19tilføjet af

Brækket arm - 2800 kr.

Igår aftes klokken 18. åbnede landets første private skadestue. Navnet er NU, og det ligger på Frederiksberg i København.
Her kan du få hjælp, hvis du vel at mærke vil betale for det. Til gengæld er ventetiden så også kun 20 minutter.
Skal du have en brækket arm lappet sammen, koster det 2800 kroner. Skal du have taget en klamydiatest, hvor du får svar med det samme, så skal du hoste op med 600 kroner.
Interessant.
Er det ikke blot godt, at vi får noget konkurrence på området?
Og må folk ikke selv bestemme, hvad de vil bruge deres penge til?
Jeg mener, hvis nogle gerne vil springe ventetiden over og selv betale for at blive lappet sammen, så er det helt ok med mig. Samtidigt fylde de jo ikke op på de offentlige skadestuer, så man kunne forestille sig, at ventetiden der også bliver formindsket?
Eller er det helt ude i hampen, at vi nu også skal til at konkurrere på et område, hvor helbredet står på spil?
Og kan de være rigtigt, at dem der har penge, kan komme før til?
Jeg har det fint med den nye skadestue og skal ikke kunne sige, om jeg ville tage forbi den, hvis jeg var i området og pludselig fik brug for en sådan hjælp. Jeg kan ikke få ondt i røven over, at de der har penge kan få, mens de der ingen har må gå!
Folk må vel selv om, hvad de bruger deres penge på. Og ærlig talt, så er kvaliteten på det offentlige ikke altid lige heldig...faktisk kan man efter en oplevelse med dem få lyst til at betale, for at få den hjælp, som man har krav på efter at have betalt over skattebilletten...
Så jeg hilser NU velkommen.
Hvad gør du?
tilføjet af

VKO jubler

så kan de giver flere skattekroner til deres venner i erhvervslivet og bønderne.
Vore skattekroner bør kunne dække ordentlige skadestueforhold. Så jeg håber ved gud, at denne skadestue går nedenom og hjem, hvis ikke den gør det, er det et tegn på, at vores sygehuse/ skadestuer er blevet for skrabet og skal tilføres flere skattekroner.
Man kan jo tage pengene fra de overførselsindkomster som man ukritisk og uden dokumentation giver erhvervslivet og bønder.Hvilket er i millionklassen.
Ellers kan man jo beskatte multinationale selskaber i Danmark. Der er mange flere muligheder.
Men man vælger vel, at tage pengene fra uarbejdsdygtige som sædvanlig. Man tager vel pengene fra de ca. 5000 kr som en gift pensionist ( en enlig får ca 10.000 kr ) får eller de 11000 som en kontanthjælpsmodtager får pr. måned. Eller fra de 40 kr. om dagen som en asylmodtager får pr.dag.
tilføjet af

Et ben er vist til samme pris

- så det er noget af en påstand, at de der har penge kan få, de andre må gå...😃
- Lige præcis en klamydiatest er vist ikke en "skadestueting" synes du?
- ´Jeg forventer personaleflugt fra det offentlige til det private, hvis flere af disse steder dukker op, da lønnen er bedre og dermed bliver manglen på hænder endnu større for pøblen. Det er vel også ligegyldigt om folk på overførselsindkomst bruger 4 timer på at hænge ud på skadestuen. Det vigtigste er vel at erhvervslivets kronprinse kan blive behandlet hurtigt, så de kan komme tilbage på den pind, de er helt uundværlige på (host)
- Fogh spiser for meget bruch sammen med ham der, der altid har solen i øjnene, når han taler
http://www.youtube.com/watch?v=6842dDUhnOM
tilføjet af

Problematisk skævvridning af vores samfund

Jeg synes dette tilbud er et symptom på den tiltagende skævvridning vi oplever i vores samfund.
Vi er godt på vej til et klasseopdelt samfund a la USA, hvor dem der har penge kan overleve og leve godt, mens dem der ikke har må dø eller leve skidt.
Så nej, jeg støtter ikke ideen. Jeg tror nemlig ikke på at det betyder flere ressourcer til os der ikke har kassen til behandling. Jeg tror snarere det vil betyde nedskæringer på alle offentlige "services" fordi regeringen vil sige; se, der er færre brugere så der er ikke brug for så meget.
Det vil, som det allerede gør nu, komme dem til skade som IKKE har en høj indkomst og/eller et job med en privat betalt sygeforsikring der sikrer dem hurtig behandling af høj standard.
Hold op hvor jeg synes både politikere og mange ny-rige er godt igang med at smadre et ellers godt samfund som OGSÅ tog sig af de mindste.
tilføjet af

