85tilføjet af

det er jog en debatside

Sk kan eller vil ikke svare, og jeg kan ikke forvente at andre ikke kan eller vil.
Men hvad i bibelen kan uomstødeligt bevises.
Og kom nu ikke med at solen kommer oppe hver morgen fordi det gør den ikke.
kan bibelen bruges som bevis på fakta, tal, udsagn, venstre højre, tungdekrafter, noget lægeligt, bare et eller andet.
tilføjet af

det er jog en debatside

Sk kan eller vil ikke svare, og jeg kan ikke forvente at andre ikke kan eller vil.
Men hvad i bibelen kan uomstødeligt bevises.
Og kom nu ikke med at solen kommer oppe hver morgen fordi det gør den ikke.
kan bibelen bruges som bevis på fakta, tal, udsagn, venstre højre, tungdekrafter, noget lægeligt, bare et eller andet.

Det var dog et kryptisk indlæg-
"jeg kan ikke forvente at andre ikke kan eller vil"
Det må vel så betyde at du forventer at andre kan eller vil?
Og så er spørgsmålet, hvad er det du forventer at vi kan og vil.
Og solen står vist ikke op hver morgen der hvor du bor, men hvor er dog det?
Og angående beviser på tyngdekraften og alle de andre ting, hvorfor vil du dog bruge biblen til at bevise det.
Men ok her er så hvordan du gør.
Tag en bibel og kast den så så langt op i luften som du kan.
Hvis den helt af sig selv kommer ned igen, er det bevis på at tyngdekraften virker.
Og ja der er tal i biblen, de fleste Bibler har et tal på hver side.
Side 1 side 2 side 3 oav osv.
Tæl siderne og se så at tallene bevislig passer til det du tæller.
Og når du læser i biblen, er venstre den ende af linjen du starter med, og højre er modsatte ende.
Så som du ser kan den bruges til dine beviser.
Men prøv nu at blive ædru, så kan du nok selv finde ud af det. 😉
tilføjet af

Hvad er det du har svært ved at forstå?

For eksempel siges der i Bibelen:
„Løft jeres øjne mod det høje og se. Hvem har skabt disse? Det er Ham der fører deres hær ud efter tal; han kalder dem alle ved navn. Fordi hans vældige styrke er så stor, og hans kraft så stærk, mangler end ikke én."
Mangler der en af stjernerne?
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Hvad er det du ikke kan forstå?

For eksempel siges der i Bibelen:
„Løft jeres øjne mod det høje og se. Hvem har skabt disse? Det er Ham der fører deres hær ud efter tal; han kalder dem alle ved navn. Fordi hans vældige styrke er så stor, og hans kraft så stærk, mangler end ikke én." (Esajas 40:26)
Mangler der en af stjernerne?
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Hov, Bjarne, s svar er væk

Nu svarer Ftg
Tak kære mand, men tilbage til dit spørgsmål.
Jeg aner ikke om der mangler et sterne, det er udenfor min evner, og Esa jas kunne ikke nævne et eneste stjerne med navn og tal, han snakker kun om lys.
Kom igen med noget som kan bevises, kun et enkelt ting

quote="ftg" post=2794340]For eksempel siges der i Bibelen:
„Løft jeres øjne mod det høje og se. Hvem har skabt disse? Det er Ham der fører deres hær ud efter tal; han kalder dem alle ved navn. Fordi hans vældige styrke er så stor, og hans kraft så stærk, mangler end ikke én." (Esajas 40:26)
Mangler der en af stjernerne?
Med venlig hilsen, ftg.[/quote]
tilføjet af

Gud har navn på alle stjernerne,

og han kender også deres antal. Læg mærke til hvad Jesus sagde:
"På jer er endog alle hovedhår talt." (Mattæus 10:30)
Ja, Gud ved hvor mange hår du har på hovedet, drago. Der er ikke noget der er skjult for ham.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Gud har navn på alle stjernerne,

Den slags logik kan ingen bruge til noget, og jeg tvivler på om du køber brod imorgen for halv din ejendom fordi din købmand har læst det i bibelen.
Dårligt svar på et meget enkelt spørgsmål.
Kan noget meget enkelt og forstågeligt bevises i bibelen.

quote="ftg" post=2794351]og han kender også deres antal. Læg mærke til hvad Jesus sagde:
"På jer er endog alle hovedhår talt." (Mattæus 10:30)
Ja, Gud ved hvor mange hår du har på hovedet, drago. Der er ikke noget der er skjult for ham.
Med venlig hilsen, ftg.[/quote]
tilføjet af

Bibelen er skam nem at forstå.

For eksempel står der:
"I begyndelsen skabte Gud himmelen og jorden." (1 Mosebog 1:1)
Kan det næsten være nemmere?
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

du er da ikke særligt hjælpsom ftg

han spørger dig jo om hvad der kan bevises i bibelen, og du begynder at snakke om at gud har et navn på alle stjerner og han ved hvor mange hår du har på hovedt, det er jo ikke viden vi kan hente vel eller bruge til noget.
hvorfor indrømmer du ikke bare at der ikke er noget i bibelen der beviser den er sand? eller kommer det for tæt på din egen begrundelse til at du er havnet i løgnen?
tilføjet af

Alt hvad der står i Bibelen er sandt, Sveland

Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Bibelen er skam nem at forstå.

Nej Ftg
Du aner jog ikke hvor himmelen er.
Nu er det et debatside, og du har gjort et stort indsats om at komme med et enkelt bevis som kan bruges uomstødeligt her i livet.
Jeg har før spørget andre her, og de kunne ikke, nu fejler du også, Bjarne har slettede sit svar, Kom lgen når du har noget, noget som helst som kan bevises som sandhed fra bibelen, noget som enkelt som et plus et er to.

quote="ftg" post=2794356]For eksempel står der:
"I begyndelsen skabte Gud himmelen og jorden." (1 Mosebog 1:1)
Kan det næsten være nemmere?
Med venlig hilsen, ftg.[/quote]
tilføjet af

det er jog en debatside

Sk kan eller vil ikke svare, og jeg kan ikke forvente at andre ikke kan eller vil.
Men hvad i bibelen kan uomstødeligt bevises.
Og kom nu ikke med at solen kommer oppe hver morgen fordi det gør den ikke.
kan bibelen bruges som bevis på fakta, tal, udsagn, venstre højre, tungdekrafter, noget lægeligt, bare et eller andet.


