan kunne det gå til at EU har startet optagelsesforhandlinger med et land, der benægter udryddelsen på henved 1,5 millioner armeniere?!
tilføjet af

ja, det vil jeg følge med i medmindre der kommer noget som

jeg finder vigtigere, men vil helst ikke misse den viden, men nu vil jeg ud, og kigge på hvad der rører sig i jeres hoveder i debatten
tilføjet af

Måske er Kroatien...

..knap så interessant i den sammenhæng netop fordi EU stiller krav til at kroaterne, i modsætning til tyrkerne, skal gøre op med deres historie INDEN optagelsesforhandlingerne.
tilføjet af

Forkert

Du har vist ikke fulgt helt med ...
tilføjet af

Rigtigt

Hvori består det forkerte?!
Hvis du tænker på at Kroatien blev klemt ind i forhandlingerne ifm. Tyrkiet-spørgsmålet viser det jo NETOP hvor langt de bange politikere er villige til at gå for ikke at støde Tyrkiet.
Kroatien skal ikke blot gøre op med sin fortid men den skal også udlevere egne borgere til retsforfølgelse.
Tyrkiet skal end ikke erkende folkedrabte på over 1 million kristne armeniere...
Hvad fortæller det dig at Tyrkiet stadig ikke ønsker at anerkende folkedrabet på 1,5 millioner kristne armeniere?
tilføjet af

Forkert

>>Hvis du tænker på at Kroatien blev klemt ind i forhandlingerne ifm. Tyrkiet-spørgsmålet viser det jo NETOP hvor langt de bange politikere er villige til at gå for ikke at støde Tyrkiet.<<
Haha - nej. Kroatien blev brugt som pression. De slipper netop imod Tyrkiet blev lovet optagelsesforhandlinger. Østrig (og Tyskland i kulissen) som deler fælles nazi-fortid (og nutid?) er, som du siger, bange for at de bliver udstillet yderligere for deres deltagelse i balkan-krigene.
>>Kroatien skal ikke blot gøre op med sin fortid men den skal også udlevere egne borgere til retsforfølgelse.<<
Hvor har du det fra?
Det var netop et krav at krigsforbrydere blev udleveret (helt retfærdigt) INDEN Kroatien blev indraget i Tyrkiet forhandlingerne. Nu slipper de tilsyneladende (ihvertfald de store fisk).
Jeg har aldrig hørt om Ustasiernes forbrydelser under 2. verdenkrig er blevet bragt på bane i forhold til EU optagelse. Kan du linke?
>>Tyrkiet skal end ikke erkende folkedrabte på over 1 million kristne armeniere...<<
Mon ikke ...
>>Hvad fortæller det dig at Tyrkiet stadig ikke ønsker at anerkende folkedrabet på 1,5 millioner kristne armeniere?<<
At EU lukker dem ind alligevel, så EUs magthavere/erhverselite får billig arbejdskraft og vi bliver arbejdsløse.
tilføjet af

til pit ellershit

Følg lidt med i hvad Lone Dybkær foretager sig, så er ikke en af de mest troværdge politikkere vi har. Men damen er jo også RADIGAL. anonym
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.