måske

Hvad er så en høj indkomst??
Du skal ikke tjene meget mere end 28.000 kroner om måneden, før du er oppe at betale topskat...så hvis der er derefter vi måler ny-rige og rige i det hele taget, så er der nok ganske mange af dem i dagens Danmark 😉.
Jeg ser ikke udelt positivt på det nye tiltag, da der er både for og imod.
Enhver er herre over at bestemme, hvor man skal bruge sine penge og til hvad. Det handler om prioritering. Jeg har valgt at prioritere således, at jeg gerne vil have en sygeforsikring, da jeg desværre et par gange har oplevet manglende kompetencer indenfor det danske offentlige sygehusvæsen. Den slags vil jeg ikke udsætte mig selv for en gang til, hvis uheldet er ude. Det betyder så til gengæld, at årlig udlandsrejse er strøget. Sådan er det. Jeg har ikke råd til alt og må vælge.
Private hospitaler og skadestuer og deslige kan betyde, at det offentlige må frem i bussen, hvis de vil følge med.
Omvendt er jeg godt klar over, at det kan betyde arbejdsflugt fra det offentlige til det private sundhedsvæsen. Og ja, så står vi alle med et problem.
Det kan også betyde, at der ikke bliver afsat så mange ressourcer til forskning med videre, hvilket også kommer os alle til gode. Men omvendt kan det jo også betyde, at der bliver bedre tid til patienterne i det offentlige, og det kan vel også ses som positivt?
Endelig tror jeg på, at de private hospitaler og deslige kan være med til, at vi får vendt synet på behandling kun på traditionel lægelig vis indenfor det offentlige, så mere alternativ behandling kombineres med den tredaitionelle. At et mere helhedsorienteret lægesyn vinder frem, og det er i den grad noget vi trænger til. I det danske sundhedsvæsen er der ikke tid eller ressourcer til at forebygge - det mangler vi. Så ja... jeg tror på, at der KAN VÆRE noget godt ved nye tiltag, selv om jeg også ser eventuelle negative ting ved det.
VH Posilise
tilføjet af

Hvorfor ikke.

Hvis man møder en sød kvinde i byen eller på dating, kan begge lige smutte forbi og få lavet en test af diverse sygdomme, inden man smutter hjem og hygger sig 😃
tilføjet af

Fedt

Det er helt fint hvis man vil have service nu og her frem for at spilde 8 timer
en lørdag hvor man efter 5 timers ventetid på Hvidovre bliver sendt til en anden
skadestue fordi de ikke kunne overskue at fortælle at de ingen øjenlæge har.
Måske kan en privat skadestue gøre at der er mere plads på de offentlige da
der jo er mange" sportsudøvere" og trampolinbørn der kan komme der når nu de har råd via klubbens forsikring eller deres velhavende forældre der køber trampolin og andet deres børn kommer til skade på. :-)
alt i alt bedre plads til andre når der er et privat alternativ
Håber jeg - der ikke gider spilde min tid på nogle der ikke kan sit arbejde
tilføjet af

Hvor ER jeg enig !

Vi må gøre noget ved det. Støt Samfundspartiet.
tilføjet af

mindste

Det danske samfund tager sig ikke af de mindste vil jeg lige sige. På papiret og overfladen gør vi men bare vent til den dag hvor du er den lille og har brug for hjælp. Så vender samfundet dig ryggen og du vil indse at den fantasiverden alle danskere lever i faktisk ikke findes. Taler af bitter erfaring og kender flere som vil give mig ret.
Så hvorfor ikke bare slette fantasien og lade virkeligheden indtræffe i Danmark langt om længe.
tilføjet af

jep. man skaber større ulighed i samfundet mellem

rig og fattig.
tilføjet af

godt sagt

jeg er helt enig med dig. Regeringen bliver ved med at sige at der både er plads til skattelettelser og velfærd, men det er simpelthen løgn! Hvorfor er der så besparelser over det hele på det offentlige. Jeg oplever besparelserne selv i mit arbejde som socialrådgiver og jeg mener det er umenneskelligt og umoralsk.
jeg kan simpelhen ikke forstå hvornår vi i danmark vågner op og ser at vi er ved at blive ligesom usa, hvor der ikke er plads til de svageste. det er sørgeligt at vi blir ved med at have VKO-regeringen :(
tilføjet af

Vi har verdens højeste skattetryk.....