Biblen omtaler Pontius Pilatus der er en historisk person
"Pontius Pilatus var romersk præfekt i Judæa og Samaria, 26-36 e.Kr. Pilatus er mest kendt som den politiske ansvarlige for domsfældelsen og korsfæstelsen af Jesus. Wikipedia"
Vil du så godt Drago, endnu en gang indrømme det rager dig en papand hvad vi beviser, og så holde op med at fremsætte dit nonsenssnak..
Kristendom drejer sig om tro- Hvad der kan eller ikke kan bevises overfor dig er inderligt ligegyldigt. Hyg dig med din ateisme.
tilføjet af

en postand ftg, vi søger beviser.

og det er vel det han også søger beviser, ikke bare tom snak, eller var det bare tom snak der fik dig til at hoppe på den løgn ftg?
hvad kan vi finde i bibelen der beviser at den taler sandt?
Alt hvad der står i Bibelen er sandt, Sveland Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

ha ha sukkeligsuk.

så fordi den nævnet et navn, så er alt andet sandt?
var det sådan du bliv bedraget til at tro at bibelen taler sandt sukkeligsuk?
så er harry potter bøgerne også sande ikke, for forfatterens navn er sandt.
nej jeres tro handler om at have tro på en løgn, ikke mere ikke andet.
loyalitet der gør jer dumme.
[quote="drago" post=2794323]Sk kan eller vil ikke svare, og jeg kan ikke forvente at andre ikke kan eller vil.
Men hvad i bibelen kan uomstødeligt bevises.
Og kom nu ikke med at solen kommer oppe hver morgen fordi det gør den ikke.
kan bibelen bruges som bevis på fakta, tal, udsagn, venstre højre, tungdekrafter, noget lægeligt, bare et eller andet.[/quote]

Biblen omtaler Pontius Pilatus der er en historisk person
"Pontius Pilatus var romersk præfekt i Judæa og Samaria, 26-36 e.Kr. Pilatus er mest kendt som den politiske ansvarlige for domsfældelsen og korsfæstelsen af Jesus. Wikipedia"
Vil du så godt Drago, endnu en gang indrømme det rager dig en papand hvad vi beviser, og så holde op med at fremsætte dit nonsenssnak..
Kristendom drejer sig om tro- Hvad der kan eller ikke kan bevises overfor dig er inderligt ligegyldigt. Hyg dig med din ateisme.
tilføjet af

Nu er det drago jeg snakker med lige i øjeblikket.

Det er bedre at holde sig til en ad gangen.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Hvis du mener at det der står i Bibelen er forkert

så er det dig der skal bevise det.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

ha ha sukkeligsuk.

så fordi den nævnet et navn, så er alt andet sandt?
var det sådan du bliv bedraget til at tro at bibelen taler sandt sukkeligsuk?
så er harry potter bøgerne også sande ikke, for forfatterens navn er sandt.
nej jeres tro handler om at have tro på en løgn, ikke mere ikke andet.
loyalitet der gør jer dumme.
[quote="sand kristen" post=2794363][quote="drago" post=2794323]Sk kan eller vil ikke svare, og jeg kan ikke forvente at andre ikke kan eller vil.
Men hvad i bibelen kan uomstødeligt bevises.
Og kom nu ikke med at solen kommer oppe hver morgen fordi det gør den ikke.
kan bibelen bruges som bevis på fakta, tal, udsagn, venstre højre, tungdekrafter, noget lægeligt, bare et eller andet.[/quote]

Biblen omtaler Pontius Pilatus der er en historisk person
"Pontius Pilatus var romersk præfekt i Judæa og Samaria, 26-36 e.Kr. Pilatus er mest kendt som den politiske ansvarlige for domsfældelsen og korsfæstelsen af Jesus. Wikipedia"
Vil du så godt Drago, endnu en gang indrømme det rager dig en papand hvad vi beviser, og så holde op med at fremsætte dit nonsenssnak..
Kristendom drejer sig om tro - Hvad der kan eller ikke kan bevises overfor dig er inderligt ligegyldigt. Hyg dig med din ateisme.[/quote]


Drago skrev:
bare et eller andet.
Sveland, du er og bliver en narrehat.
Jeg skrev også Kristendom drejer sig om tro.
Alt det retarderede sludder du kommer med er ligegyldigt. Desuden har jeg vist mange gange du tager fejl.
Drop det. Det er for dumt.
tilføjet af

jamen så svar han, i stedet for at snakke udenom

og ikke bare fulde ham med tom snak.
det er jo det eneste jeg beder dig om, men du kan jo ikke vel, for det handler om den samme løgn, der fik dig bedraget ind i sekten, ikke ;)
løgnen om at bibelen taler sandt, det gør den jo ikke vel, og sekten følger slet ikke bibelen vel.
tilføjet af

ha ha sukkeligsuk.

religion er vel retarderet, for det er jo tiltro til noget du ikke kan bevise og det er jo selve pointen drago kommer ind på, som du ikke vil se i øjnede ikke ;)
men behold du bare din loyalitet til dumhed, hvis du har tryghed i det ;)
tilføjet af

Det har jeg også gjort.

