9tilføjet af

Bedre tid til vores kunder? - DSB (Kort & Godt) på kystbanen

Efter DSB First's sejr over de konkurrerende virksomheder sidste sommer gør man nu klar til at "effektivisere" virksomheden ved at lade Kort & Godt butikkerne overgå til
7-eleven fra den 1/9 2008. Med længere åbningstider og endda døgnåbent på 3 stationer (Helsingør, Kokkedal og Tårnby) vil man satse mere på kunderne. De satser på at kunne give kunderne en bedre service??? - Hvordan kan man det hvis man kun har et minut pr. betjening. Ydermere mister Kort & Godt en hel del medarbejdere der siger op til den 1/9 2008. Jeg forestiller mig lange køer, dårligere service og større ansvar for de ansatte.
Hvad tror i der sker når 7-eleven den 1/9 2008 overtager både kiosker og billetkontorer, samt Kort & Godt butikkerne på hele kystbanen?
tilføjet af

Lyder som en fed ide..

7-11 er døgnåbent og koster ca. det samme, så det er jo en forbedring der for kunderne. OG der er sjældent voldsom kø i 7-11, så mon ikke de kan klare den lisså godt som de nuværende medarbejdere og de kan vel søge job i 7-11 eller mange andre steder, hvis de kan arbejde i kiosk/butik/supermarked, så jeg kan slet ikke se problemet.
tilføjet af

ja, men ja,men

Selvfølgelig får DSB bedre tid til deres kunder....
Togene er jo altid forsinkede så der bliver rigelig tid til at betjene kunderne...
De sjoveste reklamer i propagandaens historie må være:
1: DSB: Tog til tiden 😃
2: DSB: Hvis tiden er vigtigt 😃
3: Ærlige Bent (Saddams "informations" minister) : Koalitionstyrkerne er slået
4: Goebbles (1944) Vi vinder store sejre over alt.
tilføjet af

Langtidsstegning

Puha.. godt jeg aldrig skal ind i en 7/11.. de der Pølser og frikadelle stænger der ligger og evighedssteger.. fy for den.. det stinker hele butikken til
tilføjet af

Billetten skal også købes i 7-eleven

Det handler ikke kun om det. Ved at billetkontorerne også lukker, skal 7-eleven nu også til at sælge DSB's billetprodukter. Og hvordan vil du have det med at gå ind i en 7-eleven og skulle købe en fransk hotdog og en Orange billet til Odense med pladsreservation. Min pointe er også at det tager længere tid end et minut at lave en billet og derfor giver det både et forkert image og også en længere ventetid.
tilføjet af

God humor [:)]

Hehe det er den gode humor du har bragt med i indlægget 🙂
Det er rigtigt at togene oftest er forsinkede, men når man arbejder i virksomheden kan man bedre forstå forsinkelserne, selvom jeg bestemt ikke synes det er fair overfor kunderne. Jeg kan dog ikke forsvare BaneDanmark, selvom de står for over halvdelen af forsinkelserne
tilføjet af

Har ikke kontakt til DSB personale

Hvor skulle jeg det? Der er uforskammede ekspidienter alle andre steder også.
Skal jeg en enkelt gang bruge en togbillet, køber jeg den, der hvor jeg sidder lige nu. Så dermed har jeg reduceret kampene til at være med knolden der skal kontrollerere mig i toget, og som ikke har haft tid til at sætte sig ind i de regler jeg kan læse på nettet.
tilføjet af

Humoren fejler ingenting

Men det skurer i mine læsebriller, når du "bedre forstår", for problemet er ikke forståelse, men at tolerencen overfor Jer selv er for stor. Hvis I kender årsagerne, så er det på tide at imødegå dem. Hvad skal I ellers med Jeres viden?
BaneDanmark havde du sikkert også "forståelse for", hvis det var der, du var ansat. Jeg er ikke ansat nogen af stederne (åsynet har været mig nådigt) men mon ikke BaneDanmarks ypperste problem er, at de ikke har været inviteret til festlighederne før nu?
tilføjet af

7eleven

Jeg tror det bliver godt når 7eleven overtager kioskerne. Sortimentet bliver måske større?
Jeg oplever på kort og godt butikkerne, at der nu er 2-3 ekspedienter. Jeg har gentagne gange oplevet 10 minutter før togtid har ekspedienterne travlt med at fylde varer på hylderne i stedet for at ekspedere de kunder der skal have billet/klippekort. hvorfor kan personalet ikke fylde varer på hylderne lige når toget er kørt og der er en time til næste afgang? 8så vil de have 30-40 min) inden næste kø begynder.
Sandwichene bliver måske bedre. I Hamburg, der er en by, der har samme størrelse som København oplevede jeg under et besøg at der lå sandwich i lange baner, både med skinke, spegepølse, hamburgerryg, skinke og ost, leverpostejfyld og naturlig tomater, agurk ved alle. Brødet var langt bedre - der var både sandwich med hvidt brød og grovbrød. I Købenahvn og andre steder har de kun det HVIDE brød. Hvorfor ikke GROFT SANDWICH BRØD.
tilføjet af

Min sidste oplevelse med dsb

For godt et par år siden flyttede jeg ud af storby junglen og ud i landet, fred og ro, masser af frisk luft og alt det der.
Turen til og fra arbejde kom til at tage 53 minutter i steder for 15, men det gik i starten okay.
Problemet opstod i sommeren 2006, forsinkelserne haglede ned over de to tog jeg skulle med, ingen vidste hvorfor og taxa kunne skam ikke fås da forsinkelsen jo var under 1 time (ofte 58 minutter der så blev forlænget).
Efter 56 arbejdsdage i træk med forsinkelser grundet alt muligt som dsb ikke gad ulejlige sig med at fortælle kunderne noget om. I løbet af den tid havde jeg dagligt kontakt med dsb og de kunne/ville ikke forklare sig. Min arbejdsgiver kontaktede dsb mindst en gang om ugen for at få en forklaring, det gad de ikke engang svare på.
Mange gange smed de røret på, mails er endnu i dag ikke besvaret.
Forsøgte at tage det tidligste tog ud af min ellers dejlige provinsby, det er 2 timer og 21 minutter før end det tog jeg normalt ville tage med. 1 gang lykkedes det mig at komme på arbejde til tiden ved at tage afsted så tidligt som muligt. Turen hjem tog ofte over 2 timer.
Chefen kaldte mig ind til en samtale om problemet med min ustabile mødetid. Grundet arbejdets art er flextid ikke en mulighed og arbejde hjemmefra kan ikke lade sig gøre.
Det stod hurtigt klart at jeg skulle finde en meget mere stabil form for transport, fik en skriftlig advarsel og besked om at ændre mødeadfærd inden 14 dage for ellers kunne jeg se frem til en fyreseddel!
Har købt en bil og en motorcykel til at varetage transporten frem og tilbage, der har været 1 dag jeg er kommet for sent siden bilkøb som var i august 2006. Chefen er glad, jeg er glad for jeg vil ikke miste mit job da det er min drengedrøm som er gået i opfyldelse.
Dsb har for altid mistet en kunde, de gad ikke engang forklare årsagen eller se problemet. Sendte en invitation til dem på vegne af godt 65 pendlere i min ny hjemby, 4 havde mistet jobbet, 15 var blevet truet med fyring, 37 fandt anden transport form end dsb. De reagerede først efter 11 måneder med 9 linier hvor de sagde undskyld...
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.