2tilføjet af

Balladen omkring 1914

Jeg ved da godt at der vil blive en farlig ballade, når jeg fortæller hvordan man udregner årstallet 1914, men dem der er oprigtige vil slå skriftstederne op i Bibelen.
Bibelen siger at de forstandige skal forstå:
"Mange skal sigtes, renses og lutres, men de gudløse handler gudløst, og ingen af de gudløse skal forstå, men det skal de forstandige."
- Daniel 12:10.
tilføjet af

Hvis du altså fortæller det

Nu har du i tråd efter tråd fortalt, at du engang vil forklare os om jeres 1914 teori. Men at dømme efter dine mange indlæg om, hvilken massiv modstand din forklaring vil møde, skulle man jo tro det bliver tæt på verdens undergang når du får dig taget sammen til at levere din forklaring- horder af vrede medskribenter vil åbenbart falde over din forklaring.
Og det skal da nok passe, at en del af os glæder os til at pointere fejlene i din fremstilling. Men er du virkeligt så bange for os, at du i den grad skal varme om omkring modstanden.
Ærligt talt, så er det jo blot lidt uenighed om teologiske lærdomme vi taler om. Det kommer næppe til at flyde med lig i gaderne pga. lidt filosofisk diskussion. Så hvad med om du mandede dig op til at komme med din forklaring, i stedet for at bruge så meget krudt på, om vi mon er mange eller få der er uenige med dig!
tilføjet af

Selvfølgelig fortæller jed det, Træls,

det er da klart. Jeg har jo kærlighed til mine medmennesker.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.