Husk på at jeg er en rebel, en der har sine egne meninger og som står op for det der er sandt og rigtigt.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Det er et godt start

Ponsius Pilatus er et person som har levet i den virkelige livet ifølge den moderne bibel.
Nu er problemet bare at det er den Romerske bibel du henviser til.
Og det er jog ikke bibelen vel, men pyt, dit bedste bevis på sandhed er at der er personer i den romerske bibel som har levet og deltaget i det virkelige liv.
Det er et påstand, og det kan ikke bevises. Nu er det ikke mig som har sandheden, men dig og dine brodre som mener at alt i bibelen er sandt. Ftg mener at alle stjerner har et navn, og du mener at Ponsius Pilatus har en rolle.
Det allesammen er et ufatteligt fattig bevis på sandhed som du og dine brodre påstå at eje.
Ladt være med at dømme andre som ikke lever up til Brooklyns ideer, jeg har det godt med de kristne idealer, og hjælper dig også når du har brug for det, men ladt være at dømme mig, selvom du mener du kan.
Og bliv ved at lede i bibelen efter noget som er sandt og som kan bevises.
indtil videre læser jeg videre i evolutionens verden med Gud i tanken

quote="sand kristen" post=2794363]
Sk kan eller vil ikke svare, og jeg kan ikke forvente at andre ikke kan eller vil.
Men hvad i bibelen kan uomstødeligt bevises.
Og kom nu ikke med at solen kommer oppe hver morgen fordi det gør den ikke.
kan bibelen bruges som bevis på fakta, tal, udsagn, venstre højre, tungdekrafter, noget lægeligt, bare et eller andet.[/quote]

Biblen omtaler Pontius Pilatus der er en historisk person
"Pontius Pilatus var romersk præfekt i Judæa og Samaria, 26-36 e.Kr. Pilatus er mest kendt som den politiske ansvarlige for domsfældelsen og korsfæstelsen af Jesus. Wikipedia"
Vil du så godt Drago, endnu en gang indrømme det rager dig en papand hvad vi beviser, og så holde op med at fremsætte dit nonsenssnak..
Kristendom drejer sig om tro- Hvad der kan eller ikke kan bevises overfor dig er inderligt ligegyldigt. Hyg dig med din ateisme.
tilføjet af

Her er mit bidrag ...

[f]
Hej drago.
Jeg er ikke helt sikker på, hvordan dit spørgsmål skal forstås, men her er mit bidrag.
Prædikerens bog 10:8
1. Den, der graver et hul, kan falde i det,
Prædikerens bog 10:9A
2. den, der bryder sten, kan blive såret af dem,
Prædikerens bog 10:9B
3. den, der kløver træ, udsætter sig for fare.
Prædikerens bog 10:10A
4. Hvis øksen er sløv, og man ikke sliber æggen, må man bruge flere kræfter;

Prædikerens bog 10:19
5. Når man bager brød, bliver der glæde,
vin gør de levende glade,
og penge skaffer det alt sammen til veje.

Kan det bruges?
tilføjet af

hvor henne?

om du er en rebel, vil jeg først lige se, før jeg tror det, for jeg har ikke set dig kæmpe for den sandhed der kan bevises endnu ;)
du har kæmpet for en sekts løgn, du er blivet solgt, og har ikke evnet at bevise endnu ikke😉he he
Husk på at jeg er en rebel, en der har sine egne meninger og som står op for det der er sandt og rigtigt.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Her er mit bidrag ...

jeg tror ikke det er det han søger, han søger beviser for at bibelen taler sandt, det du kommer med at ordsprog og de er alttid gode at have, men er nu ikke noget der beviser at bibelen taler sandt ;)
[f]
Hej drago.
Jeg er ikke helt sikker på, hvordan dit spørgsmål skal forstås, men her er mit bidrag.
Prædikerens bog 10:8
1. Den, der graver et hul, kan falde i det,
Prædikerens bog 10:9A
2. den, der bryder sten, kan blive såret af dem,
Prædikerens bog 10:9B
3. den, der kløver træ, udsætter sig for fare.
Prædikerens bog 10:10A
4. Hvis øksen er sløv, og man ikke sliber æggen, må man bruge flere kræfter;

Prædikerens bog 10:19
5. Når man bager brød, bliver der glæde,
vin gør de levende glade,
og penge skaffer det alt sammen til veje.

Kan det bruges?
tilføjet af

Her er mit bidrag ...

Herligt Afa.
Yes, det er noget jeg kan bruge, du nævner nu almindigt sund fornuft, det er noget som kan holde mig i livet, noget som kan forsørge min familien, noget som er sandt fordi det baseres på sundt fornuft og erfaring.
du er de første i min øjne som har læst bibelen rigtigt.
Jeg takker mange gange for dit svar her på debatten 🙂 [l]
quote="afa" post=2794379][f]
Hej drago.
Jeg er ikke helt sikker på, hvordan dit spørgsmål skal forstås, men her er mit bidrag.
Prædikerens bog 10:8
1. Den, der graver et hul, kan falde i det,
Prædikerens bog 10:9A
2. den, der bryder sten, kan blive såret af dem,
Prædikerens bog 10:9B
3. den, der kløver træ, udsætter sig for fare.
Prædikerens bog 10:10A
4. Hvis øksen er sløv, og man ikke sliber æggen, må man bruge flere kræfter;

Prædikerens bog 10:19
5. Når man bager brød, bliver der glæde,
vin gør de levende glade,
og penge skaffer det alt sammen til veje.

Kan det bruges?[/quote]
tilføjet af

Her er mit bidrag ...

sveland skrev:
jeg tror ikke det er det han søger, han søger beviser for at bibelen taler sandt, det du kommer med at ordsprog og de er alttid gode at have, men er nu ikke noget der beviser at bibelen taler sandt ;)

Ok , men der står: kan bibelen bruges som bevis på fakta, tal, udsagn, venstre højre, tungdekrafter, noget lægeligt, bare et eller andet.
Jeg har fundet et eller andet i Bibelen, som jeg mener kan bevises. 🙂
tilføjet af

Sandheden kan ikke modbevises.

Man kan tro på noget der er usandt, men man kan aldrig modbevise sandheden.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Nu er det drago jeg snakker med lige i øjeblikket.

