4tilføjet af

Brugt bil til 60-80.000kr?

Hejsa! Jeg søger en bilkyndig! 🙂
Jeg har en gaammel bil som ikke gik gennem syn og det ser ud til at omkostningerne ved pladearbejde, elarbejde, etc ved den løber op i bilens brugsværdi, så er der jo ikke meget sjov ved det[:*(] I det hele taget er jeg absolut FÆRDIG med at købe smadderkasser til 30.000kr som ikke holder mere end 18-30 mdr før de må skrottes!
Nej, den næste bil skal være STABIL og med KØREGLÆDE!
Jeg forestiller mig at købe en bil til 60.000-80.000kr som jeg betaler tilbage over 3-5 år, så det bliver med en "tålelig" økonomi. Den må max have kørt 150.000km og helst ikke være ældre end årgang 2000-2002 (helst nyere). Derudover skal det være en 5-dørs, hvor man let kan smide 2 cykler i baggagerummet når man slår bagsæderne ned (jeg kører en del til motionscykelløb over hele landet). Jeg må sige, at jeg har forelsket mig lidt i følgende modeller:
- Ford Focus/Focus St. car (absolut førsteprioritet)
- Seat Leon/Altea
- Citroën C4/C5
Men tænker også på
- Fiat Bravo/Stilo
- Nissan Almera(evt. Primera fra dens sidste prod år dvs 2001).
Og dernæst lidt mindre modeller (og derfor også nyere)
- Mazda 3
- Honda Civic
Men hvad vil være et godt køb? Det svinger meget, hvor meget jeg kører, nogle år ca. 11000km andre år helt op mod 25000km.
Som sagt er det STABILITET og KØREGLÆDE jeg prioriterer højt 🙂
Motorhilsener
Rikke-licious
tilføjet af

Citroen ved jeg lidt om

- dem har jeg haft en tre stykker af. Ikke fordi det var et absolut, men du får virkelig meget kørekomfort i den citroen hvis du sammenligner med biler i samme prisklasse, så er tyskere som træsko uden bøjelig sål ved siden af.
- Jeg har kørt i Volvo, Passat og Toyota også, men den bil jeg har været mest glad for af alle mine biler var en Peugeot 306, så jeg tror det i sidste ende er meget individuelt hvilken bil der er "mig"-bilen. Tag ud og få nogle prøveture.
tilføjet af

Seat Leon

Hej Rikke
Jeg har en Seat Leon til salg til 74.900 kr, den er sort og fra 2001, men en 2002 model det er en 1.6 benzin, du skulle se den, det er en rigtig smart bil, den har kørt 1630000 km.
Det er en meget stabil bil og jeg har altid været glad for at køre i den.
Sælger den, da jeg har fået job i den by jeg bor i og vi har derfor ikke brug for to biler.
Mvh.
Susanne
tilføjet af

Suzuki??

Hej Rikke.
Prøv at rette dine sikkert smukke øjne mod en Suzuki Swift eller Liana!
De lever længe, er sjove at køre og ØKONOMISKE!!(undskyld jeg råber🙂)
Det er den grønne afgift og km pr liter der bringer mig i affekt😉
Ellers er jeg til Mazda 2 eller 3 (hvis jeg ikke kan få min vilje😉)
Held og lykke:
Kristian
tilføjet af

vi har selv en gl toyota 1996

den har været meget billig i stumper
og andre siger at dette også gælder deres toyotaer
så måske en corolla st.car de ska ha reglmæssig rust beskyttelse.
Gobil i Odder har en 2001 til knap 80000 med 97000 km i sølvgrå den ka nok osse presses lidt.
held og lykke med bilkøbet
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.