Og vi nærmer os med MEGET hastige skridt verdens dårligste sundhedsvæsen, verdens dårligste socialsystem, verdens dårligeste undervisningssystem og så videre og så videre og så videre...🙁🙁🙁🙁
Hvor ender mon alle de penge som vi betaler i skatter, afgifter, gebyrer, moms, bøder mv....???? Man undres..... 😕😕😕😕😕😕😕
tilføjet af

til

Offenlige ansatter, pension, indvandrer der nasser på systemet, bistands hjælp, plus en masse der er under uddannelse og som mener at dk skal tøre røv på dem i de 7 til 10 år de er under uddanneelse, dk graver sin egen grav vedr velfærd, og sådan bliver det vent
og se, de danske politiker kan ikke løse vores poblemer, det er de alt for store til.
tilføjet af

til

det er absolut ikke kun invandrere, der nasser paa systemet. Saa giv ikke dem skylden. Det er nemt, men ikke retfaerdigt.
Vi kan takke os selv og de politikere, som vi har valgt igennem de sidste mange aar.
I har et samfund, som er beskrevet meget positivt i de amerikanske medier. Selvfoelgelig kan det blive meget bedre. Men det kraever lidt benarbejde. Og der skal politikerne gaar forrest. Og ikke kun taenke paa at forhoeje deres folketingshyre med 2 cifrede procenttal.
Og den menige dansker skal opdrages til ikke at tage det sociale sikkerheds som en garant. Op med aermerne og find et job.
I har, i det store hele, et godt samfund. Saa klynk ikke.
tilføjet af

Desværre

vil lille Danmark så gerne "hyle" med de store (USA)efterligne
NEJ jeg syntes det en rædselsfuldt
Kan forestille mig det bliver værre i fremtiden hvor der ikke er andet valg.
En enlig mor der ikke kan få gratis hjælp til sit syge barn😖
Jeg har det i forvejen sådan at jeg er glad for at være gammel !!!!!!
tilføjet af

ja det bliver

jo KUN for dem som har penge og dem som ingen har må gå🙁
tilføjet af

tilføj lige

Tilføj lige, indvandrere og danskere, der ikke vil arbejde. Jeg kender danskere, der elsker at gå hjemme eller bliver ved med at klynke ved lægen og ender på pension for efterfølgende at have det rigtig godt og endda arbejde, vel at mærke for dem selv. Er selv født i udlandet og har været på dansk bistandshjælp en måned ud af de 24 år, jeg har været i landet, arbejdet og betalt skat, så jeg forstår lidt dine ærgelser. Der er vel ikke noget at gøre ved disse kendsgerninger eller er der? Jeg er for privatsygehuse, har rendt med galdesten i laaaaaaaaang tid, inden jeg fik hjælp. Offentlig sygehuse er for ineffektive, dermed hellere et lån i banken om nødvendigt...
en trods alt tilfreds papdansker
tilføjet af

Prioritering, prioritering, prioritering - min bare!

Jeg synes ikke ubetinget at man kan sige at en sygeforsikring er et spørgsmål om prioritering, ejheller brugerbetaling på behandling.
Det er sådan at vi i Danmark har en stor gruppe af kronisk syge, førtidspensionister, pensionister, enlige forsørgere, studerende og kontanthjælpsmodtagere som ikke under nogen omstændigheder vil være i stand til at "prioritere" den form for udgifter. De lever som oftest på eksistensminimum i forhold til resten af samfundet og netop denne gruppe har et særligt stort behov for kvaificeret sundhedspleje, forebyggende indsatser mv.
Problemet som jeg ser det, at vort samfund har så store ressourcer at vi BURDE tilbyde en ordentlig service, også til mennesker som af den ene eller anden årsag ikke formår at forsørge sig selv på lige fod med resten af opsvings-samfundet. Jeg synes faktisk det er urimeligt at vi lever i et af verdens allerrigeste lande uden at tage os ordentligt af de små.
Jeg ved godt at de fleste ikke vil indse det, men der lever mennesker i dette land som helt bogstaveligt ikke har råd til f.eks sundhedsforsikring og jeg synes det er meget, meget trist at man vil vende ryggen til denne gruppe. Det minder mig om filmen "Lad os slå de andre ihjel". Her slår man syge, gamle, handicappede og andre uønskede elementer ihjel for det er sgu nemmere end at sikre dem en ordentlig tilværelse med en rimelig standard i pleje og omsorg.
Jeg grimmer mig SÅ meget over at mit samfund er blevet så pengegrisk og min egen generation (som den næste) så egoistiske og kolde at de kun kan se deres egen vinding, i stedet for at se det større perspektiv hvor det at tage vare på de mindste i samfundet OGSP har en værdi.
tilføjet af

Her

En stor del af de penge bliver brugt på ministerbiler, ministerlønninger, ministerpensioner, smagsdommere, udvalg, studierejser, møde- og kongresaktivitet mv.
tilføjet af

Fri sundhed er fint...

Men er det ikke betalt over skatten i rigelige mængder?
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.