Nej Ftg.
Det virker på mig som om du er en slave som er ansat at svare som du nu skal.
Du siger intet, og svarer som en automat.
ladt være og kom igen når du har fattet spørgsmålet

Det er bedre at holde sig til en ad gangen.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

postande er ikke sandhed ftg

og at noget ikke kan modbevises er ikke ens betydende med at det er sandt vel, for siger jeg at der findes liv på andre planeter, så er det jo dybest set en postand, men ikke sikkert at den er sand, men efter din postand, kan det ikke modbevises, ergo sandt? nej, det er en uvished.
du må lige lære at skille tingende af.
men nu spurte jeg dig om, hvor du har svaret drago?
Sandheden kan ikke modbevises. Man kan tro på noget der er usandt, men man kan aldrig modbevise sandheden.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Her er mit bidrag ...

sveland skrev:
[quote]jeg tror ikke det er det han søger, han søger beviser for at bibelen taler sandt, det du kommer med at ordsprog og de er alttid gode at have, men er nu ikke noget der beviser at bibelen taler sandt ;)[/quote]
Ok , men der står: kan bibelen bruges som bevis på fakta, tal, udsagn, venstre højre, tungdekrafter, noget lægeligt, bare et eller andet.
Jeg har fundet et eller andet i Bibelen, som jeg mener kan bevises. 🙂

det kan i hvertifallet bruges😉som alle andre ordsprog gerne kan.
tilføjet af

Her er mit bidrag ...

Hej Sveland, mevet af hvad Afa skriver er mere sandt til mig end alt andet skriveri og henvisninger de andre kommer med.
Jeg ved godt, eller tror på på at intet i bibelen kan bevises, og det gør mig syg at læse alle vrovl om sandhed som nogen påstå her på debatten.
ville bare omvende sagen, og spørge om nøget som de påstå er sand og kan bevises.
Sandheden er så at bibelen har intet at byde på med hensyn til sandheden. Når det er sagt synes jeg at der findes mange ting i bibelen som kan bruges, og som kan vise sig at være sandt. 🙂

quote="sveland" post=2794384]jeg tror ikke det er det han søger, han søger beviser for at bibelen taler sandt, det du
kommer med at ordsprog og de er alttid gode at have, men er nu ikke noget der beviser at bibelen taler sandt ;)
[f]
Hej drago.
Jeg er ikke helt sikker på, hvordan dit spørgsmål skal forstås, men her er mit bidrag.
Prædikerens bog 10:8
1. Den, der graver et hul, kan falde i det,
Prædikerens bog 10:9A
2. den, der bryder sten, kan blive såret af dem,
Prædikerens bog 10:9B
3. den, der kløver træ, udsætter sig for fare.
Prædikerens bog 10:10A
4. Hvis øksen er sløv, og man ikke sliber æggen, må man bruge flere kræfter;

Prædikerens bog 10:19
5. Når man bager brød, bliver der glæde,
vin gør de levende glade,
og penge skaffer det alt sammen til veje.

Kan det bruges?[/quote]
tilføjet af

Her er mit bidrag ...

drago skrev:
Herligt Afa.
Yes, det er noget jeg kan bruge, du nævner nu almindigt sund fornuft, det er noget som kan holde mig i livet, noget som kan forsørge min familien, noget som er sandt fordi det baseres på sundt fornuft og erfaring.
du er de første i min øjne som har læst bibelen rigtigt.
Jeg takker mange gange for dit svar her på debatten 🙂 [l]


[(:]
Det var godt drago, at jeg havde forstået dit indlæg.
Det er nemlig ikke altid, jeg helt forstår, det du skriver.
tilføjet af

Her er mit bidrag ...

[f]
Sveland skrev:
det kan i hvertifallet bruges😉som alle andre ordsprog gerne kan.

Ja, drago var tilfreds.
tilføjet af

Hvordan jeg virker på dig ved jeg ikke,

men du har i hvert fald ingen grund til at tvivle på Bibelen.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Her er mit bidrag ...

Jeg er og vil nok altid være en udlænding her op på debatten.
Meget vægt ligger man her i landet på hvordan man formulerer sig på, 🙁 , heldigt er der så nogen som dig, Sveland , Srbh, Platoon og Jalmar plus mange andre som gør en indsats. Mange tak.
Faktisk har Ftg altid været forstående, Men det met bibelen kniber, takker igen for dit svar, ligeud og forståeligt
må flere se lyset.

quote="afa" post=2794401]drago skrev:
Herligt Afa.
Yes, det er noget jeg kan bruge, du nævner nu almindigt sund fornuft, det er noget som kan holde mig i livet, noget som kan forsørge min familien, noget som er sandt fordi det baseres på sundt fornuft og erfaring.
du er de første i min øjne som har læst bibelen rigtigt.
Jeg takker mange gange for dit svar her på debatten 🙂 [l][/quote]

[(:]
Det var godt drago, at jeg havde forstået dit indlæg.
Det er nemlig ikke altid, jeg helt forstår, det du skriver.
tilføjet af

Her er mit bidrag ...

drago skrev:
Jeg er og vil nok altid være en udlænding her op på debatten.
Meget vægt ligger man her i landet på hvordan man formulerer sig på, 🙁 , heldigt er der så nogen som dig, Sveland , Srbh, Platoon og Jalmar plus mange andre som gør en indsats. Mange tak.
Faktisk har Ftg altid været forstående, Men det met bibelen kniber, takker igen for dit svar, ligeud og forståeligt
må flere se lyset.[/quote]

🙂
drago skrev:
[quote]Jeg er og vil nok altid være en udlænding her op på debatten.[/quote]
Vi er alle forskellige drago og det er godt!
Jeg vil gerne kommentere på dine indlæg, hvis det ellers er et emne, jeg kan forholde mig til.
Og jeg er glad for, du reagerede positivt på min udtalelse ... og tak for det.
Jeg skrev:
[quote]Det er nemlig ikke altid, jeg helt forstår, det du skriver.

