13tilføjet af

80'erne i forhold til 2006

80'erne vs 2006
Facts om 80'erne Kan du huske det fantastiske årti, hvor:
1. Vi troede fuldt og fast på at George Michael var hetero.
2. Vi stod gerne i en lang kø foran en telefonboks, hver gang vi ville ringe hjem
3. Hockeyhåret symboliserede den moderne mand!
4. Sejlerskoen blev betragtet som både klassisk og tidløs.
5. Permanent var trendy, både til ham og hende
6. At eje en BALL trøje var lykken
7. Dirty Dancing stjernen Patrick Swayze var supersexy
8. En lycra tingest ved navn BODY fandtes i alle pigers skab.
9. Skulderpuder, jo større jo bedre, gav os en naturlig silhuet.
10. Mascaraen skulle ikke være sort, men have samme farve som øjnene
11. Alle madretter som indeholdt ananas hed noget med Hawaii
12. Den heftigste forret var rejecocktail, og den sejeste drink var campari
13. Vi kunne ikke hoppe omkring når vi hørte musik, så hakkede pladen (LP'en)
14. Der fandtes et specielt møbel til stereoanlægget
15. Vi meldte os ind i bogklubber, musikklubber og vi samlede på utallige kort og billeder af popstjerner, idrætshelte og dyr
16. Slettelakken var den nye revolution, der kunne rette stavefejl
17. Gamacher og stor T-shirt var en helt naturlig kombination
18. De aller flotteste plakater/billeder vi havde på væggen var af kyssende par i solnedgang, grædende klovne og galopperende enhjørninger
19. Vi gik til aerobic med g-strengstrusser udenpå gymnastikdragten og syntes det var helt naturligt
20. "Jeg skriver en check" var en helt almindelig replik
21. Fastfood var det samme som en grillpølse med brød
22. En jogging dragt var ikke en joggingdragt med mindre du havde hvide tennis sokker uden på bukserne, benvarmere på eller rullet bukserne op til midt på læggen
23. En mus var et dyr

År 2006, du ved, at du lever i 2006 når:
1. Du taster en pinkode ind på mikroovnen
2. Du har 15 telefonnumre til en familie på 3 personer
3. Du sender en e-mail til den person, der sidder ved siden af dig.
4. Årsagen til at du har tabt kontakt til dine gamle venner er, at de ikke har en mailadresse eller en mobiltelefon.
5. Du har arbejdet ved det samme skrivebord i 5 år men under 3 forskellige firmanavne.
6. Din chef kan ikke dit job
7. Din frokost består af rå fisk som du spiser med pinde
8. Du ringer til familien for at høre om de er hjemme idet du nærmere dig hoveddøren.
10. All reklame på tv har en internetadresse under
11. Du går i panik hvis du glemmer mobiltelefonen hjemme og vender om for at hente den!
12. Det første du gør når du står op er at gå online, før du tænder el kedlen til en kop hurtig pulverkaffe.
13. Du lægger hovedet på skrå når du ler
14. Du læser dette og nikker og smågriner
15. Du ved præcis hvem du skal sende denne her til
16. Du har for travlt til at lægge mærke til at nummer 9 i denne liste er væk
17. Du måtte scrolle op igen for at tjekke at den faktisk ikke var der
18. Og nu sidder du og griner for dig selv..
tilføjet af

hm.. bare ikke side 9 pigen

mangler
tilføjet af

uha

så noget kigger jeg ikke på..
tilføjet af

men dj

ganske tanke vækkende indlæg også selvom den var bragt under vittigheder
tilføjet af

Hmm, ikke med på beatet:-)

Jeg brugte ikke g-streng i 80'erne (min mor havde myrdet mig!!) og jeg har ikke nogen microoven i dag. Havde i 90'erne, men det er altså et stort skrummel bare til at leve popcorn i:-)
*LOL*...ellers er den vist god nok:-)
...mee:-)
tilføjet af

nr 7 i 80erne er jeg med på

Patrick Swayze var supersexy (-_-)
tilføjet af

så sandt

troede sku ikke man kunne få en g-string i så stor en størrelse... får du dem skræddersyet, hos StorRobert? Eller måske bestiller du fra Japan, der er gode muligheder, de er jo glade for sumo?
tilføjet af

Ja for søren han var hot...

...mon der finde set pigehjerte der ikke har banket for ham? *ss*
Men hvad med samanta fox og sabrina? De er ikke med på listen og dog var de da hotte super babes dengang i 80'erne. Hang på de fleste drengeværelser jeg besøgte (altså for at lave lektier, ikke! Var jo en artig pige*sf*)
...mee:-)
tilføjet af

80'erne...

...er altså ikke i nutid mere! "...bestiller du dem...?" Det er vist et par dage siden, at du har tjekket din kalender *gg*
God jul til dig også:-)
...mee:-)
tilføjet af

undskyld?

dvs. at du har tabt de 400 overflødige kilo?
tilføjet af

damn

jeg tror jeg havede den største porstkort samling med samanta fox. men jeg kan sq ikk finde dem mere🙁jeg har nok fådet et par kasser øl for dem ell noget..
tilføjet af

Æv hva!

