6tilføjet af

Doggie fra 2900 Happiness

Den lille hvide hund, der er med i serien 29 happiness, hvilken hund er det? Og bliver den ikke større? Håber der er nogen der ved lidt om sådan en hund, for jeg kunne godt tænkte mig sådan en 🙂
tilføjet af

Det er en Volpino

Klippet fra www.hundegalleriet.dk
Volpinoen i 2900 Happiness hedder "Doggy"... eller, det vil sige, det gør den i serien. Faktisk drejer det sig ikke om en, men om to dejlige volpino piger. Nemlig "Hedehuset's Gemma" og "Hedehuset's Bellina". Jeg ejer stadig begge hvalpene. De er kun udlånt til Nordisk Film for at medvirke i sæson 3 af 2900 Happiness. Når optagelserne er færdige engang her i efteråret kommer de to primadonnaer hjem igen. Det glæder vi os rigtig meget til.
Jeg er heller ikke særlig nervøs for at det går hen og bliver en modehund. Som Pia skriver, så er der ganske simpelt ikke nok Volpinoer - hverken her i landet eller i udlandet - til at det kan bære at blive en modedille. Så jeg tror det begrænser sig selv ganske naturligt. Vores strenge regler for salg af hvalpe gør også, at det simpelthen ikke har interesse for folk der er på udkig efter et modefænomen!
Men jeg havde da mine overvejelser inden vi indgik samarbejde med Nordisk Film.
På den anden side, så er det vanskeligt at få information ud om så sjælden en race, og det er simpethen synd at ikke flere kender til denne pragtfulde lille Italienske trold der efter min mening er en super familiehund. Og mere sund, både mentalt og fysisk, end mange af de skødehunde der ellers er alternativet i den handy størrelse. Så det var fra starten lidt af et dilemma...
Jeg kunne desværre ikke opstille regler for hvordan vovserne blev præsentaret i serien. Jeg blev lovet at de ikke ville blive fremstillet som små skødehunde... men den er ikke blevet overholdt desværre.
Nu skal der så lidt af et "oprydningsarbejde" i gang for at feje misforståelserne af banen her under og efter serien. Det håber jeg alle der har en Volpino vil være med til. Det er jo små glade og livlige spidshunde - ikke taskehunde - vi har :-)
tilføjet af

Det er spidshunde af racen...

Volpino Italiano, men læs mere om dem på siden her... 🙂
http://www.hedehuset.com/1Da_2900happiness.htm

/Mummi
[f]
tilføjet af

Den er af

racen Volpino italiano.
Det er en spidshund.
Hanhunden bliver 30 cm i skulderhøjde og tæver 28 cm. Og 5 kg.
Den hund der er med i 2900 Happiness hedder Gemma.

Du kan jo læse lidt om den på google. 😉
tilføjet af

Tak :)

Tusind tak lige den hund jeg ledte efter😉Er der nogen der ved hvad sådan en hund koster og kan man købe dem i DK?
tilføjet af

Dyr ... :o

Den er da meget dyr, den koster ca. 12, fordi det er en "sjælden" hunderace....
Prøv Japansk spids - det ligner den på en prik, men den ere billigere og større' ;D
tilføjet af

;oo

mente 12.000
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.