:
Når jeg selv skal skrive et indlæg, kan ordene let drille mig, og et indlæg kan til tider tage rigtig lang tid, selv om det er ganske kort.
Der er kun eet at gøre, og det er at fortsætte.
Øvelse gør mester.
Tak for nu og pæne ord. 🙂
Jeg ønsker dig alt godt.
tilføjet af

Det er din personlige opfattelse

men den har ingen betydning her, fordi det er en debatside.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Det er din personlige opfattelse

men den har ingen betydning her, for det er en debatside.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Hvordan jeg virker på dig ved jeg ikke,

Dersom du svarer som et automat, tvivler jeg på alt du skriver
Prøv at skrive noget menneskeligt, jeg vil gøre en stort indsats at forstå dig.
Og du har ret, på grund af din slags af sandhed, på lig fød som den Katolske pædofile lære tvivler jeg på alt og alle som påstå at de ejer sandhed
Du og dine brodre er de mest utoværdige på bebatten, har du spekuleret på hvorfor.

quote="ftg" post=2794404]men du har i hvert fald ingen grund til at tvivle på Bibelen.
Med venlig hilsen, ftg.[/quote]
tilføjet af

Det er din personlige opfattelse

men den har ingen betydning her, for det er en debatside.
Med venlig hilsen, ftg.

Ftg, det var dog en besynderlig holdning du her giver udtryk for her! Det Drago giver udtryk for har vel lige så megen betydning eller værdi som det du skriver.
Hvis vi skal tage det du skriver for pålydende, så må det jo betyde, at det du skriver er uden betydning. Hvorfor så skrive?
/sbrh
tilføjet af

Det er din personlige opfattelse

Det har du ret in Ftg, min mening spejler min opfattelse baserede på min erfaring.
Nu glæder jeg mig til din mening, og jeg håber på du har en.
må du det

quote="ftg" post=2794445]men den har ingen betydning her, for det er en debatside.
Med venlig hilsen, ftg.[/quote]
tilføjet af

Det er din personlige opfattelse

Penge måske ❓
tilføjet af

det er jog en debatside

Sk kan eller vil ikke svare, og jeg kan ikke forvente at andre ikke kan eller vil.
Men hvad i bibelen kan uomstødeligt bevises.
Og kom nu ikke med at solen kommer oppe hver morgen fordi det gør den ikke.
kan bibelen bruges som bevis på fakta, tal, udsagn, venstre højre, tungdekrafter, noget lægeligt, bare et eller andet.

Hej drago,
Jeg har altid undret mig over, hvorfor det der er skrevet i Bibelen skal kunne bevises.
Dit spørgsmål kan med samme ret stilles i forhold til fx Koranen, Mormons Bog, Saxo Grammaticus eller Huang Di Nei Jing (黄帝内经).
Uanset hvor meget man kan bevise eller ikke, så vil det der bevises alligevel ikke have nogen vægt, hvis læseren vælger at fortolke det skrevne, hvis man hævder at der er tale om noget andet end det der er skrevet.
/sbrh
tilføjet af

det er jog en debatside

[quote="drago" post=2794323]Sk kan eller vil ikke svare, og jeg kan ikke forvente at andre ikke kan eller vil.
Men hvad i bibelen kan uomstødeligt bevises.
Og kom nu ikke med at solen kommer oppe hver morgen fordi det gør den ikke.
kan bibelen bruges som bevis på fakta, tal, udsagn, venstre højre, tungdekrafter, noget lægeligt, bare et eller andet.[/quote]
Hej drago,
Jeg har altid undret mig over, hvorfor det der er skrevet i Bibelen skal kunne bevises.
Dit spørgsmål kan med samme ret stilles i forhold til fx Koranen, Mormons Bog, Saxo Grammaticus eller Huang Di Nei Jing (黄帝内经).
Uanset hvor meget man kan bevise eller ikke, så vil det der bevises alligevel ikke have nogen vægt, hvis læseren vælger at fortolke det skrevne, hvis man hævder at der er tale om noget andet end det der er skrevet.
/sbrh

Det er netop lige så sandt som det er sagt.
tilføjet af

jamen så svar han, i stedet for at snakke udenom

og ikke bare fulde ham med tom snak.
det er jo det eneste jeg beder dig om, men du kan jo ikke vel, for det handler om den samme løgn, der fik dig bedraget ind i sekten, ikke ;)
løgnen om at bibelen taler sandt, det gør den jo ikke vel, og sekten følger slet ikke bibelen vel.

Hmm! Kan man virkelig blive fuld af at lytte til tom snak?
Så bør man ihvertfald IKKE køre bil, efter at have læst dine indlæg.
tilføjet af

det er jog en debatside

Logik fører fra A til Z
Men imagination har ingen limits, ,,, fri fortolkning af A einstein.
jeg forstår godt hvorfor JV er som de er, det er fordi jeg kender en hel del, og det forklarer en del.
De må ikke, de skal.
.

quote="sbrh" post=2794463]
Sk kan eller vil ikke svare, og jeg kan ikke forvente at andre ikke kan eller vil.
Men hvad i bibelen kan uomstødeligt bevises.
Og kom nu ikke med at solen kommer oppe hver morgen fordi det gør den ikke.
kan bibelen bruges som bevis på fakta, tal, udsagn, venstre højre, tungdekrafter, noget lægeligt, bare et eller andet.[/quote]
Hej drago,
Jeg har altid undret mig over, hvorfor det der er skrevet i Bibelen skal kunne bevises.
Dit spørgsmål kan med samme ret stilles i forhold til fx Koranen, Mormons Bog, Saxo Grammaticus eller Huang Di Nei Jing (黄帝内经).
Uanset hvor meget man kan bevise eller ikke, så vil det der bevises alligevel ikke have nogen vægt, hvis læseren vælger at fortolke det skrevne, hvis man hævder at der er tale om noget andet end det der er skrevet.
/sbrh
tilføjet af

Vi drøfter ikke personligheder, men emner.