Jeg håber at de var øllerne værd *gg*
Som en lille trøst kan du gense lidt af hende her:
http://www.spacesurfer.com/wceleb/list/Samantha_Fox_0.html
Som i de gode gamle dage:-)
...mee:-)
tilføjet af

Jeg havde min ungdomstid

i starten af 80'erne. Jeg gik ud af 10. klasse i 1982, og tog 1 år på EFG-Handel- og kontor, som jeg afsluttede i 1983. Jeg fik desværre kun middelgode karaktere, så jeg var ikke egnet til at tage en videregående uddannelse, så jeg søgte mange lærepladser i butiksbranchen og andre brancher, men fik desværre aldrig en rigtig uddannelse, så jeg har arbejdet som ufaglært kassedame og ekspedient i forskellige butikker.
Det jeg husker 80'erne for er:
1. Den store ungdomsarbejdsløshed og mangel på lære og praktikpladser.
2. Jeg var førstegangsvælgere i 1984, hvor Ungdomsarbejdsløsheden var valgtema. Jeg stemte på Venstre ved mit første valg, da jeg er opdraget i en borgerlig familie. Min far var meget konservativ og gammeldags.
3. Tamil-sagen. Da jeg ikke er racist, stemte jeg som 2.gangsvælger ved valget i 1988 på Socialdemokratiet, da jeg ikke længere kunne lide den borgerlige regering.
4. Ungdomsoprør, punk og BZ'erne, som var et oprør mod pengemagten og de pæne borgerlige facader og falskhed. Punken kom fra England. Sex Pistols, The Clash, Nina Hagen, The Clash og danske bands som Sort Sol, Mek Pek, Warm Guns(Lars Muhl) og Kliche(Lars HUG) blev kendte. Hvem husker ikke Militskvinder med Kliche?
5. Disco og popmusikken henvendte sig til de pæne smukke unge mennesker, som ville se pænt ud i tøjet og håret skulle sidde pænt. Grupper som Village People, Blondie, The Police, ELO, Abba, Boney M, Depeche mode,Mike Oldfield, Rod Stewart, Tina Turner, Duran Duran, Culture Club og Spandau Ballet var noget af det man dansede til på diskotekterne.
6. Dansk musik; Shu-bi-dua, Kim Larsen, Malurt, Sneakers, News, Tøsedrengene, TV-2. Gnags, Henrik Strube, Kapser Winding, Lis Sørensen, Anne Linnet Band, Mek Pek Party Band, Thomas Helmig, Rocazino, Miss. B.Heaven og Dodo & The Dodos
7. Lørdagskylling, koteletter i fad og gryderet med ris blev danskernes livretter i 80'erne. Dertil drak man mest øl, og man drak helst HOF og Tuborg.
8. Lokalradioerne. Alle større byer fik deres egen lokalradio, så DR-radios monopol blev brudt.
Lokalradioerne gjorde Jodle Birger, Kandis og Richard Ragnvald kendte.
9. Underholdning som Øbber og Bøv, Ja Dakkerne og skodavitser med Jakob Haugaard og Finn Nørbygård, Jydekompaniet, Elevatoren, Lykkehjulet, Tjener Frandsen, Hans Otto Bisgård og Eldorado samt satire som Klikk som var underholdning og fik mange til at grine, når de lavede grin med de kendte mennesker.
Jeg synes 1980'erne var bedre og meget sjovere at leve i, end det er nu i 2006.
1980'erne var Fest, Farver og fornøjelser. Musikken var meget gode og alsidigt, så der var noget for alles smag, om man var til punk, rock,hip hop, elektrik boogie, reggae, pop, disco eller country og dansktoppen.
2006 er kold, kynisk og kedelig ligesom den borgerlige regering. Nutidens musik er lidt kedelig, men gamle musikgrupper/sangere som Depeche Mode, Bruce Springsteen, Rolling Stones, Madonna og Dolly Parton kan stadig sælge billetter, og alle rejse gerne til en pløjemark i Horsens.
Så jeg håber der kommer en masse 80'er grupper til Danmark til sommer. Hvad med Sting, Blondie, Dire Strits, Level 42, U2 eller Eurythmics eller Pink Floyd kunne komme.
1980'erne var bedre at være ung i selvom ungdomsarbejdsløsheden var stor. Så var der større værdighed end mange ufaglærte og arbejdsløse oplever det i 2006, hvor der er en større hetz og heksejagt, på dem stor ikke kan klare nutidens mange krav på arbejdsmarkedet. I 1980'erne var det lettere at få ufaglært job end det er nu.
tilføjet af

Jeg husker 80'erne

VM i Mexico, hvor DK, havde et godt fodbold hold og vi blev kaldt for roliggans, og alle de gode fodboldsange, hvor der fest farver og glade dage. 80'erne var vores storhedstid, med mange supergode spillere, som samlede danskerne så det var en fælles fornøjelse.
I 2006 er dansk fodbold blevet til hooligans, hvor man ikke længere kan tage til fodbold uden der er nogle fodboldbøller, som vil slås og lave ballade og ødelægge kampene.
Jeg håber da, vi i fremtiden får et nyt godt landshold, som kan få os til VM i fodbold igen.
Lige iøjeblikket kan vi glæde os over, at danske Morten Andersen, som spiller amerikansk fodbold i USA, snart slår rekorden derovre. Han har været derovre siden 80'erne, så han har givet danskerne og amrikanerne mange mål og gode oplevelser i amerikansk fodbold.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.