5tilføjet af

Aarhus Vest - ikke Chicago 1930!

I tirsdags var der en skudepisode i Aarhus Vest, hvor der blev affyret fem skud - ind i en forkert lejlighed! - hvor der lå to små børn og sov.
At det var "banderelateret", er man ikke i tvivl om, når man ser, hvad en talsmand fra miljøet forsikrer til TV2 Østjylland:
"De skød med en 9 mm, og vi kommer til at svare igen med en AK. Der bliver svaret hårdt igen, det er ikke for sjov. Nogle små problemer som vi nok skal løse, når vi har likvideret dem alle sammen. De bliver både skudt og sprunget i luften."
http://www.tv2oj.dk/artikel/210702:Aarhus--Truer-med-automatvaaben
Det er ikke Chicago i Al Capone og Lucky Luccianos store dage, kære læser, det er Danmark 2014!
Dem, ovenfor citerede er talsmand for, udgør iflg. artiklen hen ved 50 bevæbnede personer.
(Det er nu rart, at vi med mellemrum bliver beroliget 🙂 af en Sol-bruger, som siddende fjernt, fjernt herfra utrætteligt fortæller os, at her er tryggere end nogensinde, og at der næsten ingen vold og kriminalitet er i Danmark.)
tilføjet af

Aarhus Vest - ikke Chicago 1930!

Ja, det er Danmark. Men jeg forstår det ikke.
Dette dejlige land: Der var et yndigt land.
tilføjet af

Indsatsgruppe sat ind

NYT:
Klokken cirka 12.20 rullede en pansret politibil op ved den indgang, hvor der blev skudt forleden, 5-6 betjente, meget usædvanligt maskerede med elefanthuer, hamrede en dør ind. Ifølge politiet selv er fire anholdt for trusler på TV og for våbenbesiddelse.
Næsten samtidig forlod en bil i høj fart, fyldt med indvandrerknægte, området.
http://www.bt.dk/danmark/maskeret-aktionsstyrke-traenger-ind-i-gellerup-fire-anholdte
Det er ikke en amerikansk TV3-serie; det er Gellerup 2014.
Husk hvem der skabte grundlaget for disse tilstande!
tilføjet af

Aarhus Vest - ikke Chicago 1930!

Jeg boede ved Gellerupparken for 15-20 år siden. Dengang syntes jeg faktisk der var meget hyggeligt dér. Jeg oplevede ikke noget ubehageligt i den tid, tværtimod.
Når dette så er sagt, så er der næppe tvivl om at miljøet er blevet yderligere forrået siden da. Men husk nu på at der bor tusindevis af mennesker i Gellerupparken og det er kun de få, der går til ekstremiteter, som vi hører om i medierne. Jeg tror stadig på, at de fleste er fredelige og flinke mennesker. Det var de i hvert fald dengang midt i 90´erne, da jeg boede i området.
tilføjet af

Aarhus Vest - ikke Chicago 1930!

"De skjønne ungdomsdaw, åh ja,
de daw så swær' og fine."
Jeg tror nok - med al respekt for de flinke mennesker, du mødte for 20 år siden - at nutidens beboere må indrette deres dagligdag efter, hvordan forholdene er. Inklusive op til 50 skarpt bevæbnede personer og skud ind ad vinduerne (læs. de hårdeste i indvandrerbanderne.) 😖
tilføjet af

Aarhus Vest - jo det går godt

Jeg boede ved Gellerupparken for 15-20 år siden. Dengang syntes jeg faktisk der var meget hyggeligt dér. Jeg oplevede ikke noget ubehageligt i den tid, tværtimod.
Når dette så er sagt, så er der næppe tvivl om at miljøet er blevet yderligere forrået siden da. Men husk nu på at der bor tusindevis af mennesker i Gellerupparken og det er kun de få, der går til ekstremiteter, som vi hører om i medierne. Jeg tror stadig på, at de fleste er fredelige og flinke mennesker. Det var de i hvert fald dengang midt i 90´erne, da jeg boede i området.

Ja, det var dengang, så vågn da op mand, du behøver ikke at efterligne anklageren med 20 år gamle tal.
http://jyllands-posten.dk/aarhus/ECE6712582/tre-familier-blokerer-historisk-nedrivning/
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.