Det er det jeg forstår ved debat.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Min mening er en anden.

Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Det gør du alligevel.

Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Det gør du alligevel.

Jeg forstå dig ikke.
måske skal du skrive noget enkelt, noget som er til at forsta for personer som mig.
Og nej, kun her på debatten.

quote="ftg" post=2794475]Med venlig hilsen, ftg.[/quote]
tilføjet af

Du skriver jo selv at du er forudindtaget

imod Jehovas Vidner.
Når du er det, kan du ikke føre debat.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Du skriver jo selv at du er forudindtaget

Nu har du selv forklaret hele problemet, vil du gøre noget ved det Fgt eller bli er du ved med at skrive her
quote="ftg" post=2794485]imod Jehovas Vidner.
Når du er det, kan du ikke føre debat.
Med venlig hilsen, ftg.[/quote]
tilføjet af

Forudindtagethed ødelægger enhver debat.

Det er derfor det ikke er en debat.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Forudindtagethed ødelægger enhver debat.

Det er derfor det ikke er en debat.
Jeg er helt enig med dig, men et spørgsmål til dig.. Hvorfor deltager du i debatten når de selv er forudintaget.

Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Forudindtaget imod andre er jeg ikke.

Tværtimod.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Forudindtaget imod andre er jeg ikke.

Tværtimod. Min hensigt er at kommunikere med folk, ikke at kritisere dem.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

det er jog en debatside

Når Gud siges at være almægtig og kan alt....
må Gud i Bibelen jo også kunne være ingenting.
tilføjet af

det er jog en debatside

Jeg har det helt fint med at Gud er almægtigt, men det er jog bare en påstand.
Det er sjovt at Jehovas vidner tror at jeg kritiserer deres bibel, mens de eneste påstand jeg kom med at ingen af de troende fra sekten JV kan komme med et eneste beviseligt påstand fra bibelen, dermed er det nu også bevist at der ikke er noget som kan bevises ud fra bibelen, og det er surt, meget surt og vanskeligt at forsvare.



Når Gud siges at være almægtig og kan alt....
må Gud i Bibelen jo også kunne være ingenting.
tilføjet af

Forudindtaget imod andre er jeg ikke.

Pæne ord Ftg, mener du dermed at du gerne vil kommunikere med mig om Jehovas vidners udstødelses politik, eller JV.s politik at udstede Gag orders
Så vil jeg gerne indlede vores kommunikation med at mene at begge nævnte er syge i min verden, og at der intet beviseligt er i jeres eller vores bibel for den politik i fører,
Hvordan kan det være i udstøder jeres nærmeste, kan du rationelt forklare det til mig på et kommunikativt møde.
Til gengæld vil jeg love dig at jeg vil gøre en indsats og forklare hvorfor jeg mener begge nævnte er en overgreb på menneskes rettigheden

Tværtimod. Min hensigt er at kommunikere med folk, ikke at kritisere dem.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Guds lov gælder for alle mennesker.

Den gør ikke forskel.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Guds lov er den samme for alle mennesker.

Den gør ikke forskel på nogen.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Jeg forventede intet fra dig

Og det er hvad jeg fik

uote="ftg" post=2794748]Den gør ikke forskel på nogen.
Med venlig hilsen, ftg.[/quote]
tilføjet af

Jamen hvad havde du forventet?

Jehovas Vidner er en kristen menighed, og de regler der gælder for Jehovas Vidner kan du læse i Bibelen, men de samme regler gælder altså for alle mennesker. Tro ikke at Gud gør forskel på dem og os.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Jamen hvad havde du forventet?

Jeg håber på at Gud behandler alle ens, børn, homoer, fravalte, sekt medlemmer og syge mennesker, kvinder og dømte
Noget som jed ved Jehovas vidner ikke gør.
Og tak fordi du startede at kommunikere, det klæder dig
Ha en rigtigt god dag og mange venlige hilser


quote="ftg" post=2794824]Jehovas Vidner er en kristen menighed, og de regler der gælder for Jehovas Vidner kan du læse i Bibelen, men de samme regler gælder altså for alle mennesker. Tro ikke at Gud gør forskel på dem og os.
Med venlig hilsen, ftg.[/quote]
tilføjet af

det er jog en debatside

Bibelen kan mest af alt bruges til at beskrive troen på det "åndelige", altså det vi ikke ved noget om.
Du kan bruge "søgefunktionen", når du logger ind på debat(det er før du vælger debatkategori); oppe i øverste højre del af siden. Der er både alm. søgning og så avanceret søgning.
Hvis du f.eks. skriver Platoon vil du få de fleste af mine indlæg og bruger du avanceret søgning, skal du skrive "emnet", det du gerne vil finde ud af og så navn, Platoon til højre for.
Så skriver du "enhver dato" i spørgefeltet under emnet og i rulletabellen, debat kategorien (religion og livssyn).
Noget videnskabeligt konkret der eer "stensikkert"? Jeg har skrevet mange videnskabelige indlæg der peger på utroligt meget der er "eksakt". F.eks. "alt er atomer og molekyler; Energy".
Platoon
tilføjet af

det er jog en debatside

Ja det er blot ærgerligt at du ved så lidt, og digter så meget.
Men vil man studere hvordan en dåre forsøger at virke vis, ved at skrive en masse fis.
Ja så vil sådan en søgning da give mange hits.
tilføjet af

AFA har allerede givet dig svar.

tilføjet af

Afa HAR allerede givet dig svar.

tilføjet af

Alt hvad der står i Bibelen er sandt, Sveland

nu mener jeg så at have læst at ikke alle der kalder sig jehovas vidner tror på at skabelsesberetningen er sand
så hvad mener du med dit udsagn
tilføjet af

Det er din personlige opfattelse

tænk at du kan skrive sådant noget sludder
man må jo le
man må ikke ifølge ftg have en personlig opfattelse for det er jo en debat,
jeg tror at det er typisk for jehovas vidner for de må ikke have en personlig opfattelse
tilføjet af

Det vil jeg da gerne fortælle dig, lunar.

Jehovas Vidner tror på Bibelen, men vi er ikke fundamentalister, hvis det er det tror.
Fundamentalisterne er nogle der tror at skabelsesdagene er bogstavelige døgn bestående af 24 timer. Det tror Jehovas Vidner ikke.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Det vil jeg da gerne fortælle dig, lunar.

Jehovas Vidner tror på Bibelen, men vi er ikke fundamentalister, hvis det er det tror.
Fundamentalisterne er nogle der tror at skabelsesdagene er bogstavelige døgn bestående af 24 timer. Det tror Jehovas Vidner ikke.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Det vil jeg da gerne fortælle dig, lunar.

det jeg har læst har intet med dage eller år at gøre og alligevel
det ville du have vidst hvis du havde læst nogen af debatterne om emnet
problemet er at hvis, som vagttårnselskabet tror, den officielle "tro" for Jehovas vidner,
dinosauruerne levede for millioner af år siden og deres føde først blev skabt for få "tusind" år siden hvad levede de så af
det er interessant at du ikke har kommenteret mit indlæg længere nede, men det kan du da nå endnu
tilføjet af

Ork, du, folk siger så meget.

Hvorfor tror du at jeg er et af Jehovas Vidner?
Det er jeg fordi jeg tror på, at det der står i Bibelen er rigtigt.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Jeg synes at alle jeres fordomme

imod Jehovas Vidner er lige meget.
Det vi drøfter her er emner.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Ork, du, folk siger så meget.

holdkæft du snakker udenom
tilføjet af

Jeg synes at alle jeres fordomme

det emne DU/ftg tog op overfor drago var at han/hun ikke måtte komme med sin personlige opfattelse fordi som DU/ftg skriver at det er en debatside
dragos personlige opfattelse, kan det ikke være et emne
jeg må le
du/ftg er så langt ude at jeg ikke håber at nogen lytter til dig
ftg skrev
Det er din personlige opfattelse 3 dage 19 timer siden #2794445 ftg

IKKE ONLINE men den har ingen betydning her, for det er en debatside.
Med venlig hilsen, ftg.
ftg skriver at din personlige opfattelse ingen betydning har for det er en debatside
mener ftg at det så kun er den organisation/sekt han er medlem af der har en opfattelse der har betydning
jeg mener at have læst at hans medsammensvorne kræver at f.eks. Lyjse skal komme med sin personlige opfattelse men det må hun ikke for ftg
er jehovas vidner overhovedet enige om noget som helst
så er det vidst ikke fordomme længere når du lige har bekræftet det
tilføjet af

Jeg fortæller det som det er.

Jeg er et af Jehovas Vidner fordi jeg er overbevist om at det der står i Bibelen er sandt.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Ork, du, folk siger så meget.

Bliv nu ikke frustrerede, det er stilen hos JV, Fgt kalder det kommunikere 🙂

uote="lunar" post=2795773]holdkæft du snakker udenom[/quote]
tilføjet af

Så har du misforstået hvad det var jeg ville sige.

Hvad jeg mener er at dette er en debatside, og på en debatside debatterer man emner.
Måske er du ikke enig med mig i dette, men det får så være.

Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Det var vidst dig der skulle have det.

Jeg er et af Jehovas Vidner fordi jeg er overbevist om at Guds ord er sandt.
Jeg er sikker på at de andre Jehovas Vidner har det på samme måde, uanset hvad andre mennesker mener om dem.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Det vil jeg da gerne fortælle dig, lunar.

Nu må du endelig ikke misforstå ”ftg venlig hilsen”.
Hen vil fortælle dig den ene løgnehistorie efter den anden og du tænker måske at jo, men det lyder jo meget rigtigt. Så snedig er de Jehovas Vidner i deres mind controll, at du ikke opdager deres løgne.
Han lægger ud med den første løgn og så kommer de ellers i rækkefølge.
1) Jehovas Vidner tror på Bibelen, men vi er ikke fundamentalister, hvis det er det tror.
Fundamentalisterne er nogle der tror at skabelsesdagene er bogstavelige døgn bestående af 24 timer. Det tror Jehovas Vidner ikke.
Med venlig hilsen, ftg.
________________________________________________________

Her et godt spørgsmål fra lunar:
det jeg har læst har intet med dage eller år at gøre og alligevel
det ville du have vidst hvis du havde læst nogen af debatterne om emnet
problemet er at hvis, som vagttårnselskabet tror, den officielle "tro" for Jehovas vidner,
dinosauruerne levede for millioner af år siden
og deres føde først blev skabt for få "tusind" år siden hvad levede de så af
det er interessant at du ikke har kommenteret mit indlæg længere nede, men det kan du da nå endnu
citat lunar.
________________________________________________________________________

2) Her kommer så den næste løgnehistorie og hele tiden løgn på løgn.
Jeg citere ”ftg venlig hilsen”: Ork, du, folk siger så meget
Hvorfor tror du at jeg er et af Jehovas Vidner?
Det er jeg fordi jeg tror på, at det der står i Bibelen er rigtigt.
Med venlig hilsen, ftg.
______________________________________________________________

Her er en god kommentar fra lunar.
holdkæft du snakker udenom
Citat af lunar slut.
____________________________________________________

Platoon – kommentar:
Ja lunar, grunden til, at jeg nævner at ”ftg venlig hilsen” kun kan fortælle løgnehistorier er, at (som du selv har erfaret) han er fuld af løgn.
Han gider ikke Vagttårnet, tror ikke på hvad der står og vil end ikke bekræfte noget af det. Hen vil ikke bekende sin egen sekteriske religion og vil konstant lyve og nægte at kommentere noget som helst.
Han tror vi andre er så dumme, at vi ikke selv kan læse hvad ”de” skriver og i virkeligheden ved vi (jeg gør i hvert fald) mere om Jehovas Vidner end han nogen sinde kommer til (og det gælder også for et almindeligt sammenrend af div. sympatisører her på debatten).
Det der med dinosaurus er nemlig Jehovas Vidners trosfundament; og i og med, at det for længest (også her på debatten) er blevet afsløret, at ”det tror de ikke på mere” (deres åremål udregniner og tidsangivelser), så er de nærmest færdige med at se godt ud.
Medlemmerne ved det bare ikke endnu og ellers benægter de det som de vil benægte alt andet der står i Vagttårnet. Det er så mærkeligt at jeg aldrig har stødt på noget lignende før.
Den der med dinosaurus hænger nemlig mere sammen med deres tros fundament, end dinoernes mad.
Se, dinosaurus kan nemlig ikke være millioner af år gamle ja, end ikke bare 10.000 år gamle. Det vil jeg gerne forklare dig (måske ved du det i forvejen).
Jehovas Vidner har af én eller anden mærkelig hændelse engang fuldstændig misforstået ”det hele” i Bibelen og på eget initiativ besluttet; de siger, at skabelsesdagene er 7.000 år lange hver.
Derfor var ”ftg, venlig hilsen” første løgn, at citere fra deres (ellers, løgneblad), at ”nogen fundamentalister, tror at skabelsesdagene er 24 timer lange”, men det er overhovedet ikke det, det handler om.
Det er kun for at bortlede opmærksomheden og mind controll folks hjerner til at godkende det næste de vrøvler om, nemlig at skabelsesdagene skulle være 7.000 år lange.
Hvor i alverden de får det tal fra er der ingen der ved, men det har de altså besluttet for at kunne regne ud hvornår Harmagedom kommere.
Det var så fejl på fejl alligevel og det kan de ikke komme over. Nu har de lovet udslettelse af alle mennesker undtagen Jehovas Vidner i 1884, 1912, 1914, 1925 o.s.v. frem til 1975 og år 2000, men de har tabt ansigt.
Nu er vores / Bibelens historiske tid de sidste 6.100 år af menneskehedens historie som den fortælles i Bibelens første bog og frem til i dag, men ingen ”kan regne den ud”, men denne tidsperiode er så Guds hviledag, den 7. , som er x antal år lang og ingen aner hvor lang.
(det er så småt ved at gå op for Jehovas Vidner også, og hvad så?)
Ser du, Adam kan ikke være skabt for 6.000 år siden for han blev skabt på den 6. skabelsesdag som Jehovas Vidner mod alle kendsgerninger påstår, er 7.000 år lang.
Derfor får du dem aldrig til at fortælle hvad de tror på i nogen sammenhæng eller bare lidt af deres tros fundament. De vil nægte at tale om det for de er kommet til ”vejs ende”.
Adam og dinosaurus blev begge skabt på den 6. skabelsesdag og derfor står Jehovas Vidner med håret i postkassen.
Intet af hvad Jehovas Vidner har sagt siden de opfandt sig selv i 1874 har vist sig at være korrekt og alligevel bliver de ved.
De der optræder her på debatten er pragteksemplarer på hvordan det går den menneskelige hjerne når den har været en tur igennem vridemaskinen Vagttårnet.
Derfor sviner de mig til her på debatten og lyver om min person og opfører sig som sindssyge mod deres meddebattører.
Men tage en ærlig og saglig debat vil de ikke, de nægter. Som du ser på enhver kommentar fra ”ftg, venlig hilsen”.
Han påstår han tror på det der står i Bibelen, men det gør han ikke og han tror heller ikke på det der står i Vagttårnet, og han vil slet ikke tale om det.
Det må da være tydeligt for enhver. Det handler jo ikke om hvad han må eller ikke, for jeg tror de fleste er skide ligeglade med hvad de tror på, men at de nægter at tale om det der er deres Vagttårn fatter jeg dog ikke.
Platoon
tilføjet af

Jeg synes at alle jeres fordomme

Hej lunar,
Læg godt mærke til hvordan du trækkes rundt i manegen i en ring. Du vil aldrig kunne få "ftg venlig hilsen" til at gå ind i en debat.
Han vil lyve og digte og blive ved med at sige, at du har misforstået ham og så starter det hele forfra igen og igen i een uendelighed.
Du kan ikke stille "ftg venlig hilsen" eet eneste spørgsmål og så forvente et svar. Det kan du aldrig få ham til.
Hvorfor nu ikke? Fordi han ikke vil bekende. Han vil trække dig rundt til du er rundtosset og så vil han mene du er parat til et Rigssals besøg og et studium af eet eller andet han ikke selv tror på.
Han er en hjernedød marionet.
Platoon
tilføjet af

Det var vidst dig der skulle have det.

ork du jehovas vidner siger så meget
jeg har hørt jehovas vidner udtale at de IKKE tror på den skabelsesberetning som forefindes beskrevet i Bibelen
så det er altså ikke folk der siger så meget om jehovas vidner
det er jehovas vidner der har udtalt sig om det der står i Bibelen
der er altså jehovas vidner der ikke tror at hele Bibelen er sand
så enten lyver du eller også er du uenig med dine trosfæller
tilføjet af

Så har du misforstået hvad det var jeg ville sige.

det er jo ret nemt at misforstå det du prøver at sige når du ikke engang selv forstår det
duved ikke engang hvad du selv skriver
eller er det din mening du ikke har styr på eller ved du ikke om du har en mening
du væver rundt i noget du ikke selv fatter
tilføjet af

Jeg synes at alle jeres fordomme

bare rolig platoon
jeg kan godt kende et sektmedlem, og en løgn, der ikke ved hvad han selv tror men er underlagt sekten
måden jehovas vidner debattere, hvis man kan kalde det det, bekræfter bare at de er styret af andre
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.